Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

Godt å høre at det finnes fler av oss, Madden.. :tommelsmil:

Mine favoritter er forresten Chess, One night in Bankok (kan hele teksten... :sjarmor: ), Anthem og Nobody's on Nobody's side.

Ja, det var koselig i går, mamma..

Synd vi ikke kunne bli lenger, men..

Ukurante arbeidstider og vilkår er nå en ting, men tenk hvilken lykke det er å drive med musikk i stedenfor å råtne bort på et eller annet kontor eller sånn.

Dessuten sa jeg ingenting om at jeg vil at de skal spille i band, de kan jo for eksempel spille i filharmonien.. :wink:

Jepp, det er Skeikampen som gjelder. Hytta til søsteren til mannen for de uinnvidde.

Klæss ny hytte med alle fasiliteter som f.eks. boblebad, varmekabler, fullt utstyrt kjøkken osv. :enig_animasjon:

Er forsåvidt ikke avhengig av luksus på hyttetyr, men når det først ER der så er jo det topp!

Dessuten er det greit å ikke måtte leve helt på steinaldernivå når vi har med oss Sebastian.

Det er langrennski med støvler tilgjengelig for meg der oppe hvisomatte dersomatte jeg mot formodning skulle få lyst til å gå på bortoverski.

Det har jeg ikke gjort siden 7 klasse tror jeg.. :oops:

Vil heller en tur i alpinbakken hvis jeg får velge, men det kan hende det blir vanskelig siden ungene er med. Nuvel.

Fikk forresten kort, tre kjempelangstilkede røde roser (de er abnormt lange :o ) og en liten hjerteformet kake av mannen i dag. Synes det er litt koselig med en liten oppmerksomhet på Valentine's day jeg da.. :sjenert:

Trenger ikke koste allverden, men koselig med sånne dager som er litt annet enn grå og kjedelig hverdag. :hjerte:

Han fikk kort og en innpakket pose med sjokolade og marsipan av meg.

På morsdagen i går fikk jeg kort av begge gutta med penger i så jeg kan shoppe meg en liten ting.

Fabian hadde skrevet i kortet selv, Sebastian fikk litt hjelp av mannen, men hadde signert med avtrykk av hånden sin.. :hjerter:

Mannen hadde egentlig tenkt å kjøpe filmmusikken til "American Beauty " til meg, men de hadde den ikke inne. Litt synd, men penger er helt ok det.. :Nikke:

Får ta meg en tur på senteret en dag, må få brukt dem opp snarest.. hihi..

Har i tillegg et gavekort liggende på noe til huset som vi fikk på innflyttingsfesten forrige fredag.

Får vel gjøre kål på det samtidig da.

Håper forresten det kommer noe mer cash på kontoen snart, har en del som må fixes til 30-års lag.

Gjestelisten er nå i hvertfall nesten helt klar.

Blir ca 25-30 stykker, det er jo fint. :D

I morgen er det barseltreff her for barslejentene fra helsestasjonen. blir bare to mødre med unger da, ikke så mye stress. Skal bare lage kyllingsalat og varme noen rundstykker.

Hvis været er fint kan vi ta med ungene på tur i vogn.

Hører på The Cure nå, "Wish" albumet.

Masse minner som kommer.. :(

Var på konserten i Spektrum på wish- turneen (i 93?) med min daværende kjæreste som ga meg masse kjærlighetssorg, derav triste assosiasjoner, særlig til sangen "apart".. :-(

Var faktisk ganske dypt deprimert i den perioden, gudskjelov gikk det over. :-?

Nei,. lurer på om jeg skal ta med meg mannen min (som ikke volder meg noen sorger i det hele tatt :hjerte: ) opp i senga og feire Valentine.. :wink:

(har allerede feiret en gang i dag før han dro på jobben)

Æhh.. Ikke les dette du, mamma.. *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er gira, har fått en kjempeforretningsidé!!! :hoppe:

Vil ikke si hva det er, men det er skikkelig sånn "slå seg på panna, hvorfor har jeg ikke tenkt på det før!"-idé!! :ler:

.. som jeg passer perfekt til.. !!

Får brukt de egenskapene jeg har, og markedet er mer eller mindre urørt!!

Dette bare ligger der og venter på å bli tatt tak i. Til alt overmål har jeg funnet en internettside som beskriver "hvordan starte et ....-firma" :o

Pappa skal stille som aksjonær, om ikke for alle 100 000 i startkapital, så i hvertfall for noe.

