Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

Ahhh... lørdag!

Digger fredgaskvelder og lørdags formiddager.. :tommelsmil:

Nå har vi nettopp hatt en liten "incident" med Sebastians lille lubne ringfinger.

Jeg oppdaget at et hårstrå var surret skikkelig stramt rett ved siden av det øverste leddet på ringfingeren hans, og i så godt hold som han er i :wink: var det ikke mulig å få tak i det håret, det var sunket nedi fettet på fingfingeren hans liksom..

Planen var egentlig å ta han med ned til sykehuset og få en lege til å se på det, men så kom mannen hjem med forstørrelsesglass og tynn, spiss saks..

Etter litt fomling, stikking og mye skriking fikk han endelig kuttet hårstrået så fingertuppen til Sebbisen fikk "puste" igjen.. stakkar liten.. :trøste:

Mannen har vært og hentet en del møbler hos en i familien sin som skal flytte i leilighet og ikke har plass til alle møblene sine. Nå har vi (i tillegg til sofaen han hentet i forrige uke) fått oss et svært skrivebord til rommet "mitt"/gjesterommet og salongbord og spisebord m/stoler til kjellerstua. (planen er å ha det som et pokerbord/spillebord der nede)

Egentlig er det ikke plass siden det er alt mulig Playstation og bilbane og jeg-vet-ikke-hva nede i den kjellerstua, men jeg gadd ikke si noe til mannen, da blir han bare sur.

Det er "hans" rom.. han får finne det ut selv.. :roll:

Ellers er planen for i dag å ta en tur på H&M og kjøpe nye glansespray til håret, og se om jeg finner noe som mannen kan ha på seg kveld.

Han handler nemlig ikke klær til seg selv, det er min jobb..

Greit nok det, så tar han på seg det jeg vil at han skal ha på seg :sjenert:

Han innser nok sin egen begrensning når det gjelder stil og smak tror jeg.. Tjihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det kjempemorsomt i går! :briller:

Var ute i Oslo, kan ikke huske sist jeg var det, det er evigheter siden..!

Vi var først på Brasserie 45 og spiste (vi var vel en 10-15 stk tror jeg) og så på Friday's og tok en Strawberry Daiquiry (nekter å innse at sommeren er over.. :sjenert: ). Etterpå tuslet vi ned på Zinatra.

Var i storform men unngikk heldigvis å melde meg på no' synging.. og så avsluttet vi på Bryggeporten.

Har aldri vært der før, ble veldig positivt overrasket, passe med mennesker, en fantastisk dj og kort vei til baren.. :tommelsmil:

Hadde det uyhyre morsomt.. danset massemasse!

Svigermor og svigerfar kom og hentet meg og mannen klokka halv ett (etter vårt ønske, hadde satt oss som grense å være hjemme til klokka ett), vi hadde nemlig bestemt oss på forhånd for å være fornuftige og ikke komme ranglende hjem etter stengetid, det blir så slitsomt når vi har en liten baby å ta oss av når vi kommer hjem.

Sebastian hadde visst oppført seg eksemplarisk sammen med mamma og mannen mens vi var borte. Fikk han ikke til å sove før vi dro, men han hadde visst kapitulert etter en real dose med velling og litt kosing og byssing med Mimmi'n sin.

Har ikke helt klart for meg hvor mange ganger han våknet i natt, men tror ikke han var så aller verst, det bare føles sånn for meg som la meg mens formkurven var på topp.. :wink:

Mannen stod opp med han i åttetiden, så lå jeg og sov til klokka halv elleve.. deilig.. :Nikke:

Nå sover han igjen.. flinke bebisen min.. :hjerter:

Dagen i dag har jeg tenkt skal tilbringes på sofaen med masse cola, internett, tv og aviser.

Er godt i gang allerede, har lest 3 aviser foreløbig.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra forfriskende trilletur med Sebastian.

Husker ikke om jeg har skrevet noe om det i dagboken her tidligere, men jeg trives så utrolig godt her hvor vi bor nå.

Det er så deilig å føle at man er "hjemme" på en måte, at her har jeg faktisk lyst til å bli boende til jeg blir gammel.. :D

Og da mener jeg ikke bare det nye huset (selv om jeg er storfornøyd med det.. :sjarmor: ) men området hvor vi bor også.

Veldig landlig og veldig pent, og med kort avstand til Oslo (20-25 min i bil) og Lillestrøm (7 min). Et fantastisk sted for barn å vokse opp på. Vi har golfbane som nærmeste nabo, farmor og farfar til Sebbis i huset ved siden av, barneskole 2 min gange unna, verdens snilleste dagmamma til Sebbis (når den tid kommer) 1 1/2 min gange unna, barnehage ved siden av barneskolen, ungdomsskole m/svømmehall 3 min gange unna, bensinstasjon 5 min gange unna (passet meg bra i morges.. :wink: ) barnevennlig vann å bade i på sommeren 5 min med bil unna og masse skog og flotte turområder overalt. Allikevel kan vi ta en tur på byen i Oslo eller i Lillestrøm uten for mye styr, vil jo liksom få med meg litt av det som skjer av og til også.. :D

Nå driver de og bygger en stor kino i Lillestrøm som jeg tror skal stå ferdig til neste år.

Det blir kult, for det er litt mye pes å reise inn til Oslo for å dra på kino, blir litt tiltak kjenner jeg, så vi gjør det ikke så ofte. (Bortsett fra i begynnelsen av forholdet da, da var vi på alt mulig rart..

Merkelig det der, at det avtar litt på den fronten når man er ferdig med den date-fasen.. :wink: )

Men når vi bare kan dra inn til Lillestrøm blir det mye bedre, da kan jo bare svigers høre etter ungene for oss, så kan vi gå på kino.. :tommelsmil:

Jeg og mannen har snakket om at det litt dumt at vi ikke blir intervjuet av Dagbladets Magasinet, for der lager de som blir portrettintrvjuet en sånn kurve over hvor tilfredse de har vært med livet frem til nå..

Både jeg og mannen er enige om at vi har den høyeste toppen på kurven akkurat nå.. :tommelsmil:

Livet smiler.. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drivi og filosofert litt for meg selv de siste dagene om hva jeg tenker om å få flere barn, eller om vi skal si oss fornøyd med de vi har nå.. :sjenert:

Litt inspirert av dagboken til Klips skal jeg sette opp en for-mot liste:

For-listen er forholdsvis kort:

- Få flere barn fordi unger er det beste som finnes i hele verden, og fordi man blir så glad i dem at det gjør fysisk vondt og når de først er her så kan man ikke forestille seg å leve uten dem.

Mot.. og den er lang...:

- Mye mere jobb med 3 enn med 2 (men ikke så stor forskjell som fra 1 til to har jeg hørt)

- Fabian vil da være mye eldre enn de to minste og kanskje føle seg utenfor (også mtp at han har en annen pappa enn de to andre)

- Sebastian vil ikke få være minsten særlig lenge (hvis det blir en til satser vi evt på to tette)

- Litt klønete ifht. barnerom, perfekt sånn det er nå hvor de har hvert sitt rom ved siden av hverandre i samme etg som soverommet vårt. (På den annen side: vi bor i enebolig og har helt klart plass til flere barn hvis vi ønsker det)

- Økte utgifter (barnepass, mat, klær og utstyr til en til.. )

- Gå gravid og føde en gang til.. :-?

- Har jeg tid til å følge opp 3 barn sånn som jeg vil.. ?Synes jeg har dårlig samvittighet for Fabian sånn det er nå.. :-( (På den annen side: vi har egentlig bare 1 1/2 barn sånn tidsmessig (ikke følelsesmessig.. :hjerte: ) siden Fabian er såpass mye hos pappa'n sin.)

- Vanskeligere å få barnevakt for 3 stk.. (men nå har vi jo barnevakter i nabohuset da, er litt heldige sånn)

Blir liksom ikke helt enig med meg selv jeg da.. :roll:

På en måte kunne jeg ønske at jeg ble "ufrivillig" gravid om noen få mnd, for da er liksom valget tatt for meg, så slipper jeg.. :sjenert:

Hmm..

Heller litt til å ikke få flere, er mest tanken på at det blir mere jobb som gjør det egentlig.. men så tenker jeg at jaja, så er det litt slit av og til så lenge de er små, men det er jo verdt det, og tenk så kos det er når de blir eldre, både for oss og dem.. Så fint for dem å ha hverandre både som små og store..

Liker tanken på å ha tre voksne barn når jeg blir gammel.. tenk så masse deilige barnebarn det genererer da..! :tommelsmil:

Nei, får bare se det an tror jeg..

Blir jeg fryktelig babysyk igjen får jeg heller vurdere det da..

Er jo ikke akkurat snakk om å begynne prøving igjen sånn med det aller første uansett.

Har jo ikke fått mensen tilbake engang ennå.. 8)

Mannen er i allfall ikke vanskelig å overtale hverken den ene eller andre veien..

Er med på alt som er gæærn't han fikk jeg til svar når jeg nevnte temaet for han tidligere i dag.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Übereffektiv dag igjen i dag.. :sjarmor:

Har rukket følgende:

(utenom vanlig stell, kos og greier ifbm ungene)

- 1 times lang tur m/svigermor og Sebastian i nydelig høstmorgen vær.. (Det er asså bare såå pent her hvor jeg bor.. :wink: )

- Rydde ut av oppvaskmaskinen

- Tørke støv

- Støvsuge 2 etg

- Vaske gulver 1 etg

- Shine bad og vaskerom

- Vaske trapp

- Dusje og sminke meg

- Sette på en vaskemaskin med 50% leire og 50% Fabianklær.. (han sitter ikke i en krok for seg selv og ser på de andre barna leker i friminuttene på skolen skjønner jeg.. fint det.. :Nikke: )

- Kjøre Fabian til pappa'n sin

- Handle

- Lage/spise middag til meg selv (1,2 kg ned i morges bare siden i går.. :o .. Har forresten vært flink i dag også.. veldig flink.. :tommelsmil: )

- Lese nytt Se&Hør 8)

- Legge Sebastian

- Tenne masse stearinlys

- Skrive innlegg i dagboken min på KG

.. og nå er det kun kort tid til "Forandring fryder".. og et liiiite glass rødvin kanskje.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For-listen er forholdsvis kort:

- Få flere barn fordi unger er det beste som finnes i hele verden, og fordi man blir så glad i dem at det gjør fysisk vondt og når de først er her så kan man ikke forestille seg å leve uten dem.

...

Mannen er i allfall ikke vanskelig å overtale hverken den ene eller andre veien..

Er med på alt som er gæærn't han fikk jeg til svar når jeg nevnte temaet for han tidligere i dag.. :roll:

:ler: Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klips: joa, men ikke så mye hjelp i.. :wink:

Ikke fullt så übereffektiv i dag kjenner jeg.. stort sett bare internett, amming og frokost hittil i dag.

Er så sukkersugen at jeg holder på å gå på veggen.. og så har vi ikke noe frukt eller yoghurt eller noe her.. :grine:

Merkelig det der asså.. jeg må i butikken så og si hver eneste dag jeg.. synes alltid det er ett eller annet som mangler som jeg MÅ ha hver dag.. enten pepsi max eller frukt eller melk eller brød eller dopapir eller ett eller annet..

Er det jeg som er dårlig på å planlegge eller?

Skal da vel ikke være nødvendig å handle hver bidige dag?

Tilbakemeldinger mottaes med takk.. :wink:

I dag skal vi forresten ha fiskegryte (med torsk) til middag.

Må passe på å skryte når vi har så sunn middag, det skjer jo ikke akkurat hver dag.. :sjenert:

Planen for i dag er foreløbig å sitte på internett og vente på at tåken skal lette så jeg ser om det er turvær eller ikke.. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet til meg selv igjen..

Jeg er definitivt ikke sugen på å få en baby til.. er helt utslitt i dag, med hjelping av lekser og legging av Sebastian samtidig.. blir helt svett jeg..

Og så skulle jeg liksom hatt en på nesten to i tillegg i hht. hvordan jeg hadde tenkt.. Niks! :eeeh:

Får kose oss med de to vi har vi tror jeg.. :Nikke:

Da må vi prøve å unngå graviditet fremover, bruker ikke noen prevensjon nå, pga kan ikke ta p-piller når jeg ammer og jeg kan ikke bruke annen prevensjon.

Nå våkner Sebbis igjen.. to barn er mer enn nok.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. 'Nei, nei', skriker det inni meg, for jeg vil ha mange barn - gjerne fem! :tunge1:

Virker som om du har det bra om dagen, selv om det høres ut som du har løpt rundt hele kvelden. Kjekke sønner, en snill mann og et pent hus. Hva mer begjærer et hjerte? :hjerte:

Også er det jammen snart helg igjen! :hoppe:

Kos deg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke sant, Jolie.. hvorfor skal jeg begjære mer nå som vi har det så fint? :wink:

Jeg begynte også å tenke på at hvisomattedersomatte vi skulle få en til..

Hva om vi fikk tvillinger? Et handikappet barn? Baby med kolikk?

Har hatt kjempeflaks med begge ungene men man har jo ingen garantier, ville vi hatt ressurser og tid nok til å ta oss av et barn som ikke var helt friskt.. eller to til?

Svaret var nei, så da blir det ikke noe nå med det første i allefall.

I dag har jeg og lillesnurken vært en tur og shoppet små strømpebukser til minsten og to luer og en vinterjakke til størsten. Fabian er nok veldig stor oppe i hodet mitt blitt (han virker så enorm i forhold til bittelille Sebbis), jakken var aaaltfor stor.. :roll:

Får ta med begge ungene innover i morgen og bytte før vi reiser til Moss.

Hadde egentlig planer om å ta en tur innom mormor og si hei også, men det utgikk siden hun var syk stakkar.

I morgen reiser hele bølingen (nåja, vi er jo bare fire da.. :wink: ) på besøk til faren min i Moss.

Skal sove over der alle sammen til lørdag.

Det blir sikkert koselig.. :Nikke:

Mamma:

Jeg hadde tenkt å ta med de bildene av gamlefolka ned til Pappa så han får scannet dem inn til slektsforskningsgreiene sine (dvs Fabbis og Sebbis og mine)

Kan jeg kanskje komme og hente dem i kveld fåssjhempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er syyyyyyk... :grine:

Merket at halsen begynte å bli sår natt til i går, og har bare blitt verre og verre.

Nå er jeg potte tett i nesa og er forkjøla i hele kroppen..

Sebastian er også snørrete og fæl.. stakkar oss.. :trøste:

Vi dro allikevel til pappa i går, og kom hjem i dag. Har naturlig nok hatt en veldig slapp og begivenhetsløs dag i dag, minimalt å rapportere om.. :roll:

Nuvel.. skal egentlig ikke klage da, det finnes verre ting her i verden enn en skarve forkjølelse.

Skal ikke klage i det hele tatt faktisk, skal bare være glad for at det ikke er verre ting vi rammes av.. :Nikke:

Hmm, ser det har begynt en film på Tv2 nå.. kanskje den er noe for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt podde dedd i desa.. :roll:

Fant ut at siden jeg likevel er syk så tar jeg meg en tur på besøk til mormor i dag.

Tar med en pose bamsemums og en blomsterkvast så blir hun sikkert glad.. :Nikke:

Snakket med henne på telefonen i går, hun hørtes så ensom og stusselig ut..

Yup, det gjør jeg så får jeg gjort noe fornuftig i dag også, selv om jeg er syk.. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring!! :klem: Håper det er noe som forsvinner fort!!

Når det gjeder handling..har jeg et tips, en gang i uken..jeg og mannen har gjort det i mange år. Hver fredag ettermiddag, så sant vi kan. I begynnelsen skrev vi handleliste, men nå trenger vi ikke det.. :oops: vet at vi skal ha en fiskemiddag, en kyllingmiddag osv..Vi sparer masse tid og penger på dette. Men må jo tilføye at vi blir erta for det. Ble tilogmed tatt opp av han som holdt takk- for maten tale i bryllupet vårt..og alle lo..Men det funker altså! :wink:

- Dessuten er det hyggelig, hele familien på handletur...Vi har fast sted dogså, og alle kjenner Lukas..han har jo vært med fra sine første uker.. :ler:

Bare et tips altså.. :sjenert:

Likte det du skrev om at livet smiler til dere!! Ikke sant det er deilig, alt blir så mye lettere å takle!

:dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahh.. ny uke, nye muligheter.. :tommelsmil:

Takk for tips Kipa :klem:

Det er noe sånt jeg har sett for meg at vi må organisere handlingen. En gang i mnd hvor vi "storhandler" hvor vi kjøper inn det som måtte trenges av tørrvarer, såper/shampoer osv osv, og at vi handler inn middager og sånt en gang i uken, og evt fyller på med melk og brød og Se & Hør :sjenert: når det er behov..

Planen for denne uken er rimelig kort foreløbig; det eneste fastsatte er besøk fra ei i Juliklubben på Nybaktmamma og snuppa hennes på torsdag, og så har jeg tenkt å dra inn og bytte jakka til Fabian, og evt bytte en bukse jeg kjøpte etter bursdagen min som er full av nupper og en nesten ødelagt glidelås.

En reklamasjon med andre ord. :Nikke:

Jeg og Sebastian har fulgt Fabian til skolen i dag, så nå ligger Sebbisen og sover så godt langt nedi voksiposen sin i vogna på verandaen i morgensol..

Koselig med enebolig asså.. virkelig.. :tommelsmil:

Formen i dag er ikke så aller verst, så jeg satser på å bytte klær etterpå i dag, men nå er det frokost bestående av en gigakopp med te og tre knekkebrød med magerost.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før og jeg sier det (gjerne) igjen; jeg er jammenmeg den flinkeste jeg kjenner til å finne fine, billige ting.. ! :tommelsmil:

Bytterunden tidligere i dag resulterte i følgende:

- Fikk byttet jakka til Fabian i en mindre str. Den kostet 199,- på Exit..

- Kjøpte vanter til Fabian, kr. 14,50 på H&M

- Fikk byttet bukse på B-Young inn i olabukse (buksen kostet 199,- olabuksen 299,- dvs 100,- ut i dag)

- Tynn, beige bomullsgenser på H&M til å ha under brun poncho: 79,-

- Lyseblå strikket pusegenser m/stor hals: 69,50 på H&M postshop.. :o

Dvs at jeg har fått 2 gensere, et par vanter og ei olabukse i dag og har bare brukt 263,-

Er ikke det bra så vet ikke jeg.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille Sebastian fikk øyet fullt av gulhvit gusj i går.. Vurderte å ta en tur til legen, men tok en tur på apoteket og kjøpte øyedråper i stedenfor..

Det har nok hjulpet for han er mye bedre i dag.

Det var flaks for vi får jo besøk av baby her i morgen, og sånn øyekatarr er jo så smittsomt, og vil jo ikke at hun også skal få det.

Det ble tidlig kvelden på meg i går.. begynte å fryse og ble akutt dødskvalm i går kveld, så jeg gikk og la meg før 21.00.. gikk glipp av Amy og Friends og det som var.. :roll:

Bedre i dag da, så det var vel ikke så dumt..

Har ingen planer for dagen i dag, muligens ut og trille tur hvis det ikke regner..

Trille til butikken og handle litt småtteri kanskje.. (har ikke kommet i gang med handle-planene ennå... :sjenert: )

Mannen og svigerfar har forresten jobbet som helter de siste dagene uti garasjen.

Vi har fått en kjøkkeninnredning som de har montert opp i garasjen. Ypperlig til maling og verktøy og sånt. Lite ordning og reda settes pris på.. :tommelsmil:

Alt skrammel som stod i garasjen er fjernet så nå får vi parkert begge bilene der.. flott! :Nikke:

Nei, nå skal jeg gå og legge sammen tøy og stryke sengetøyet til Sebastian (får litt ekstraservice han.. :wink: ) mens han sover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: skal-teste-positivt-en-av-de-nærmeste-dagene-Madden.. :wink:

Æhh.. hadde ikke mer å skrive nå egentlig.. skal straks gå og legge meg, skal bare chatte ferdig med jentene fra Juliklubben på nybakt mamma.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt problematisk med den dagboka di; har en tendens til å gå inn der og sjekke hva som skjer hjemme hos dere istedet for å ringe.. Hm.. :roll:

Så du forresten at du hadde fått svar på spørsmålet ditt på "Helsenett"? Har du klart å kurere guffa?

Har du hatt det koselig med "Nybakt-mamma-treff" idag? Har en viss forestilling om hva temaet for samtalen var... :ler:

Salamandramammamannen (puh!) har forresten kjøpt seg ny bil. Vi skal til Fredrikstad og hente den i helga. Var visst en Ford Transit Connect hvis det sier deg noe.

Visstnok en snerten kanarigul (!) sak :hår:

Var hos mormor igår. Hvis du har mulighet til å stikke innom i løpet av helga hadde det vært fint. :sjenert: Hvis du da ikke skal være supporter og duskedame på NM på messa i helga :hoppe:

I kveld er det maratonkveld på TV'n. Skulle egentlig hatt 2 videoer så en får med seg alt.. Jeg nevner i fleng;LYST bolig, Tid for hjem, Robinson utopia, 71 grader nord, Jakten på kjærligheten, Politiet, Riksarkivet, Homsepatruljen. :sjokk: Noe må vike!!

Tror vi trenger et par konjakkers for å komme helskinnet igjennom. Ikke stort annet å ta seg til i dette gufsværet.

Men nå har jeg ikke tid til å snakke mer med deg hvis jeg skal komme igjennom programmet.

Såo lång!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, mamma.. du virker så ung i måten du skriver på.. :wink:

Hehe, ikke det at du er så gammel heller da, men.. æhh.. :sjenert:

Det var kjempekoselig med nm-besøk.. Sebastian og lille babysnuppa stirret henført på hverandre flere ganger, men Sebastian var fremme med bevrende underleppe hvis hun gråt da.. akkurat som storebror da han var baby.. :hjerte:

Skriver mer senere.. Sebbis er våken og vil se på "tid for hjem" sammen med mamma'n sin.. tror jeg da.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...