AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #4761 Del Skrevet 19. april 2013 Hvem ER dere egentlig, alle dere som går rundt og irriterer dere over skrivefeil? Hva er greia, liksom? Anonym poster: b9bfe411816eaecd230e5e9dbfda0768 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Borghild Skrevet 20. april 2013 #4762 Del Skrevet 20. april 2013 (endret) Fordi vi er språknerder og skrivefeil er jævlig irriterende! For min del er grammatiske feil og særskrivingsfeil hakket verre enn en enkel dobbeltkonsonantfeil. Men må si jeg irriterer meg veldig over en bekjent som skriver dobbelkonsonant der det ikke skal være det. F.eks vannskelig, slekkt, vannvittig, sikkre, hettse, tørr (som presens i verbet å tørre), morro. Hun skriver også loggi, sotti og kæll. Og hvem bil, hvordan farge. Grrrrrr. Og det verste er at hun skryter over hvor god hun er i grammatikk og rettskriving. Jeg ler inni meg når hun sier det. Kan ikke si på en pen måte at vanskelig skrives med en n heller, for da blir hun sur og sår. Så best å la være. Hun er en hyggelig jente ellers da, bare litt vel nærtagende også er jeg i tillegg litt feig og tør ikke si fra. Hun blir jo sur i minst et halvt år om jeg er så dum å si noe sånt uansett hvor pen måte jeg sier det på. Endret 20. april 2013 av Borghild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drue Skrevet 20. april 2013 #4763 Del Skrevet 20. april 2013 Fordi vi er språknerder og skrivefeil er jævlig irriterende! For min del er grammatiske feil og særskrivingsfeil hakket verre enn en enkel dobbeltkonsonantfeil. Men må si jeg irriterer meg veldig over en bekjent som skriver dobbelkonsonant der det ikke skal være det. F.eks vannskelig, slekkt, vannvittig, sikkre, hettse, tørr (som presens i verbet å tørre), morro. Hun skriver også loggi, sotti og kæll. Og hvem bil, hvordan farge. Grrrrrr. Og det verste er at hun skryter over hvor god hun er i grammatikk og rettskriving. Jeg ler inni meg når hun sier det. Kan ikke si på en pen måte at vanskelig skrives med en n heller, for da blir hun sur og sår. Så best å la være. Hun er en hyggelig jente ellers da, bare litt vel nærtagende også er jeg i tillegg litt feig og tør ikke si fra. Hun blir jo sur i minst et halvt år om jeg er så dum å si noe sånt uansett hvor pen måte jeg sier det på. Dere er ikke språknerder. Å være språknerd innebærer faktisk å ha kunnskap innen feltet, noe de aller færreste på dette underforumet har. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 20. april 2013 #4764 Del Skrevet 20. april 2013 (endret) Dere er ikke språknerder. Å være språknerd innebærer faktisk å ha kunnskap innen feltet, noe de aller færreste på dette underforumet har. Du er i alle fall en språknerd med masse kunnskap (På en positiv måte) Endret 20. april 2013 av Samaysa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Borghild Skrevet 20. april 2013 #4765 Del Skrevet 20. april 2013 Dere er ikke språknerder. Å være språknerd innebærer faktisk å ha kunnskap innen feltet, noe de aller færreste på dette underforumet har. Hva vet du om andres språkkunnskaper? Da tenker jeg ikke på de som skriver masse feil selvfølgelig, men de som skriver korrekt norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drue Skrevet 20. april 2013 #4766 Del Skrevet 20. april 2013 Hva vet du om andres språkkunnskaper? Da tenker jeg ikke på de som skriver masse feil selvfølgelig, men de som skriver korrekt norsk. Nå vil jeg ikke gå inn på enkeltpersoner, men det er lett å danne seg et bilde ut i fra hva folk skriver. Kunnskap om språk handler ikke bare om å skrive korrekt, vettu - selv om du og de andre såkalte «språknerdene» måtte tro det. Når man faktisk klarer å lire av seg så mye dritt som enkelte her gjør, så skjønner man fort hvor nivået ligger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 20. april 2013 #4767 Del Skrevet 20. april 2013 For meg er en språknerd en person som sitter inne med veldig mye kunnskap om språk. Det er absolutt ikke det samme som å kunne rettskriving eller klage på særskrivingsfeil. Jeg vil si at språknerdene er de som kan forklare både skriftlige og muntlige språkfeil og språkfenomener med relevant fagkunnskap. De klarer også å formidle dette på en måte som er forståelig for mennesker som ikke sitter inne med like mye kunnskap som dem på dette området. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #4768 Del Skrevet 21. april 2013 For meg er en språknerd en person som sitter inne med veldig mye kunnskap om språk. Det er absolutt ikke det samme som å kunne rettskriving eller klage på særskrivingsfeil. Jeg vil si at språknerdene er de som kan forklare både skriftlige og muntlige språkfeil og språkfenomener med relevant fagkunnskap. De klarer også å formidle dette på en måte som er forståelig for mennesker som ikke sitter inne med like mye kunnskap som dem på dette området. Som f eks Ludovie. Savner henne her på språkforumet. Anonym poster: 129cea72101434d4987b86bb56490e47 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #4769 Del Skrevet 21. april 2013 Er Ludovie borte? Anonym poster: dd66a957b25fcbc70b2fe9708e4332ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #4770 Del Skrevet 21. april 2013 Dere er ikke språknerder. Å være språknerd innebærer faktisk å ha kunnskap innen feltet, noe de aller færreste på dette underforumet har. Jeg husker en tid da du var hyggelig Anonym poster: 7902f4c7028ddd62c6a6c3095f132f14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #4771 Del Skrevet 21. april 2013 Dere er ikke språknerder. Å være språknerd innebærer faktisk å ha kunnskap innen feltet, noe de aller færreste på dette underforumet har. Å kunne skrive korrekt er det eneste som er viktig når det gjelder språk for min del, når det gjelder å være språknerd, vel det er ikke positivt, da liker jeg heller de som er ordentlig nerder. Sivilingeniører og naturvitere. Anonym poster: a760ad98b46258d8f18c8f3c60866970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 21. april 2013 #4772 Del Skrevet 21. april 2013 Forbrede, forbredelse; tilbrede, tilbredelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 21. april 2013 #4773 Del Skrevet 21. april 2013 Dattra.... Ønsker ikke å forstå at noen vil referere til sitt barn på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crazycatlady Skrevet 21. april 2013 #4774 Del Skrevet 21. april 2013 Rompe, venninde, sundt, vannvittig, værst, polleti, pollitikkere, skjelden, skjokolade, ja listen er lang. Hater også særskrivingsfeil. Ananas ringer til bake. Knurr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanda C. Skrevet 21. april 2013 #4775 Del Skrevet 21. april 2013 kansje, hater når folk skriver det Og en kompis som ikke kan skrive : is maskin, for syne seg av maten, skjefta - kjefta, kjepp høy, barne bursdag, følle - følge, inn om, nyskjerrig Godt å få det ut haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crazycatlady Skrevet 22. april 2013 #4776 Del Skrevet 22. april 2013 Høres ut som en dud jeg også kjenner det der. Han deler nesten alle ord med mer enn en stavelse. Til bake, katte mat osv. Skriver for syne seg av mat han også, hahah! Voksen mann i 50-årene og han har ikke skrivevansker, han gidder bare ikke gjøre riktig. Tøft å skrive feil vet du. Han syns ihvertfall det. Blir nesten sint bare jeg tenker på det, haha. Og verst av alt, når han skriver navnet til verdens beste band, R.E.M. skriver han arem! Er det mulig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #4777 Del Skrevet 23. april 2013 Ikke skrivefeil, men feil bruk av ord. Forfordelt! Dette ordet brukes ganske ofte, men nesten utelukkende blir det brukt feil. "Jeg synes Haugesund ble forfordelt av dommeren siden de fikk straffe som ikke var straffe azzå". Forfekte! Det er ikke like ofte det blir brukt feil, men det hender ofte nok, for eksempel i stedet for "forandre". "Det argumentet ditt forfekter ikke mitt standpunkt". Man tror man virker så smart og kul, mens man i virkeligheten driter seg kraftig ut. Anonym poster: 8321729fb54aaa8703b49e78129dcd3b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 23. april 2013 #4778 Del Skrevet 23. april 2013 Ikke skrivefeil, men feil bruk av ord. Forfordelt! Dette ordet brukes ganske ofte, men nesten utelukkende blir det brukt feil. "Jeg synes Haugesund ble forfordelt av dommeren siden de fikk straffe som ikke var straffe azzå". Forfekte! Det er ikke like ofte det blir brukt feil, men det hender ofte nok, for eksempel i stedet for "forandre". "Det argumentet ditt forfekter ikke mitt standpunkt". Man tror man virker så smart og kul, mens man i virkeligheten driter seg kraftig ut. Anonym poster: 8321729fb54aaa8703b49e78129dcd3b Jeg er glad for at jeg har meningsfeller. Jeg får på pukkelen hver gang jeg bemerker ord som forvirrer, fordi de nå har fått en annen eller en motsatt betydning. Jeg blir beskyldt for å leve i fortiden og for å tviholde på det jeg lærte i steinalderen, og ikke forstå at språket utvikler seg. Forfordele blir nå brukt i betydningen å begunstige, mens det derimot er stikk motsatt. Jeg sier igjen, dersom et ord blir brukt feil lenge nok av mange nok, mister det sin opprinnelige betydning og blir "forfremmet" til å være korrekt. Forfekte har jeg ikke sett noe til, annet enn å forfekte sine meninger for eksempel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badiane Skrevet 23. april 2013 #4779 Del Skrevet 23. april 2013 (endret) . Endret 23. april 2013 av Badiane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmarple Skrevet 24. april 2013 #4780 Del Skrevet 24. april 2013 Enig med andre om at orddelingsfeil er mest irriterende! Ellers er dårlig setningsoppbygging et irritasjonsmoment, samt feil bruk av sarkasme og ironi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå