Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 hva er grunner for og i mot å ha delt foreldreansvar når jeg nå snart blir alenemor? noen sier jeg ikke bør velge å krysse av for delt foreldreansvar men jeg er ikke helt sikker på hva som er best å gjøre..
Gjest Gjest_plopp_* Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Med min kunnskap og erfaring ville jeg ikke krysset av for felles foreldreansvar om jeg visste at jeg skulle bli alenemor. Bl.a. fordi da vil faren kunne skape trøbbel i fht. pass til barnet; du får ikke opprettet bankkonto i barnets navn; han kan nekte deg å flytte utenlands; endringer er på gang som iallfall gir deg meldeplikt ifht. innenlandsflytting med barnet. Vet at det ikke er politisk korrekt å si det, men det er likevel min mening. Tror nemlig det kan spare barnet for veldig mye bråk. Samtidig: dersom faren går til sak om dette, så vil han vinne, men det problemet kan du jo ta om det skulle oppstå.
Far til 2 Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 (endret) Spørsmålet du må stille deg er hva du ønsker å oppn¨med å nekte far foreldreansvar. 95% av alle fedre vil få foreldreansvar om de krever det gjennom rettsvesenet. Det betyr at far må være voldelig, narkoman eller annen for for kriminell på en måte som er en trussel for barnet. Om du ønsker å nekte foreldreansvar vil du med stor sansynlighet ikke oppnå noe annet enn en langvarig krig mellom deg og ex'en som du med stor sansynlighet (95% sikkerhet) vil tape. OM far senere ønsker å kreve omsorgen alene vil det å nekte far foreldreansvar kunne bli brukt mot deg som et eksempel på manglende samarbeidsvilje og manglende vilje til å ivareta barnets beste. Hva menes med delt foreldreansvar: a) Begge foreldrene må være enig mht endring av etternavn b) Begge foreldrene må være enig mht innmelding i "ekstreme" religiøse organisasjoner utenfor statskirken. c) Begge foreldrene må være enig om en av foreldrene ønsker å ta barnet med seg og flytte til utlandet. Det er også en del andre punkter som du v8il finne i div brosjyrematriell som bl.a. deles ut hos familierådgivere, etc. Det er imidlertid feil det gjest ovenfor referer til. Samværsforelder kan IKKE nekte pass der det er snakk om normale feriereiser, etc. Men om mor er fra Philipinene og far er norsk er det mulig å nekte pass om det er sansynlig/fare for at barnet blir flyttet til Philipinene. Far kan imidlertid KORTSIKTIG nedlegge veto mot pass, men om du forbereder deg (søker ca 6 mnd før behovet er der) blir det vanskelig å nekte. Far må i så tilfelle sansynliggjøre at det er andre baktanker med passet enn å dra på ferie til syden, etc. Det er ingen problemer for deg som bostedsforelder å opprette konto i barnets navn som bare du disponerer, Samværsforelder kan imidlertid ikke gjøre det samme selv om han har foreldreansvar. Konklusjon: Om du ikke har tenkt å skifte barnets etternavn eller flytte til utlandet er det liten grunn til å lage krig pga foreldreansvar. At far dessuten vil få det ganske enkelt om han går til sak gjør det enda mindre givende å nekte det. Ikke velg en løsning som bare skaper konflikt. Du og barnet vil bli store tapere pga det. Endret 25. januar 2010 av Far til 2
Gjest lei rødstrømper. Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Problemet i de fleste tilfeller er at de fleste damer fremstår som noen komplette idioter som snakker som dem har sittet i kjelleren og støpt barna sine. Barna har like mye en far som de har en mor. Hva pokker er det dere tror dere er?
Gjest Mor Skrevet 29. oktober 2010 #5 Skrevet 29. oktober 2010 Problemet i de fleste tilfeller er at de fleste damer fremstår som noen komplette idioter som snakker som dem har sittet i kjelleren og støpt barna sine. Barna har like mye en far som de har en mor. Hva pokker er det dere tror dere er? Kanskje fordi mange fedre ikke har giddet bruke så mye tid og krefter på barna sine? Ikke giddet følge opp på skolen, på fritidsinteresser, i familiesammenheng, på tur i skogen eller i fjæra. Kanskje barna har vært sammen med mor 95 % av tiden mens far dyrket sine egne interesser? Men når det blir brudd, da skal far plutselig være "father og the year" og det er ikke måte på hvor mye han savner ungene og hvor mye han går glipp av. Kanskje er det fordi han plutselig oppdager hva han har mistet - kanskje i løpet av mange år? Eller kanskje det er fordi omgivelsene "forventer" en 50/50 deling som vistnok er det eneste saliggjørende for tiden og anser far som ikke-egnet dersom han godtar noe som helst annet? Kanskje?
