Auri Skrevet 5. desember 2010 #181 Del Skrevet 5. desember 2010 Canpakes avhenger av dragen! Men bestille macbookbatteri? har de ikke byttet batteriet ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 6. desember 2010 #182 Del Skrevet 6. desember 2010 Nei, de bytta skjermkort/hovedkort, fiksa en tast og magneten som lukker maskinen - men batteriet gikk ikke på garantien så det bytta de ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 6. desember 2010 #183 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Fader altså, jeg er så umotivert akkurat nå. Jeg vil gjerne trene og bevege meg. Men jeg er umotivert til all bussinga og logistikk som trening medfører. Umotivert til å vente på bussen, sitte på bussen, kjøpe mat, planlegge sånn at jeg rekker bussen hjem igjen, bruke 70 kroner på buss til sammen. Det er så jævlig stress, rett og slett. Og så klarte ikke forsikringsselskapet å svare meg på spørsmålet mitt en gang.. Jeg sier: "hei, jeg har lest på nettsiden deres ang studentforsikring, og jeg har lest dekningsoversikten, der står det at dette inkluderer reisegods opptil 20.00 kroner. Jeg skal ha med meg en del utstyr som har høyere verdi, oppmot 100.000 kroner. Kan dere hjelpe meg med å finne en løsning?" Jeg får svaret: "Anbefaler at du leser dekningsoversikten, vi har desverre ikke mulighet til å dekke beløp over 20.000, men du kan bestille 2 forsikringer" Jeg tenker: Det hjelper jo for faen ikke meg en pøkk! Jeg HAR lest dekningsoversikten. Og hvis jeg ikke får en skreddersydd løsning, må jeg bestille FEM jævla forikringer fra dere.. Ikke to som du anbefaler meg. Faen ta. Like langt, med andre ord. GRR. Dropper treninga og går en tu i skogen i dag i steden. Endret 6. desember 2010 av Kevlarsjäl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 6. desember 2010 #184 Del Skrevet 6. desember 2010 Jogga gjennom ruta jeg pleier å gå, så det tok meg bare 40 minutter Joggekondisen min er mildt sagt laber.. Haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RødeDrage Skrevet 6. desember 2010 #185 Del Skrevet 6. desember 2010 Veldig søt avatar, forresten Takker! Husker du creaturesinmyhead.com? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 7. desember 2010 #186 Del Skrevet 7. desember 2010 Jepp, drage Du viste meg det, og jeg glemmer jo aldri noe du viser meg ---- Ai ai ai. Jeg må nok bare innse at jeg aldri kommer til å bli noe flink til å pakke inn gaver. Jeg er overbevist om at uansett hvor mye jeg øver, så kommer jeg aldri til å bli flink. Jeg pakker de styggeste gavene ass. Men jeg skriver veldig fine kort, og kjøper gjennomtenkte gaver, så det burde vel holde. Well well! Julegavene er værtfall handlet inn, og julekortene er skrevet. Så får jeg vel spørre pappa pent om han vil hjelpe meg å pakke dem inn.. Andre fine ting som har skjedd i dag: -Kjøpt vintersko, pappa spanderte og kalte det julegave -Pappa kjøpte bluerayspiller, så nå er det slutt på scartkabel og flimring i bildet! -Masse frostrim på trærne, så de er helt hvite, og så er det en sprø, helt rund regnbue som har vært her i to dager på rad nå (sikkert på grunn av små snøpartikler i lufta) og det ser helt nydelig ut -Beøskt mamma, og fikk høre "det er så fint at du kommer innom, dagen blir alltid så mye bedre når du kommer." og "du er så pen", etterlengtede ord! Bra dag med andre ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 7. desember 2010 #187 Del Skrevet 7. desember 2010 Åh, jeg elsker å pakke inn gaver! Og de blir ganske så fine, om jeg skal få si det selv Så bra du har kost deg i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 7. desember 2010 #188 Del Skrevet 7. desember 2010 Kom hit da, Sarah, så kan jeg se på at du pakker inn gavene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 7. desember 2010 #189 Del Skrevet 7. desember 2010 Dårligste sjekkereplikken ever Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 7. desember 2010 #190 Del Skrevet 7. desember 2010 Hei Kevlar! Er du også islandsk? Sliter litt med å skrive disse nickene deres... Høres ikke bra ut med mye stress i hverdagen: Anbefaler trening på stuegulvet, og dyrk dine egne planter i hagen (pluss ha en ku på gjesterommet)-- så er du selvforsynt Postordre mat, når kommer det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 7. desember 2010 #191 Del Skrevet 7. desember 2010 Aurelia :rødme: Islandsk er jeg ikke, men nicket mitt er svensk, uten at jeg kommer fra noe annet sted enn østlandet (og litt nordnorge) Den store drømmen (eller friheten) hadde absolutt vært å ha en diger grønnsakshage og en feit ku å melke. Så kan man klatre i trærne for å få trening. Meen, så er det jo litt kjekt å kunne dusje og hente smøreost ut av kjøleskapet også da.. --- I morra erre svømmings og kardio igjen! Og jeg er motivert. Trengte bare et lite avbrekk, tror jeg Jeg har akkurat sett Avatar, og jeg har så utrolig lyst til å få magemusklene til hun søte Na'vi jenta.. Åh.