Må undersøke hvilke statlige støtteordninger vi kan søke om.

Åja, glemte å nevne, skal starte firma sammen med ei i barslegruppa mi.. som har markedsføringsutdannelse.. snakk om flaks! :sjarmor:

Dette er bare helt genialt! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trallalalalei.. er så fornøyd ! :danse:

Så utrolig deilig å ha funnet ut "hva jeg skal bli når jeg blir stor"..!

Det får ikke blitt mer perfekt!

Hadde i utgangspunktet tenkt å ha hjemmekontor, men har kommet frem til at det er bedre å leie et lite kontorlokale, virker mye mer profesjonelt å kunne ta i mot kunder på et ordentlig kontor.

Kjenner dessuten meg selv godt nok til å vite at hvis jeg skulle hatt det her hjemme ville det blitt sånn.. "skal bare ta en dusj først, SÅ skal jeg jobbe.." "skal bare spise litt først, SÅ.."

Er ikke selvdisiplinert nok til hjemmekontor jeg tror jeg... :wink:

Mannen syntes forøvrig det var stas å ha seg med en gründer i går :ler:

Vi har oss veldig ofte for tiden, er det våren som har kommet? 8) Skulle tro vi var nyforelska.. :hjerte:

Oh, lykke!

I kveld er det barnefri (Fabianfri da) og Idol! :hoppe:

Synes Idol er like morsomt i år som det var første sesongen jeg, det hadde jeg ikke trodd.

Plan for dagen er egentlig bare sentervanking, men er litt usikker på når vi skal dra, kanskje kombinere det med overlevering av Fabian til pappa'n sin?

Svigers kjøpte forresten en knallfin reiseseng til Sebastian i går. De er veldig snille asså :Nikke:

Trappegrind har de også sagt de skal sponse.

Svigermor hadde i tillegg kjøpt to bodyer, et par sokker og en pysj til Sebastian.

Svigerfar tok med seg Fabian på knøttegolf'en i går.

De oppfører seg som om de er besteforeldre til Fabian også, og det er så koselig.

De er kanskje ekstra svake for Sebbisen, men de er veldig flinke til å ikke vise det og gjøre forskjell på dem.

Virkelig skrivekløe i dag jeg :ler:

14,4.. 100g under tidligere pers. :hoppe:

Enda jeg ikke har vært sånn superduperflink mandag og tirsdag, men nå kom virkelig motivasjonen tilbake for fullt.

Spent på hva jeg veier i morgen hvis jeg er kjempeflink i dag.. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmprfr...Svært så mye som blir skrevet med liten skrift nå da... :fy:

Er det "mammasensur"? Vil bare få si at jeg har kjøpt meg nye briller, så det er ingenting som forblir usett!! :ekstra kul:

Vel, jeg har vel måttet gi opp illusjonen at du ren og uskyldshvit i så henseende. Det hadde vel vært toppen naivitet etter 2 barn... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg drukket rødvin og da tenker jeg på deg vettu! :wink:

Må si jeg er fryktelig spent på dine super dupre planer for yrkeslivet.. :sjenert: I hvertfall veldig deilig at du er så fornøyd!!

Det oooser jo det gode liv her, så koselig å lese! Håper livet fortsetter å smile til deg en laaang stund til! :Nikke:

Tenkte på det med musikalske barn..dere går ikke på babysang da. Lukas har i hvertfall fått et veldig godt grunnlag på det takket være at vi gikk der :rosasmil: Han elsker musikk, klappe og digger i takt! :ler:

ha en bra fortsetning på uka!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel ikke regnet med om at du hadde noen illusjoner om at jeg var urørt og jomfruelig , mamma.. men det er rart med det, du trenger jo ikke å vite alle detaljene heller.. :ler:

Jasså, du Kipa, du tenkte på meg når du drakk rødvin i går du.. :Hehe:

Kanskje jeg burde ta det som et hint og trappe ned konsumet.. :sjenert:

Har ikke vurdert babysang , Kipa.. praktiserer mammasang vi.. Like greit å lære dem hva som er kvalitetsmusikk sånn med en gang.

Rett på U2 og Pink Floyd allerede på spedbarnsstadiet :ler:

2 dager igjen til 30 års laget.. jippi..

Har gitt jubilanten beskjed om at noen gjør seg vanskelige og oppfører seg smålig, hun ble ikke overrasket og visste med en gang hvem det var snakk om. Enda godt det da.

At det går an å lage så mye styr ut av ingenting.

Kan jo ta en liten spørreundersøkelse her inne da.

Dere som leser her:

Er det ok å måtte betale 60-70 kr pr pers som gjest for å dekke utgiftene ifbm med arrangeringen av selskapet? (pynting, mat og drikke til jubilanten og lønn til serveringspersonalet)

.. og hvis ikke det er ok, noen som har noen gode forslag til hvordan man kan gjøre det annerledes?

(det er snakk om 2500,- kr som jeg ikke synes jeg kan dekke av min egen lomme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig fredag.. :D

Skal snart kjøre Fabian til pappa'n sin, ellers ingen planer for kvelden.

Må lage ferdig gaven til T men det er fort gjort.

Har begynt.

Gurimalla, har ingenting å skrive jeg.. helt tom.. :ler:

Jo, forresten. Sebastian pøbel-i-pysj kjørte showet i natt igjen.. :roll:

Han var jo inne i en god stim, men nå er han helt på bærtur igjen. det er jo klart siden han skal ha barnevakt på lørdag.

Blir han helt vrang så får heller mannen reise hjem til han da. Han er gudskjelov ikke syk nå da.

Har vært og signert nye lånepapirer i banken i dag, har refinansiert noen lån, sånn at vi slipper unna med mye lavere månedsutgifter.

Trenger det nå som jeg snart ikke får mer lønn.

Ellers da.. jo, shoppet litt på onsdag, det glemte jeg å si.

Det ble en hvit genser (100,-), grågrønn tunika m/perler (149,-), Hvit "bøtte" som jeg skal ha fake buksbomball i og ramme til et av brudebildene våre for gavekortet vi fikk på innflyttingsfesten, glansespray til håret, body til Sebastian og stekt ris på café for meg og Fabian.

Dessuten girlandere og ballonger til 30-års lag.

Vårkolleksjonene bugner i butikkene nå, gleder meg til å handle klær og sko til sommeren.. :hoppe:

Særlig siden jeg da har en fin kropp å shoppe til.. :sjarmor:

14,0 Litt skuffet siden jeg hadde regnet med å se 13-tallet i dag siden jeg var så flink i går. Gikk tur og allting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klaske:

Glemte jo å skrive: jeg brant meg i går.. :grine:

Skulle ta ut en ildfast form med fisk ut av ovnen (hadde selvsagt gratinert under grillen, så den var nummeret før rødglødende :roll: ) og bære den bort til kjøkkenbordet. Klarte såklart å brenne meg på håndbaken, glapp formen så det sprutet saus rundt på klær og gulv og ja..

Det var dødsvondt, etter tre timer var det fortsatt like ille, måtte sitte med hånda i litermål med vann hele kvelden.

Ga seg etterhvert da, så i dag er det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å høre om gründerplanene dine! :hoppe: Lykke til med videre planlegging!

Ellers ønsker jeg deg god helg og god brannskadebedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Veronal :D

Har mottatt etablererpakken fra bedin.no, tenkte å ta den med opp på fjellet og lese den der.

Er uggen i dag, var veldig vellykket 30-års lag :enig_animasjon:

Bursdagbarnet var strålende fornøyd med tilstelningen.. !

Sebastian hadde oppført seg eksemplarisk her hjemme med faren min og kona som barnevakter. :D

I kveld reiser vi på vinterferie på fjellet, det skal bli så deilig! :hoppe:

Ser det er meldt skikkelig perlevær, så nå gleder jeg meg til basing i snø, turer (på ski?), kortspill, rødvin og ukebladlesing på sofaen :briller:

Blir borte i en ukes tid regner vi med.

So long, alle sammen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Veronal.. har hatt en strålende vinterferie! 8)

Vi reiste som nevnt opp søndag kveld og var så heldige å havne i en over to timer lang kø pga en minibuss med danske speidere hadde veltet mellom Minnesund og Espa. Skikkelig artig med to unger i bilen.. :roll:

(Kan tillate meg å være litt irritert på det siden det ikke var noen alvorlige personskader..)

På mandag gikk vi tur til fots, dvs Fabian gikk på langrenn.

Tirsdag stod jeg, mannen og Fabian slalom. Fabian for aller første gang :D

Onsdag og torsdag var det også slalom og fredag gikk vi på langrenn med matpakke og kakao.

Veldig uvant å ha langrennski på, tror forrige gang var i 6 klasse på barneskolen.. :ler:

Har funnet ut at jeg ønsker meg nytt slalomutstyr. Tenkte jeg kunne ønske meg carvingski med tilhørende utstyr og skidress til bursdagen min.

Jeg fyller jo 30 så da kan man vel ønske seg litt dyrere gave, eller? :sjenert:

Skal nevne det for pappa jeg.. :sjarmor:

Lørdag måtte vi reise hjem pga at mannen hadde så grøsselig tannverk.

Han knakk en tann allerede i sommer, men har blånektet å gå til tannlegen selv om han har hatt ganske vondt i den med jevne mellomrom. Lørdag ble det da så ille at vi måtte pakke sammen i hui og hast og kjøre ned til tannlegevakten på Raufoss.

Utenfor tannlegevakten blir Fabian dårlig og må kaste opp... Sebastian bæsjer seg helt ut og må skiftes på fra innerst til ytterst inni bilen.. alt i alt en skikkelig trivelig hjemreise.

Mannen har fortsatt veldig tannverk så jeg sitter og venter på å få ringt til tannlegen for å høre om de kan ta han i mot i dag. Er plutselig trebarnsmor jeg nå.. :roll:

Mannfolk asså... og siden han har vondt klarer han ikke noe annet enn å ligge i sengen og spille playstation så alt annet faller på meg..

Note to self: neste gang jeg er syk skal jeg installere meg i sengen og la han gjøre alt :(

(bortsett fra at jeg ikke har samvittighet til det og pleier alltid å kreke meg opp for å få gjort det aller nødvendigste uansett hvor dårlig jeg er.. :roll: )

Sånn bortsett fra det kan jeg jo fortelle at Sebastian ikke lenger bare setter seg opp i knestående når han får tak i noe å dra seg opp med, men reiser seg og står oppreist. I senga si, ved bordet, ved ovnen (som resulterer i at han konsekvent har hendene fulle av ovnssverte :roll: ) , ved lekekassa og ved bilen står han og vaier.. og så har han fått sin første tann.. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen har endelig vært hos tannlegen min nå da, så får vi håpe han snart blir bedre.

Tviler ikke på at han har vondt (og er kvalm av alle smertestillende han gofler i seg) men jeg kjenner jeg er litt småirritert.

Får lyst til å rope:

HVA VAR DET JEG SA???!!!! DU SKULLE DRATT TIL TANNLEGEN MED EN GANG DA VETTU, SÅNN JEG BA DEG OM!!

:evil:

Så nå ligger han der da.. helt ubrukelig på 3 døgnet..

Det som irriterer meg ennå mer er svigermors klaustrofobiske omsorg for han..

Hallo, han er 31 år!!

Da jeg kom ut av dusjen i stad (i bare trusa ) stod hun inne hos mannen på soverommet vårt.

Mulig det er jeg som er sær, men jeg føler meg litt invadert.

Mannen er heldigvis ingen mammadalt (selv om hun er fæl til å dulle) men han kan vel si i fra til henne vel? Hun tar jo ingen hint, og det er ikke noe vondt i henne så jeg kan ikke bli sinna heller.

Da vi var på hyttetur kom hun med en kommentar jeg holdt på å brekke meg av.. :tunge1:

Vi satt og spilte spardam, og så sa jeg på fleip da mannen skulle gi spardama til enten meg eller svigermorat nå fikk vi se hvem han var mest glad i av oss. Så sier hun i fullt alvor "du vet, han har kjent meg lenger ". Akkurat som om han er mer glad i henne da, det tok hun visst for gitt. :roll:

Det er han i hvertfall ikke, men det kunne jeg jo ikke si.. selv om jeg hadde lyst.. :sjarmor:

Jaja, dagens frustrasjonsutblåsning.

Sikkert fordi vi har vært sammen med svigers hele uka, så jeg føler for litt pusterom.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og jeg hadde ikke før postet forrige innlegg før hun var på døra (igjen) med blomster til oss..

.. sikkert bare for at jeg skulle få dårlig samvittighet for å ha klaget på henne.. :oops:

Jaja.. hun mener jo bare godt, det er bare det at det blir litt mye noen ganger.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mannen litt bedre, men Fabian har blitt syk. Møtte han på badet i tretiden i natt, da hadde han drømt at han var på do og så hadde han tisset i pysjbuksen sin. Han var såå lei seg, stakkar. Han var kjempevarm og klaget over vondt i halsen, så han blir hjemme fra skolen i dag.