Gjest Dhanu Skrevet 29. oktober 2010 #6 Skrevet 29. oktober 2010 Dersom far aksepterer at du har foreldreansvaret alene, er det klart enklest for deg at du har det alene, dersom du skal være bostedsforelder. Dersom far ønsker delt foreldreansvar, bør du vel gå med på det dersom han ikke er direkte skadelig for barnet. Bare noen tanker, ingen fasit
Far til 2 Skrevet 29. oktober 2010 #7 Skrevet 29. oktober 2010 Kanskje fordi mange fedre ikke har giddet bruke så mye tid og krefter på barna sine? Ikke giddet følge opp på skolen, på fritidsinteresser, i familiesammenheng, på tur i skogen eller i fjæra. Kanskje barna har vært sammen med mor 95 % av tiden mens far dyrket sine egne interesser? Men når det blir brudd, da skal far plutselig være "father og the year" og det er ikke måte på hvor mye han savner ungene og hvor mye han går glipp av. Kanskje er det fordi han plutselig oppdager hva han har mistet - kanskje i løpet av mange år? Eller kanskje det er fordi omgivelsene "forventer" en 50/50 deling som vistnok er det eneste saliggjørende for tiden og anser far som ikke-egnet dersom han godtar noe som helst annet? Kanskje? Nå synes jeg du generaliserer. I dette tilfellet synes det som om det er snakk om en mor/far som nettopp har blitt foreldre. Å komme med antydninger om en dårlig far i en slik situasjon er det samme som å generalisere og si at fedre generelt sett ikke er tilsetde for sine barn. Det er helt feil. Dessuten er det godt kjent at en del mødre ser på barna som "sin baby". Mange fedre får likevel lov til å kle på dem når de skal ut etc, men utrolig mange av disse fedrene har opplevd å nesten hele tiden bli kritisert for feil fargevalg, for mye klær, for lite klær, feil sko (skulle vært gummistøvler), etc, etc, etc. Dette fører i praksis til at en del fedre trekker seg unna, men når det oppstår samlivsbrudd ser de muligheten for å være den pappan de hele tiden har ønsket å være, men uten å få kritikk for absolutt alt de gjør. Og til slutt, ja, det finne fedre som ikke stiller opp slik barna ønsker det. Men ikke ta det som utgangspunkt når en skal skrive under på foreldreansvar. Å nekte fedre foreldreansvar blir en mye sterkere straff for barn og fedre enn det de fortjener I TILFELLE far ikke gjør alt på mors måte.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #8 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg ble anbefalt av fagfolk å vente med å signere på delt foreldreansvar til jeg så hvordan samarbeidet mellom meg og far ble. At jeg er glad for det i dag er en annen sak men hvis ingen hadde stoppet meg og bedt meg tenke meg om hadde jeg signert ukritisk og sittet med store problemer i dag iom at far ikke stilte som far i det hele tatt..
Gjest Dhanu Skrevet 30. oktober 2010 #9 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg ble anbefalt av fagfolk å vente med å signere på delt foreldreansvar til jeg så hvordan samarbeidet mellom meg og far ble. At jeg er glad for det i dag er en annen sak men hvis ingen hadde stoppet meg og bedt meg tenke meg om hadde jeg signert ukritisk og sittet med store problemer i dag iom at far ikke stilte som far i det hele tatt.. Det rådet skulle jeg også ønske at jeg fikk... En far kan faktisk lage skikkelig trøbbel, bare med å ikke gidde å samarbeide, hvis man er avhengig av hans underskrift og samtykke til forskjellige ting.
Far til 2 Skrevet 30. oktober 2010 #10 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg ble anbefalt av fagfolk å vente med å signere på delt foreldreansvar til jeg så hvordan samarbeidet mellom meg og far ble. At jeg er glad for det i dag er en annen sak men hvis ingen hadde stoppet meg og bedt meg tenke meg om hadde jeg signert ukritisk og sittet med store problemer i dag iom at far ikke stilte som far i det hele tatt.. JEG ER SKREMT om det er sant at "fagfolk" anbefaller å nekte å skrive under på foreldreansvar. Hele Norge, inkludert de som kaller seg "fagfolk", vet så inderlig godt at far nesten ALTID vil få foreldreansvar om han går til rettsak. Det vil derfor være mor som viser manglende samarbeidsvilje om hun velger å ikke skrive under på det. Mødre som trenerer samarbeidet på denne måten er naturligvis mer utsatt for å miste omsorgen til far enn i andre tilfeller fordi det viser at hun ikke vil samarbeide. Å benytte felles barn og foreldreansvar som brekkstang og trussel ovenfor barn og far forteller i klartekst at noen mødre gir. f... i sine barn bare de selv får 110% kontroll over sin ex og barnet. Jeg ser for meg et eksempel der far har barnet med på ferie og mor ikke er tilgjengelig pr tlf. Barnet må på sykehus pga en infeksjon, og far får ikke undersøkt om barnet er allergisik mot antibiotika. BARNET KAN DØ. Bare fordi mor ville ha kontroll over hva slag informasjon far får og fordi hun på denne måten kan ta livet av eget barn uten å bli tiltalt senere. Det er bare tragisk. Et annet alternativ kan være allergisk reaksjon mot vepsestikk. Det finnes massevis av andre ekempler også. Jeg skulle gjerne vist på hvilket grunnlag "fagfolk" ønsker å ta livet av barn på denne måten, eller andre årsaker til at far ikke skal få være en fullverdig far. Han vil jo heller ikke få samme rett til å vite hvordan det går på skolen og kan derfor ikke hjelpe barnet med matematikk eller andre fag fordi mor ikke vil at han skal hjelpe til. Dessuten vil det å nkte far foreldreansvar som nevnt medføre dårligere samarbeid. Hvorfor er det mødre som ikke vil samarbeide med med barnet far ? Det er ihvertfall ikke barnet beste, og jeg lurer på om dette er en egnet mor til å ha daglig omsorg. Hva i all verden er det mødre tenker med når de ønsker å straffe sine barn og barnets far på en måte som dette ? Myndighetne har fokusert mer og mer på samarbeidsvilje i rettsaker hvor det bl.a. diskusteres omsorg og samvær. Forstår ikke mødrene at denne typen trenering av informasjon er et signal om manglende samarbeidsvilje ? Ikke minst når vi vet at det i teorien bare er å sende et brev for at nesten alle fedre skal få foreldreansvar ? Jeg håper ikke du/dere som hadde innlegg ovenfor, eller "fagfolkene" med manglende kompetanse om hvor lett det er å få foreldreansvar, får flere barn der du/dere vil utsette b arn for denne typen overgrep.
Wildrose Skrevet 30. oktober 2010 #11 Skrevet 30. oktober 2010 hva er grunner for og i mot å ha delt foreldreansvar når jeg nå snart blir alenemor? noen sier jeg ikke bør velge å krysse av for delt foreldreansvar men jeg er ikke helt sikker på hva som er best å gjøre.. I utgangspunktet burde vel egentlig alle ha delt foreldreansvar mener jeg, iallefall hvis begge foreldre har bodd sammen med barnet. Det er like mye barnet til mannen som til kvinnen. Man trenger absolutt ikke ha 50/50 samvær, som mange later til å tro. Når jeg var gift var det jeg som tok meg mest av barnet, men likevel når vi skilte oss, var det helt naturlig å ha delt foreldreansvar. Barnet bor fast hos meg og far har såkalt "vanlig samvær", men vi har som sagt likevel delt ansvar ovenfor barnet vårt. Er det ikke spesielle grunner til at dere ikke skal ha delt ansvar, synes jeg du burde gå for det.
Gjest Mysticgirl Skrevet 30. oktober 2010 #12 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg var pokker så dum som skrev over delt foreldreansvar for min yngste sønn til faren ! Han lovte å stille opp om jeg gjorde det, hadde da hatt han alene i mange år og oppdratt han alene, for han gav faen . Og jeg stolte på han og håpte på at samvær skulle bli aktuelt, men neida. Vi har delt ansvar men faren gir enda faen. Er så dritalei. Han prøvde å ha han engang, men da ringte han etter to dager og bad meg hente ungen for han hørte ikke etter. Kom jeg ikke og henta han kom han bare til å sette han av og kjøre videre! Ikke skriv under delt foreldreansvar om du skal ha omsorgen alene
Gjest Mysticgirl Skrevet 30. oktober 2010 #13 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg ble anbefalt av fagfolk å vente med å signere på delt foreldreansvar til jeg så hvordan samarbeidet mellom meg og far ble. At jeg er glad for det i dag er en annen sak men hvis ingen hadde stoppet meg og bedt meg tenke meg om hadde jeg signert ukritisk og sittet med store problemer i dag iom at far ikke stilte som far i det hele tatt.. Er så enige i dette!! IKKE SKRIV UNDER DELT ANSVAR, FØR DU VET OM DET FUNGERER!!
Christina_ Skrevet 30. oktober 2010 #14 Skrevet 30. oktober 2010 Her så vil ikke far ha delt foreldreansvar, så jeg kan ikke gjøre noe med den saken.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #15 Skrevet 30. oktober 2010 JEG ER SKREMT om det er sant at "fagfolk" anbefaller å nekte å skrive under på foreldreansvar. Hele Norge, inkludert de som kaller seg "fagfolk", vet så inderlig godt at far nesten ALTID vil få foreldreansvar om han går til rettsak. Det vil derfor være mor som viser manglende samarbeidsvilje om hun velger å ikke skrive under på det. Mødre som trenerer samarbeidet på denne måten er naturligvis mer utsatt for å miste omsorgen til far enn i andre tilfeller fordi det viser at hun ikke vil samarbeide.Å benytte felles barn og foreldreansvar som brekkstang og trussel ovenfor barn og far forteller i klartekst at noen mødre gir. f... i sine barn bare de selv får 110% kontroll over sin ex og barnet. Jeg ser for meg et eksempel der far har barnet med på ferie og mor ikke er tilgjengelig pr tlf. Barnet må på sykehus pga en infeksjon, og far får ikke undersøkt om barnet er allergisik mot antibiotika. BARNET KAN DØ. Bare fordi mor ville ha kontroll over hva slag informasjon far får og fordi hun på denne måten kan ta livet av eget barn uten å bli tiltalt senere. Det er bare tragisk. Et annet alternativ kan være allergisk reaksjon mot vepsestikk. Det finnes massevis av andre ekempler også. Jeg skulle gjerne vist på hvilket grunnlag "fagfolk" ønsker å ta livet av barn på denne måten, eller andre årsaker til at far ikke skal få være en fullverdig far. Han vil jo heller ikke få samme rett til å vite hvordan det går på skolen og kan derfor ikke hjelpe barnet med matematikk eller andre fag fordi mor ikke vil at han skal hjelpe til. Dessuten vil det å nkte far foreldreansvar som nevnt medføre dårligere samarbeid. Hvorfor er det mødre som ikke vil samarbeide med med barnet far ? Det er ihvertfall ikke barnet beste, og jeg lurer på om dette er en egnet mor til å ha daglig omsorg. Hva i all verden er det mødre tenker med når de ønsker å straffe sine barn og barnets far på en måte som dette ? Myndighetne har fokusert mer og mer på samarbeidsvilje i rettsaker hvor det bl.a. diskusteres omsorg og samvær. Forstår ikke mødrene at denne typen trenering av informasjon er et signal om manglende samarbeidsvilje ? Ikke minst når vi vet at det i teorien bare er å sende et brev for at nesten alle fedre skal få foreldreansvar ? Jeg håper ikke du/dere som hadde innlegg ovenfor, eller "fagfolkene" med manglende kompetanse om hvor lett det er å få foreldreansvar, får flere barn der du/dere vil utsette b arn for denne typen overgrep. Hva er det du insinuerer her??? Synes du er rimelig korttenkt. Her er det far som ikke stiller til samvær og avtaler. Forteller ikke hvor han flytter eller jobber engang også anklager du mødrene for å sabotere??? Hadde jeg hatt delt foreldreansvar og et av de senarioene du viser til blitt en realitet hadde det vert far som hadde "drept" barnet fordi vi ikke vet hvor han oppholder seg. Om han hadde tatt ansvar og fulgt opp barnet hadde han selvsagt fått foreldreansvar. Men i mitt tilfelle gjør han ikke det og netopp derfor vil jeg anbefale å tenke seg om å se tiden an om far følger opp. Det har ikke noe med sabotering å gøre.
Far til 2 Skrevet 30. oktober 2010 #16 Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Hva er det du insinuerer her??? Jeg insinuerer at du som mor er uegnet som omsorgsforelder da du ved å frata fedre foreldreansvar på generelt grunnlag viser at du ikke er interesert i å samarbeide. Du setter med det ditt barns liv i fare. Jeg insinuerer også at "fagfolk" ikke er egnet som fagfolk om de på generelt grunnlag mener at fedre ikke bør ha foreldreansvar slik du signaliserer. Jeg sier med andre ord at både du og "fagfolkene" bør endre rolle/arbeidsoppgave med en slik holdning. Synes du er rimelig korttenkt. Her er det far som ikke stiller til samvær og avtaler. Forteller ikke hvor han flytter eller jobber engang også anklager du mødrene for å sabotere??? Hadde jeg hatt delt foreldreansvar og et av de senarioene du viser til blitt en realitet hadde det vert far som hadde "drept" barnet fordi vi ikke vet hvor han oppholder seg. Om han hadde tatt ansvar og fulgt opp barnet hadde han selvsagt fått foreldreansvar. Men i mitt tilfelle gjør han ikke det og netopp derfor vil jeg anbefale å tenke seg om å se tiden an om far følger opp. Det har ikke noe med sabotering å gøre. Igjen viser du total mangel på dømmekraft, og viser at du prioriterer deg selv og din egen krig mot barnets far fremfor barnet. Du oppfører deg som om du med glede kan risikere å ta livet av barnet fordi du med din holdning kan nekte far viktig medisinsk informasjon. Om far hadde hatt foreldreansvar i ditt tilfelle ville ikke dette på noen som helst måte kunnet påvirke barnet negativt. Hvilken skade mener DU det vil gi barnet at far får foreldreansvar ??? Om han går til rettsak vil han garantert få dette basert på den informsjonen du har kommet med så langt. Om da ikke dine "fagfolk" griper inn slik at barnet kan dø en tidlig død når det er sammen med far på ferie. For selv om du ønsker å nekte far foreldreansvar skal det ekstremt mye til for å nekte barnet samvær med far. Dette bekrefter at din holdning bare går ut over barnet og at du er uegnet som bostedsforeler basert på den informasjonen du har gitt så langt i debatten. Endret 30. oktober 2010 av Far til 2
Gjest Beate Skrevet 30. oktober 2010 #17 Skrevet 30. oktober 2010 Er helt enig med de andre at skriv ikke under på felles foreldreansvar før samværsforelder viser alvor på alle måter. Jeg har felles foreldreansvar. Heldigvis har far ikke nektet medisinsk utredning og behandling. Han kunne ha gjort. Fikk bl.a beskjed fra banken om at en konto mormor hadde ordnet for sparing til barnebarn ikke kunne endres da far måtte underskrive. Helt horribelt. Nå var poden nesten 18 år så vi løste det ved å vente til da.
