Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #1 Del Skrevet 27. januar 2010 Det er nok en del som irriterer seg over skrivefeil, men hva er de verste skrivefeilene du ser i et innlegg? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 27. januar 2010 #2 Del Skrevet 27. januar 2010 Orddelingsfeil og små bokstaver etter punktum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 27. januar 2010 #3 Del Skrevet 27. januar 2010 Aldrig og venninde irriterer en smule. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 27. januar 2010 #4 Del Skrevet 27. januar 2010 Aldrig og venninde irriterer en smule. Jeg skriver venninde fordi det var det jeg lærte på skolen. Jeg tror ikke det er blitt feil siden det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #5 Del Skrevet 27. januar 2010 Orddelingsfeil er verst. Aller verst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 27. januar 2010 #6 Del Skrevet 27. januar 2010 Særskrivingsfeil (orddeling) topper lista. Da ser jeg bort fra manglende punktum, manglende mellomrom mellom tegn og feil bruk av små bokstaver, som egentlig er enda mer irriterende, men de innleggende leser jeg sjelden. Feilaktig særskriving dukker opp over alt, og irriterer meg derfor mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 27. januar 2010 #7 Del Skrevet 27. januar 2010 VÆRST irriterer meg mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 27. januar 2010 #8 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg skriver venninde fordi det var det jeg lærte på skolen. Jeg tror ikke det er blitt feil siden det. Det finnes ikke i ordboka, men for all del. De kan jo ha glemt å ta det med. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariab Skrevet 27. januar 2010 #9 Del Skrevet 27. januar 2010 De som skriver værst. Og hvert/vært. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
einna Skrevet 27. januar 2010 #10 Del Skrevet 27. januar 2010 Særskrivingsfeil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 27. januar 2010 #11 Del Skrevet 27. januar 2010 Det finnes ikke i ordboka, men for all del. De kan jo ha glemt å ta det med. Jeg ble usikker en gang og skrev venninne på en data med stavekontroll. Uansett hvordan jeg stavet det fikk det rød strek. En eller to n-er, med og uten d. Og siden norsklæreren min lærte oss at det var riktig, velger jeg å stole på ham. Han var veldig dyktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #12 Del Skrevet 27. januar 2010 Rumpe og dum med O og folk som skriver looser når de mener loser. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fink Skrevet 27. januar 2010 #13 Del Skrevet 27. januar 2010 Det finnes ikke i ordboka, men for all del. De kan jo ha glemt å ta det med. Venninde er fortsatt tillatt sideform. http://ordnett.no/ordbok.html?search=venni...publications=36 Kunne ikke falt meg inn å skrive det dog. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonymest av alle Skrevet 27. januar 2010 #14 Del Skrevet 27. januar 2010 Å... det er mange, det! "Værst" er kanskje den verste. Orddelingsfeil er en god nummer to. Og/å-feil kan også irritere meg grenseløst. "Jeg å Peter gikk å pratet". Blir neste sinna bare jeg tenker på det. Men jeg er kanskje i overkant pedantisk når det gjelder språk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 27. januar 2010 #15 Del Skrevet 27. januar 2010 Når "hvordan" brukes i stedet for "hvilken"/"hva slags" etc. Hvordan mobil har du? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 27. januar 2010 #16 Del Skrevet 27. januar 2010 Orddelingsfeil, mangel eller feil bruk av komma og punktum, og/å. Ord som er skrevet feil, og som gjentar seg, engangstilfelle er en annen sak. "Jeg har hvert/hvært/vert hos..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 27. januar 2010 #17 Del Skrevet 27. januar 2010 Når "hvordan" brukes i stedet for "hvilken"/"hva slags" etc. Hvordan mobil har du? Enig! Men hvem er enda verre. Hvem mobil har du? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 27. januar 2010 #18 Del Skrevet 27. januar 2010 Enig! Men hvem er enda verre. Hvem mobil har du? Det er gørt! Men noen syns sikkert at "åssen mobil har du", ikke er noe bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 27. januar 2010 #19 Del Skrevet 27. januar 2010 Det er gørt! Men noen syns sikkert at "åssen mobil har du", ikke er noe bedre Jeg synes faktisk åssen, korsen og andre dialektvarianter av hvordan er bedre. Det er dialekt, ikke bare feilbrukte spørreord. Om man bør skrive dialekt er jo en annen diskusjon... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #20 Del Skrevet 27. januar 2010 hjelp, det er mange. Topp tre for øyeblikket: 1. Særskriving 2. Og/å-feil 3. d i ord som ikke engang uttales med d! ("sundt") 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå