Gå til innhold

Shopping i nærheten av Göteborg


Gjest Gjest_meg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*

Jeg har en slektning som anbefalte meg å dra til Göteborgområdet for der var det visst blitt et vanvittig bra senter av noe slag, som det arrangeres turer fra Norge til.

Hun skulle egentlig vært med på en slik tur men så ble hun visst ikke med alikevel, så alt hun i grunn vet er at det dette senteret blir skrytt opp i skyene av alle som har vært der.

Hun er håpløs med navn og steder og slike ting, "det et et eller annet som lignet på ...."

Tenkte at et googlesøk på "shopping + göteborg" ville gitt meg noe resultat men jeg får bare hauger av lister over klesbutikker, matbutikker osv, ikke ET SPESIFIKT STORT SENTER I NÆRHETEN. Så dette kan vel teoretisk være mileivs fra Göteborg, for hun husker vel bare at det var i nærheten der og ikke HVOR nærme..

Ble jo litt nysgjerrig da, og en biltur til Göteborg med noen netter der trenger jo ikke å være en dyr ferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville heller dratt til Göteborg enn "et sted i nærheten". I sentrum kan du handle på Nordstan og alle de bra butikkene i Kungsportavenyn feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes et sted litt sør for Gøteborg som selger merkevarer til lavere priser. Vil anta at det er omtrent som Outlet one i Vestby. Jeg har vært på stedet i Gøteborg en gang for omtrent 7 år siden, men det frister ikke til gjentakelse. Helt greit sted, men ikke særlig spennende. Hukser selvfølgelig ikke navnet, men mener at Port var en del av det.

Finnes også et kjøpesenter utenfor Uddevalla som heter Torp, men det er vel egentlig et ganske standard kjøpesenter.

Men er det bussturer dit vil jeg gjette på Ullared som nevnes over her. Etter hva jeg har sett på TV er dette det ultimate Harry-stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være Ullared.

Skandinavias største varehus.

Det går tvserie om stedet på en eller annen kanal nå.

Jeg fikk egentlig inntrykket av at det var snakk om et senter med mange ulike butikker og masse spennende, men hun surrer fælt med å gjenfortelle så det er ikke usansynlig at det faktisk er dette her hun fikk til å bli et slikt senter. Med mindre det er noe annet i nærheten så må det jo ha vært her.

Frister absolutt å besøke større byer i Sverige for en del dager, da jeg stort sett har vært i Svinesund... :P Penger og tid så drar vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller dratt til Göteborg enn "et sted i nærheten". I sentrum kan du handle på Nordstan og alle de bra butikkene i Kungsportavenyn feks.

Slutter meg til denne. Nordstan er et kjempebra senter!! Og rett utenfor finner du alle butikkene i Avenyen - all shoppingen er samlet på ett sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes et sted litt sør for Gøteborg som selger merkevarer til lavere priser. Vil anta at det er omtrent som Outlet one i Vestby. Jeg har vært på stedet i Gøteborg en gang for omtrent 7 år siden, men det frister ikke til gjentakelse. Helt greit sted, men ikke særlig spennende. Hukser selvfølgelig ikke navnet, men mener at Port var en del av det.

Nå har jeg klart å finne navnet på stedet - Freeport Designer Outlet. Det ligger i Mölndal.

Se linken - http://www.freeport.se/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter meg til denne. Nordstan er et kjempebra senter!! Og rett utenfor finner du alle butikkene i Avenyen - all shoppingen er samlet på ett sted!

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Har vært flere ganger på Freeport, og synes det er en skikkelig shoppingplass. Mange forskjellige butikker, alt fra klær til "krimskrams" butikker, og har faktisk gjort mange gode kjøp der. Sko, vesker, glass, hårprodukter osv osv. Det er stort sett bare kjente designere og merker som har butikker der ute, og variasjonen er som sagt stor.

Anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Ullared så har jo ikke de så mye merkevarer.. Ikke når det gjelder klær iallefall. De har mye billigmerker osv. Men de har noe kosmetikk og hygieneprodukter iallefall som er merkevarer til en billig penge. Det er veldig billig der. De har alt mulig, men det er alltid vanvittig mye folk der...

Jeg har vært der 2 ganger.

Endret av mia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...