Gjest Beate Skrevet 30. oktober 2010 #18 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg insinuerer at du som mor er uegnet som omsorgsforelder da du ved å frata fedre foreldreansvar på generelt grunnlag viser at du ikke er interesert i å samarbeide. Du setter med det ditt barns liv i fare. Jeg insinuerer også at "fagfolk" ikke er egnet som fagfolk om de på generelt grunnlag mener at fedre ikke bør ha foreldreansvar slik du signaliserer. Jeg sier med andre ord at både du og "fagfolkene" bør endre rolle/arbeidsoppgave med en slik holdning. Igjen viser du total mangel på dømmekraft, og viser at du prioriterer deg selv og din egen krig mot barnets far fremfor barnet. Du oppfører deg som om du med glede kan risikere å ta livet av barnet fordi du med din holdning kan nekte far viktig medisinsk informasjon. Om far hadde hatt foreldreansvar i ditt tilfelle ville ikke dette på noen som helst måte kunnet påvirke barnet negativt. Hvilken skade mener DU det vil gi barnet at far får foreldreansvar ??? Om han går til rettsak vil han garantert få dette basert på den informsjonen du har kommet med så langt. Om da ikke dine "fagfolk" griper inn slik at barnet kan dø en tidlig død når det er sammen med far på ferie. For selv om du ønsker å nekte far foreldreansvar skal det ekstremt mye til for å nekte barnet samvær med far. Dette bekrefter at din holdning bare går ut over barnet og at du er uegnet som bostedsforeler basert på den informasjonen du har gitt så langt i debatten. Nå er du så veldig ute på bærtur. I det tilfelle du svarer så har far ikke visst noen interesse. Ikke dytt alt ansvaret over på mor. Det skal da ikke være hun som drar lasse og drar far. Han er en voksen person og tar ansvaret for eget liv. Vil han ikke så kan ingen tvinge ham til å være en ansvarlig far. Da blir mor pliktig til å overta alt ansvaret.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #19 Skrevet 30. oktober 2010 Nå er du så veldig ute på bærtur. I det tilfelle du svarer så har far ikke visst noen interesse. Ikke dytt alt ansvaret over på mor. Det skal da ikke være hun som drar lasse og drar far. Han er en voksen person og tar ansvaret for eget liv. Vil han ikke så kan ingen tvinge ham til å være en ansvarlig far. Da blir mor pliktig til å overta alt ansvaret. Hadde tenkt å svare men du sa det som det er. Det er veldig fortvilende med alle som generaliserer og ikke tenker lengre enn sin egen navle. I mitt tilfelle har ikke far spurt etter felles foreldreansvar så i så måte har jeg ikke nektet han noe. Joda, han var ung og umoden da han ble far, men jeg var ikke stort eldre selv. Forskjellen er at jeg valgte å bli voksen og ta ansvaret som følger et barn. Han valgte å ikke gjøre det. Vi enslige, både mødre og fedre, finnes i mange varianter. Enten barnet bor her eller der og årsakene til hvordan ting har blitt som det har blitt er svært individuelle.
Far til 2 Skrevet 30. oktober 2010 #20 Skrevet 30. oktober 2010 Nå er du så veldig ute på bærtur. I det tilfelle du svarer så har far ikke visst noen interesse. Ikke dytt alt ansvaret over på mor. Det skal da ikke være hun som drar lasse og drar far. Han er en voksen person og tar ansvaret for eget liv. Vil han ikke så kan ingen tvinge ham til å være en ansvarlig far. Da blir mor pliktig til å overta alt ansvaret. Mener du virkelig at det er barnets beste at far ikke kjenner til livstruende sykdommer og alergiske overreaksjoner FORDI DU MENER HAN IKKE HAR VIST INTERESSE ??? Vil du påstå at vi som er bostedsforeldre skal ha rett til å frata samværsforelder foreldreansvar fordi VI (som er bostedforeldre) ikke liker samværsforelders væremåte ??? Du forsøker å frata far foreldreansvar for du, med dine personlige meninger om han, velger å e bort fra barnets beste. Gå til domstoløene med en sånn holdning og du vil garantert bli satt skikkelig på plass, og om forståsegpåere som blir innkalt til rettsaken er veldig uenig med deg kan du med din holdning miste omsorgen. Men dette er kansje ikke så ille ettersom jeg tror det kan være barnets beste. Et annet alternativ er at du i realiteten er en mann som forsøker å sette mødre i et dårlig lys. I så tilfelle klarer du i det minste å sette deg selv i et dårlig lys. Jeg vet at heldigvis et det bare snakk om promille av mødrene som nekter delt foreldreansvar slik du beskriver det og du er dermed ikke representativ for mødre flest. Og bare for å gni det inn enda en gang: De som har den holdningen du har er UEGNET SOM BOSTEDSFORELDER og er heldigvis skjelden vare fordi sånne som deg raskt blir fratatt omsorgen ved en eventuell rettsak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå