Gjest Blubberella Skrevet 9. juni 2011 #3181 Del Skrevet 9. juni 2011 Hva betyr dette? Det foresvever meg at det har noe med livmorhalskreft å gjøre, men kanskje jeg er helt på (feil) jordet . Kanskje, da bør det være HPV, jeg aner ikke. Morsomt, iallfall! Tror nok det var HPV hun hadde testet seg for ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 9. juni 2011 #3182 Del Skrevet 9. juni 2011 Aksenter som går feil vei. Verst er det i navn. Andrè. (Andræ?) Karriére (Karrieeeere? Går du på syre, mann?) Det var bare èn gang at (æn?). Det går litt i glemmeboka at è = en tilnærmet Æ-lyd mens é = trykkpreget E-lyd. Men det er bitteliten irritasjon. Helt til jeg ser foreldre ha døpt lillegutt for Jan Andrè. Da rister jeg stille på hodet, det er nesten like ille som å tatovere en skrivefeil i panna på ungen, føler jeg. (Nei, ikke så ille, men synes det er rimelig tragisk). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. juni 2011 #3183 Del Skrevet 9. juni 2011 Aksenter som går feil vei. Verst er det i navn. Andrè. (Andræ?) Karriére (Karrieeeere? Går du på syre, mann?) Det var bare èn gang at (æn?). Det går litt i glemmeboka at è = en tilnærmet Æ-lyd mens é = trykkpreget E-lyd. Men det er bitteliten irritasjon. Helt til jeg ser foreldre ha døpt lillegutt for Jan Andrè. Da rister jeg stille på hodet, det er nesten like ille som å tatovere en skrivefeil i panna på ungen, føler jeg. (Nei, ikke så ille, men synes det er rimelig tragisk). Vi er tvillingsjeler du og jeg. Dette irriterer meg grusomt, også . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 9. juni 2011 #3184 Del Skrevet 9. juni 2011 Aksenter som går feil vei. Verst er det i navn. Andrè. (Andræ?) Karriére (Karrieeeere? Går du på syre, mann?) Det var bare èn gang at (æn?). Det går litt i glemmeboka at è = en tilnærmet Æ-lyd mens é = trykkpreget E-lyd. Men det er bitteliten irritasjon. Helt til jeg ser foreldre ha døpt lillegutt for Jan Andrè. Da rister jeg stille på hodet, det er nesten like ille som å tatovere en skrivefeil i panna på ungen, føler jeg. (Nei, ikke så ille, men synes det er rimelig tragisk). Må innrømme at jeg er ganske lat med den der selv. Det er mye lettere å trykke shift enn å trykke Alt Gr, så for min del er det snakk om en uvane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #3185 Del Skrevet 9. juni 2011 Må innrømme at jeg er ganske lat med den der selv. Det er mye lettere å trykke shift enn å trykke Alt Gr, så for min del er det snakk om en uvane Veldig enkelt med både ´og ` på mac, bare epletast og bokstaven du skal ha den over. Nå skal det sies at jeg tidligre ikke var klar over reglene for bruk av de forskjellige, men dere har kommet med gode huskeregler, takk for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnderCover Skrevet 9. juni 2011 #3186 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) leif... Endret 9. juni 2011 av BippeStankelbein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #3187 Del Skrevet 9. juni 2011 Samme AB som i sted, kom på at man trenger ikke engang epletasten, bare trykke tasten med tegnet for å få ´, og shift pluss ` og bokstaven for å få `. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 9. juni 2011 #3188 Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg må innrømme at jeg blir ganske så oppgitt hver gang noen "spør et spørsmål". Eller "stiller spørsmålstegn" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 10. juni 2011 #3189 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg må innrømme at jeg blir ganske så oppgitt hver gang noen "spør et spørsmål". Eller "stiller spørsmålstegn" "Spør et spørsmål" irriterer meg også. Og "når jeg var liten". Får ALLTID lyst til å rette på folk som sier det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 10. juni 2011 #3190 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg må innrømme at jeg blir ganske så oppgitt hver gang noen "spør et spørsmål". Eller "stiller spørsmålstegn" For det er egentlig "sette spørsmålstegn"? Er hvertfall det jeg er glad i å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 10. juni 2011 #3191 Del Skrevet 10. juni 2011 For det er egentlig "sette spørsmålstegn"? Er hvertfall det jeg er glad i å bruke. Ja, man stiller et spørsmål og setter spørsmålstegn ved noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 10. juni 2011 #3192 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) "Utrivillig" leste jeg nettopp i et innlegg her. Det var ment "utrivelig". Endret 11. juni 2011 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 11. juni 2011 #3193 Del Skrevet 11. juni 2011 Dam og demning er slettes ikke synonymer. Dessverre mener National Geographic og Discoverys tekstere at engelske "dam" er det samme som norske "dam" (hørt om Hoover-dammen?), og det sprer seg tydeligvis: http://oslopuls.aftenposten.no/aktivitet_friluft/article555379.ece 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. juni 2011 #3194 Del Skrevet 11. juni 2011 Godtabanen Fra en fjern bekjent på Facebook. Fikk litt lyst til å spørre om hvilken bane jeg skulle godta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kløftfrid Skrevet 11. juni 2011 #3195 Del Skrevet 11. juni 2011 Det verste er "orginal" og "sikkelig"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litia Skrevet 11. juni 2011 #3196 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Det verste er "orginal" og "sikkelig"... "Orginal" skjønner jeg faktisk, ettersom jeg aldri har hørt noen si "original". Må legge til at jeg selv skriver "original", men at jeg av og til må tenke meg litt om, ettersom det er et ord jeg bruker sjelden. Endret 11. juni 2011 av Litia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caca Skrevet 11. juni 2011 #3197 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Aldrig og venninde irriterer en smule. Ordet venninde er et riksmålsord. Dansk er det ikke, selv om skrivemåten ligner. Danskene bruker imidlertid bare én n (jf. veninde) der riksmål har to (jf. venninde). Kan skrive både venninne og venninde på norsk. (Når en sier norsk, går jeg ut fra at det menes bokmål) Og da er svaret nei; i bokmål er det kun formen venninne som er tillatt. Venninde er som nevnt et riksmålsord. Kilde: Riksmålsforbundet, Elin A. Frysjøenden Komplimang - grøss! Abonnemang - huff! Dysje Endret 11. juni 2011 av Caca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 11. juni 2011 #3198 Del Skrevet 11. juni 2011 lemfattelig For eksempel: lemfattelig forhold til regler. Funnet i en tråd i dag. Og nå har jeg glemt hva det egentlig skal stå. Og jeg har ikke et lemfeldig forhold til alkohol altså, men det hender at det jeg skriver ikke er så lettfattelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjerner Skrevet 11. juni 2011 #3199 Del Skrevet 11. juni 2011 Orddelingsfeil er verst. Aller verst. ENIG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 12. juni 2011 #3200 Del Skrevet 12. juni 2011 "Stram mage til sommeren - bort med side buk fettet og bulken nederst" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå