Gå til innhold

Fokus


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Må legge til en tileggskommentar:

Hvorfor er jegså redd for andre joggere? De puster og peser LIKE høyt som meg, og de ser hovedsaklig ned i bakken. Men allikevel blir jeg nesten litt flau når vi jogger forbi hverandre, og hvis jeg ser en jogger langt foran, så kan jeg gjerne ta en omvei.

Hva er jeg redd for egentlig?

Samme med naboene mine. Jeg jogger IKKE i nærheten av huset mitt (det er jo i og for seg greit, siden man skal bruke litt tid på å trappe opp, og litt tid på å trappe ned, og den strekninga fungerer slik) men hvis jeg på død og liv måtte jogge der, jeg hadde vært så flau..

Aner ikke hvorfor.

Er jeg redd for at folk ser at jeg gjør noe med livet mitt? Er jeg redd for at de skal stå i vinduet og peke og le og si "haha, der kommer kevlarsjäl og hør så hu peser da! dårlig form gitt!" og etterpå går de og setter seg i sofaen og ser på xfactor med popcornet i hånda?

Med andre ord er det ikke mye å være flau over fra min side. Jeg burde heller være stolt.

Skal jobbe med det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

I dag gikk jeg en powerwalk til butikken, handlet, og gikk en powerwalk tilbake med tunge bæreposer.

Etterpå rocket jeg med rockering i femten minutter (fem minutter mer enn sist gang!)

Og gjorde følgende øvelser:

10 situps x 3 repetisjoner

10 ryggløft x 2,5 repetisjoner

Beina i 90 grader så lenge jeg klarte x 3

Jeg er litt lei meg, og samtidig spent, fordi jeg skal til Oslo på mandag og farge tattoveringa jeg har på magen min. Lei meg fordi det betyr at jeg ikke kan rocke med rockeringen på tre uker, fordi tattoveringa må gro. Spent fordi jeg vil bli se det ferdige resultatet!

Får rett og slett erstatte rockinga med jogging de neste tre ukene. Gleder meg til tattisen er ferdiggrodd, da skal jeg begynne å svømme runder i klorvann igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kevlarsjäl

Hei og hopp! Tattoveringstimen forrige mandag var gøy, vi ble nesten helt ferdige :)

Forrige uke har jeg vært utrolig lite ute av huset. Jeg adopterte en liten kattepus, og siden jeg har en stor kattepus fra før, har det vært mye nattevåking og passe-på-at-de-ikke-dreper-hverandre tid. Men nå går det endelig bra, i dag lekte de til og med littegrann sammen. Imponerende :)

I dag er jeg tilbake i treningsmodus, og har spist sunt, drukket mye vann, og tatt joggerunda mi. Ikke noe store greier, men jeg begynner jo i det små også. Her må jeg gå sakte fram, for å ikke miste motivasjonen.

Ellers kan jeg informere om at det evindelige "motivere meg til å slutte å røyke"-prosjektet er kommet godt i gang.

Jeg lå og tenkte her en natt, og fant ut at "jeg har ikke arvet sykdommen til moren min, jeg har fått femti gode ekstra leveår jeg trodde jeg ikke skulle få. Jeg skal faen ikke pådra meg lungekreft."

og derfor har jeg trappa drastisk ned.

Jeg er en person som glatt kunne sluttet på dagen, som er utrolig viljesterk så lenge jeg er motivert. Men jeg er nok litt mer avhengig enn jeg trodde, for jeg røyker fortsatt nesten hver dag - selv om jeg røyker mindre.

Men det er vel rett vei å gå uansett.

Pepp til meg selv. Jeg har vært flinkis og skal fortsette med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Vi kan godt trene litt på fredag også, mens vi først er der. Svømme kan jeg ikke på grunn av tattisen - men vi kan jo ta en liten kardio-runde for å få opp pulsen.

Det er ikke meldt såå fint vær på fredag, men vi kan evt. ta en cafetur etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Yes!

Da har jeg og Ashelia meldt oss inn på treningssenter sammen, og det er kjempeålreit der.

Det er lite og "intimt" - og det er ikke sånn klein stemning sånn som på elixia hvor PTene maser på deg og de andre trenerne glooor på deg.Hehe.

Så i dag har jeg først gått ned til byen (tar 30 minutter)

og deretter stått 30 minutter på elipsemaskinen!

Så har jeg selvfølgelig kompansert med å drikke brus etterpå, haha. Uffamegen.

Vekt i dag 1 oktober: 58 kilo :O :O :O

Wæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Startet dagen med en førti minutters spasertur, men det var ikke særlig hyggelig.

Årsak: min far hadde vinduet bittelittegranne åpent i natt - og nå er den nye katten min borte.. Hun har bodd hos meg under to uker.. ÅÅÅ jeg er så bekymra :(

Så jeg har tråla nabolaget rundt, men må nå vurdere å gå hele veien ned til der hun bodde før - for det er mest sannsynlig der hun er.. Det er en times gåtur begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Takk for støtte!

Har brukt tre timer til sammen på å leite etter kattefjolset. Har ikke funnet henne, men hun ropte på meg i nærheten av huset! Jeg ble jo supertent og gira og leita etter henne i en hel time etter at jeg hørte henne. Men hun ga ikke et pip fra seg etter det..

Det betyr værtfall at hun ikke er langt unna! :)

Nå prøver jeg sultemetoden: hun kommer vel hjem når hun er sulten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Har prøvd det, Ashelia :(

Satt ute en halvtime med pledd og mac og ropte på henne! Men det eneste jeg oppnådde var en haug med fucka kråker som fløy rundt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Jeg starter et kjapt ukesprosjekt i dette innlegget (dette innlegget blir oppdatert kontinuerlig) hvor jeg skal finne ut hvor mange kalorier jeg faktisk får i meg per dag på en helt vanlig uke.

Jeg er i ganske lite fysisk aktivitet, men kalorikalkulator.no mener jeg skal ha i meg 1956 kalorier per dag.

Jeg regner med at jeg spiser en goood del mer enn det.. Hehe.

Har ikke matvekt enda, så den må kjøpes i morgen. (Med mindre ashelia har mulighet til å låne meg sin i fem dager, da..) Gidder ikke begynne med kaloriregninga før i morgen, for det blir så mye kimsing og synsing uten vekt.

Mandag 11 oktober:

Vekt er nå kjøpt inn.

Frokost: 2 brødskiver med litt smør og Norvegia lettere gulost i skiver. 0,4 liter vann og 0,5 liter grønn te.

kcal: 306

Mellom1: en kiwi, 0,4 liter vann og 0,5 liter urtete

kcal: 73

Klokka 12: 0,4 liter vann + 0,5 liter chaite med en teskje honning

kcal: 13 (viste ikke at honning hadde så mye kalorier i seg! wowz)

Klokka 13: 0,4 liter vann + 0,5 liter grønn te

Middag: Kyllingfilet + potet + raspet gulrot, 0,4 liter vann

Kcal: 510

Dessert: MYE iskrem og kiwi (på en mandag, fy!):

Kcal: 400

Kveldsmat: røkt elghjerte + 0,4 liter vann

Kcal: vanskelig å si

Kcal totalt: 1302

(Det var fryktelig lite! Auda!)

Antall liter vann: 2,4

Antall liter te: 2

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meg du må spørre, men S, og jeg tviler sterkt på at han er villig til å gi fra seg kaffevekta si for en uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

Haha, jeg har ikke hjerte til å spørre han om det, det er jo tross alt noe han bruker masse! Så da kan jeg kjøpe min egen :) Kjekt å ha uansett :)

Det var i morgen klokka tolv, vi ble enige om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Har trent med Ashelia i dag.

Gikk ned til treningsstudioet, gåtur på 30 minutter.

Deretter 35 minutter på elipsemaskin.

Fine greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

HAHAHAHA.

Jeg veier ikke 60 kilo som jeg trodde!

Vekta mi har stått på ujevnt underlag de siste par ukene, og jeg tenkte at det burde den jo klare å forstå. Men vekta mi svingte så innmari, alt fra 57 til 62 kilo, og jeg begynte å ane ugler i mosen.

Jeg satt vekta mi på jevnt underlag i dag, og passet på å fordele lik vekt på begge beina mine. Og gjett hva?

Jeg veier 55 kilo.

FANTASTISK.

Nå er jeg letta og enda mer motivert til å trene mer :D

Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...