Gå til innhold

Fokus


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Trent med Ashelia i dag også, vi begynner åbli godvenner med elipsemaskinen.

I dag var det kun 20 minutter, for A var ikke helt i form.

Neste uke skal vi få oss en instruksjonstime med et treningsprgram slik at vi kan begynne og trene litt(masse) styrke.

Hurray!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

I dag skulle jeg egentlig ha trent på Actic, men siden jeg har ny tattovering så dro jeg ikke dit i dag.

I steden har jeg gått en times rolig og fin spasertur i skogen oppe hos meg.

Det er så utrolig fint der om morgenen, når sola skinner igjennm tåka og spindelveva har fanga opp duggdråper som glitrer i sola. Herregud, jeg ble så avslappa!

Dessuten tok jeg med ipden g hørte på en cd jeg ikke har hørt på lenge.

Vakket!

Nå skal jeg meditere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Yes, kaloritelleuka er i gang, og jeg føler meg som en fjott her jeg sittet og teller kalorier på alt jeg spiser.

I går fant jeg ut at jeg kun hadde fått i meg 1300 kalorier, det er pinlig lavt når jeg selv følte jeg spiste jevnt og trutt hele dagen.

Well well.

Her er dagens oversikt, som blir oppdatert kontinuerlig når jeg spiser.

Frokost: to brødskiver med italiensk salat g skinkestek. 0.5 liter marokask grønn myntete, og 0,4 liter vann.

Kcal i følge kalorikalkulatoren.no: 382

ca 16:00: 0,4 liter vann + 0,5 liter grønn te

Middag: potet, fiskegrateng og gulrot, 0,4 liter vann

Kcal: 306

Dessert: Kiwi og caramellosjokolade (fail med sjokolade på tirsdag, i know)

Kcal: 240

ca 18:00: 0,5 liter grønn te, 0,4 liter vann

ca 21:00: 0,5 liter chaite, 0,4 liter vann

Kveldsmat: kiwi

Kcal: 70

Antall liter vann totalt: 2

Antall liter te totalt: 2

Kcal totalt: 998.

Herregud, noe må være riv ruskende galt her. Dette er seriøst alt jeg har spist i dag, jeg har følt meg mett. Men 998 kcal er jo HALVPARTEN av hva som er anbefalt kalorimengde for meg per dag.. OG jeg har vært i fysisk og ganske hardtkrevende psykisk aktivitet..

Kanskje jeg og kalorikalkulatoren rett og slett har regna feil?

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Gjorde litt lett yoga og avspenningsøvelser i dag, gud bedre så avslappa det gjør meg :)

Fantastisk!

Har dessuten begynt å tøye nakkemusklaturen min, og gjør et par balanseøvelser. Det er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Onsdgag 13.Oktober:

Frokost: havregrøt på vann, 0,5 liter grønn te og 0,4 liter vann

(pst: havregrøt på vann er så jævlig vondt.. men vi hadde ikke brød eller melk.. yay)

Kcal: 428 (og det på 100 gram. wæ)

Middag: pannekaker med lønnesirup og 0,4 liter vann

Kcal: 956 (wow, lønnesirup er skumle greier)

ca kl 16: 0,5 liter te + 0,4 liter vann

ca kl 18: 0,5 liter te + 0,4 liter vann

Kveldsmat: to brødskiver med egg + 0,4 liter vann

Kcal: 375

Kcal totalt: 1759 (that's more like it, girl! yay! Endelig et fornuftig tall!)

Antall liter vann: 1,6

Antall liter te: 1,5

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Nei, fy faen, for en jævlig dag det har vært. Og klokka er bare ett på formiddagen..

Det begynte med at jeg fikk en melding av Ashelia, hvor hun skrev at hun hadde migrene og ikke ble med på trening. Jeg blei kjempeskuffa og lei meg, men bestemte meg for å stikke og trene likevel.

Jeg og pappa skulle ta følge ned til byen sammen.

Men da vi kom ned til garasjen oppdaga vi dagens supernedtur: motorsykkelen til pappa var stjålet. Den stod med lås, under et digert trekk, men var borte.

Så da droppa jeg treningsplanene mine, og ble med pappa til politistasjonen for å anmelde. Vi ringte forsikringsselskapet og fikk nedtur igjen: egenandelen er HØY. Jeg måtte på postkontoret og poste noen ting, og det var lang kø og helvetes oldemor.

(jeg tenkte for meg selv at det ikke var noe problem at ashelia hadde hodepine, siden jeg uansett måtte ha avlyst treninga selv.. hell i uhell!)

Da jeg kom hjem oppdaga jeg en regning i posten. Åpner den, og ser at det er en purring på en faktura jeg allerede har betalt. Fra legen. Dobbeltsjekker fakturanummer, dobbeltsjekker kontonummer og kidnummer. Ringer legekontoret, står et kvarter i kø, forklarer situasjonen, og får heldigvis kreditert purringa uten problem.

Så.

Det ble ikke noe trening, og jeg er utslitt. Legger meg på sofaen under teppet, føler at hvis jeg beveger meg mer i dag, så vil det skje noe mer dritt.

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj! Møkkdag uten tvil >.< Poor thing! Og kan ikke tenke meg hvor sur faren din er nå as!

Og unnskyld for at du ble skuffa og lei deg :sjenert: Det var ikke sånn "nei jeg gidder ikke for jeg har litt vondt i hodet", jeg greier omtrent ikke bevege meg i det hele tatt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Har full forståelse for at du droppa treninga i dag, altså :)

Det var en kjip start på dagen, men jeg synes det var et godt valg. Du skal jo ikke presse deg til noe du ikke orker. No hard feelings, girl!

Dessuten ble det jo til at jeg ikke hadde mulighet uansett - og tenk hva som kunne skjedd hvis du hadde pressa deg selv ned:

-Du presser deg i gjennom migrenehelvete, for du er redd for å såre meg

-Du sitter på bussen klokka halv elleve, når jeg ringer og sier "du, eh, jeg må avlyse fordi.."

Da hadde det jo blitt enda mer kjipt for alle parter!

Så sånn sett er det jo ikke noe problem.

Stakkars pappa, han er så fortvila..

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Har gjort et par balanseøvelser.

Føler at kaloriprosjektet mitt lærer meg mye. Jeg ser at jeg spiser ganske ujevnt, noen dager mye, noen dager lite - men jeg har samme sultfølelse uansett. Skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Torsdag 14 Oktober:

Frokost: to brødskiver med egg, 0,4 liter grønn te

Kcal: 370

Kl. 12: 0,5 liter chai te md honning

Kcal: ca 15

Mellom1: yoghurt med blåbær, 0,5 liter urtete

Kcal: 123

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

I går trente jeg med Ashelia, og i dag har jeg gått halvannen time i skogen. Skogturen var mer kos enn trening, jeg hadde med speilrefleksen :)

Føler at jeg er på rett vei her, selv om verken vekta eller utseendet forandres noe særlig.

Hovedsaken er jo at jeg føler meg bedre, sunnere og har mer energi enn før.

Kaloritellinga ble så kjedelig at jeg bare slutta. Men jeg kom til en konklusjon:

jeg spiser regelmessig, men veldig varierende i kalorimengde. Må få til en bedre balanse der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

I dag gikk jeg først halvannen time i skogen hos meg. Den første snøen har falt her, og skogen var helt eventyrlig vakker!

Det var glitrende snøfnugg og hvite trær og smeltevann i bekkene. Pent!

Deretter var jeg hjemme et par timer, før jeg og rune stakk en tur til larvik og gikk en time der også, tok bilder og klatret i fjellet.

Ganske fornøyd i dag, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Trente en halvtime med Ashelia i dag. På torsdag skal vi ha infotime med en PT-så da får vi satt opp styrketreningsopplegget også.

GLEDER MEG SOM EN GUD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

I går fikk jeg og Ashelia en innføring på treningssenteret med en PT. Det var kjempegøy å prøve apparatene og få treningsplanen vår!

Det eneste som er skikkelig kjipt er at vi fikk planken (og sideplanken) som mageøvelse. Det er en øvelse jeg sliter med å holde meg motivert for å gjøre over lengre tid!

Men jeg skal bite tenna sammen!

:)

I dag er jeg støl på innsiden av lårene og i skuldrene, så jeg har fått brukt noen muskler jeg ikke har brukt på en stund. Go me!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg er ikke støl! :sur: Kanskje det egentlig bare betyr at jeg er i bedre form enn deg fra før av :fnise:

Jeg regner med du er mer vant til å bruke innsiden av lårene værtfall. :P

lolol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

Hjalp Ashelia og samboern hennes med flytteforberedelser i dag. Og flytteforberedelser innebærer en hel del bæring, løfting og bevegelse opp og ned trapper.

Til sammen ble det 15 turer opp og ned trappene. 1410 trappetrinn for å være nøyaktig. Og alt sammen med tunge ting i armene!

Hvis vi regner med mine 90 trapper - har jeg gått 1500 trappetrinn i dag.

Det kan kalles en treningsøkt spør du meg :)

I morgen håper jeg det er bra vær, for jeg vil gå i skogen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hele denne uka har gått med til å pleie faren min, som har hatt omgangssjuka. Jeg ble selvfølgelig sympatisyk (blir alltid det) så det ble ikke no trening, for å si det mildt.

I dag gikk jeg en fin tur i skogen og brukte en time på det.

Jeg har bestemt meg for at tattoveringa mi har grodd lenge nok nå, og neste uke skal jeg svømme. basta faen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...