Salamandra Skrevet 15. juni 2005 Forfatter #781 Del Skrevet 15. juni 2005 Da er det endelig (?) oppholdsvær sånn at vi får fortsatt på husmalingsprosjektet. Nesten hele huset har fått et strøk med hvitt.. så da er vi snart halvveis.. Blir veldig fint da! Gleder meg til vi er ferdige med begge strøkene så jeg kan henge opp fine blomsterkasser i sink og plante litt i de nye krukkene jeg har kjøpt. Har dessuten planer om å shoppe et par tynne langermede (3/4 arm helst) bomullsgensere i dag.. og en lipgloss. og kanskje snike inn en soltime.. 9,1 Ny pers! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 15. juni 2005 Forfatter #782 Del Skrevet 15. juni 2005 Sliten... Har malt i hele dag.. Går fremover, men er fortsatt ganske mye igjen. Har nettopp kommet hjem, har vært og tatt sol Rakk ikke shopping, får gjøre det i morgen i stedet. Må dessuten kjøpe noen campingstoler til vi skal på sommeravslutning på skolen til Fabian i morgen kveld. (Trenger campingstoler uansett) Har bestilt rom i Sandefjord til neste helg, når jeg og mamma skal på Chess. Nå slipper vi å kjøre hjem igjen på kvelden, sånn at vi kan ta oss litt øl og vin og sånn :enig_animasjon: Mye som skjer nå fremover: - Til helgen skal jeg til sørlandet på treff med Juliklubben fra SM/NM - Til uken skal vi til Dyreparken i Kristiansand m/1 hotellovernatting - Neste helg er det Sandefjord med mamma Bare det blir fint vær nå så.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 15. juni 2005 #783 Del Skrevet 15. juni 2005 Hei! Jeg har blitt suuuuperdårlig til å legge igjen hilsninger etter at jeg begynte å jobbe igjen, men boken din er en av de jeg oppdaterer meg oftest på! Slankingen din har inspirert meg, så nå har jeg offisielt begynt minimeringsprosjektet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 16. juni 2005 Forfatter #784 Del Skrevet 16. juni 2005 Jeg er ofte i din også Veronal.. Burde kanskje være flinkere til å legge igjen spor jeg også.. Hyggelig å være til inspirasjon da.. Har hatt hard shopping-dag i dag. Tok evigheter før jeg fant det jeg egentlig var ute etter; nemlig langermede bomullsgensere. Fant til slutt en ok rosa en, og en knallfin en i mørkebrun-grønnaktig. (Sistnevnte i størrelse M ) Fant dessuten hvit, baggy 3/4 lang bukse med snøring (passet ypperlig til mørkebrungrønn genser), lipgloss, solpudder m/litt skimmer og en søt smunkepung med perler og dill. Fant dessuten et par kule solbriller jeg angrer for at jeg ikke kjøpte. Kanskje stikke innom i morgen Ellers bestod fangsten av tåring, 3 blomsterbuketter (hvorav en hvit fresia.. nam!! ) og campingstoler med koppholder Nå driver jeg og baker sukkerbrød; mannen blir 32 år i morgen. Når den er ferdig skal vi på sommeravslutning med skolen til Fabian. Tror x'en og kona skal være med også, må kanskje ringe og forklare dem veien jeg da.. 9,0 Ny pers igjen, 100 gram ned fra i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 17. juni 2005 Forfatter #785 Del Skrevet 17. juni 2005 Sånn, da er jeg mer eller mindre ferdig med bursdagsselskapforberedelser/generell helgevask. Har laget hjerteformet bløtkake til mannen, fylt med jordbær, banan og vaniljekrem som jeg skal dekke tett-i-tett med jordbær på toppen. Sikkert godt for de som kan spise det.. Jeg røyk på 2 grillpølser og +300g på vekten i morges så jeg skal ikke ha noe kake, nei.. Mannen ble veldig glad for dvd-spilleren han hadde ønsket seg. Han skal ha den nede i kjelleren sånn at vi kan se på film på prosjektoren der nede (det kan vi jo nå også, på ps2 konsollen, men det var visst ikke like bra.. ) Slettet. Var visst bare en misforståelse.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 18. juni 2005 Forfatter #786 Del Skrevet 18. juni 2005 I dag skal jeg på tur! Gleder meg! 8,6 Så moro! Nå er BMI'n min på under 26 så nå kan jeg faktisk ikke kategoriseres som "lett overvektig" lenger.. :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 20. juni 2005 Forfatter #787 Del Skrevet 20. juni 2005 Turen ble vellykket, selv om noen ting ble litt annerledes enn tenkt. Jaja.. moro likevel.. I dag har jeg og mannen og Sebastiansen vært på Folkemuseet på Bygdøy. Synes det er så koselig å gå der når det er sommer og fint vær. Kanskje ta med mormor dit i løpet av sommeren også, fortutsatt at hun aksepterer å sitte i rullestolen da, hun klarer jo ikke gå hele runden der. Sikkert artig for henne å se de gamle bymiljøene fra Enerhaugen og sånn. Kanskje mamma blir med også...? Vi har bestilt hotellrom på Rica Dyreparken, så på onsdag reiser vi til Kristiansand. Sebastian kommer til å gå ut av sitt gode skinn når han får så mange dyr.. :rosasmil: Skal muligens treffe ei av NM/BP-jentene fra juliklubben som bor i Kr.sand samtidig. Nå skal jeg leke litt med Sebbisen min.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 21. juni 2005 Forfatter #788 Del Skrevet 21. juni 2005 Får virkelig svingt meg om dagen. I dag har jeg: - Klippet gress i skråningen mot naboen med kantklipperen og ellers alle steder jeg ikke kom til med gressklipperen i går. - Sortert og kastet gamle aviser og blader - Lagt sammen og ryddet vekk tøy - Ryddet og vasket litt i kjøleskapet - Støvsugd - Skiftet på senger (Fornøyd med meg selv :D ) Når mannen kommer hjem fra frisørvenninne H skal jeg besøke mormor på sykehuset og reise og bytte en bukse og genser mannen fikk til bursdagen sin. Men nå: Dr.Phil.. og hvis ikke det er noe morsomt: DaVinci koden (ja, jeg vet.. er treg.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 22. juni 2005 Forfatter #789 Del Skrevet 22. juni 2005 Hihi, nå sitter jeg på Rica Dyreparken på pc'n til mannen.. Fryktelig fint her, anbefales på det varmeste til alle familier med små barn (litt stive priser da, så vi skal bare ha en natt her) Sebastian sover og Fabian driver og leker med noen andre unger inne på lekerommet. Begge koser seg glugg ihjel her. Bilturen ned gikk veldig fint, selv om Sebastiansen bare sov i 1 1/2 time. I morgen skal vi tilbringe hele dagen i parken før vi reiser hjem. Det blir sikkert toppers, Sebbisen var i ekstase over å se en gjeng med måker tidligere i dag, så da er nok sjiraffer og apekatter en braksuksess I kveld blir det film og en 1/2 flaske rødvin på deling mens ungene sover.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 24. juni 2005 #790 Del Skrevet 24. juni 2005 Håper dere hadde en flott dag i parken og at turen hjem gikk fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 27. juni 2005 Forfatter #791 Del Skrevet 27. juni 2005 Det hadde vi, Cielo.. Takk for hilsen :D Vi hadde det så fint at vi ble en ekstra natt vi, så vi reiste hjem på fredag i stedet. På lørdag var mamma og jeg i Sandfjord på "Chess". Vi koste oss fælt.. shoppet for mamma sine penger.. , spiste, drakk og gaulet og sang. Faktisk sang vi så fælt under forestillingen (dvs ingen kunne høre at vi sang.. tror jeg... men ingen av oss er i stand til å høre på chess uten å synge med.. :rosasmil: ), og det som var litt (veldig) artig var at Tommy Körberg la merke til at vi kunne teksten, så da de tok et lite ekstranummer pekte han på meg og ga tegn til at jeg skulle synge med.. Tjihi... og så henvendte han seg til Guri Schanke, pekte på meg og tydeligvis forklarte henne at jeg kunne alle tekstene. Møtte han såvidt på Rica senere på kvelden også, og da kom han bort til meg (passe snydens..), pekte og sa: "du sjöng med på alla texterna ju!". Stas Sebastiansen har ikke vært i form mens jeg var borte, stakkars mannen har hatt nok å henge fingrene i her hjemme.. Vi tror det er tannfrembrudd som har vært årsaken, han har i allefall tydelig hatt vondt et eller annet sted, hatt feber, og han hadde hatt blod i munnen lørdag kveld. Litt utslett har han også, men jeg mistenker at det er varmeutslett fra feberen. Han er bedre i dag, men har sovet urolig i natt og er trøtt og sutrete. Får nesten aktivisere han litt her fram til han skal ut og sove i vognen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandramamma Skrevet 28. juni 2005 #792 Del Skrevet 28. juni 2005 Takk for hyggelig "Chess-helg"! :dagensrose: Riktignok er jeg litt snurt for at den snydens Körberg-svensken ikke så at jeg også var med på alle tekstene,men ikke verre enn at jeg står det over.... Jeg prøvde jo på en stillferdig måte å gjøre ham oppmerksom på det, men... Moro var det åkkesom. Nå gleder jeg meg vilt til late feriedager. Fint at du passer på mormora vår. Hun har ikke så mye høy i hatten nå stakkar. :cry: Når er derer forresten hjemm igjen fra ferie? Skal dere være borte i 3 uker? (Spør bafforatte noen fyller 50 og gjerne vil ha med dattera og svigersønn sin på festen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 28. juni 2005 Forfatter #793 Del Skrevet 28. juni 2005 Takk for koselig tur, ja.. Vi burde gjøre sånn litt oftere synes jeg.. jaffal en gang i året eller sånn.. .. Trenger jo ikke være svære greiene, og du trenger ikke kjøpe komplette antrekk til meg hver gang.. (har forresten på mørkebrunt skjørt m/kapper , trøye og belte nå.. ny favoritthabitt )men det var veldig koselig med litt Salamandra-Salamandramammatid.. Hihi, jeg var veldig taktfull og ikke skrev noe om at du så diskrét hintet til den snydens Körberg-svensken om at du også kunne en strofe eller to, så du det? Vi har ferie fra 1-16 august (dvs egentlig til den 21, men Fabian begynner på skolen igjen den 17 så vi må senest være tilbake da). Når hadde du tenkt på 50-års lag for.. æhh.. vedkommende? Har du kjøpt Se&Hør til mormor i dag? Dersomatte ikke tar jeg med til henne i morgen. Sånn, ferdig med intern Salamandra-Salamandramammaprat. Har vært bissi igjen i dag.. litt jaffal. Har vært på det lokale gartneriet og shoppet litt blommor. Orket ikke vente lenger på at huset skal bli helt ferdigmalt, så jeg har plantet litt i potter som jeg har satt i trappen ved inngangspartiet og ved garasjen. Ble ganske fint Får henge opp kasser når vi blir helt ferdige med maling. Har vært hos frisørvenninne H og farget håret og i bursdag til svigernevø M som fyller 22 i dag. På torsdag skal jeg og mannen ut på fin restaurant på jobben til mannen sin regning. Han skulle egentlig hatt en klekkelig bonus for en jobb han har gjort, men ble avspist med et "ta med kona ut på middag og kos dere" så han ble egentlig så forbannet at han ikke ville ta imot..men så har han vel funnet ut at en middag er bedre enn ikkeno', så i morgen skal vi ut og finne det dyreste de har på menyen og bælme den mest eksklusive vinen som vann. Nemlig. Lørdag skal vi til S og V og grille.. med unger.. Håper det blir fint vær, grilling blir lissom så utrivelig i regn.. :-? Nå må jeg ringe bestis T og høre om hun og datter/Fabbisbestis T vil sove over her i morgen.. .. og en liten digresjon til slutt.. Nå er jeg offisielt drittlei av rosa.. :o Jeg trodde aldri denne dagen ville komme, har vært så glad i rosa så lenge nå, men nå har jeg nådd metningspunktet mitt kjenner jeg. Blir nesten uvel av "friske og sommerlige" farger á la Liseberg.. Nye favoritter er: Mørkebrunt, oliven og millitærgrønt i kombinasjon med hvitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 1. juli 2005 Forfatter #794 Del Skrevet 1. juli 2005 Endelig er internett sånn nogenlunde stabilt her igjen, har kunn hatt sporadisk tilkobling de siste dagene.. Gårsdagen var veldig vellykket, svigermor passet barn, svigerfar kjørte og hentet oss sånn at vi fikk nikost oss på restaurantbesøk. Var på Trugstad gård i Nannestad for de som er lokalkjent.. Vi spiste: Forrett 1: Ovnsbakt krabbe med asparges. Hvitvin: Sancerre. Nam! Forrett 2: Steinbitfilét tilberedt med no' mandlegreier og granateplemousse. Hvitvin: Chardonnay.Søtt og kvalmt! Hovedrett: And fra Skottland tilberedt på 3 forskjellige vis: Brystfilét stekt i ovn, lår (?) kokt sammen med løk og diverse (bla. vanilje :o ) og kvernet andekjøtt tilsatt krydderurter og sånn som var fritert. Rødvin: Burgunder. Nam! Dessert: Markjordbærsorbét med rabarbragelé og rabarbramousse. Nammenammenam!! Avec: Remy Martin Extra (kaching! Den dyreste på menyen.. ) og Baileys med is i solnedgangen på uteterrassen. Når vi kom hjem: Har blitt helt plantegæærn, har vært nede på gartneriet tre dager på rad nå og kjøpt blomster.. Kjøper ikke noe dyrt da, er jo ikke ferdig ute ennå så det er liten vits. Kjøper billige og fargsterke blomster i blått, lilla og cerise(bla.a. lavendel, lobelia i blått og lilla, blå Betlehemstjerne) Blir så fint atte Har slankefri fram til søndag, da er det back in slankebisniss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 3. juli 2005 Forfatter #795 Del Skrevet 3. juli 2005 Fant plutselig ut at det er evigheter siden det var noen Sebbis-prestasjonsoppdatering her.. :oops: Min lille håpefulle er nå i stand til: - Å gå!!! Småsøt der han stabber i vei og smiler med alle fem tennene sine.. :hjerter2: - Si "lys", "æsj" og "hysj".. alt heter shchhh.. - Forstå enkle setninger som "hente ballen" og "hvor er farmor". Han vet navnet på Fabian, mamma, pappa, farmor, farfar, grisen, tiger'n, boka, pus, ball og bil. Sikkert fler, men disse vet jeg helt sikkert at han kan. - Danse når han hører musikk - Vise hvor stor han er, vise hvor sterk han er, vinke, snakke i tlf (dvs ta seg til øret og si "Aaaaao! " ), bake kake, vise hvor lys er hen, si hva bilen sier ("pppppppppprrr!" ), lukte på blomster.. :D Han har ikke vært i form i det siste, dvs han ble bedre i forgårs, så nå er han sitt gamle jeg igjen. Spiser igjen tilogmed... Han er så fryktelig søt for tiden, han får mer og mer krøller, så nå har han hodet fullt av kastanjefarget hår med små korketrekkere, to tenner nede og tre oppe (og flere på vei gjennom as we speak), skikkelig marsipankropp med masse strikker og valker og knallblå øyne. En dundersøtnos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 3. juli 2005 Forfatter #796 Del Skrevet 3. juli 2005 Jeg har så mye å gjøre, jeg har så mye å føre.. :-? I dag har jeg malt litt hus (prosjektet som aldri blir ferdig.. ) og besøkt mormor (som ble veldig glad for besøk to dager på rad.. pluss at hun fikk is.. ) Lurer på om jeg skal ønske meg noen polske malere i 30-års presang? Toppen av proppen for meg nå ville vært: - At noen malte ferdig huset og garasjen utvendig - At noen malte ferdig innvendig (dvs noen lister og småtteri her og der) - At noen kom og lagde hage med plen og busker og bed - At noen kom og satte opp (og malte) hvitt stakittgjerde - At noen satte opp terrassen vi har planlagt på endeveggen - At noen beiset hagemøblene våre - At noen la gulv i garderoben og satte opp skyvedører på det tekniske rommet Sukk... Ikke har de ringt fra Hamar denne uken heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 4. juli 2005 Forfatter #797 Del Skrevet 4. juli 2005 Lurer meg på om det blir litt shopping i dag.. Må dessuten handle for mormor.. Og klippe gresset... Og støvsuge.. Men i morgen DA skal jeg ta med ungene å bade asså.. Lurer på hvor mye jeg rekker å gå ned før 5 august? Har hatt litt slankepause en stund, og har ikke turt å veie meg.. Det er nok en del mer enn 8,6 kg igjen til målet nå, det vet jeg i allefall, håper bare ikke det er så altfor mye.. :-? Begynte på'n igjen i går, gikk greit, spiste ikke mye. Bare om å gjøre å komme i riktig modus igjen, så går det som en lek.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 4. juli 2005 Forfatter #798 Del Skrevet 4. juli 2005 Men i morgen DA skal jeg ta med ungene å bade asså.. Det er bare tull og tøys, for i morgen skal jeg kjøre Svigers til flyplassen (de skal til Lofoten i 14 dager... hvem skal se etter Sebbisen for meg når jeg har ærend da.. (merker jeg er litt bortskjemt sånn) ), kjøre Fabian til pappa'n sin og kjøre meg selv til en hvilkensomhelst butikk som kan tenkes å ha sånt skjørt jeg vil ha.. Fant etter mye om og men sånne kjeder jeg ville ha i dag da.. endelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 6. juli 2005 Forfatter #799 Del Skrevet 6. juli 2005 Endelig en dag uten en fantasillion plikter på agendaen. Tror faktisk jeg skal droppe å besøke mormor i dag også, har vært der hver dag siden lørdag. Det får vel være bra nok vel? Venninne T med datter kommer og skal sove over her i dag, det blir koselig. Kanskje grille da? Hadde besøk av kompis J i går, og da ble det reker og hvitvin, så det utgår i dag. Driver og skal finne ferjebilletter til Danmarksferien vår med T+T+T i august, men det er dyyrt asså.. :o Tror vi har funnet til litt i overkant av 2000,- nå, vi må nok gå for den selv om det er med overnatting i lugar som sannsynligvis ligger i en gang med nachspiel og fest på annenhver nabolugar nedover. Det får gå. Fikk kjøpt med sigøynerskjørt i går.. Endelig fant jeg..! Skulle helst vært brunt, hvitt eller grønt, men de hadde bare sort, så da ble det det. Fint det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 7. juli 2005 Forfatter #800 Del Skrevet 7. juli 2005 Sebastian 1 år..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå