Gå til innhold

Stay on these roads

Roadrunner

Anbefalte innlegg

Jeg har Bose støyreduserende propper for bruk på flyreiser etc (med batteri i "nakkebøyle") - funker fjell. Mye mindre sliten når mye av duringen og flystøy kan dempes kraftig ved flyreiser. Hadde øreklokker, men solgte de billig til venninne siden jeg synes de var i veien når jeg skulle prøve å sove. Har også Jabra Active 75t, bruker litt på trening, og har alltid i veska "just in case". Men opplever at jeg fort hører egen pusting godt om det ikke er nok ekstern støy, så blir ikke helt komfortabel med de bare for stillhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har et gammelt par Bose støyreduserende propper som for så vidt demper bra, men for det første sitter de dårlig i ørene mine (rare ører? ) og for det annet er de så gamle at de har "hale". Siden jeg gjerne bruker dem uten musikk til så er det litt upraktisk selv om det går. Vingler mellom Bose QC 45 og Bose QC 35II (eldre og dermed billigere, men kanskje gode nok for mitt bruk) og Sony WH1000XM4. 

Prøvde Bose og Sony på i dag og Bose kjentes litt mer komfortable. *gruble *

Får se noen youtube reviews og se om jeg blir enig med meg selv om noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (På 2.4.2022 den 10.18):

Ny måned og dermed tid for ny oppsummering. 

Januar
Spinning: 375 km
Gåtur: 17 km
Ellipse: 3 km
Totalt januar: 395 km 

Februar:
Spinning: 181 km
Gåtur 14,5 km
Totalt februar: 195,5 km

Mars:
Spinning: 326 km
Gåtur: 35,3 km
Totalt mars: 361,3 km

Total distanse hittil i 2022: 951,8 km

April:
Spinning: 123 km
Gåtur: 38,3 km
Totalt april: 161,3 km

Total distanse hittil i 2022: 1113,1 km

April ble litt som februar, ikke helt der jeg ønsket spinningmessig. Det har vært påske, det har vært overtidsjobbing, avlyst spinningtime og litt planer. Men jeg er godt fornøyd med distansen tilbakelagt til fots, selv om jeg gikk på en liten smell før påske. Tre skogsturer i løpet av 8 dager ble i meste laget, og jeg fikk et par uker med stivt og sårt venstrekne igjen, og murring i venstre legg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som man vandrer i skogen får man (uønskede) svar...? Jeg holder meg til fysikalskes enkleste sykkel - den måler hverken fart eller distanse og jeg kan være lykkelig uvitende (i den grad lykkelig er et relevant ord her) om det meste :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 time siden):

Som man vandrer i skogen får man (uønskede) svar...? Jeg holder meg til fysikalskes enkleste sykkel - den måler hverken fart eller distanse og jeg kan være lykkelig uvitende (i den grad lykkelig er et relevant ord her) om det meste :ler: 

Ja, kroppen (kneet) ga ganske tydelig svar... Men i går gikk jeg over 5 km i lett terreng og det ser ut til å ha gått fint :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (24 minutter siden):

Ja, kroppen (kneet) ga ganske tydelig svar... Men i går gikk jeg over 5 km i lett terreng og det ser ut til å ha gått fint :strix:

Da blir det lett terreng og ikke ekspedisjoner på deg framover :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:bond:

I går var en helt texas dag på jobb, jeg spiste "lunsj" kl 15:30 (to rugsprø med tubeost som en kollega fant frem) og dro hjemover ca 18:15. Da hadde det gått fullstendig i ett siden jeg gikk inn døra, og jeg måtte virkelig fokusere for å få ned skuldre og få pusten helt ned i magen. Men heldigvis ser det ut til at det som krøllet seg og skapte problemer ble løst, så i dag er skuldrene noe lavere. Og jeg har fått fylt vann og sjekket epost i relativt rolige omgivelser så langt. Måtte det vare! 

Jeg har til og med pakket treningstøy! :daane:
Om det blir en spinningtime, eller om jeg bare drar rett fra jobb og til helsestudio er ikke helt bestemt, tenker jeg får ta det litt som det kommer. Men nå er det vel to uker siden sist, så på høy tid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med kollegaer som tar ansvar - det gjør seg med litt mat underveis. Luft og vann skal heller ikke undervurderes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Halvveis i uka, og arbeidsdagene har heldigvis roet seg noe. Fremdeles nok å ta tak i og gjøre, men jeg rekker nå å fylle litt vann, drikke litt og ikke minst få i meg litt lunsj. Det er jo fremskritt. Og i dag MÅ jeg faktisk gå på tida, for i ettermiddag skal jeg endelig til frisøren :strix: For øyeblikket er det en mix av takras og gråpus, men jeg håper og tror at begge deler skal bli korrigert i ettermiddag. Må jo være nystelt når man skal i selskap i helgen! 

Endret av Roadrunner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag! 

Nesten tre timer i frisørstolen onsdag gikk fint, og jeg følte meg som et nytt menneske da jeg gikk ut døra. Så fornøyd med farge/striper! :sminkedokke:  Det var visst på høy tid... 

Finfint selskap i helgen, og fuggel'n iførte seg ny, lang kjole og følte seg faktisk ganske fin. DET hører til sjeldenhetene! De fleste gjestene har jeg ikke sett siden før Covid, så det ble noen gode klemmer og hjertelig gjensyn. Så hyggelig! 

Sent hjemme lørdag, og i går ble det en rolig hjemmedag ispedd litt husarbeid. Godt å få slappet av litt, for helga gikk sannelig fort nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på trening i går! :trene: 

Dessverre litt langt mellom øktene for tida, og kjenner jeg må jobbe litt med motivasjonen. Men jeg hadde treningstøyet klart i bilen i går, og kjørte direkte til treningssenteret fra jobb. Og ny time er booket i morgen. Ikke tenke - bare gjøre! :opplyser:

Men, jeg må gjøre en innsats i ettermiddag for å prøve å bli venn med pulsklokka igjen. Forrige uke kranglet pulsbeltet men jeg fikk nå gjennomført med kun pulsklokka og pulsmåling på håndleddet. I går krøllet alt. Fikk målt puls siste 15 minutter av timen, men det er jo ikke tilstrekkelig! :sukk: Har ikke så veldig lyst til å kjøpe ny pulsklokke, for er veldig fornøyd med den jeg har (helt til i går...) og den er vel snaue tre år gammel? Burde holde lengre enn det synes jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid litt snurt når ting bare slutter å virke helt uten grunn eller forvarsel - det finnes ingenunnskyldning for sånn oppførsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 time siden):

Jeg blir alltid litt snurt når ting bare slutter å virke helt uten grunn eller forvarsel - det finnes ingenunnskyldning for sånn oppførsel...

Enig! 
Jeg ble faktisk skikkelig snurt, for på hovedskjermen målte den puls og alt virket finfint. Så startet jeg en konkret treningsøkt, og vips så endret puls seg til to streker. --
Det er ikke greit! :opplyser:

Søndag kveld byttet jeg batteri på pulssensoren på pulsbeltet, kanskje den bare var sulten? Nope... Klokka er fulladet og det burde absolutt fungere. Ærlig talt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roadrunner skrev (På 10.5.2022 den 9.47):

Så startet jeg en konkret treningsøkt, og vips så endret puls seg til to streker

Spøker du???? 👻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hvor går dagene? :bond:

Halvveis i mai passeres plutselig, og jeg har ikke helt kontroll jobbmessig kjenner jeg. Er så mye som står på burde-lista, og jeg vet ikke helt når det skal bli. Men får bare ta en dag av gangen og oppgave for oppgave. 

Ellers gikk helgen som vanlig alfor fort. Fredag ble det ganske sløv kveld i heimen, var rett og slett litt sliten. Ble litt overtidsjobbing, men fikk ikke fullført helt, så måtte ta resten lørdag morgen. Fikk gjort en god jobb med rengjøring av diverse plattinger/verandaer på lørdagen, og dro på venninnebesøk på kvelden. Effektiv og fin dag, og igjen sliten skrott. I går ble det roligere, med sosial skravling hos venninne, litt husarbeid og endel verandatid. Ikke feil! 

Må handle litt mat i ettermiddag, og gjøre ferdig litt huslige sysler, ellers blir det rolig både i dag og i morgen tenker jeg. Får foreldre på grillings i morgen - ellers ingen planer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også litt på hvor dagene blir av - det skjer jo stort sett ikke så mye, men plutselig har vi gått fra påske til 17.mai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg rakk akkurat å sende en forespørsel til Markisemannen om en gratis befaring før jeg oppdaget tilbudet hos OBS Bygg. 3000 kr for markise i akkurat de målene jeg trenger, inkludert motor :strix: Snille foreldre kommer bortover i ettermiddag og blir til i  morgen ( i stedet for dagstur i morgen), og så blir det markiseshopping etter jobb. Blir ikke montert i dag, men skal i alle fall få den i hus. Og trengs det elektriker så er det ikke noe problem når markisa er såpass billig. Den som venter på noe godt... :nigo: Nå gjenstår bare nytt dusjkabinett, så håper jeg årets investeringer er unnagjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (1 time siden):

så håper jeg årets investeringer er unnagjort. 

Gratulerer med å ha jinxet noe - jeg venter i spenning på å se hva... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meg som ble jinxet, enda jeg ikke sa noe.... Oppdaget sprekker i fuge på badet - i dusjen. Her må noe gjøres. Hadde ikke brydd meg så fælt om det var i en tørr sone av badet men rett ved sluket... Da må det fikses. Har funnet meg fliselegger så vi får se om han tar saken og evt. når. Tør ikke tukle med det selv, og slett ikke i den våteste våtsonen. *kløne *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å sette fagfolk til sånt ja! 
Håper det kan bli fikset enkelt og greit, og ikke koster skjorta :opplyser:

Jeg har ny markise liggende :nigo: Kan se ut til at paps kommer bort en tur til uka for å hjelpe til med montering - så takknemlig! Ble masse farting hit og dit på mandagen for å ordne ærend og kjøpe inn det vi trengte, og ble koselig kveld i godt selskap. Gårsdagen ble sløv og rolig hjemme, og så dro gjestene hjemover på ettermiddagen. Ikke så mye å melde rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...