Gå til innhold

Når det er en synd å ha sex før ekteskap


Gjest Huffsa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvfølgelig er det en stor synd å voldta.. det er ikke greit å voldta sin hustru heller..

Var vel ikke det som var spørsmålet. Hun/Han lurte på om den som var blitt voldtatt har syndet, og om det ble regnet som sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun/Han lurte på om den som var blitt voldtatt har syndet, og om det ble regnet som sex.

Som en annen her påpekte: Voldtekt er ikke sex, men vold.

Ellers er det vel de færreste protestanter(som ikke er medlem av en eller annen sekt)i dag som mener at det er synd å ha sex utenfor eksteskap. Selv er jeg ikke motstander av utenomekteskapelig sex, for øvrig, og jeg er kristen.

Forbudet mot sex før ekteskap ble nedskrevet i en tid hvor sex nødvendigvis førte til barn, og hvor barn født utenfor ekteskap ville få et svært, svært vanskelig liv, og moren til barnet ville fått store problemer, på alle plan.

I dag er verden helt annerledes, og det må en selvsagt ta til ettertraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel ikke det som var spørsmålet. Hun/Han lurte på om den som var blitt voldtatt har syndet, og om det ble regnet som sex.

Joda.. det var min måte å si at ett offer er aldri en synder fordi h*n blir utsatt for ett overgrep.. syntes det var et utenkelig spørsmål i seg selv, så synderen her er vel den som gjennomfører en dårlig handling.. er vel ikke noe å lure på hvem det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, gjelder voldtekt som en synd? Eller er det unntaket når det gjelder å spare seg til man er gift?

Selvfølgelig ikke, Bibelen fordømmer jo vold og å gjøre urett mot sin neste. Så da er det voldtekstsmannen/kvinnen som begår en feil, ikke den som blir voldtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...