Gå til innhold

Stay on these roads

Roadrunner

Anbefalte innlegg

Jeg må ut med søpla... Bare fjerne litt mascara på kinnet først. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roadrunner skrev (1 time siden):

Jeg må ut med søpla... Bare fjerne litt mascara på kinnet først. :sjenert:

Skrev setningen om mascara på kinnet litt på fleip, men veldig glad jeg gikk innom et speil før jeg gikk ut døra. Det var litt av et syn! :fnise:

Men søppel er kastet, oppvaskmaskin tømt og det meste av heimen er støvsugd. Gjøre en liten innsats til, så blir det senga og litt lesing. Trøtt fuggel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panda møter Alice Cooper? :fnise: Keg kom ut fra en teatersal med mascara som hadde forflyttet seg i løpet av forestillingen - jeg fikk et og annet blikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (16 timer siden):

Det er noe med Jock i denne episoden... :trist: Eller så er det bare noe med meg... Men tilbakemeldingen til Brent etter første runde, samt blikket til Jock etterpå - det er sterkt. Kanskje de bare har vært ekstra bevisste på hvordan episoden presenteres, men føler det er noe underliggende her som jeg ikke har merket på samme måten i de tidligere episodene. Det er noe med Jock/Brent-relasjonen, en fellesnevner. 

Det er ikke bare deg. Jeg så det også. Husk at Jock hadde opplevd tøffe tider han også. Først fortiden som heroinmisbruker og hvis jeg husker riktig så gikk han til behandling for tarmkreft under innspillingen. 

Folk som har opplevd tøffe ting på den måten danner et slags bånd. Det så vi i Brents første sesong da han trakk seg. Det var ikke uten grunn at Jock var den som tok samtalen med ham i det øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (5 timer siden):

Det er ikke bare deg. Jeg så det også. Husk at Jock hadde opplevd tøffe tider han også. Først fortiden som heroinmisbruker og hvis jeg husker riktig så gikk han til behandling for tarmkreft under innspillingen. 

Folk som har opplevd tøffe ting på den måten danner et slags bånd. Det så vi i Brents første sesong da han trakk seg. Det var ikke uten grunn at Jock var den som tok samtalen med ham i det øyeblikket.

Veldig sant. Og det ble ekstra sterkt/synlig i finalen synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble anbefalt Brennpunkt-dokumentaren "Den sorte svane" på NRK TV. Har sett det meste i løpet av den siste uken, og er nå på siste episode. Wow! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kaffekopp:

Mandag, mistenker litt hormoner i komminga, full fart på jobb og sulten fuggel. Sånn kort oppsummert. 

Helgen har vært fin, med fysisk aktivitet, koselig besøk, baking og hjemmepusling. Varierende vær, og ikke akkurat sommertemperatur, men men. Vi hadde visst sommertendensene i mai i år... Søndag morgen (i 10-tiden) var det lune 8 grader da jeg dro avsted - i juni! :fryse:

Mistenker at løpetimen bør utgå i dag siden beina har fått kjørt seg litt i helgen. Men jeg har treningstøy klart i bilen, så kanskje det kan bli en økt på vei hjem fra jobb? Litt romaskin, styrke eller annet? Får se hva jeg gidder... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full kollaps... Magekramper (hormonene var nok bare et forvarsel ja :sjenert: ), slækk og sløv. Hviledag kan man si. :veslejenta: :sjokolade: :veslejenta: :sjokolade:

:flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger det av og til - når kroppen blir insistrende nok lønner det seg å adlyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:natti:

Så trøtt at jeg ser dobbelt her... Skulle bare se litt friidrett i går, da jeg altfor sent innser at jeg har glemt å gjøre det som skulle gjøres av jobboppgaver. PC-en var med, men hadde glemt det fullstendig. Bare å trekke pusten, utsette tanken på senga, og få liv i PC-en. :sukk: Fikk gjort det jeg skulle, og er glad for at jeg tok meg sammen og bare gjorde det nå i ettertid. Men såååå trøtt! Og når skjærene snatrer som maskingevær før kl 06 om morgenen så blir det ikke til at man får god og dyp søvn frem til klokka ringer heller. Er det helg snart? :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: :kaffekopp: :kaffekopp:

Jeg trodde jeg var trøtt på onsdag. Jeg er trøttere... Mye trøttere! Har våknet et sted mellom 05:00 (i dag) og 05:45 hele uka, og sammen med litt lakenskrekk har nettene blitt altfor korte. Vurderte et kort øyeblikk om jeg skulle stå opp og stikke på trening før jobb i dag, men det var ikke et fiber i kroppen som responderte rett og slett. Godt det er fredag! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløv søndag med litt rydding, pakking, blomstervanning og ørten dobesøk. Skulle tro jeg skulle på jorda-rundt-reise sånn som magen har krøllet. Jeg skal bare 4 netter på jobbreise... :sjenert: Snart avreise til flyplass, en mellomlanding og så fremme sent i kveld. Rett i seng og lade opp til ny dag i morgen. 

Rolig fredagskveld, finfin lørdag (trening venninnebesøk, middagslaging og koselig beslk av tre tidligere kollegaer på kvelden) og vipps var helgen over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur! Noe håp om å få meg seg noe spennende på tur, eller blir det mest jobb og hotell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Dårlig på å svare her og dårlig på å skrive... :sjenert:

Jobbtur gikk greit, kom i mål med det som stod på agendaen og pustet lettet ut da jeg satt på flyet hjem igjen på torsdag. Det gikk i ett på kontoret fra morgen til ettermiddag, men hadde stort sett ettermiddagene på egenhånd. Litt gråvær et par av ettermiddagene, en fullstendig oppbrukt fuggel første ettermiddagen (da det regnet litt) og en ettermiddag med strålende sol. Fikk trasket litt rundt, spist god mat, lagt meg tidlig og tatt det rolig. Litt aktivitet sammen med et par fra kontoret den ene ettermiddagen, ellers greit med tid på egenhånd. Og veldig godt å komme hjem igjen, selvfølgelig. 

Fredagen gikk i ett på kontoret (straffer seg å være borte nesten ei uke), og så var det rett til foreldre på grillings. Veldig koselig! Trening og hjemmetid lørdag, venninnekjas og lunsj i byen i går, og vips er det mandag og ny uke. Bare tre mandager til på jobb før ferie :tellesauer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag, ut og spise med venninner i ettermiddag og så er det bare å cruise inn til helg. Lokal konsert venter lørdag kveld, ellers ingen store planer. Slappe av litt kanskje? Og trene litt? 

Lang og fin labbetur med venninne etter jobb i går, så foreløpig to treningsøkter denne uka. Burde nok få inn en til... :sjenert:

"Noen" er også litt i tenkeboksen hva gjelder pulsklokke. Den jeg har fungerer fint ennå (fikk jo ny av Polar i fjor, da jeg sendte inn min gamle til reparasjon), så dette er bare litt kartlegging av alternativer i markedet. Jeg har vært veldig fornøyd med mine Polar klokker, bortsett fra en ting. Batteritiden... Jeg bruker ikke klokka som smartklokke (altså ikke tilkoblet telefonen for varsler), kun som hverdagsklokke og treningsklokke. Har dempet displayet helt slik at det er sort store deler av dagen, men lyser opp om jeg vrir håndleddet for å se på klokken. Og så bruker jeg den aktivt på trening selvfølgelig, sammen med pulsbelte. Går jeg tur bruker jeg gjerne GPS på klokken, og vet at det tar mye strøm. 

Jeg fulladet klokka tirsdag kveld, gikk tur i snaue to timer i går, og nå er vi nede på 30%, og det må lades i kveld eller i morgen tidlig. Lader nok ca hver tredje dag, innimellom sjeldnere og innimellom oftere. Går greit, men kjenner at den skal ikke bli veldig mye mer sulten før det begynner å gå på tålmodigheten løs. Siden Polar også har lagt ned sitt servicekontor i Norge, så ser jeg klagene begynner å komme på respons og kundeservice. Så jeg har bare så smått begynt å kikke litt på hva som KAN være et alternativ den dagen det er slutt for min nåværende Polar. Forhåpentligvis minst ett år eller så til, men lov å kikke litt vel? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F R E D A G ! ! !

Endelig! 

Sene kvelder og tidlige morgener denne uka, det merkes... Spesielt ettermiddagene har vært småseige, i går gjespet jeg så øynene gikk i kryss siste del av arbeisdagen. Men da det endelig var leggetid, så er man "lys våken", surrer med telefonen, og tiden går. Og vipps er det altfor sent igjen. Noe sier meg at det er lyse, varme kvelder som hovedsakelig har skylden. Får sove til vinteren... Eller når jeg blir gammel :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og dermed var hodet mitt umiddelbart her. Du kan ta jenta ut av 90-tallet osv... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Mens mine tanker var mer i denne retningen: 

Mye brukt på treningssenter/i spinningsalen :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fikk nok etter to sekunder *

Det går heldigvis i litt annet musikk i min treningssal, selv om nrk klassisk har måttet vike... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige mandag var siste løpetime for sommeren, da det kjøres svært begrenset sommerprogram på treningssenteret de neste ukene. 

Trodde jeg... I dag kom det melding fra instruktøren (nå også venninne), om jeg ville joine på løping i morgen? :bond: Kan jo ikke si nei!? Så da er det bare å innstille seg på slit i morgen ettermiddag. Ble gåtur i går formiddag, så like greit at det har blitt hagearbeid og ellers rolig hjemmesøndag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...