Sebastian sliter med tann nr to nå og sov vel i 15-30 minutters intervaller fra klokka 23 til 04 omtrent. :eeeh:

Hvis jeg tar litt godt i tror jeg at jeg har fått omtrent tre timers søvn i natt.

Ikke sammenhengende selvfølgelig. :Gjesp:

Needless to say; alle planer om barseltreff osv utgår i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så satt jeg her igjen da.. klokka er kvart over fire om natta og jeg sitter oppe med begge ungene.. :grine:

Blir helt gal av dette her jeg, jeg må få noen timer sammenhengende søvn snart :(

I natt har det vært helt håpløst, samme som i går..

Er ikke den ene våken så er hærenfløttemeg den andre det.. :sur:

Det ble forresten Ikea tur i går allikevel, sammen med gründer/barselvenninne K og datteren.

Fikk kjøpt to trappegrinder, dorullholdere og håndkleholder, telysholdere til badet (til en gang i fjern fremtid hvor jeg får anledning til å legge meg i badekaret med tente lys på badekarkanten), grytekluter, rammer til fotografbildene av Sebastian (som må hentes snart) to ildfaste skåler, smekker og to potter med 3 minipåskeliljeløker i hver til kjøkkenbordet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På toppen av det hele har stakkars Fabian fått et fryktelig åpent sår på foten sin nå da.. :(

Han hadde et gnagsår der som ikke ville gro, så på mandag kjøpte jeg gnagsårplaster og satte på.

Det skulle jeg aldri gjort.. :-(

Jeg tok det bort igjen i dag siden han virker som han fikk mer og mer vondt.. og under der var et helt åpent sår som det veltet verk ut av da jeg fjernet plasteret.

Stakkars stakkars stakkars!

Duret sporenstreks ned på apoteket og fikk tak i saltvann, kompresser og antibakteriell salve. -Gikk greit å få renset det, så jeg håper det gror fort.

Huffameg.. og så dårlig samvittighet jeg har for at jeg sate på den compeed'en. :-?

Det var jo tydeligvis en liten infeksjon der, og resultatet ble jo at jeg lukket såret sånn at bakteriene virkelig fikk blomstre inni der.

Han ville til faren sin i dag selv om han fortsatt er litt forkjøla-pjusk og har vondt i foten sin, så jeg kjørte han dit i ettermiddag.

Sånn bortsett fra det har jeg vært flink i dag og støvsuget og vasket gulver.

Sånn skikkelig nøye, med veltede sofaer og sånn. :sjarmor:

Planen for resten av kvelden er rødvin og Idol.

Mannen skal kjøre løp på PS2, så da får jeg underholde meg selv.

Ikke det at han pleier å underholde meg så veldig på kveldstid uansett.. :ler:

14,9 i morges. La på meg 1,5 kg i løpet av vinterferieuka :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut hva Fabian har fått; den 4 barnesyken.

I går fikk han nemlig utslett over hele overkroppen, og jeg har sjekket litt inne på helsenett.no, han har alle symptomer på denne sykdommen.

Det er heldigvis en ufarlig virusinfeksjon som ikke trenger noen spesiell behandling.

Får bare håpe han ikke smitter Sebbisen nå da.. :roll:

Sebastian har sovet ved siden av meg i natt og mannen evakuerte ned til gjesterommet.

Sebbisen min våknet vel en ca 30 ganger i natt.. :roll:

Han skriker til i søvne, så det er helt tydelig at det er noe (sannsynligvis tann nr to) som plager han, det er ikke trass eller misnøye over å måtte sove. Han prøver så godt han kan å sove, men har tydeligvis vondt.

Jeg fikk i allefall sovet litt i natt siden jeg slapp å fly opp av sengen og inn til Sebastian som en strikkball.

Tror vi beholder denne ordningen til han er over denne kneika.

I dag var det -22 grader her ute :o

Jaja, da kan vi hvertfall være inne med god samvittighet.. :sjenert:

14,9 Bom stille fra i går, sikkert pga de to rødvinsglassene jeg bevilget meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forretningsideèn viser seg å kanskje ikke være like genial som først antatt.. vi blir ikke alene på markedet likevel.. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...