Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har time hos enpsykiatriker/psykriatriker.

Jeg hadde besøk av en elektrikker.

Jeg jobber som teknikker.

Kan dette kalles yrkesnevrose? :fnise:

Skremmende utbredt syndrom i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dagens emnetittel: "Recommend kamera".

Dagens plakattittel: "Åpningsilm" ... ! (Rådhusveggen, Bergen Rådhus, banner reklame for BIFF (Bergen internasjonale filmfestival)). Sukk ...

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens emnetittel: "Recommend kamera".

:dåne: Vær så snill, si at Recommend er et kameramerke...

Forresten, det er ikke sikkert det hadde vært noe bedre om TS hadde brukt det norske ordet. Det ser ut til at mange liker å "anbefalle" ting om dagen. (Det heter anbefale.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvile du hatt sex med en vampyr?"

:sukk:

Og så svigerbror/syster - det ser eg overalt for tida. Det heiter vel framleis svoger/svigerinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så svigerbror/syster - det ser eg overalt for tida. Det heiter vel framleis svoger/svigerinne?

Svigerbror og svigersøster står faktisk i ordlista. For meg er disse ordene helt vanlige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerbror og svigersøster står faktisk i ordlista. For meg er disse ordene helt vanlige. :)

Har berre høyrt dei på KG eg... Aldri i "verkelegheita"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Såg ein skikkeleg "grovis" no - jordmord!

Veit ikkje om eg skal le eller grine :fnise:

Sagt på en annen måte driver mennesker rovdrift på jorden, men mord, det er drøyt :nei: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har berre høyrt dei på KG eg... Aldri i "verkelegheita"...

Jøss, jeg hører/ser sivgerbor/søster oftere enn svoger/svigerinne. Det handler nok om dialektforskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@imli...Selvfølgelig .. men det var likevel vanskelig for meg å lære bokmal i Tyskland av en tyske (ofte feil uttale) kom til Lom sa .. det er nynorsk, og med en tung dialekt for meg .. jeg virkelig satset på dette i 6 måneder Nynorsk og dialekt trengs, ikke så mye å skrive .. .. Og nå har jeg problemer, riktig bruk av skriftlige språket (på bokmål) .. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

@imli...Selvfølgelig .. men det var likevel vanskelig for meg å lære bokmal i Tyskland av en tyske (ofte feil uttale) kom til Lom sa .. det er nynorsk, og med en tung dialekt for meg .. jeg virkelig satset på dette i 6 måneder Nynorsk og dialekt trengs, ikke så mye å skrive .. .. Og nå har jeg problemer, riktig bruk av skriftlige språket (på bokmål) .. :sjenert:

Ikke vær redd for å skrive :) . Det er praksis som må til, i skrift som i tale. Jeg vil anbefale deg å lese lettleste bøker, det gjør du kanskje allerede. Übung macht den Meister, weisst du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkelig

VELDIG (burde vel skrevet VÆLDIG) mange skriver VÆRST - VÆRRE osv.

Er ikke det riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...