Gå til innhold

Jeg går 20 min FØR trening.. dumt?


Gjest Løpp

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har begynt å trene 3-4 ganger i uka. Jeg pleier å gå til treningsstudioet og det blir som regel "powerwalk" i rundt 20 min.

Når jeg kommer til treninga har jeg kanskje 10 min med ventetid til timen starter, så det jeg lurer på er om det "skader" utholdenheten litt?

Jeg tok bussen til treninga en dag her ( dårlig vær:p) og merka da at det tok mye lenger tid før jeg ble sliten..

Jeg blir jo varm når jeg går til trening, får pause i ti minutter før jeg starter pånytt med oppvarming som innebærer i timen (aerobic som regel).

Hva tror dere? Jeg vet jo at når man først trener og er varm skal man helst holde seg i aktivitet - selv om intensiteten varierer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke problemet med at du går til trening. Treningseffekten er fortsatt den samme, om ikke bedre. Det å gå er jo den minst skadelige formen for trening man kan gjøre ( så lenge det ikke er glatt da, he he).

Selv syklet jeg ofte til trening, 8 km, og trente deretter friidrett (mellom- og langdistanse) i to timer etterpå. Jeg ble alltid varm av syklingen, og kald mens jeg skiftet og gjorde meg klar til trening. Men vi varmet jo alltid opp før vi begynte, og det regner jeg med de gjør i aerobic- timer også :)

Så gå til trening så lenge vær og føre tillater det du, du vil nok merke at treningen blir lettere etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at du dette gjør, se på det som oppvarming! Bare fortsett med det om det ikke påvirker treningen din på noe negativ måte, at du ikke føler du yter like bra når du har gått, at du blir sliten av det e.l.

Men om du det ikke gjør så ser jeg INGEN grunn til at du ikke skal gå før trening. Jeg sykler/går selv ofte til treningssenteret og det er ca den avstanden du har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest regine ii

ikke for å være ekkel - men jeg forundrer meg faktisk over at man må spørre om det.... For egen del syns jeg det er tullete når en kjører på trening (men gjør det selv på vinteren....) Jeg VET jo at det å gå/sykle TIL trening er mye bedre enn å kjøre bil dit! All bevegelse er jo bra - og en rask spasertur før en treningsøkt legger gjør jo bare at treningsøkta blir lengre. Kan vel ikke være annet enn positivt?!?

Og jeg er helt sikker på at mange kunne spart seg medlemskap på treningssenter dersom de f.eks. hadde gått/syklet dit i stedenfor (men jeg vet også at det ikke er såå enkelt, selv syns jeg og det er morsommere å trene en time aerobic enn f.eks. å gå en tur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være ekkel - men jeg forundrer meg faktisk over at man må spørre om det....

Og jeg er helt sikker på at mange kunne spart seg medlemskap på treningssenter dersom de f.eks. hadde gått/syklet dit i stedenfor (men jeg vet også at det ikke er såå enkelt, selv syns jeg og det er morsommere å trene en time aerobic enn f.eks. å gå en tur)

Da må jeg være litt ekkel igjen til deg - finnes ikke dumme spørsmål, bare teite svar. Må nå være lov å spørre om dette om det er noe en lurer på..

Ang. hva du skriver om å spare seg medlemskap på treningssenter så passer deg seg ikke for alle å trene ute, kan være ulike grunner som at de ikke trives å trene ute, noem trenger en instruktør som motiverer/pusher dem, styrketrening er ikke like lett å gjennomføre hjemme mtp. utvalg av utstyr som sentrene har, det kan også være så enkelt at enkelte mennesker liker "gruppetrening" bedre enn å trene alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må jeg være litt ekkel igjen til deg - finnes ikke dumme spørsmål, bare teite svar. Må nå være lov å spørre om dette om det er noe en lurer på..

Ang. hva du skriver om å spare seg medlemskap på treningssenter så passer deg seg ikke for alle å trene ute, kan være ulike grunner som at de ikke trives å trene ute, noem trenger en instruktør som motiverer/pusher dem, styrketrening er ikke like lett å gjennomføre hjemme mtp. utvalg av utstyr som sentrene har, det kan også være så enkelt at enkelte mennesker liker "gruppetrening" bedre enn å trene alene.

Helt enig, jeg foreksempel hadde aldri giddi å gått så mye som jeg gjør hvis ikke målet med gåturen var å dra på trening. Jeg nølte lenge med å melde meg inn på studio for å se ann om det holdt med "egentrening", men fant ut at utendørs trening er bare ikke for meg. Men hver sin smak! :)

Og det er vel ikke no rart spørsmål, det sier seg vel selv at all aktivitet er bra, jeg lurte mer på om det "ødela" for effektiviteten/utholdenheten på selve treninga jeg har på studioet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tror att det är jättebra att du går före! Det blir en bra uppvärmning och risken blir mindre att du sträcker en muskel eller skadar dig. :) Fortsätt så! (Dessutom är det bättre för miljön, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...