Gjest Kevlarsjäl Skrevet 4. april 2010 #61 Del Skrevet 4. april 2010 Jaa, det er jo ikke verre enn at vi møtes i byen, går oppover sammen, og jogger litt rundt? Veit du om noen gode sykleruter forresten? Synes liksom det så ofte blir ned til byen, over brua til ppsenteret, hjem igjen.. Og det er jo ikke så morsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 4. april 2010 #62 Del Skrevet 4. april 2010 Nei, er på leting etter gode sykleruter selv. Tror jeg har litt heldigere utgangspunkt nå da. Men kanskje opp mot Jarseng og den veien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 4. april 2010 #63 Del Skrevet 4. april 2010 Jeppsi. Vi kan sykle en dag - men jeg har så utroolig halsvondt nå at det kan ikke bli til uka for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 5. april 2010 #64 Del Skrevet 5. april 2010 Jeg må ha sykkelen min på service før jeg kan sykle noe sted uansett >.< Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 16. april 2010 #65 Del Skrevet 16. april 2010 Har fortsatt ikke friskna til ordentlig, er dritforkjøla med hoste - og har ganske urolig mage. Har vart ganske lenge nå. Men jeg transporerer meg selv kun ved hjelp av sykkel og buss (om jeg skal til Ashelia eller S-town, hovedsaklig) Har lagt en slagplan for trening framover, poster den her snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 17. april 2010 #66 Del Skrevet 17. april 2010 Nå har jeg akkurat rocka 40 minutter med rockeringen min, og tatt 40x3 mageøvelser. Burde egentlig sykle ned til senteret og kjøpe noen skosåler, men så var det motivasjonen da.. Det blåser nemlig ganske kraftig, og jeg er forkjøla som nevnt. Nei, føler meg som en pingle som sitter og finner på unnskyldninger, dessuten trenger jeg de skosålene NÅ. Stikker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 17. april 2010 #67 Del Skrevet 17. april 2010 Jada, stakk ned jeg vettø. Var absolutt ikke ille, dørstokkmila er en absolutt en målbar distanse, gitt.. Fikk handlet meg skosåler, og skoene sitter mye bedre nå, selv om de fortsatt er littebittegranne for store. Utrolig irriterende å ha mellomstørrelse mellom 38 (som blir for smått i tærne) og 39 (som blir for stort i hælen sånn at skoen faller av) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 30. april 2010 #68 Del Skrevet 30. april 2010 Ååå.. Jeg har så dårlig samvittighet fordi jeg ikke har overskudd til å trene. Spesielt fordi jeg VET at jeg kommer til å føle meg myye bedre og få overskuddet jeg trenger ved å trene.. Men jeg ORKER bare ikke å begynne. Det er flaut og demotiverende. Men jeg sykler hver dag til og fra jobb, og passer på å spise sunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 3. mai 2010 #69 Del Skrevet 3. mai 2010 I dag er det kjempedeilig vær! Sol sol sol og bittelitt frisk vind! Så derfor stakk jeg ut på sykkeltur. Førti minutter sykling + 20 minutter styrke (20 x 2 mageøvelse 10 x 2 pushups på knærne 10 x 2 lett rygghev) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 3. mai 2010 #70 Del Skrevet 3. mai 2010 Flinkis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 7. mai 2010 #71 Del Skrevet 7. mai 2010 I dag har jeg rocka førti minutter med den tunge rockeringen, og så trente jeg styrke i tjue minutter. Jeg har blitt veldig glad i å hoppe over de styreøvelsene jeg synes er kjedelige og bare gjøre de jeg synes er morsomme.. Det må jeg skjerpe meg på! Ellers blir jeg jo helt skeiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 7. mai 2010 #72 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Tjuefem minutter til jeg skal sykle til jobben, og jeg er psykisk ødelagt. Sur og sinna fordi han ikke ringer, fordi han ikke skjønner at jeg trenger at han tar kontakt i blandt også, lei fordi han var en idiot sist vi så hverandre, angst fordi jeg skjønner at jeg snart skal flytte fra ham til en annen by, og da er alt slutt uansett hva som skjer nå. Kjempelei meg fordi han ikke klarer å oppføre seg som folk. Irritert fordi jeg vet at han vet hvordan jeg føler det, fordi han leser bloggen min. Forvirra fordi jeg ikke veit hvordan jeg skal takle det. Jeg vil ringe ham og si ifra, men da ender det med at jeg ringer først IGJEN. Jeg orker ikke det.. Men samtidig er det kjipt å holde all aggresjonen inne fram til han ringer meg. Føler meg dumpa, selv om det mest sannsynlig er jeg som overdriver og pakker meg selv inn i et virrvarr av antagelser. Jeg som pleier å være så flink til å holde de irasjonelle tankene unna, har latt dem komme helt innpå meg nå.. Prøve å være rasjonell. Vi så hverandre på mandag. Han var en idiot, men sa at jeg var dronninga hans. Det er fredag i dag. Det er faktisk ikke mange dager uten kontakt. Det kan bare hende han trenger litt pusterom. Hva i helvete skal jeg svare om han ringer meg? Det er jo ikke sikkert at han vet at jeg er sur på ham engang, så dårlig som vi kommuniserer for tida. Hva om han spør om jeg vil komme på besøk, akkurat som han pleier å gjøre? Skal jeg komme på besøk? Eller fortsette å furte og bare gjøre alt verre? Jeg pleier alltid å komme når han spør. Føler meg som nikkedukka hans, selv om det absolutt ikke er sånn. Føler at han bruker meg, men jeg vet han er glad i meg. Rasjonelt? Skjønner ikke en dritt. Hvordan skal jeg klare å komme meg på jobb når jeg er så uttafor? Veit at alt kommer til å bli bra så fort jeg stikker på jobb da. Skal bare være der i fem timer, og etterpå kan jeg kanskje reise til ham for å prate litt med ham. Men jeg kan jo uansett ikke sove hos ham, kom jeg på, katta bor jo her. Jeg håper at det egentlig ligger noe annet under, at jeg egentlig er trist av en annen grunn, men at det er enklere å være trist på grunn av dette. Det er helt jævlig, og ikke minst pinlig, å sutre så jævlig over INGENTING når jeg tenker meg om. Selv om det er mange små filleting. Endret 7. mai 2010 av Kevlarsjäl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 7. mai 2010 #73 Del Skrevet 7. mai 2010 Ring meg hvis du trenger å prate med noen vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 7. mai 2010 #74 Del Skrevet 7. mai 2010 Forrige innlegg har ingenting med trening å gjøre, men det måtte ut et sted få vet hvem jeg er. Ting er ikke bedre, han ringer ikke. Men det funker bra for treninga da. Sykla fram og tilbake til jobb i dag, sykla til og med en omvei for å få mer aggresjon ut av kroppen. Ikke helt fornøyd, er fortsatt sur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 8. mai 2010 #75 Del Skrevet 8. mai 2010 Dagens: Har vandret rundt i byen fire timer med ei venninne og hengt opp plakater. Teller ikke som trening, men fysisk aktivitet er jo fint. Etterpå gikk jeg hele veien hjem fra byen og til huset, og så rocka jeg med rockering 40 minutter og gjorde litt styrke. Woop! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 9. mai 2010 #76 Del Skrevet 9. mai 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 10. mai 2010 #77 Del Skrevet 10. mai 2010 Nå er jeg ikke så mye sur på ham lengre, og veldig sliten etter to netter med krangling og grining. Men vi fikk vel løst problemet da. Har litt lyst til å sykle meg en tur, men jeg har vært ni timer på jobb og kjenner at jeg helst vil sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 7. juni 2010 #78 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Nesten en måned siden jeg skrev her sist. Kjapp update: Jeg sykler og går til og fra jobb hver dag, og er ofte veldig