Gå til innhold

Kalorimonsteret i Laliques hode


Lalique

Anbefalte innlegg

Frokost: En cappuccino, en halv banan

Lunsj: To skiver Ingers rugbrød med egg og laks, en kopp lavkalorikakao fra confecta.

Mm: En cappuccino

Middag: En porsjon risgrøt med søtningsstoff og kanel, en kopp Tine melk med kaffesmak.

Trent 80 min. ellipsemaskin.

Mm: En nutrilettsjokolade av typen mørk sjokolade, en cappuccino! Kjempegod nutribar! :P

Kveldsmat: En kopp confecta lavkalori, to klibrød med lettsyltetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamma er innlagt på Hjertesenteret i dag. Redd.

Vil spise/ikke spise.. :-(

MÅ klare å spise fornuftig.. :viljestyrke:

Frokost: En cappuccino, to skiver Ingers rugbrød med vita mager leverpostei og smøreost 17 % og lettsyltetøy.

Ut med bikkja nuh.. :roll:

En kopp mango og maracuja te... kaldt ute! :hakeslepp:

Lunsj: To klibrød med lettsyltetøy, en kopp confecta kakao.

Mm: En tykk skalk hjemmebakt rugbrød med ett kokt egg og en strimle røyka laks. En kopp varmet Tine melk med kaffesmak.

(ble ikke mett.. )

Mm: En porsjon risgrøt med søtningsstoff og kanel..

En nutrilettbar av typen mørk sjokolade..

Trent 70 minutter ellipse..

Kveldsmat: To klibrød, en kopp lavkalorikakao + evt te..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk lit skeis med måltidene i går, spiste ikke FOR mye, men det ble mye klabb og babb over mengde og antall måltider :oops:

Før frokost: En cappuccino

(Luftetur med bikkja)

Frokost: To klibrød med ett kokt egg, en kopp lavkalorikakao.

Lunsj: En kvart cantaloupe-melon, to kopper frukt-te.

(orker ikke mat, men MÅ spise regelmessig ellers går det galt..)

Middag: strimla røyka laks og ett kokt egg.

En kopp Tine melk med kaffesmak.

Kveldsmat: To klibrød og en kopp confecta lavkalorikakao.

Ikke trent i dag, bare lufta hunden to ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med mammaen din :klem:

Tuuusen takk Fakse, nå er det ikke lenge til vi kan ringe og høre hvordan det går! *spent* :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper og tror jeg får bedre struktur over dagen min i dag! Mamma er ute av respirator! Min bror har snakka med henne, og ho smilte og sa at ho ikke husker noenting av det siste døgnet! :ler:

Operasjonen har gått helt supert og ho blir flytta til avdeling i løpet av dagen! Nå er det bare resten igjen, kanskje den viktigste delen av jobben; nemlig å trene og spise sunt så ikke de nye årene også blir tette! :Nikke:

Dette er en god motivasjon for meg også, jeg vil ikke ende i samme situasjon som mammaen min, jeg vil trene og spise sunt og holde meg frisk! :danse:

Trente ikke i går, men det skal jeg prøve å få til i dag!

Før frokost: En kopp cappuccino

Ut med hunden i ca 20 minutter, går jo ikke så langt med lille moppen, men man rekker da hvertfall å fryse litt :ler:

Frokost: En liten/normal porsjon av Fedon lindbergs musli med mandler + sans vaniljeyoghurt 0,1 %.

Kjempegod frokostblanding!! Anbefales!

Her er linken forresten, om noen vil prøve! :Phttp://www.drlindbergs.no/page/index.php?s...=-1&parentid=15

Nå skal jeg lage meg en stor kopp frukt-te og så blir det rydding her.

Lunsj: En kvart cantaloupe-melon og en kopp confecta lavkalorikakao. Lett lunsj, skal legge meg og sove et par timer. Har støvsugd og vaska leiligheten. Føler meg mentalt sliten :sove:

Middag: En frokost-tallerken-porsjon grønnsakspanne med tunfisk og bønner. (Oppskrift på mat og drikke-forum for de som vil prøve!) :ler:

Dessert: En cappuccino.

Trent 90 minutter ellipse! *svett*

Mm: En confecta lavkalori-kakao

Kveldsmat: To klibrød med smøreost og lettsyltetøy, en svæææær kopp frukt-te!

ha en flott dag alle som leser dette :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før frokost: En cappuccino

Ut med hunden på glatta!

Frokost: En porsjon lindeberg musli m/ mandler + en stor klatt vanilije yoghurt fra Sans, 0,1% fett.

mm: En diger kopp frukt-te

Lunsj/middag: ble sein lunsj så rakk ikke middag..

En porsjon grønnsakspanne med bønner og tunfisk, samme som i går 8)

Trening: 70 minutter ellipsemaskin

Mm: En kopp Tine kaffemelk.

Kveldsmat: To klibrød m/ smøreost og lettsyltetøy, en lavkalorikakao.

Frukt-te resten av kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: En kopp cappuccino, en porsjon fedon-musli med en dæsj vanilje-yoghurt 0,1 % .

Mm: EN svær kopp frukt-te, en lavkalori-cappuccino (35 kcal)

Lunsj: En tallerken av grønnsakspanna fra de siste dagene, hehe, snart tomt nuh! :-)

Etter lunsj: En kopp cappuccino, den ekte.. (53 kcal)

70 minutter ellipse-maskin.

Etter trening: En stor kopp Tine kaffemelk og ett kanelknekkebrød!

"Middag": To klibrød med ett kokt egg, en kopp confecta lavkalori drikk. En sukkerfri drops (2,4 kcal)

"kveldsmat": En enorm kopp frukt-te, en pose sukkerfri drops. (70 gram, Kongen av Danmark, 2,4 kcal pr stykke..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: En kopp cappuccino, en porsjon lindeberg musli m/ mandler og en dæsj vaniljeyoghurt.

Ute med hunden i en time! Kaldt og godt og kaloriforbrennende!

Lunsj: To klibrød, ett kokt egg + en kopp lavkalori-kakao.

En stooor kopp frukt-te

Middag: EN porsjon grønnsakspanne med bønner og tunfisk. (Siste rest fra de siste dagene!)

Dessert og lørdagsgodt: En stor pose master-mix fra Malaco! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ettermiddag gikk det galt.. spisekick deluxe.. :cry:

Så nå må jeg ta en pause fra rapporteringa.. føler at jeg skal være "flink" og ender opp med å spise for lite og trene for mye.. Nå må jeg bare spise så normalt som mulig, og så ikke fokusere på å gå ned i vekt, men holde vekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Trist at du sliter sånn :cry: og jeg kjenner meg så utrolig igjen, det er så me av det som er så likt slik jeg har hatt det. Er ikke helt kvitt det enda men mye mye bedre. Den der frykten for å forspise seg og når man da skal være flink å ikke forspise seg ender det gjerne med at man spiser alt for lite igjen.

sånn som du også sa: maten er min beste venn og min værste fiende.

Men jg syns du er veldig flink til en ting: å spise ordentlig måltide, frokost og lunsj og middag. Det r bra :) er ikke alle som greier det, som er i en sånn situasjon mener jeg. Hvorvidt du spiser lite eller mye vil ikke jeg si noe om, for det ha ikke jeg snøring på selv engang.

Ogs har jeg ikke fått helt klart for meg om du er oervektig som du sier, eller om det er noe du tror og at du egentlig er undervektig, eller normalvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du skrev til meg. Det gjør gode godt og vondt på én gang at flere vet hvordan jeg har det. Jeg unner jo ingen å leve i et slikt mathelvete.. :roll:

Framover mot jul har jeg satt meg følgende mål og leveregler:

ALT ER LOV, MEN IKKE ALLTID!!

F.eks har jeg i dag spist En og en halv hjemmelaga bolle til frokost. Dog uten noen på, og riktignok laga med både kli og havre i tillegg til vanlig hvetemel...

MEN, det er det samlede kaloriinntaket som bestemmer hvor sunt og mye jeg har spist, ikke ett enkelt måltid.

Nå skal jeg ut og gå tur med hunden min i snøen. Og være flink resten av dagen..

Ønsker deg en fin dag også :P

PS: Jeg er reelt overvektig. Det er pga at jeg de siste årene har slitt med kraftig tvangsoverspising uten oppkast.. Jeg veier ca 80 kilo fordelt på usle 1.60, og jeg har meget spinkel kroppsbygning.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Heii kjære Lalique!

Jeg leser dagboken din, og kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Jeg har ikke hatt problemer så veldig lenge, men har prøvd å slanke meg i to år, uten hell. Jeg spiser mye mat, får dårlig samvittighet for ALT jeg stapper i munnen, og får angst når jeg ikke får trent det av igjen.. Den enkle veien ut lokker veldig ofte, overspise for så å prøve å kaste opp. Men jeg har heldigvis tatt meg selv i nakken, og søkt hjelp før det er for sent.

Jeg har nå begynt med behandling jeg også, og jeg håper dette kan hjelpe meg.

Jeg ville bare si at jeg følger med i dagboken din, og ville gi deg min støtte og si at jeg føler med deg. Livet føles ofte urettferdig, eller hva?

Vi får kjempe oss gjennom dagene sammen, og vite at vi ikke er alene med å ha problemer. Jeg går rundt å tror alle andre er så perfekte, og har det bare bra, men jeg glemmer å huske på at det ikke er alt som vises utenpå.

Kjempeklem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...