Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Venninde er lov på nynorsk :)

Så det er bare en feil om en tenker ren bokmål.

Mener du ikke at det er lov på riksmål nå?

Veninne er den nynorske formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ruccola

EDIT: Derfor blir det også endel "skriveleifer" fra min side, rett og slett fordi jeg ikke skriver slik jeg pleier ;)

Er riksmål det samme som nynorsk? :klo: Er ikke kjent med betydningen av det ordet må jeg bare si :vetikke:

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Derfor blir det også endel "skriveleifer" fra min side, rett og slett fordi jeg ikke skriver slik jeg pleier ;)

Er riksmål det samme som nynorsk? :klo: Er ikke kjent med betydningen av det ordet må jeg bare si :vetikke:

Nei. Nei, nei, nei!

Men jeg vil gjerne se en link til noe som beviser at venninde er lov på nynorsk :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Hm, kanskje jeg rett og slett tenker dialekt nå da? :vetikke:

Er ikke den sterkeste på akkurat dette og nå er det tross alt maaaange år siden sist jeg var på skolebenken :fnise:

Beklager om jeg roter det til her nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venninde er ikkje lov på nynorsk! Det heiter veninne. Dessutan snakkar ingen nynorsk. Alle snakkar dialekt. Nokre dialektar ligg nærme nynorsk, andre nærme bokmål, men ingen snakkar verken nynorsk eller bokmål.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armleende (som i armlenet på sofaen).

Den var ny for meg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjerf eller sjef? :balltre:

Jeg måtte lese over det flere ganger fordi jeg lurte på det samme. Det var "sjef" det skulle være, men innlegget dreide seg om rensing av klær, så skjerf var absolutt en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Six pakt

*henter frem grisen i seg*

Eller så var det sex pakt :lur::lur: *tullete*

Jeg måtte lese over det flere ganger fordi jeg lurte på det samme. Det var "sjef" det skulle være, men innlegget dreide seg om rensing av klær, så skjerf var absolutt en mulighet.

En sjef med skjerf kanskje? Eller et skjerf som er helt sjef!

Jaja, sånne skriveleifer som det gjør det vanskelig å forstå innlegg som skrives. Min første tanke var at det bare var skjerf som mistet en r i farta.

Endret av Delphina
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Betendelse...

Har sjekket i ordbøker om det er riktig, og får intet opp. Nærmeste jeg kom var betændelse (dansk) og betennelse (norsk). Kanskje et kjærlighetsbarn?

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Møte en fyr på hotell for ONS!

Hvordan skal jeg tre frem?"

Regner med at hun mener fremtre, men her forstår jeg det som (uten at jeg har lest tråden) at hun lurer på om hun skal skli sakte inn i rommet eller hoppe frem fra bak et skap eller noe sånt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Møte en fyr på hotell for ONS!

Hvordan skal jeg tre frem?"

Regner med at hun mener fremtre, men her forstår jeg det som (uten at jeg har lest tråden) at hun lurer på om hun skal skli sakte inn i rommet eller hoppe frem fra bak et skap eller noe sånt.

Eller gå frem, kanskje? :klo:

(jeg har ikke lest tråden, så det kan hende jeg er på bærtur, altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...