Gjest Eurodice Skrevet 9. desember 2010 #1221 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg leste om "flisbukse" på et forum. Jeg vet selvfølgelig hva som menes, men er det gangbart norsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 9. desember 2010 #1222 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg leste om "flisbukse" på et forum. Jeg vet selvfølgelig hva som menes, men er det gangbart norsk? Jeg måtte lese tre ganger ... Må da være fryktelig kløete ... Og tungt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afeio Skrevet 9. desember 2010 #1223 Del Skrevet 9. desember 2010 Intrissert, resturang og evt. Til alles opplysning! Evt står for etter vår tidsregning og IKKE eventuelt, da er riktig forkortelse ev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillest vann Skrevet 9. desember 2010 #1224 Del Skrevet 9. desember 2010 "Evt." var tidligere den korrekte forkortelsen for "eventuelt". Jeg synes det var tullete å omdefinere betydningen av den, men det trenger vel inn her også etterhvert. Forhåpentligvis ikke like tregt som telleformen som ble innført for niogfemti år siden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. desember 2010 #1225 Del Skrevet 9. desember 2010 "Evt." var tidligere den korrekte forkortelsen for "eventuelt". Jeg synes det var tullete å omdefinere betydningen av den, men det trenger vel inn her også etterhvert. Forhåpentligvis ikke like tregt som telleformen som ble innført for niogfemti år siden? Er det så lenge siden? Jeg trodde det bare var tyvesyv år siden, jeg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #1226 Del Skrevet 9. desember 2010 "Evt." var tidligere den korrekte forkortelsen for "eventuelt". Jeg synes det var tullete å omdefinere betydningen av den, men det trenger vel inn her også etterhvert. Forhåpentligvis ikke like tregt som telleformen som ble innført for niogfemti år siden? Telleform? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afeio Skrevet 9. desember 2010 #1227 Del Skrevet 9. desember 2010 "Evt." var tidligere den korrekte forkortelsen for "eventuelt". Jeg synes det var tullete å omdefinere betydningen av den, men det trenger vel inn her også etterhvert. Forhåpentligvis ikke like tregt som telleformen som ble innført for niogfemti år siden? Da har jeg lært noe nytt i dag også Og har litt mer forståelse for hvorfor så mange skriver det sånn. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. desember 2010 #1228 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Telleform? Tellemåte. Vedkommende mente sikkert tellereform og har bommet i farten. Endret 9. desember 2010 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. desember 2010 #1229 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Jeg leste nettopp på en datingkanal: Jeg er fra **** i Telemark og søker etter en korselig dame... Endret 9. desember 2010 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 9. desember 2010 #1230 Del Skrevet 9. desember 2010 Voksne folk som skriver "atte" Eks. For atte det er den beste kaka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingo Skrevet 9. desember 2010 #1231 Del Skrevet 9. desember 2010 Er evt. ut? Det var nytt for meg. Fikk visst ikke den mailen. Jeg nekter å slutte med evt. Folk får heller bare tro at jeg snakker om tidsregning. Nekter, nekter, nekter. Får være måte på hva man skal tvinge nedover hodet på oss gamlinger. Alt var så mye enklere før i tiden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 9. desember 2010 #1232 Del Skrevet 9. desember 2010 Intrissert, resturang og evt. Til alles opplysning! Evt står for etter vår tidsregning og IKKE eventuelt, da er riktig forkortelse ev. Det ser ut som evt. er lov... http://ordnett.no/ordbok.html?search=evt.&search_type=&publications=2&publications=3&publications=17&publications=20&publications=23&publications=33&publications=36&publications=43&publications=1&publications=5&publications=11&publications=12&publications=18&publications=19&publications=21&publications=22&publications=34&publications=35&publications=9&publications=10&publications=7&publications=8&publications=15&publications=16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 9. desember 2010 #1233 Del Skrevet 9. desember 2010 Aldri i livet om jeg skal begynne å skrive ev. i stedet for evt. Høh, makan til tull. Jeg skriver ikke verken, heller. Jeg skriver hverken. Men tror begge deler er lov igjen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glamorous Skrevet 9. desember 2010 #1234 Del Skrevet 9. desember 2010 HVERT til vært. Dette kan ikke kalles skrivefeil, men irriterende likevel: HVEM mobil har du? HVEM sko skal du bruke? Grøss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingo Skrevet 9. desember 2010 #1235 Del Skrevet 9. desember 2010 Det ser ut som evt. er lov... http://ordnett.no/ordbok.html?search=evt.&search_type=&publications=2&publications=3&publications=17&publications=20&publications=23&publications=33&publications=36&publications=43&publications=1&publications=5&publications=11&publications=12&publications=18&publications=19&publications=21&publications=22&publications=34&publications=35&publications=9&publications=10&publications=7&publications=8&publications=15&publications=16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #1236 Del Skrevet 9. desember 2010 HVERT til vært. Dette kan ikke kalles skrivefeil, men irriterende likevel: HVEM mobil har du? HVEM sko skal du bruke? Grøss. Eller HVORDAN bok leser du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 9. desember 2010 #1237 Del Skrevet 9. desember 2010 Dette kan ikke kalles skrivefeil, men irriterende likevel: HVEM mobil har du? HVEM sko skal du bruke? Grøss. Hvorfor kan det ikke kalles skrivefeil? Det er da vitterlig galt å skrive hvem bil har du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 9. desember 2010 #1238 Del Skrevet 9. desember 2010 Ett/et, dette føles nesten som når skia glipper i oppoverbakke når jeg går på ski. Han/ham, dette er vel egentlig sidestilt nå kanskje, men jeg savner at folk bruker det. Og/å, selvforklarende. Ord-deling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 9. desember 2010 #1239 Del Skrevet 9. desember 2010 Hvorfor kan det ikke kalles skrivefeil? Det er da vitterlig galt å skrive hvem bil har du? Det er en grammatisk feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #1240 Del Skrevet 10. desember 2010 Tellemåte. Vedkommende mente sikkert tellereform og har bommet i farten. Er det jeg som er dum, eller er det for tidlig på morgenen for meg? Tellereform? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå