Gå til innhold

Salamandra og gutta


Salamandra

Anbefalte innlegg

Jeg har forøvrig lovet meg ikke å kaste meg på kjøpe-selge-kjøpe-karusellen. :Hehe:

Åh, du aner ikke hvor mye moro du går glipp av..! :ler:

Forøvrig enig i at Quinnyposen ikke er varm nok til vinteren, hvis den er av samme type som den jeg kjøpte til min Comfort.

Ypperlig til vår og høst, men definitivt ingen vinterpose. :riste:

Er veldig spent på OTH-posen.

Den virker tynn men de sier den er laget av samme materiale de lager soveposer til polarekspedisjoner av, så da bør den jo holde noenlunde på varmen. :tommel:

Fin å se på var den også. :Nikke:

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zianta: :kyss:

Skrev et langt innlegg her i går som jeg mistet da den hersens maskinen hang seg opp (igjen).

Ble så sur at jeg ikke gadd skrive et nytt. :roll:

Drømte i morges at Sebastian ar så flink til å strikke!

Rette og vrange masker gikk som en lek med de bittesmå lubne babyhendene.

:hoho:

Sitter og spiser frokost nå. En tynn brødskive med magerost og reddiker og en banan. Og en gigakopp med varm te med melk. Sånn som jeg drakk i bøttevis da jeg bodde i England. :rosasmil:

Mye ting på tapetet denne uken; handle vintersko og vinterjakke til Sebastiansen, innejoggesko til Fabian i dag, trening og fotbalkamp for Fabian tirsdag og onsdag(tror jeg, må sjekke), Sebbis på helsestasjonen torsdag, sesongavslutning med fotballen til Fabian på torsdag kveld.

Har forresten begynt på ønskelistene til jul. Mye vinterfritidsbekledning :Nikke:

Pluss slalomutstyr til Fabian da. Minus ski og bindinger for det kjøpte vi i fjor.

Nå var visst "noen" ferdig med å se på Teletubbiene..

(eller "bih!" som han kaller dem. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Lenge siden jeg har skrevet her, men ikke lenge siden jeg har lest.

Har du fått prøvd Buggy Mummy-posen ennå?

Vi har også kjøpt den til babyen nemlig (navy med sølvstripe midt på foran), så jeg er nysgjerrig på hvordan den er.

Har en venninne som er veldig fornøyd med hvor varm den er, og hvor liten den blir når man ruller den sammen, så foreløpig virker den bra.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sebastian har bare sovet i Buggymmmyen to ganger, men vi er strålende fornøyd så langt, Cielo.

Merker jeg er litt "miljøskadd" av å ha hatt Voksi et år, jeg kjenner jeg er litt skeptisk til hvordan den tynne og lette posen skal være varm nok.. :sjenert:

Men det har vært helt uprolematisk så langt.. også bor vi jo ikke i Karasjok heller da, det er jo begrenset hvor varm pose en egentlig trenger her på østlandet.

I dag har jeg kjøpt en hel fleecedress til han som jeg tenkte kunne være fin å ha på når han skal sove i vogna. (Reflex sin til 199,- på Fru Lyng nå.. ;) )

Tror fatisk jeg skal kjøpe en eller to sånne dresser til for de må være helt ypperlige å ha under vinterdress også. :tommel:

Bestilte mørkeblå Reima Tec dress i dag, tror den skulle komme i løpet av uka. :hoppe:

Nye vintersko fikk han også ( Ponny sympatex, som heldigvis svigers bestemte seg for å sponse :sjarmor: ) , tøff boblejakke med hette og to strømpebukser. Fabian fikk joggesko til innebruk (han har hatt dem på seg siden han fikk dem :rosasmil: ) og en hettegenser.

Så nå kan snøen og kulda (snart) bare komme. :Nikke:

Nå kom Fabbisen og satte seg ved siden av meg, får skravle litt med han før han skal legge seg... :rosasmil:

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at i drømmen min i natt klarte du nesten å overtale meg til å kjøpe en OTH! :ler:

Hva er det underbevisstheten min vet som jeg ikke vet? *mer-enn-glad-nok-i-vår-2004-Quinny-Freestyle*

:sjarmor:

Endret av Veronal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt råtips: bruk Quinny'en nå ut vinteren (den er jo litt lunere og så har den fordelen at man kan vende barnet mot seg, og det er jo kjekt når prototypen fortsatt er såpass liten)..

MEN når våren kommer, DA du nesten kjøpe en OTH asså... :Nikke:

Jeg har jo hatt begge deler, og det er et hav av forskjell.

Til og med så-langt-fra-vogngal-man-kommer-svigermor kommenterte helt uoppfordret hvor deilig den er å trille.. ;) (og hun har også trillet Quinnyen asså...)

Og så lett å legge sammen!

Quinnyen er helt på steinaldernivå i forhold til OTH'en der.

Har tenkt litt på det med vinterpose, jeg tror jeg rett og slett hadde kjøpt en sort pose jeg. Det matcher handlekurven på Quinny'en (og OTH'en uansett hvilken farge den måtte være i når den tid kommer... :sjarmor: ) og det kan fort bli litt voldsomt med en annen farge på posen når man har såpass fargesterk vogn.

Så får det ikke hjelpe at den ikke matcher Zapp'en.

Den er jo som du sier mest til senterbruk og sånt likevel, så det er vel ikke så mange ganger den posen skal nedi der uansett.

Sånn, det var dagens utstyrsfreak-innlegg.. :sjenert:

Nå snør det no' veldig her.. :overrasket:

Tror trilletur til åpen barnehage utgår i dag, bedre med garasjevarm bil.. :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på helsestasjonen med den godeste Sebastiansen i går..

85 cm lang og 14.150 gram!! :overrasket:

Han er en skikkelig plugg, men det visste vi jo.

Bekymrer meg ikke så innmari, for han er ikke noe matvrak og er i bevegelse mer eller mindre hele dagen.

Sunn mat spiser han også; grovt brød (2-3 skiver i døgnet)med leverpostei, 9% fett servelat, magerost, gulost, salami hvis vi har og syltetøy hvis mannen smører mat til han.. :roll:

(Fra nå av går syltetøy ut hvis det ikke er noe spesielt, dårlig matlyst ved sykdom for eksempel)

Han drikker omtrent 0,5 liter ekstra lett melk i døgnet, drikker vann eller eplejuice (lavsyre) som tørstedrikk og til mat. (Skal innskjerpe juicedrikkingen litt)

Han spiser den samme middagen som oss andre;f.eks. fiskesuppe med torske- og seifilet, gryterett, kjøttkaker, fiskegrateng, fiskeboller, røkte pølser og et og annet middagsglass hvis vi spiser sen middag i helgene eller middag som ikke han skal ha.

Kaker, brus, godteri og is spises unntaksvis og stort sett i helger og spesielle anledninger.

Det kan da ikke være så ille det? :klø:

Innspill mottas med takk.

Fikk forresten hentet ReimaTec-dressen til Sebastian i går. Mørkeblå babymodell i str 86,virker kjempefin! :tommel:

Kjøte parkdress til Fabian også men er litt usikker på om jeg skal bytte den i en annen. Vannette vinterstøvler fikk han også. Og en søt, lyseblå lue til Sebastian. Og nytt Høie sengetøy til juniordynen hans. Og ny Teletubbyfilm som plaster på såret for at han fikk MMR-vaksine i går.

Og jeg kjøpte litt scrapping-småtteri og har ambisjoner om å printe ut masse bilder og sette i babyabumet til Sebbis i helgen, og pynte med litt scrappedilldall.

Hvis jeg får scrappedilla (og det blir fint) vet jeg hva jeg skal lage i julepresanger til besteforeldre i år :sjarmor: )

Mannen er ikke i form om dagen. :forvirret:

Han har noe som minner om migreneanfall. Det har han hatt tidligere også, men denne gangen er ikke problemet at det gjør så veldig vondt eller at han blir kvalm og dårlig, men han får problemer med å fokusere og konsentrere seg.

Er søren ikke sikker på hva det kan være jeg; om det er migrene (som kanskje er utløst av at han trenger briller? ), psykisk eller om det er noe virkelig alvorlig galt, som f.eks hjernesvulst..

Han er så elendig på å forklare og sette ord på hvordan det oppleves, så det er søren ikke lett å stille noen diagnose for hverken leger eller andre.

Men nå må jeg gå og ta en kjapp dusj, skal på Halloweenfest i den åpne barnehagen dag.

Sebastian skal kle seg ut i knallgul Ole Brumm drakt med ører. Søt!!!!!! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke den ene så er det den andre... Nå er mannen frisk men Sebastian er dårlig.

Kjempevarm og pjusk siden i går.. :tristbla:

Han sover i sengen sin nå, det gjør han vanligvis aldri på dagtid, men jeg syntes ikke jeg kunne legge han ut med så høy feber.

Har fått helt dilla på scrapping.

Foreløbig har jeg bare scrappet i babyalbumet til Sebastian, men jeg har masse planer om framtidige prosjekter: bryllupsalbum med de bildene som ligger løst, barnebarnalbum til svigers og mamma og pappa og husalbum.

Skulle så gjerne vært og kjøpt mer papir og stæsj, men jeg kommer meg jo ikke ut med sykt barn. :sur:

Får se om jeg finner noen scrappesider å bestille fa på internett.. :sjarmor:

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittdag. :sur:

For det første håpløst kjedelig og slitsomt å være hjemme med sykt barn hele dagen, i tillegg til en frisk en før og etter skoletid.

Har sovet to-tre timer i natt pga syk og feberhet Sebbis som ikke fikk sove og har gledet meg i hele dag til at mannen skal komme hjem så jeg får lagt meg nedpå litt og kanskje får vekk den verste søvnmangelhodepinen.. (svigers er såklart i Sverige i dag og ikke tilgjengelige for avlastning :roll: )

.. men neida.. han må jobbe overtid han. Drit&dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sebastiansen er fortsatt dårlig.. har vært en tur hos legen med han, men han hadde for lav crp til å få antibiotika..

Må ta ny tur i morgen for resept på hostesaft.

Har ingen tid til KG om dagen, i den grad jeg er på nett er jeg inne på Scrapping.no. :sjenert:

*scrappescrappescrappe*

Nå: :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Næmmen, så koselig Kipa. :klem:

Klart jeg skal skrive litt igjen.. ;)

Tja, where to start?

Jeg og mannen var på Ikea på onsdag og handlet nye møbler til gjesterommet (aka scrappeommet), så nå er det så fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiint her!! :hjerter:

Har satt opp to arbeidsbenker i ulik høyde. En til å sitte ved når jeg scrapper og siter ved pc'n, en til å stå ved og stanse ut på den nye tangen min eller kutte papir.

Har fått scanner også.. :sjarmor:

.. og masse kroker og hyller og små glass med scrappestæsj! :hoppe:

Ellers ikke så mye nytt å melde hefra.

Sebastian har vært syk, tydeligvis en virusinfeksjon av ett eller annet slag, muligens relatert til MMR vaksinen han fikk.

Han er bedre nå, men har vondt tungen sin. :forvirret:

Den har hatt et hvitt bakteriebelegg og siden blitt rød og sår. Var hos legen men var visst ingenting å gjøre ved, bare vente på at det skal gå over av seg selv.

På grunn av dette har han sovet fryktelig dårlig om natten i det siste, utrolig slitsomt!

Skalvise, hva mer er nytt?

Vi var på hyttetur med pappa og kona forrige helg.

Bare en overnatting siden Sebastian var pjusk og mannen skulle på cupfinalen. Veldig koselig hytte!

:tommel:

Fabian er hos pappan sin i helgen, så i går keld hadde vi besøk av venne- og nestenabopar R og KM. Kjempekoselig. Spiste, drakk litt vin og øl og spilte Geni.

Nå skal jeg scanne litt bilder og kanskje scrappe litt, må passe på mens Sebbisen sover :danse: ...så skal jeg ta han med ut på lekeplassen i barnehagen.

Er evigheter siden sist pga dårlig form og vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har sett deg på scrappeforumet! Jeg scrapper en del jeg også, men ikke så mye som jeg skulle ønske. Men moro er det!

Ha en fin lørdagsnatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått helt dilla jeg Siam :sjarmor:

...Er mest på scrappeforumet.. og litt på NM.

Nå har jeg pådratt meg en lungebetennelse nå da.. :forvirret:

Går på pencillin.

Ellers har jeg egentlig ikke så mye å skrive om her inne.. :sjenert:

Kommer sterkere tilbake når formen er bedre og dagbokskrivegløden er mer påtrengende.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...