Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så fine bilder!! Men bestilte du slik at du fikk det på en cd i tillegg eller bare fikk du det med. Vi fikk aldri noe spm om det engang vi... :roll: ville jo gjerne vist fram våre også.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen hadde du sniki deg innimellom der du, Madden.. så deg ikke før nå jeg.. :oops:

Takk for koselig hilsen :klem:

(Jeg vil jo helst hilse tilbake til de som tar seg bryderiet med å legge igjen noen ord i dagboken min.. :sjenert: )

Zianta: Ja, de blomsterpottebildene var delvis grunnen til at vi valgte akkurat denne fotografen.. :wink:

Kipa: Vi fikk med en cd med masse bilder på som vi kan bestille fra vi. De er jo beskyttet med logoen til fotografen som du ser, vi har ikke lov til å fjerne den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter: WOW! :hjerter:

Skikkelig nydelige bilder!

Regner med at du ihvertfall bestiller det med potte...? :hjerter2:

Tror nesten jeg må stjele den ideen en vakker dag - kjøpe stoor terrakotta-potte på plantasjen! :Nikke:

Jeg må spørre; hvor mye betaler dere?

Og for hva?

Jeg er så nysgjerrig på fotograf-priser, for jeg innbiller meg at det er så dyrt at man må spare til det :ler:

Du kan sende meg pm, hvis du ikke vil ut med sum i boka :wink:

Hva er det med denne boka...?

Jeg ender alltid opp med å spørre masse når jeg skriver i den! :tunge1:

Hva er Quiche Lorraine?

Stor klem fra meg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillen: takktakk.. Det ble så mange fine at det blir vanskelig å velge hvilke vi skal bestille, men det blir nok i hvertfall ett pottebilde, ja.. :wink:

Angående pris, så har denne fotografen et tilbud til babyer under 7 mnd (dvs foreldrene til babyer under 7 mnd da.. :ler: ) hvor man betaler 200 for selve fotgraferingen og 198,- for bilder i 13x18 størrelse som blir bestilt innen 14 dager etter fotograferingen. For andre størrelser og senere bestillinger er det vanlig prisliste. Er ikke sikker på om andre fotografer har tilsvarende tilbud, har ikke undersøkt pga at jeg var fast bestemt på å gå til henne.

Quiche Lorraine er en pai med eggestand.. :wink:

Bare spør i vei du snuppa, bare koselig det.. :kyss:

Veronal: takk.. :D

Litt artigere med sånne bilder enn sånne tradisjonelle på skinnfell synes jeg da..

Egentlig burde jeg gå og legge meg nå, fotomodellen var våken fra klokka 02.00 til nærmere 05.00 i natt. Ikke sinna eller noe, bare lyyyyyys våken.. :roll:

.. og dessuten har jeg blitt syk, har kjempevondt i halsen og er tung i kroppen.. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt ikke i form, men har fått i meg litt ibuprofen sånn at jeg føler meg bra nok til å male litt lister..

Ja du leste riktig, endelig skal jeg få ut fingeren og male noen av de x antall kilometrene med umalte/grunnete/sparklete/1 strøksmalte listene rundt i huset :kul:

Må passe på nå, ble litt inspirert siden Salamandramammamannen var så snill å fuge flisene i vindfanget (det ble bare SÅ fint, flisene kom så mye bedre til sin rett) og flisene rundt badekaret.

Mannen snakket om å få hengt opp skapet som mangler på badet også.. O'lykke! :D

Har bestemt meg for å male ferdig listene i vindfanget i hvertfall, så er det rommet helt ferdig.

Det at vi skal ha innflyttingsfest her neste helg har jammen hjulpet på arbeidsiveren må jeg si.. trosser sykdom og allting.. :wink:

Apropos sykdom, jeg har og har hatt så vondt i halsen at jeg måtte smøre den med litt is.. :oops:

Derav manglende vektoppdateringer.. :sjenert:

MÅ ikke skli ut iogjen nå asså..

Hjelp meg å komme tilbake i rett spor!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD BEDRING, hadde du vært meg hadde du ligget under et teppe og syntes synd i deg selv- men du maler lister i steden... WOW! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillen og Kipa: :kose:

Nå er jeg tilbake i rett spor; har lagt på meg en kg igjen etter selvmedisineringen min :oops: , men den skal bort i en fei! :Nikke:

Jeg gikk en times tur etter at Fabian var avlevert på skolen i morges, fant ut at det er like greit å ta turen på morgenen før frokost så får jeg mer ut av dagen :tommelsmil:

Jeg og mannen hadde supereffektiv dag i går.. Vi fikk gjort følgende:

- Malt 2 strøk på lister (jeg)

- En time trilletur med vognen (jeg)

- Henge opp skap på badet (mannen)

- Rydde inn toalettsaker i skap (jeg)

- Senke sengebunnen til Sebbisen (mannen)

- Skifte sengetøy hos Sebbis (jeg)

- Støvsuge 1 og 2 etg (jeg)

- Henge opp 2 halogenwire i kjelleren (mannen)

- Henge opp to bilder (jeg)

- Feste wc og rydde og vaske teknisk rom (mannen)

- Grunne/male skap og dorullholder tekn.rom (mannen)

- Div husarbeid ifbm klær og oppvask (jeg)

- Sette på håndtak på garderobeskap soverom (mannen)

Badet oppe begynner å bli fint nå asså, begynner å se veldig ferdig ut.

Det eneste som mangler der nå er å male taklistene og vinduskarmene(som er neste maleprosjekt på agendaen etter litt lister ved trappa i 1 etg), henge opp persienne og så mangler det litt silikon her og der.

Lurer på om det finnes håndklær i den lyse grågrønnblåturkisfargen jeg vil ha på detaljene der inne.. :sjenert:

Har jo kjøpt nye kremfargede håndklær til badet, men.. Får titte og se hva jeg finner.

I dag er planen å besøke mormor, handle, male 3 strøk på lister i vindfanget og møte venninne Å i kveld for å planlegge 30-års lag for bestevenninne T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt matt over hvor effektiv du er! Snakk om få folk til å få dårlig samvittighet! :tunge1:

Flink er du!

Kanske du kan blåse over litt inspirasjon? Eller har du allerede gjort det?

Tror nesten jeg må ned å rydde litt på soverommet, det flyter av vaskede, men ikke-sammenbrettede klær der nede.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ikke meningen å gi deg dårlig samvittighet da, Siam.. :wink:

Er bare såå fornøyd med meg selv når jeg får gjort noe jeg har utsatt lenge, så da må jeg skryte litt.. :sjarmor:

Mottoet mitt er jo egentlig "kom arbeidslyst og treng deg på, her skal du motstand finne" :ler: .. men det gjelder egentlig mer på jobben enn her hjemme uansett..jaja..

Må skryte litt til, jeg..

I dag har jeg tatt den vanlige turen min (den som tar en times tid) etter avlevering av Fabian på skolen.

Var litt i tvil, men så tenkte jeg at jeg akkurat rakk det før jeg skulle på barseltreff.. men så ble det gåtur med barslejentene i tillegg, så dvs at jeg har gått tur i 2 1/2 time i dag.. 8)

Shoppet forresten litt småstæsj til huset i går på Åhlens før jeg dro for å møte venninne Å.

Kjøpte: sofapute m/dusker.. (veldig fin :wink: ), flaske m/glassperler til å ha på badet (også fin), duftlys til bad og vaskerom, svær pakke med stearinlys og dobørste til den nye doen i kjelleren. Det jeg egentlig skulle ha var et sett med halogenspotter på wire, men fant ingen fine, må ta en tur på Ikea en dag. I morgen?

På fredag skal vi ha innflyttingsfest her, må begynne å tenke på hva jeg skal servere. Det blir i hvertfall ost og kjeks og snacks, men ser for meg noe kanapée-aktig.. og så må vi jo ha velkomstdrink (punsj? )

Tips mottaes med takk! :Nikke:

Nå skal jeg slenge meg ned på sofaen en ti minutters tid mens Sebbis sover siste duppen i vogna for i dag, så skal jeg kjøre Fabian til pappaen sin.

Særdeles dumt at vi ikke har no' rødvin her som jeg kan meske meg med mens jeg ser på "Frustrerte fruer" i kveld... :( Jaja..

15,6 :hoppe:

Da er jeg tilbake til der jeg var før jeg smurte halsen med iskrem og biff med bernaise..

Den sorte buksen min henger og slenger rundt lårene i dag.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk og la meg kvart over ni siden det ikke var noen Frustrerte Fruer på TV i kveld likevel og pga var utslitt etter strevsom dag og baby som ikke ville sovne før 20.30

Siden han sovnet og frem til nå (00.30)har han våknet ca hvert 30 minutt pga at han er syk.. :(

Han er kjempevarm og snørra renner ustanselig, lurer på om det er tannbrudd eller vanlig forkjølelse.

Uansett ga vi opp soveprosjektet og stod opp igjen. Har gitt han litt paracetamol og nå sitter han i stolen sin og leser forrige ukes Se og Hør.. :D

Han skal få lov til å sove i dobbeltsengen ved siden av meg i natt, mannen får sove på gjesterommet i kjelleren.

Greiest sånn, så blir det mest mulig søvn på oss alle.

Sebastian er ved godt mot da, han er søt og blid.. som vanlig.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det fysisk mulig at en så bitteliten nese kan produsere så vanvittig store mengder med snørr? :klø:

Han er i forholdsvis god form da, han leker og krabber som vanlig, men blir veldig sinna hver gang mamma kommer for å tørke snuta hans (sånn ca hvert 3 minutt eller så).

Jeg fant ut at siden han ikke hadde noe særlig feber så fikk han bli med en lyntur på Ikea..

Dagens fangst:

- Halogenwire-sett til mannen (bare kr. 149,- :o )

- "prismer" til vegglysestakene på sjokoveggen min.

(endelig fant jeg det, og de kostet bare 30,- eller no')

- Glass-lysmansjetter

- firkantet vase i passe størrelse til tulipaner (har ikke hatt noen passende siden den forrige firkantede vasen jeg hadde knuste)

- 15 hvite tulipaner (tilbud.. :sjenert: )

- Lysegrønne servietter

- Plante m/lange krøllete markeblader (artig sak som har fått den gamle plassen i kjøkkenvinduet som den siste gjenlevende julestjerna hadde. Godt å bli kvitt'n )

- Bokser til dataduppeditter ol. til mannen

Håper han derre bebisen min har tenkt å bli bedre i morgen asså, det kommer jo nærmere 30 stk på innflyttingsfest her på fredag og han skal sove borte for første gang.

Er det ikke typisk.. :roll:

15,4 Med andre ord ned 1,2 kg på to dager.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sebastian er virkelig heeeelt på utur når det gjelder soving nå, men vet ikke om det er pga forkjølelse eller tenner eller hva. Kan ikke være streng når han er syk heller.

Han sovnet forholdsvis greit før 20 i kveld, men våknet et par ganger og til slutt måtte jeg ta han opp. Han var dødstrøtt men nekter å legge seg til å sove, bare kravler og tuller.. :roll:

Siste utvei var å legge han i vogna i stua, så nå ligger han der og purker og sover... enn så lenge i allefall.

Vi får bare bære over med han nå, og så får vi prøve å dreie han inn på riktig spor igjen når han er bedre.

For et styr.. :roll:

Men nå fikk jeg plutselig et bilde i hodet av meg som driver og rugger vogn med babyFabian oppi inne på rommet hans der vi to bodde. Han var vel omtrent på samme alder.

Jaja, da er det vel håp for denne kroppen også, Fabian ble veldig flink til å sove etterhvert som han ble litt større.

Mannen har tatt seg fri på fredag, så i morgen natt har jeg blitt lovet en hel natts søvn.. Jeej! :tommelsmil:

Hvis jeg klarer å sove og ikke bare ligge og høre etter hva de driver med så.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett spor og rett spor, Veronal.. Han er sause forkjølet og har vært det siden tirsdag, så det blir litt sovekrøll fortsatt.

Vi tok han med til legevakten på lørdag for å ta en crp. Greit å utelukke eventuelle infeksjoner.

Ingen utslag.

Tar en ny tur til legen om et par dager hvis han fortsatt ikke viser tegn til bedring, kanskje han får utslag da.

Innflyttingsfesten gikk kjempefint, selv om vi måtte sende gjestene på¨dør klokka 03.00 og ta Sebastian hjem fra svigers. Han hadde sovet, men våknet og ville ikke roe seg igjen. Svigers hadde ikke sovet et sekund noen av dem.. :roll:

Merknad til senere lag: ikke så mange gjester og så servere rødvin.. rødvinsøl og flekker overalt.. :(

Har planer om Salsaparty med hvitvin til sommeren i stedet. :D

Gårsdagen ble brukt til vasking og rydding etter fest og slapp sofakveld med mannen og burritos og popcorn.

I dag har jeg og Fabian vært i bursdag hos kusinen min som fylte 5 år. Koselig familieselskap.

14,5 Selv etter alkoholkonsum, burritos og popcorn og bare en liten gåtur i går. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysøren.. makan til lakenskrekk på den vesle kroppen! :klø:

I natt var han helt banan, sovnet vel i halv-firetiden.. :roll:

Mannen måtte være hjemme fra jobben i dag, så vi fikk sovet litt på skift.

Sebastian var helt utslitt i ettermiddag, så han sovnet halv seks. Våknet igjen, hyl&skrik&vræl, men nå sover han igjen, og han skal ikke opp av den senga igjen før i morgen tidlig.Basta.

Han er fortsatt forkjølet, men noe bedre i dag synes jeg, virker kvikkere, men snørrer fortsatt uhorvelige mengder. Vanskelig å vurdere hva som er sykdom og hva som er tretthet synes jeg.

Har fått shinet litt inni huset og utenfor i dag. Hadde et par :sjenert: poser med tomflasker, må pante dem i morgen eller noe.

Blir nok å gjøre denne uka, i morgen er det barseltreff på café (hvis Sebastian er i form), onsdag skal jeg kjøre/følge mormor på sykehuset, torsdag skal jeg til gynekologen for ny celleprøve, lørdag reiser mannen på jobbtur og blir borte til søndag, jeg skal være hjemme med begge ungene.

I tillegg organisering av 30-års lag for T. (Skal bli godt å bli ferdig med det prosjektet der. Må ta noen telefoner i kveld og purre opp de som ikke har gitt beskjed om de skal være med.)

Har dessuten fått beskjed om at en del av de inviterte er negative til at de må betale.. Hva forventer de da, at jeg skal spandere pizza på 30 stykker? Dustefolk.)

Ellers intet nytt under solen.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...