Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har alltid lurt på greitt - er ikke det nynorsk? Heter det ikke greit på bokmål?

Jo, det er heilt korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vel, det har ikkje eg lært, og du kan fint skrive tålmodig og.

Uansett er det mange som skriv bokmål som brukar "tolmodig", og då må det kunne kallas ein skrivefeil.

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldrig og venninde irriterer en smule.

Feil på dobelt konsonant, uanset omm det er en konsonant fårr mye eler en for litte! Og delling av ord som ike skall delles!!! Ja og de som ikke klarer å skille på f.eks for og får!

Huffameg ;-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett ikke riktig å bruke nynorsk midt i en bokmålstekst.

Det var ingen som sa det var i en bokmålstekst. Ordet i seg selv er ikke en skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et søk på "tolmodig" her på KG kom det opp 24 sider. Jeg så bare gjennom de 3 første sidene, og alle innleggene var skrevet på bokmål, så de fleste "tolmodig" er skrivefeil :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil på dobelt konsonant, uanset omm det er en konsonant fårr mye eler en for litte! Og delling av ord som ike skall delles!!! Ja og de som ikke klarer å skille på f.eks for og får!

Huffameg ;-)

Ikke for å være frekk, men her er feilene dine:

"Dobelt konsonant", "fårr", "eler", "litte", "delling", "ike", "skall", "delles".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et søk på "tolmodig" her på KG kom det opp 24 sider. Jeg så bare gjennom de 3 første sidene, og alle innleggene var skrevet på bokmål, så de fleste "tolmodig" er skrivefeil :)

Mener du nå at denne tråden utelukkende er til for å "henge ut" brukere pga. skrivefeil eller at hele verden dreier rundt KG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å være frekk, men her er feilene dine:

"Dobelt konsonant", "fårr", "eler", "litte", "delling", "ike", "skall", "delles".

Haha, jeg tror det var med vilje. ;)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er irriterende at så mange blander "å være" og "hver". Ser spesielt mange gutter på Facebook skrive ting som: "Har hvert på jobb" og "Er på skolen vær dag" ! Grøss!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du nå at denne tråden utelukkende er til for å "henge ut" brukere pga. skrivefeil eller at hele verden dreier rundt KG?

Overhodet ingen av delene! Mitt søk viste bare til at skrivefeilen "tolmodig" mest sansynlig er en skrivefeil og ikke ment å være nynorsk.

Søket mitt henger ikke ut enkelt-profiler mer enn alle andre eksempler som er gitt i tråden her. Alle kan søke fritt på KG.

Du kan gjøre det samme søket på Diskusjon.no og andre diskusjonsfora og få samme resultat :)

Verden dreier heller ikke rundt KG, men innleggene her på KG gir nok et meget bra bilde av hvordan det står til med skriftspråket her i Norge.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UTROLIG mange som skriver syntes når de mener synes! Altså bruker pret.formen i stedet for presens. Folk har også begynt å si det! Skjønner ikke at de ikke ser/hører feilen selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

UTROLIG mange som skriver syntes når de mener synes! Altså bruker pret.formen i stedet for presens. Folk har også begynt å si det! Skjønner ikke at de ikke ser/hører feilen selv..

Dette har jeg "mast" om mange ganger, også. Det er dessuten utrolig mange som ikke kan bøye "å sette": setter, satte, satt.

Eks. Jeg satt meg sidna (det er sant, jeg har sett dette!) han. Jeg satt på en dvd... Lurer på hvordan det gikk med den, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergensere som skriver "jeg har lagt i hele dag". ;)

Går forresten bare og venter på når venninnene til datteren min skal begynne å skrive "jeg lagg boka der" (trøndere). Sjarmerende språkfeil når man er åtte år, kanskje, men o skrekk om de begynner å skrive det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...