Gå til innhold

MÅ man ha PT hvis det skal være vits?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg trener på et senter hvor utrolig mange har sin egen PT. Ser jo at det blir effektiv trening av det, men det forutsetter jo at man har tid til å trene på faste tidspunkt + god råd.

Jeg har begynt å trene styrke for noen uker siden , har lært meg øvelser ved å se på andre, se på bruksanvisning på apparat samt i div treningsblad og sider på nettet. Opplever framgang og syns det er gøy, men utgangspunktet mitt var jo dårlig, med underutviklede muskler og mye fettvev.

Etterhvert som jeg nå blir både sterkere og slankere: blir jeg da nødt til å få meg en PT for å oppleve fortsatt framgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener på et senter hvor utrolig mange har sin egen PT. Ser jo at det blir effektiv trening av det, men det forutsetter jo at man har tid til å trene på faste tidspunkt + god råd.

Jeg har begynt å trene styrke for noen uker siden , har lært meg øvelser ved å se på andre, se på bruksanvisning på apparat samt i div treningsblad og sider på nettet. Opplever framgang og syns det er gøy, men utgangspunktet mitt var jo dårlig, med underutviklede muskler og mye fettvev.

Etterhvert som jeg nå blir både sterkere og slankere: blir jeg da nødt til å få meg en PT for å oppleve fortsatt framgang?

NEI

Enkelt og greit svar, en PT kan sikkert hjelpe deg mye på vei, men de som jobber på senteret har og som oppgave å veilede deg (som f.eks. sette opp en spesifikt plan) og se at du gjør øvelser riktig.

De vil jo selvfølgelig ikke ha tid til å gjøre dette like ofte og nøyaktig som en PT, samt pushe deg like hardt, men de kan gi en veldig god pekepinn.

Hvis personellet ikke stiller opp, så vil jeg anbefale deg å bytte senter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI

Enkelt og greit svar, en PT kan sikkert hjelpe deg mye på vei, men de som jobber på senteret har og som oppgave å veilede deg (som f.eks. sette opp en spesifikt plan) og se at du gjør øvelser riktig.

De vil jo selvfølgelig ikke ha tid til å gjøre dette like ofte og nøyaktig som en PT, samt pushe deg like hardt, men de kan gi en veldig god pekepinn.

Hvis personellet ikke stiller opp, så vil jeg anbefale deg å bytte senter.

Takk :)

Godt å høre. Skal heller dra fordel av de ansatte der:)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en må ikke ha PS, men om du er veldig usikker på hvordan du skal legge opp ett program mtp. dine mål, tanker om fremgang og riktig utførelse så vil en time med PT sikkert bare være en innvestering. Det koster litt, men du vil få mye igjen for det. Deretter kan du trene alene og oppnå det du ønsker!

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Det finnes masse bra informasjon og treningsprogram på internett også, så du kan finne deg et nytt program uten å måtte betale masse for pt. Komklusjon: nei, du trenger ikke PT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre for å få tips om teknikker og programmer er å unngå PTer osv. (det finnes mange som har god peiling, men det finnes også mange som ikke har det, og for en som ikke har peiling selv er det vanskelig å se forskjell) og heller finne noen entusiastiske styrkeløftere. Disse har peiling på styrketrening og er som regel både blide og hjelpsomme, jeg har selv hatt god nytte av helt gratis tips fra den kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og heller finne noen entusiastiske styrkeløftere. Disse har peiling på styrketrening og er som regel både blide og hjelpsomme, jeg har selv hatt god nytte av helt gratis tips fra den kanten.

Veldig godt tips å spørre noen som vet hva de driver med på senteret. Nå er det jo ikke alle som tørr å bare henvende seg til noen som trener, men ett meget godt tips. Er nok mange "bloggere" på nett som også er behjelpelig om TS googler litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt tips å spørre noen som vet hva de driver med på senteret. Nå er det jo ikke alle som tørr å bare henvende seg til noen som trener, men ett meget godt tips. Er nok mange "bloggere" på nett som også er behjelpelig om TS googler litt!

Enig. Se deg rundt når du trener - hvem ser ut til å ha peiling på hva de driver med. Man ser gjerne de samme personene gjentatte ganger på trening og lærer seg etterhvert hvem som er kyndige og seriøse.

Min erfaring er at disse faktisk setter pris på å bli spurt om råd. Det er jo egentlig litt av en tillitserklæring. Trening er gjerne noe de er veldig opptatt av og de deler mer enn gjerne sin kunnskap og gir gode råd hvis noen spør.

Jeg er i hvert fall ikke redd for å spørre den "store, sterke" sidemannen (eller damen!) min hvis det er noe jeg lurer på eller trenger hjelp til i studio og det har uten unntak blitt positivt mottatt. De fleste er svært ivrige med å hjelpe til hvis de blir spurt og jeg tror ikke det er noe spesielt for mitt senter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at disse faktisk setter pris på å bli spurt om råd. Det er jo egentlig litt av en tillitserklæring. Trening er gjerne noe de er veldig opptatt av og de deler mer enn gjerne sin kunnskap og gir gode råd hvis noen spør.

Jeg er i hvert fall ikke redd for å spørre den "store, sterke" sidemannen (eller damen!) min hvis det er noe jeg lurer på eller trenger hjelp til i studio og det har uten unntak blitt positivt mottatt. De fleste er svært ivrige med å hjelpe til hvis de blir spurt og jeg tror ikke det er noe spesielt for mitt senter.

Så sant, TS kan ha dette i minnet om det skulle være aktuelt å spørre!!Selv hadde jeg blitt smigret om noen spurte meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...