fornøyd med det. Mange dager tar jeg en femten minutters rockeringøkt, sammen med tre kjappe styrkeøvelser. I dag har jeg jogget til og fra butikken (ikke mer enn 5 minutter hver vei altså.. Men jeg med røykekondisjonen synes det er heavy), rocka 15 minutter med rockering, gjort et par styrkeøvelser, og skal snart gå ned til jobben (30 minutter) Jeg skal trappe drastisk ned på røykinga mi fra og med neste uke. Jeg slutter nemlig i jobben min på fredag - og da skal jeg heller ikke røyke 15 om dagen som jeg er vandt til, men gå ned til 2 stk per ukedag og maks 8 hver helgedag. Jeg gleder meg Når jeg slutter i jobben har jeg bestemt meg for å opprettholde de 30 minuttene med gåing/sykling hver dag uansett. Det kan jo bli litt vanskelig, siden man da ikke har et konkret mål - men jeg skal nok finne på noe Endret 7. juni 2010 av Kevlarsjäl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 8. juni 2010 #79 Del Skrevet 8. juni 2010 Har begynt å sette opp en liten treningsplan, bare sånn for å organisere treninga slik at jeg ikke gjør det samme hver dag. Den kommer nok hit ganske snart, den må bare bli ferdig på papiret først. Planen er uansett å opprettholde minst en time fysisk aktivitet/bevegelse hver dag. Jeg vil prøve å føye inn en halvtime ekstra med tøying/meditasjon hver dag, og finne tid til styrketrening tre ganger i uka, kun en halvtime hver gang. Så på de mest aktive dagene vil jeg da ha 1,5 timers fysisk aktivitet og en halvtime med meditasjon. Det synes jeg er en grei løsning når jeg sier opp jobben og ikke lengre bruker sju timer om dagen på å sitte på rævva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 16. september 2010 #80 Del Skrevet 16. september 2010 Ok. Jeg tar det på min kappe! Jeg er ærlig! JEG KLARTE DET IKKE SIST GANG. Jeg som "IKKE skulle slutte å trene når sommern kom!!" endte opp med å si "fuck jogging, jeg vil ha øl!" sammen med "uff, nå er jeg for fyllesyk til å trene styrke!" og dermed er jeg back on scratch, nå tre måneder etter.. Så da begynner vi på nytt. Jeg har gått fra 53 kilo til 57 (og noen ganger 58) og det blir for dumt. Fem kilo som bare er øl, kos, godteri og lite mosjon. Og selv om jeg er ganske digg i kroppen enda, og ikke trenger å slanke meg, vil jeg komme i form. Og det betyr at jeg skal miste de fem kiloene. For vet dere hva? Det er usunnfett! Hadde det vært muskler så hadde jeg vært glad. Men fem kosekilo gidder jeg ikke altså! Faren min har blitt kjemperund de siste åra, og han var tynnere enn meg kjempelenge. Jeg må skjerpe meg og være føre-var Motivasjon: ingen spesiell, bortsett fra ren viljestyrke. Har ikke et mål. Eller, målet mitt kan være å komme tilbake til 53 kilo. Og jeg skal finne en motivasjon slik at jeg ikke slutter etter tre måneder. Hvis det er noen lesere der ute; hva motiverer dere? En kjole dere vil inn i? Eller "hvis jeg klarer det kan jeg dra på ferie"? Hjelp meg litt med motivasjon I dag: Rocka med rockering i ti minutter, så ble jeg svimmel og slutta. (For tre måneder siden klarte jeg femti minutter. Det er ikke kødd det treningsekspertene sier om muskeltap ved treningsslutt!) 10 situps x 3 repetisjoner 10 ryggløft x 3 repetisjoner stod med bena i 90 grader inntil en vegg så lenge jeg klarte x 3 repetisjoner Deretter lå jeg på sofaen i et par timer og kjeda meg. Jogga fra meg til gamle barneskolen og tilbake med en dugelig omvei, tok tjue minutter med varierende jogging og rask gange. Ble svett på ryggen og brystet og sleit med pusten, det liker jeg. Man skal kjenne det når man trener! I morra er planen å gå ned til byen, levere film på japanfoto, og hente sykkelen min hjem igjen. Det er ca en times mosjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå