Gå til innhold

Den store tråden om nyheter i butikkhyllene

Gjest elsker nye ting

Anbefalte innlegg

Noen som har sett den blandede favoritter fra freia med vingummi som smaker frukt?

Anonymous poster hash: a5da3...340
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du posen liggende hos deg? Hvis ja, vil du være så elskverdig å sjekke innholdsfortegnelsen for meg? Ser jo at den heter creamy pepper og navnet "creamy" gjør meg litt skeptisk. Inneholder den noe rømme, fløte eller pulver av disse? Jeg er nemlig hyperallergisk mot fete melkeprodukter selv i pulverform mens skummet og lettmelk går fint. Er fettet jeg er allergisk mot, ikke laktosen. Og det er jo ikke vits at jeg leter fletta av meg etter den om jeg ikke kan spise den. :P Fant ikke noe info på Nidars sider heller.

Elskverdig er jo mellomnavnet mitt :nigo:

Sukker, tørrmelk, kakaosmør, maismel, kakaomase, vegetabilsk olje, stivelse, emulgator (soyalecitin), hevemiddel (natriumbikarbonat), salt, krydderblanding og aroma.

Den smaker som sånn sourcream-potetgull synes jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den nye smashen var bedre enn vanlig jeg. Likte den litt syrlige og sterke smaken :)

Boble karamell spår jeg som en flopp etter å ha sett at den egentlig koster 45 kr. Kjøpte den til 20 kr til min sjokoladeelskende mann, og han er enig med majoriteten her inne.

Anonymous poster hash: c8d7a...267
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Elskverdig er jo mellomnavnet mitt :nigo:

Sukker, tørrmelk, kakaosmør, maismel, kakaomase, vegetabilsk olje, stivelse, emulgator (soyalecitin), hevemiddel (natriumbikarbonat), salt, krydderblanding og aroma.

Den smaker som sånn sourcream-potetgull synes jeg :jepp:

Tuuuusen takk frøken elskverdig! :) Da er det trygt for meg å spise, juhuuuu! Det meste av pottis med sour cream er også det, så sant det ikke er rømmepulver i det. :) Hurra, gjett hva jeg skal kjøpe etterpå? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smakte Smash med pepper i går. Synes den smakte mer yoghurt enn pepper, bortsett fra én, tror alt pepperet hadde samlet seg der. Blir nok ikke gjenkjøp av denne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du posen liggende hos deg? Hvis ja, vil du være så elskverdig å sjekke innholdsfortegnelsen for meg? Ser jo at den heter creamy pepper og navnet "creamy" gjør meg litt skeptisk. Inneholder den noe rømme, fløte eller pulver av disse? Jeg er nemlig hyperallergisk mot fete melkeprodukter selv i pulverform mens skummet og lettmelk går fint. Er fettet jeg er allergisk mot, ikke laktosen. Og det er jo ikke vits at jeg leter fletta av meg etter den om jeg ikke kan spise den. :P Fant ikke noe info på Nidars sider heller.

Går det an også?! Vi har ymse kombinasjoner av laktoselaktoleranse og/eller kaseinallergi i slekta, akkurat denne varianten hadde jeg ikke hørt om før. Beklager OT - men kan en testes for det? Eller er det prøve-og-feile metoden?

Anonymous poster hash: 5d4da...270

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest crazycatlady

Går det an også?! Vi har ymse kombinasjoner av laktoselaktoleranse og/eller kaseinallergi i slekta, akkurat denne varianten hadde jeg ikke hørt om før. Beklager OT - men kan en testes for det? Eller er det prøve-og-feile metoden?

Anonymous poster hash: 5d4da...270

Jepp det går helt fint an det, ellers hadde jeg jo ikke sagt at jeg er hyperallergisk. :) Jeg har "omvendt laktoseallergi", altså jeg tåler laktosen, men ikke det animalske fettet. Får jeg i meg 0,001 gram med fløte får jeg helt vanvittige magekramper og må løpe på do og blir sittende der i ubeskrivelige kramper. Lett og skummet melk går fint, samme med mager kesam og yoghurt og ost laget av melk, fetere melkeprodukter blir jeg kjempesyk av. Tåler ikke smør heller, så bruker kun olje og blå soft flora margarin til steking. Tåler også fett kjøtt veldig dårlig, mens magert kjøtt går fint. Hvor vanlig dette er vet jeg ikke, men jeg har hørt om flere som har det i tillegg til hveteallergi som jeg også har. Jeg tåler gluten fra andre kornsorter, men ikke hvetemel. Så er ikke cøliaki jeg har, men hveteallergi. Så spiser glutenfritt siden det er hvetemel i det meste ikke-glutenfrie knekkebrød og bakervarer, suppeposer osv.

Men dette ble fryktelig OT. :)

Endret av RusaPåBrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Philadelphia med honning, så jeg på butikken uti uka her.

Noen som har smakt den? Har ikke lest alle sidene, så sorry om den er nevnt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man prøvd den byggrynslunsjen med blåbær,og det blir nok ikke gjenkjøp.Det er jo egentlig bare kald grøt med blåbær.Men jeg stusset over at den med bringebært var rundt 7 kr dyrere

Anonymous poster hash: 1e9f0...9f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man prøvd (....) i]Anonymous poster hash: 1e9f0...9f1

Åj, er Kongen her! :P

Anonymous poster hash: e6072...e76

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, er Kongen her! :P

Anonymous poster hash: e6072...e76

Så hyggelig at du har det gøy på min bekostning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har både Boble karamell og Mokka-sjokoladen liggende. Men jeg tør ikke åpne og smake, i tilfelle jeg liker dem så godt at mannen min ikke får smakt :ler:

Fant ikke Soho, da. Så da blir det vel en tur på Nidar (på lovlig vis, altså :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR MÅTTE BOBLE KARAMELL VÆRE SÅ GOD? Nå har jeg faktisk spist hele, og den er så stor som 250 gram. Uff blir kvalm av meg selv.

Anonymous poster hash: 25792...616
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boble karamell! I´m in heaven!

Da er vi 2 :) Og håper vi er flere sånn at denne ikke forsvinner, men har kommet for å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Da er vi 2 :) Og håper vi er flere sånn at denne ikke forsvinner, men har kommet for å bli.

Samme her! Alle jeg har snakket med har likt den ihvertfall, så håper resten av landet har like god smak som oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1017853-12-1377539094275.jpg

Denne var god!!! Nam.

Enig :rodmer:

En liten advarsel: Vær forsiktig med å legge den i kjøleskapet, siden den blir mye hardere enn vanlig sjokolade. Var nesten så jeg tok knekken på en hjørnetann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...