Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

God morgen. :kaffekopp:

Håper hormonene er snillere mot deg i dag. :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormonene har ikke vært så gale i dag men tror jeg har fått litt basiller på besøk. Press i bihulene, hodepine, hoster litt og generelt redusert. Susete i hodet på seminar og var glad da jeg kunne komme meg hjem. Vasket en maskin sengetøy, tømt oppvaskmaskinen og landet på sofaen. Et par piller innabords og så blir det full slækkings. Tv-signalet falt akkurat ut - så nå ser jeg gamle opptak...

Må på jobb i morgen så håper basillene gir seg kjapt! :pls:

:forkjola:

:veslejenta:

Skrevet

Smertestillende hjelper på hodepine og febertendenser, men ikke mot stølhet :opplyser:

Skrevet

Basiller og stølhet... Skjønner at Fuggel'n ikke hadde det helt godt i går. :kose:

Håper du er bedre i dag. :klem:

Skrevet

:kaffekopp:

Føles litt bedre i dag, men varierer litt. Veldig i tenkeboksen angående trening, men tror kanskje at det blir en liten rusletur med ei venninne i stedet. Får se... Ubestemmelig i dag kjenner jeg.

Snart internt møte her, så satser på at ettermiddagen skal gå ganske raskt.

Skrevet

Mårnings!

Ble rusletur i går i stedet for trening. Tror det var fornuftig rett og slett. En drøy times tur i nabolaget, alene. Ikke dumt det i grunn. I dag blir det mer frisk luft, og i morgen går turen til nabofylket for helga.

Planen var besøk av ei venninne i går, men det endte vel i grunn med at ingen av oss orket. :fnise: Litt trøtte og småkjipe i formen begge to rett og slett.

Tror kanskje jeg må vaske litt klær i kveld, og rydde litt før helga. Ellers ingen store planer etter runden med frisk luft.

Men først: :kaffekopp:

Skrevet

Og i dag er det jo :sol:

Herlig! :strix:

Passer fint med frisk luft etter jobb da :jepp:

Hvordan går det med vimse?

Skrevet

Ja, jeg skal straks ut på dagens første tur :)

Ryggen er uvenn, med isjias og møkk :frustrert: Men, vet hva som skal til, og har skjønt at jeg ikke må løpe på asfalt en stund :tunge1: Ellers er alt bra! :)

Skrevet

Godt alt er bra, sånn bortsett fra en kranglete rygg. Godt du vet hva som trengs, og asfalt er nok lurt å holde seg unna. Håper det gir seg raskt og at vimse er fit for fight snart :jepp:

Fin ettermiddagstur i dag, tross astmatiske tendenser. Fant ikke astmamedisinen jeg tester, men kom meg rundt allikevel. Nå ligger medisinen klar til neste gang :opplyser: Aner ikke om den virker skikkelig, men verdt et forsøk.

:veslejenta:

Skrevet

:kaffekopp:

Mårnings!

Ikke mye solformørkelse å spore her - eventuelt kan man se det slik enkelte her gjør - den er total. Skyer, regn og ganske grått.

Akkurat skrevet setningen over, og så kikker jeg ut igjen. Så skinner sola, gjennom regnet. :sol::regn: Ikke dårlig. Har dog ikke så store forhåpninger om å få sett stort her, så får vel heller ta det som vises på tv i ettermiddag. Ha'kke briller heller forsåvidt.

Skrevet

Jeg har faktisk briller (mvh Illustrert Vitenskap), men foreløbig er paraplyen mer nyttig...

Skrevet

Paraply mot solformørkelse her også. :opplyser:

Skrevet

Her er det nesten overskyet, men det er solgløtt og vi kan sikkert se en god del. Men, jeg holder elevene mine inne, vil ikke risikere at noen får ødelagt synet. Det blir overføring på storskjerm i stedet.

Skrevet

Her vet jeg i grunn ikke om det kan bli stort gråere... Så jeg vet ikke om vi vil merke noe særlig av denne solformørkelsen. :sukk:

Skrevet

Jeg har vært ute og sett solformørkelse gjennom skyene :nigo:

Noen hadde en bit mørkt glass (sveiseglass?), og ved å se gjennom den mot sola så kunne vi greit se moroa. Selv om det er ganske grått ute. Kult :hoppe:

Skjønner godt du tar forhåndsregler Galactica, er dumt om ungene løper ut og stirrer mot sola for å se om de kan se noe, og så blir det skader. Er fort gjort å bli engasjert og glemme seg litt når det er så omtalt.

Snart lunsj... :kaffekopp:

Skrevet

:sno:

:daane:

:natti:

Næh, :natti: er vel umulig med to gira tanteunger i hus :ler:

Skrevet

Håper du har hatt en fin helg, til tross for noen hvite flak fra himmelen i går.

Skrevet

:kaffekopp: Mårnings! :kaffekopp:

Mandag, trøtt fuggel (tok sin tid å få sove i går gitt) og ny arbeidsuke...

Men veldig fin helg!

Koselig venninnekveld på fredagen, med ei tidligere klassevenninne jeg ikke har snakket med på flere år. Hjem til foreldretraktene etterpå, og våknet til full fart på lørdag. Koselig å se niese og nevø igjen! Ble også tid til en deilig gåtur med ei venninne som bor i nabolaget, før bursdagskake, middag og rolig kveld med voksenprat. Tidlig i seng, var trøtte alle mann. I går litt småuggen fuggel så ble ganske rolig, og da gjengen dro slappet vi andre litt av før det var konsert på ettermiddagen. Direkte hjemreise etter konsert, så gikk inn hjemme ca kl 21. Ikke helt i sovemodus, så ble først litt sofatid før jeg fant senga etterhvert. Men tok litt tid før jeg fikk sove gitt, var kaldt... Men er oppe og gråter ikke :ler:

Konserten ja... Interessant :fnise:

Absolutt dyktige sangere, og de hadde veldig gode stemmer. Men arrangementsmessig var det nok litt amatørmessig, og jeg savnet at de ga mer på flere av sangene. Det ble litt for pent og pyntelig rett og slett, og mer kraft hadde gjort seg. Men tilbake til arrangementet... Ohhh... Mistenker at de har sett litt for mye på 90-tallets boyband-korreografi, ispedd litt Eurovision-korreografi, og godt mulig også inspirert av Kristian Valens Ronan Keating parodi. Mulig også med litt hint mot Fagottkoret? Problemet var at jeg ofte satt igjen med en følelse at denne korreografien faktisk var helt på alvor, og at det egentlig ikke var meningen at det skulle være smått hysterisk. De gjorde liksom så godt de kunne, men det eneste jeg så var trinn hit og dit, små hopp og fascinerende armbevegelser. Ble bitemerker på innsiden av kinnet av innestengt latter (på rad 3 ville jeg jo ikke fornærme noen heller, og ingen andre lo.... :sjenert: ) Nevnte det for konsertfølget i pausen, og fikk litt "kjeft" etter konserten. For siste halvdel hadde de også slitt med å se forbi korreografien, og la mye mer merke til den etter min lille utblåsning :skratte:

Konklusjon: Dyktige sangere, og flott med 12 gode stemmer sammen, med bra variasjon av låter (pop, klassisk, musikal etc - men hvem i allverden kommer til Norge og fremfører James Bond-medley UTEN å svinge innom The Living Daylights? :daane: ) og lun humor. Men mer trøkk, ikke så pent og pyntelig HELE tiden, og en noe mer laidback og avslappet korreografi/show, eventuelt ta pariodien/humoren helt ut - hadde hjulpet. :fnise:

Men godt fornøyd altså - bare veldig fascinert....

Snart lunsj jo!

Skrevet

Jeg er egentlig ikke så overrasket :fnise: Har sett liknende grupper på tv og youtube, og det blir fort litt too much. De blir så veldig selvbevisste, selvhøytidelige og seriøse (og litt for mange...) og vi-synger-praktisk-talt-opera-så-dette-må-vi-ta-på-dypeste-alvor-selv-om-vi-ser-ut-som-et-forvokst-boyband-gutter... Gi meg heller de tre nordiske som ikke kjenner betydningen av ordet selvhøytidelig, men som setter stor pris på latter på 3. rad (eller 2. eller første... :plystre:) :jepp:

Og apropos A-ha regner jeg med at enkelte ikke er så veldig lei seg for helgas nyheter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...