Gå til innhold

Fokus

Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Hei hei og takk for besøk! Eg er glad eg ikkje er student lenger, høres heilt krøkkat ut!!!

NULL to do høres fint ut. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Hei hei, madam_mim! Koselig å få besøk her også :)

I dag var jeg ute og gikk meg en times tur, og på veien hjem så jeg en friskus på SYKKEL. Han sykla rundt på glattisen med sånn sykkel med supertynne hjul.

Jeg kjente at jeg både ble utrolig imponert over ham, samtidig som jeg tenkte "å, herregud, for en dust!"

Men det viser jo hvor flinke noen er til å komme seg ut uansett vær, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Plan for neste uke:

Mandag:

-40 minutter kardio + svømme 1 kilometer (ble til 1 time kardio)

-Signere gjeldsbrevet med den usynlige knappen

-endre kontonummer som stipend og lån skal inn i

-Høre om kompis R vil møtes, har ikke hørt fra ham på et par uker fordi jeg bruker ham som rebound og han er sikkert litt sur.. :sjenert:

Edit: han ville møtes. yay!

Tirsdag:

-Besøke mamma

-Trene styrke

-Henge med venninneH

Onsdag:

-40 minutter kardio + svømme 1 kilometer

-Kjøp julegave til H, mamma og pappa

-Pakk unna litt ting

Torsdag:

-Besøke mamma hvis jeg orker

-Trene styrke

-Ta vaksine

-Finn ut mer om forsikring

Fredag:

-Pannekaker

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitron, ingefær, hvitløk, sleng alt i en kjele, la det koke slik at alt trekker ut godt med smak, hell i en kopp, stapp honning oppi. Smaker forjævlig, men funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Jepp, dragen! se hva Ashelia skrev :P

Eventuelt så er den oppskriften som heter vitaminbombe i womanbladet dritbra, jeg drikker masse av den.

4 poser grønn te (jeg bruker den som kalles green tea fra pukka)

så mye fersk ingefær man vil (men 20 gram/2 spisesjeer burde holde)

ganske mye honning

2 sitroner (del dem i to, og press ut så mye du bare får til av sitronene)

1 liter vann

Ha alt i en kjele, kok i ti minutter, fjern teposene, og hell det i deg.

Fersk ingefær er superbøst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, synd jeg ikke så dette FØR jeg tvang meg slev ut på butiken for å kjøpe en bunke guilty pleasures (Les: Twillight og Glee) og sjokolade og sjukt mye klementiner. :C Prøver igjen i morgen, tenker jeg :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Gode greier!

--

I dag har jeg vært effektiv, flink og sosial. Det skjer ikke ofte.

Hadde en skikkelig bra treningsøkt i dag,

20 minutter spinningsykkel og 40 minutter elipsemaskin

Holdt ikke telling på kalorier eller kilometer, men la merke til at man vistnok trener bort mye fler kalorier med en spinningsykkel enn med elipsemaskinen. Lurer på hvorfor? Elipsa tar jo hele kroppen, så det er jo helt ulogisk..

Deretter svømte jeg 1,1 kilometer (22 runder) og sa meg maks fornøyd med dagens innsats.

Har vært på besøk hos Ashelia i dag, og hilst på kattene hennes og hatt det kjempekoselig.

Etterpå var jeg hos ReboundR (som han heter fra nå) og kosa meg skikkelig.

Nå tror jeg at jeg skal sove, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bra dag! :)

Har motivasjonen kommet tilbake?

Jeg trodde også at ellipse forbrant mer enn spinning. Men kanskje du holdt høyere puls på sykkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hm, godt poeng, Sarah!

Tja, jeg er alltid mer motivert tidlig i uka, men jeg kjenner at jeg ikke er i slaget, gitt. Motiverer meg selv med at jeg skal ha hvileuke neste uke, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Haha, noen ganger jeg jeg verden prøver å fortelle meg noe. Som i dag, når jeg våkna relativt opplagt, og gleda meg til styrketrening.

Det første jeg gjør er å vri ALT for fort på hodet og strekke en muskel i nakken. Kjennes ut som kink gjør, sånn at det er maks vondt å vri på hodet.

Men siden jeg er superwoman ga jeg faen, og kasta meg ut i treningsprogrammet uansett.

I dag gjorde jeg en ny vri på ting. Jeg tok så mange jeg klarte av hver øvelse, i tre omganger. Det var litt gøy.

Looks like this:

Oppvarming: 5 miutter rockering (var ikke i humør til den i dag)

Øvelser:

Pushups/armhevinger på ball: 10 + 14 + 12

Armhevinger uten ball, med hele kroppen (ikke på knærne): 4 stk

Planken: 45 sek + 30 sek + 35 sek

Veggen, beina i 90 grader: 90 sek (!!) + 75 sek + 60 sek

Rygghev på ball: 15 + 15 + 15

Mageøvelse med ball: 17 + 25 + 28 (kan tydeligvis ta utrolig mange av denne, men det tar tid og er kjedelig)

Mageøvelse uten ball: 20 + 17 + 18

Tåhev: 2 minutter + 2 minutter + 90 sekunder

Ikke noe rockering etterpå heller, jeg får helt spader av å se på den. Er litt lei av den, tror jeg.

Snart skal jeg møte bestevennH som jeg ikke har sett på en stund. Hurra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for superwoman! :) Høres ut som du er i god form om dagen, tross kink? (auuuuu)

øvelsene idag hørtes kjekke ut... skikkelig gymtimeinspirert!! (hmm kom egentlig på at jeg hatet gymtimene.. iallfall delvis..er vel bare jeg som er blitt mer glad i trening nå - heldigvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Tja, formen kan jo diskuteres, jeg har for eksempel aldri puls under 175 når jeg trener kardio. Med andre ord er ikke kondisjonen i topp, heller det motsatte. Men styrken skal det ikke stå på altså :)

Jeg også hatet gymtimene, fordi lagidrett ikke er noe for meg. Fy fader, hjørnefotball for eksempel, det er så sykt kjedelig! :sjenert: Men styrketreningen vi hadde i gymtimene var jo faktisk gøy! Så noe av det har jeg tatt vare på. Spesielt siden jeg ikke har noe treningsutstyr hjemme bortsett fra treningsmatte og stor ball.

---

Kinken har jo ikke akkurat blitt noe bedre, heller verre, etter å ha gått rundt og bært på veske i byen i hele dag. Så nå er jeg så sliten at jeg ikke orker å lage middag engang. Bare legger meg i senga og leser litt i en bok jeg lånte av Ashelia..

Phu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg brukte of course hundreogseksti spenn på en test på lørdag, så kom mensen natt til mandag :rolleyes: Beste måten å få mensen på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Haha, ja, jeg har jo prøvd å overbevise meg selv om at logisk sett kan jeg jo bare glemme det,med tanke på hvor IKKEEKSISTERENDE sexlivet mitt har vært.

Men alikevel klarer je ikke å legge fra meg at jeg har høy puls, er kvalm om morgenene (selv om jeg ikke spyr) og har lagt på meg på magen selv om jeg trener.

Så.

I dag blir det test, så får vi bare banne på at det ikke er noe overraskelsesbaby, og så kan mensen komme. Jeg vil ha mensen.

Hadde forsåvidt helt glemt at jeg skal ta vaksiner i dag (stivkrampe og polio) så da håper jeg at jeg kan løfte armen etterpå slik at jeg får trent. Hadde vært kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

De var tomme for vaksina, og hadde ikke fler inne før i morra :kjefte: Det kunnde de vel for faen ringt og sagt fra om sånn at jeg slapp å reise i dag da?! :kjefte:

Jaja..

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Gladnyhet #1: I følge Clearblue bor det ikke et levende vesen inni meg. Da kan menstrasjonen vente så lenge den vil for min del, jeg er happy.

Tristnyhet #1: Kinken har blitt mye verre, så nå kan jeg bare sitte med hodet i en stilling. Jeg dropper trening.

Konklusjon:

Siden jeg ikke er gravid, betyr det at jeg har lagt på meg, selv om jeg trener og spiser normalt.

Det betyr mest sannsynlig at jeg spiser for mye godteri.

Så nå er det slutt på godterispisinga og brusdrikkinga! Bortsett fra søndager, og julaften, første og andre juledag.

Men jeg har sagt til meg selv at det er greit å spise litt 70% kokesjokolade hver dag, for jeg må innrømme at jeg er avhengig av sukker, og at jeg ikke alltid er like flink til å gjøre det jeg råder andre til.

(Jeg er en av dem som hyler høyest om at "det er bare å slutte å spise godteri, og å trene mer slik at kroppen bruker mer energi enn du gir den!" i kostholdstrådene inne på forumet.. Jada..)

Happytimes!

Da legger jeg meg i senga, med varmeflaska godt plassert som nakkestøtte, og leser litt i en bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...