Gjest Ludovie Skrevet 24. mai 2012 #4321 Del Skrevet 24. mai 2012 Dette er en engelsk en; "Noone" i stedet for "No one". Det er faktisk korrekt, og sidestilt med no one og no-one. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
crs Skrevet 24. mai 2012 #4322 Del Skrevet 24. mai 2012 "intrisert i å chate ?" aldrig altid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giant Robot Skrevet 24. mai 2012 #4323 Del Skrevet 24. mai 2012 Det er faktisk korrekt, og sidestilt med no one og no-one. Dra meg baklengs inn i... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 24. mai 2012 #4324 Del Skrevet 24. mai 2012 Det er faktisk korrekt, og sidestilt med no one og no-one. Hvor finner du dette? Oxford er ikke enig med deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 24. mai 2012 #4325 Del Skrevet 24. mai 2012 Her, f.eks. Pluss at jeg flere ganger har sett det i respektable publikasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #4326 Del Skrevet 24. mai 2012 Drit og dra drittfolk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 24. mai 2012 #4327 Del Skrevet 24. mai 2012 Drit og dra drittfolk Hehe, OK! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yes2yes Skrevet 24. mai 2012 #4328 Del Skrevet 24. mai 2012 Uttalen Takker så meget. Noen ganger skjer den mest uforståelige glipp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Premier Skrevet 24. mai 2012 #4329 Del Skrevet 24. mai 2012 kansje, desverre hater jeg:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 24. mai 2012 #4330 Del Skrevet 24. mai 2012 Her, f.eks. Pluss at jeg flere ganger har sett det i respektable publikasjoner. Siden du linker til mangler referanser, og beskriver i tillegg bruken som "considered nonstandard by some". Oxford English Dictionary godkjenner ikke bruken, og jeg fant bare en håndfull eksempler i The British National Corpus. Stavekontrollen i Chrome vil heller ikke ha den, ei heller Websters og Blå Ordbok som jeg har i hylla. Føler det er det stykket å gå herfra, til "korrekt og sidestilt". :gjeiper: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 24. mai 2012 #4331 Del Skrevet 24. mai 2012 Siden du linker til mangler referanser, og beskriver i tillegg bruken som "considered nonstandard by some". Oxford English Dictionary godkjenner ikke bruken, og jeg fant bare en håndfull eksempler i The British National Corpus. Stavekontrollen i Chrome vil heller ikke ha den, ei heller Websters og Blå Ordbok som jeg har i hylla. Føler det er det stykket å gå herfra, til "korrekt og sidestilt". :gjeiper: Hehe, det har du nok rett i. Samtidig som at, i mine øyne, er "considered nonstandard by some" på langt nær er det samme som å si at noe er ukorrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 25. mai 2012 #4332 Del Skrevet 25. mai 2012 Hehe, det har du nok rett i. Samtidig som at, i mine øyne, er "considered nonstandard by some" på langt nær er det samme som å si at noe er ukorrekt. Det er jeg helt enig i, det far derfor jeg listet opp alt det andre. Problemet med sånt er at man sjelden finner negativ informasjon. Ordbøkene skriver jo ikke hva som ikke er lov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 25. mai 2012 #4333 Del Skrevet 25. mai 2012 Sjikkelig. Her er noen som ikke fulgte med i første klasse da vi lærte at "i og y er så kry, de vil ingen j foran seg se." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WendyClear Skrevet 25. mai 2012 #4334 Del Skrevet 25. mai 2012 Sjikkelig. Her er noen som ikke fulgte med i første klasse da vi lærte at "i og y er så kry, de vil ingen j foran seg se." Jeg husker også denne regla fra barneskolen, men jeg har alltid lurt på hvorfor ikke regelen gjelder for "sjikane". Er dette unntaket som bekrefter regelen? Eller er det et ord vi har hentet direkte fra et annet land uten norsk omskriving? Jeg må beklage at jeg går off-topic her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #4335 Del Skrevet 25. mai 2012 Sjikkelig. Her er noen som ikke fulgte med i første klasse da vi lærte at "i og y er så kry, de vil ingen j foran seg se." Denne regla stemmer ikke helt, da. For eksempel: sjiraff, losji, sjysaus, sjimpanse, sjikane, sjiamuslim, osv.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 25. mai 2012 #4336 Del Skrevet 25. mai 2012 Denne regla stemmer ikke helt, da. For eksempel: sjiraff, losji, sjysaus, sjimpanse, sjikane, sjiamuslim, osv.) Ingen regel uten unntak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #4337 Del Skrevet 25. mai 2012 Ingen regel uten unntak. Men da kunne jo sjikkelig vært et unntak også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WendyClear Skrevet 25. mai 2012 #4338 Del Skrevet 25. mai 2012 Ja, jeg tenkte ikke over alle de andre ordene som faktisk bryter regelen. For en tulleregle Kan nesten ikke klandre de som skriver "sjikkelig". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 25. mai 2012 #4339 Del Skrevet 25. mai 2012 Det er ikke en "tulleregel". Dere ramser opp ord som har blitt lånt fra andre språk og dermed tilpassa norsk språkstruktur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giant Robot Skrevet 26. mai 2012 #4340 Del Skrevet 26. mai 2012 Jeg så noen skrive "senaro" i stedet for "scenario" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå