Gå til innhold

Leiet ut leiligheten til et firma noen gang?


Selma83

Anbefalte innlegg

Jeg skal leie ut min 3 roms fra aug ca i 5 mnd. Jeg ønsker noen seriøse aktører da jeg ikke vil at hvem som helst skal tråkke rundt på parketten min. Blogga mi er i tillegg veldig ryddig og seriøs så jeg vil ikke ha noe trøbbel.

Jeg har ofte sett at firmaer leter etter leiligheter til sin ansatte som oppholder seg i Norge for en kortere periode. Har noen erfaring med dette? Burde jeg kanskje sende ut en mail til forskjellige private firmaer for å høre, eller åssen går jeg frem?

Vet dere også hva slags krav de stiller til en sånn leilighet, jeg er ihvertfall villig til å leie fullt møblert med kopper og kar om det trengs.

Trenger all tips jeg kan få. Kanskje dere kjenner noen som har gjort dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Familien min leier ut to leiligheter til et stort firma i byen her. Det dreier seg om to identiske to-roms leiligheter på ca 35 m2 med svært sentral beliggenhet (10 min å gå til tog-/buss-/taxiholdeplass og 15 min å gå til kontoret til firmaet som leier leilighetene. Det er også bra med spisesteder og annet servicetilbud i området.

De er møblert med følgende:

STUE/KJØKKEN: Sofa, sofabord, tv-benk med 32" flatskjerm og sonefri DVD-spiller(var visstnok viktig da de som bor i leiligheten kommer fra hele verden...), spisebord med 4 stoler. Selvsagt full hvitevarepakke.

SOVEROM: Seng (1,60 bred), nattbord og garderobeskap.

BAD: Vaskemaskin og tørketrommel

Firmaet som leier sørger selv for glass, servise, kjøkkenutstyr, sengetøy, håndklær etc.

De stilte krav til standarden på møblene, og sa at de foretrakk enkle, moderne møbler. Hvis vi planla å møblere med "bestemors avlagte og loppemarkedfunn" ville de heller sørge for møblering selv og betale en litt lavere leie. Vi kjøpte helt greie møbler på Ikea og møblerte vel begge leilighetene for ca 15.000 kr totalt + TV/DVD og hvitevarer.

De betaler visst ca 20% mer enn vanlig markedsleie og begge leilighetene er stort sett bebodd 10-15 dager i måneden. Her i byen er det svært sprengt hotellkapasitet og derfor flere større bedrifter begynnt å leie møblerte leiligheter isteden. Firmaet vi leier ut til har dessuten mange konsulenter og sånt som gjerne er der både en og to uker av gangen og de foretrekker ofte å bo i egen leilighet istedenfor hotell.

Vi fikk leid ut til dette firmaet gjennom bekjente som kjenner noen som jobber der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være en "gledesdreper", men jeg vil tro det er vanskelig å få leid ut leiligheten til et firma når det bare dreier seg om fem måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte å kanskje gjøre det i 1 år også...hvis jeg tjener godt på det, så kan jeg heller bo på en billig hybel i mellomtiden,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...