Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Irriterer meg grenseløst over at noen ikke kan forskjellen på "your" "you're"

Så skriver de: I like you're hair.... -Nei jeg er ikke hår!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

I det hele tatt kan man jo lure på hvorfor noen slenger på engelske fraser når de ikke engang kan skrive riktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med its og it's. Svært ofte blir det til at noe er noe det har.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikkje kan engelsk særleg godt, er gjerne dei som absolutt skal slenge på slike fraser, ofte i statusen på FB og greier. Hugsar ei bekjent av meg skreiv i statusen sin då bikkja hennar daua, "You wasn't just a dog, you was my best friend". Grøss.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Folk som ikkje kan engelsk særleg godt, er gjerne dei som absolutt skal slenge på slike fraser, ofte i statusen på FB og greier. Hugsar ei bekjent av meg skreiv i statusen sin då bikkja hennar daua, "You wasn't just a dog, you was my best friend". Grøss.

Apostrofen var i det minste korrekt plassert, selvom verbet var feil :skratte: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ville vært logisk hvis hun hadde slengt på et "Yo!" på slutten. :fnise:

Endret av Meaty
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hva vil det si å ikke stole på noen 100%. Jeg har egentlig lurt på dette en stund.

... gjør at jeg ikke kan stole 100% på h*n.

Nehei ... hvor mange prosent stoler du på h*n da da ... 90? 54? 23?

Enten stoler jeg på folk, eller så stoler jeg ikke på folk. I min - litt nerdete - verden er det å stole på noen noe som har en binær verdi - enten 0 eller 1, on eller off, enten/eller. Ikke gradert i %.

Ellers synes jeg det er fælt når noen skriver fært når de mener fælt.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil det si å ikke stole på noen 100%. Jeg har egentlig lurt på dette en stund.

... gjør at jeg ikke kan stole 100% på h*n.

Nehei ... hvor mange prosent stoler du på h*n da da ... 90? 54? 23?

Enten stoler jeg på folk, eller så stoler jeg ikke på folk. I min - litt nerdete - verden er det å stole på noen noe som har en binær verdi - enten 0 eller 1, on eller off, enten/eller. Ikke gradert i %.

Ellers synes jeg det er fælt når noen skriver fært når de mener fælt.

Hm, jeg er blant dem som irriterer meg grønn hver gang noen sier ting som "jeg er 110% sikker", fordi det ikke er mulig, men akkurat denne har ikke plaget meg. Jeg mener det er forskjell på dem du absolutt ikke stoler på, dem du stoler helt på, og dem du ikke er helt sikker på. Jeg kjenner vel et par mennesker som jeg i utgangspunktet tror jeg kan stole på, men ikke egentlig er helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hm, jeg er blant dem som irriterer meg grønn hver gang noen sier ting som "jeg er 110% sikker", fordi det ikke er mulig, men akkurat denne har ikke plaget meg. Jeg mener det er forskjell på dem du absolutt ikke stoler på, dem du stoler helt på, og dem du ikke er helt sikker på. Jeg kjenner vel et par mennesker som jeg i utgangspunktet tror jeg kan stole på, men ikke egentlig er helt sikker.

Jeg stoler ikke på noen når det er tvil med i bildet. Jeg kan være enig i at man ikke kan vite om om man kan stole på Per. Da avventer jeg å stole på ham til han har vist seg det verdig. Stoler jeg på noen ja så gjør jeg det. Har en person løyet kan man ikke stole på dem igjen fordi man vet at de kan lyge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg "low" skrevet istedenfor "lov." :sukk:

Mulig det var tastefeil, men "V" og "w" er plassert et stykke fra hverandre på tastaturet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stoler ikke på noen når det er tvil med i bildet. Jeg kan være enig i at man ikke kan vite om om man kan stole på Per. Da avventer jeg å stole på ham til han har vist seg det verdig. Stoler jeg på noen ja så gjør jeg det. Har en person løyet kan man ikke stole på dem igjen fordi man vet at de kan lyge.

Ja, ok, jeg ser den :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg "low" skrevet istedenfor "lov." :sukk:

Mulig det var tastefeil, men "V" og "w" er plassert et stykke fra hverandre på tastaturet.

Var det i tråden om hun som ble tatt for nasking? For der tror jeg de bruke "low" som i "lavt"...

Nei stjeling er low, noe jeg gjorde da jeg var 12-13 år. Men ble tatt og fikk en lærepenge at sånt gjør man ikke, hvertfall IKKE som voksen. Da bør man vite bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest loveleen

Jeg ser rett som det "jaffal" og "vaffal". Finnes det noen som faktisk tror at det heter sånn? Til opplysning betyr det "iallfall" alt. "i alle fall", og "i hvert fall".

Det er nok dialekt, noe som mange roter inn i vanlig rettskriving. Der hvor jeg er fra sier man "jaffal" når man mener "i alle fall".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir vel en gramatikk feil, men og/å feil.

Jeg legger godviljen til, og satser på at du mener grammatikkfeil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matrealisme stod det i et innlegg her. Det er sikkert greitt å være i besittelse av :fnise: .

Har alltid lurt på greitt - er ikke det nynorsk? Heter det ikke greit på bokmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...