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 8. desember 2010 #192 Del Skrevet 8. desember 2010 Hvorfor er det så vanskelig å motivere meg for tida? Lurer på om jeg brygger på en depresjon, eller om jeg har trent litt for hardt i det siste, eller om jeg bare er lat. Jeg ser liksom mer ulemper enn fordeler ved å trene. Jeg sliter med andre ting også, sliter med å få gjort helt enkle ting som står på to-do-listen min. Når jeg våkner må jeg bruke et par minutter på å argumentere meg til hvorfor jeg skal stå opp. Jeg må liksom overbevise meg selv om at det er viktig å stå opp. Så det er jo mulig det er de første tegnene til en depresjon jeg kjenner.. Vet ikke helt hvordan jeg skal angripe dette heller. For jeg er glad og fornøyd når jeg har utført oppgavene/treninga/whatever og da føler jeg meg bedre. Men jeg bruker enormt mye tankekraft på å være umotivert og trøtt. Er det på tide å ta en skikkelig pause? Null trening en hel uke, og null forpliktelser, null to-do-list? Eller burde jeg bite tenna sammen og bare håpe at det går over? Jeg skal værtfall trene i dag, for jeg skal uansett ned til byen, og da kan jeg jo utnytte det faktum at jeg er der. Men jeg vurderer å ta meg en ukes fri neste uke. Kanskje noen av dere har noen ideer som kan hjelpe meg litt..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 8. desember 2010 #193 Del Skrevet 8. desember 2010 Hei hei! Vanskelig å si hva du burde gjøre. Kommer ikke motivasjonen når du er på trening heller? Jeg tenker som så at hvis det kun er dørstokkmilen som er lang, så burde du karre deg på trening. Men dersom du er lei av hele opplegget, så kan det hjelpe med en hvileuke. Trening skal være gøy og gi energi Så kanskje en friuke med noen gåturer i snøen hadde vært noe? Håper du finner ut av det Hadde en sånn periode forrige uke, og det var ikke noe stas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 8. desember 2010 #194 Del Skrevet 8. desember 2010 Synes det høres ut som du har godt av ei hvileuke, ja! Finne roen, slappe godt av og flate helt ut på sofaen, gå fine kveldsturer osv.. Cheer up, snu trenden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 8. desember 2010 #195 Del Skrevet 8. desember 2010 Hei søtnoser, takk for oppmunting og råd Dørstokkmila er verst, ja, Sarah. Motivasjonen kommer jo sakte men sikkert når jeg er på trening, så jeg tenker innerst inne at jeg bør bite tenna sammen, men det er jo lettere sagt enn gjort. Har tenkt litt i dag, og kommet til et kompromiss med meg selv: Trener som vanlig denne uken og neste, og så tar jeg en hvileuke i julaftenuka, og kanskje uka etter også hvis det er nødvendig Da burde ting være asjur igjen. ---- Trening i dag: 40 minutter elipsemaskin + 20 minutter spinningsykkel + 1 kilometer (20 runder) brystsvøm i bedagelig tempo + Tjue minutters rask gange fra treningstudioet til venninna mi (setter opp gåturen fordi det var første gåturen med de nye, høyhelte vinterskoa, haha) Føltes absolutt godt etterpå, men spinningsykkelen er ikke min venn. Jeg får alltid vondt i korsryggen fordi måten man sitter på sykkelen (framoverbøyd) ikke er helt god for meg.. Synd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 9. desember 2010 #196 Del Skrevet 9. desember 2010 Bra kompromiss! Blir godt å kose seg i jula Kanskje med litt skiturer og sånt! Bra økt Og jeg synes absolutt at en gåtur i snøen med høye hæler skal regnes som trening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 9. desember 2010 #197 Del Skrevet 9. desember 2010 Håper på masse skiturer ja, Sarah! Jeg er helt fantastisk dårlig på nedoverbakker, men bortoverski er jeg ram på. Og så er det så friskt og fint! Hjemmetrening i dag, slik så det ut: Oppvarming: trappeløp i sju minutter Pushups på ball: 20 stk x 3 repetisjoner Rygghev på ball: 10 stk, måtte bryte fordi korsryggen sa nei, endret til: Rygghev uten ball: 10 stk x 3 repetisjoner Veggen/90gradern: 40 sekunder + 40 sekunder + 30 sekunder Planken: 30 sek + 35 sek + 30 sek Mageøvelse med ball: 20 stk x 3 repetisjoner Mageøvelse uten ball: 20 stk x 3 repetisjoner Tåhev: 1 minutt + 2 minutter + 50 stk Etterpåkardio: trappeløp i fem minutter + 15 minutter med rockering Og nå spiser jeg etterpåtrenemat nummer fus: avocado med salt + pepper og cherrytomater. Og en stor kopp grønn te og masse vann. I dag skal jeg dessuten prøve å få unangjort en del ting på do-to-listen min. Spesielt det med forsikring er vanskelig.. Æsj! Men må man så må man! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 9. desember 2010 #198 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Jeg HATER smarte ting. Spesielt hater jeg smartkort+kortleser til Altinn, hvor de har funnet på dritmasse "smarte" (lite praktiske) løsninger. Og jeg hater hvor vanskelig voksne skal gjøre enkle ting, som stipend og lån. Sitter her som et jævla spørsmålstegn. Edit: og dessuten liker jeg dårlig når nettsider sier "feilkode: 3. vennligst prøv igjen" - uten at man får beskjed om hva denne feilkoden betyr - og det heller ikke finnes noen oversikt. Betyr det at jeg har satt smartkortet feil vei, eller at det er problemer med noe annet? Grrr. Endte opp med å sende mail til Altinn og høre, for jeg klarte ikke finne ut av det selv. Sånt er så irriterende. Så i dag har jeg: -trent -sendt mail til forsikringsselskap og spurt hva de har å tilby -prøvd å fikse gjeldsbrev, failet -sendt mail til altinn og spurt om hjelp Med andre ord: egentlig ingenting, men allikevel mye. Endret 9. desember 2010 av Kevlarsjäl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 10. desember 2010 #199 Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) Har oppdatert to-do-listen som ligger på forrige side Og kommet fram til at jeg har vært mye flinkere enn jeg trodde den uka her. Jeg har hatt tre treningsøkter (jogge på mandag, kardio+svømme på onsdag, og styrke på torsdag) Og jeg har kommet igang (om enn ikke fullført) prosjektene mine. Det eneste som ikke er gjort på lista er: -Pakk inn julegaver -Rydd vaskerom + bad -Leit etter smykker som er forsvunnet Og det kan jeg gjøre nå i helga, så Nå skal jeg sende mail til nettsiden jeg tror jeg bestilte macbookbatteri av og høre om de har fått ordren min (for jeg fikk ikke bestillingsbekreftelse på mail, og det var rart) og etterpå skal jeg rydde vaskerommet. Yaya! Edit: Må bare fortelle om hva som skjedde med Altinn. Problemet mitt var at jeg prøvde å signere gjeldsbrev med smartkort+kortleser, men fikk "feilkode 6" hver gang jeg trykket på "signer gjeldsbrev"-knappen. Sendte en mail til Altinn Support og spurte hva "feilkode 6" betyr. Her er svaret jeg fikk: "Åpne gjeldsbrevet og klikk "Signer og send inn". Signeringsbildet vises (Java-vindu åpnes) og du må klikke litt fra nederste venstre hjørne mot høyre i signeringsvinduet hvor en "usynlig signeringsknapp" finnes." Jeg ler meg ihjel, her satt jeg og bannet og steiket fordi jeg ikke skjønte hva "feilkode 6" betydde, og så viste det seg at eh.. jeg måtte klikke litt fra nederste venstre hjørne mot høyre i signeringsvinduet for å finne en usynlig signeringsknapp. Det er det mest tullete jeg har hørt på lenge Synes det er ganske komisk! Endret 10. desember 2010 av Kevlarsjäl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 11. desember 2010 #200 Del Skrevet 11. desember 2010 Har pakka inn alle julegavene i dag! Noen ble mindre pene enn andre, det må nevnes. Dessuten innså jeg at jeg hadde glemt bestevenninneH, og at noen av bestevennene mine her i byen har fått litt stusselige gaver, så da blir det en tur til byen til uka. Ting jeg tenker om julegaver 2010: -Kjøp gave til H + skåler til pappa og mummikopp til mamma, og be jævlig pent om at de kan pakke inn i butikken! -Finn på noe kreativt til de gavene som er litt stusselige! Treningsfronten: Tør seriøst ikke bevege meg ut døra i dag, det regna i går og underkjølt regn + å bo på toppen av en bakke = skummelt. Hadde planer om å ta en tur i skogen, men det er BARE is ute. Holder meg inne og tar en kosedag med god samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå