Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Trådtittel:

tennende

rotfylling

Litt spesielle preferanser? :gjeiper:

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ord deling's feil med genitiv's apostrof!

man kan vel si "orddelingsfeil"? :gjeiper: Uansett heter det orddeling og ikke ord deling, gjør det ikke?

Endret av Sofie_22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

man kan vel si "orddelingsfeil"? :gjeiper: Uansett heter det orddeling og ikke ord deling, gjør det ikke?

Jeg tror det var ment som en spøk... Men det heter uansett særskrivingsfeil.

Endret av Gjesten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet aldri helt hva jeg skal tenke når folk bruker "prøv og feil"-metoden på rettskriving. I tittelen stod det "Psykolog yrket", i innlegget stod det "psykolog-yrket". Vi kan vel bare håpe at h*n ville klart det på neste forsøk :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg vet aldri helt hva jeg skal tenke når folk bruker "prøv og feil"-metoden på rettskriving. I tittelen stod det "Psykolog yrket", i innlegget stod det "psykolog-yrket". Vi kan vel bare håpe at h*n ville klart det på neste forsøk :vetikke:

Alle gode ting er tre, vet du :fnise:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten.no kan konstatere at det ikke har vært noen "overfalls voldtekter i Oslo i natt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hvordan yrker en psykolog, mon tro? :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Mennesker som ved hjelp av tvang tvinger mennesker som ønsker å dø i livet (...)"

Denne setningen måtte jeg lese mange ganger før jeg forsto den. Ut fra sammenhengen tror jeg at meningen var "Mennesker som tvinger mennesker som ønsker å dø til å leve (...)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

"Mennesker som ved hjelp av tvang tvinger mennesker som ønsker å dø i livet (...)"

Denne setningen måtte jeg lese mange ganger før jeg forsto den. Ut fra sammenhengen tror jeg at meningen var "Mennesker som tvinger mennesker som ønsker å dø til å leve (...)"

Bruk av komma hadde gjort seg her, vil jeg si. Det var en usedvanlig kronglete setning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk av komma hadde gjort seg her, vil jeg si. Det var en usedvanlig kronglete setning.

Ja, det har du rett i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- "Ja, det er jeg forsovet enig i."

:Nikke:

Man kan jo være enig selv om man har forsovet seg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...