Gå til innhold

Oppblåst og "deigete" mage. Bør jeg forsøke å kutte ut karbo?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vet at overskriven nok høres veldig rar ut, men magen min kjennes så oppblåst ut og samtidig deigete (om noen kan forstå hva jeg mener)

Jeg har ikke den flateste magen, men den har aldri kjentes ut som den gjør nå for tiden. (jeg har ikke gått opp noen kg heller)

Tenkte at det kanskje kunne være en ide å kutte ut pasta, brød og poteter en periode for å se om det kan hjelpe.

Hvor lang tid bør man kutte ut dette før man evt. kan merke noen forskjell?

Noen som kan noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme problem som deg!! Håper noen svarer :)

(jeg kuttet ut alt av brødvarer, ris, pasta, potet i ca 2 uker, syntes magen ble flat igjen, men ble samtidig veldig slapp, nedfor, deppa, kraftløs, så jeg måtte gi opp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ti dager uten karbo og synes magen er litt mindre oppblåst.

Har hørt noe om at når en ikke får energi fra karbohydrater så må en passe på å spise litt mer fett slik at en får energi, mulig derfor gjest ble slapp og nedfor..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ti dager uten karbo og synes magen er litt mindre oppblåst.

Har hørt noe om at når en ikke får energi fra karbohydrater så må en passe på å spise litt mer fett slik at en får energi, mulig derfor gjest ble slapp og nedfor..?

Syntes selv jeg spiste ganske mye fett, men ikke så mye som jeg leser på nettet at andre spiser...

Tror det har med tomme glykogenlagre å gjøre, når organene ikke lengre har glykogen å ta av, blir det tungt for kroppen å holde seg gående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve det en uke eller to, se om du føler det har noen innvirkning, men som over nevnt så blir en fort slapp av å kutte helt ut karbo, spesielt om du trener vil dette bli tungt.

Kan jo også være andre ting, som melk feks. du ikke tåler..

Kanskje du vil skrive opp hva du spiser i løpet av en vanlig dag?

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...