twinklestar Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #201 Del Skrevet 26. februar 2010 Noen som har vært skikkelig støl øverst i leggene før? Jeg går som en krøkke fordi det er vondt å strekke ut knærne helt... Nå har jeg lyst på potetgull... Og det er faktisk ikke ofte. Men det er noe med den der dagen derpå lysten på noe salt og fett... Men skal prøve å holde meg unna. Laga meg en cappucino isteden (vet det ikke er uten kalorier det heller, men det er iallfall bedre enn å dytte i seg potetgull!) Lesinga går litt tregt her i dag kjenner jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #202 Del Skrevet 26. februar 2010 Stille i treningsdagbøkene i dag... God helg alle sammen! Jeg gleder meg til skiskytterstafetten Nok et gull? - JAAA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bee Skrevet 28. februar 2010 #203 Del Skrevet 28. februar 2010 Stille i treningsdagbøkene hele helgen egentlig... Hvordan har helga vært, Twinkle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 28. februar 2010 #204 Del Skrevet 28. februar 2010 Noe trening på gang, Twinkle? Er du fornøyd med formen omdagen? Jeg er liksom bare fornøyd med at jeg begynner å bli frisk jeg, kjenner jeg... herlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #205 Del Skrevet 1. mars 2010 God morgen Forrige uke ble det 3 treninger. Kunne blitt fire hvis det ikke hadde vært for den dumme hodepina forrige mandag Så treningene ble: Onsdag: Sykkeltur ute Torsdag: Styrke underkropp Lørdag: Sykkeltur ute Jeg har hatt en super helg. Travel, men positivt travel! I går fikk jeg ikke mulighet til å trene. Kosthold: ingen kommentar :gjeiper: Denne ukens treningsplan: Mandag: Styrke overkropp Tirsdag: Sykkeltur eller annen form for kondisjonstrening Onsdag: Treningsfri Torsdag: Styrke underkropp Fredag: Kanskje sykkeltur eller annen kondisjonstrening. Lørdag: Ingen trening (planer hele dagen) Søndag: Ingen trening (reisedag) Koselig at noen har sjekka innom treningsdagboka mi i helga Bee og Aurelia Og så bra at du begynner å bli bedre nå Aurelia!! Håper alle andre også har hatt en fin helg! Nå er det ny uke, nye muligheter! Jeg skal starte dagen med havregrøten min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #206 Del Skrevet 2. mars 2010 Hei En liten vektoppdatering før jeg kommer med gårsdagens treningslogg. Uke 4 67,2 kg Uke 5 66,8 kg Uke 6 66,6 kg Uke 7 - Uke 8 66,8 kg Uke 9 66,5 kg Dette går jammen i sneglefart og opp og ned... Men men, jeg vet jo det skyldes at jeg koser meg altfor mye i helgene + gjerne en dag til i uka... Og jeg skal ikke ha noe naziregime, så det får bare gå så sakte som det gjør... Gårsdagens trening: Styrke overkropp Oppvarming: 10 min på ellipsemaskin YTWL (5 reps på hver bokstav) 3setx1kg (finner ikke 2kg manual der jeg trener, 3kg er for tungt) Push Ups 15 ett av målene mine er nådd 10 + 5 med knærne i bakken 7 + 6 med knærne i bakken Nedtrekk, bredt grep 30kgx12 30kgx10 25kgx12 Dips (på benk med strake bein) 12 12 9 Pull ups med manualer, knestående på benk H: 14kgx12 V: 14kgx12 H: 14kgx12 V: 14kgx12 Deretter gjennomførte jeg 5 minutter på ellipsemaskina for å få litt mer sirkulasjon i underkroppen før jeg brukte 15-20 minutter på bevegelighetstrening, underkroppen (uttøying). Nå skriker magen etter havregrøt! (æsj, har ikke hverken eple eller banan eller noe frukt å ha oppi ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 2. mars 2010 #207 Del Skrevet 2. mars 2010 Nå skriker magen etter havregrøt! (æsj, har ikke hverken eple eller banan eller noe frukt å ha oppi ) Bra trening! Hva med kanel og smør på grøten? *nam nam* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cygnus Skrevet 2. mars 2010 #208 Del Skrevet 2. mars 2010 Heihei! Det med treig vekt kjenner jeg til! Det er kjempekjedelig. Men jeg tror at så lenge man trener skikkelig og spiser sunt, så vil man merke forskjell før eller siden uansett. Kroppen får det jo bedre, og strammere muskler tar mindre plass Og du er iallefall flink til å trene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #209 Del Skrevet 2. mars 2010 Bra trening! Hva med kanel og smør på grøten? *nam nam* Takk Var en kort, men grei økt. Kanel har jeg alltid Ellers spiser jeg nesten aldri smør... Isteden ble det en liten dæsh lønnesirup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #210 Del Skrevet 2. mars 2010 Og mens jeg spiser min havregrøt med lønnesirup så leser jeg litt om lønnesirup: http://tinyurl.com/cy9d8m Slettes ikke en dum løsning når jeg har glemt å handle inn frukt til havregrøten min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #211 Del Skrevet 2. mars 2010 Hei Cygnus Koselig at du la igjen et spor, så innlegget ditt nå. Ja, jeg er ikke desperat, jeg er jo egentlig fornøyd med kroppen min sånn den er nå, jeg vil bare ha den litt bedre frem til sommeren Og de siste kiloene da, når en ikke har såååå mye å ta av, de er gjerne seige... Iallfall når en har lyst til å kose seg i helgene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 2. mars 2010 #212 Del Skrevet 2. mars 2010 Samme tilfellet her:) Hadde ikke eple hjemme, så det ble havregrøt uten eple og det merket jeg stort til..Var ikke fult så crispy og godt, og jeg ble fortere sulten..Venter på lunsj nå ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 2. mars 2010 #213 Del Skrevet 2. mars 2010 Gratulerer med nådd mål i pushups! Er så morro når sånne øvelser går fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #214 Del Skrevet 2. mars 2010 Gratulerer med nådd mål i pushups! Er så morro når sånne øvelser går fremover Takk Ja, kjempegøy. Men litt usikker på om jeg går langt nok ned da... Antagelig ikke... Men syns jeg er flink likevel jeg Får få mannen til å se på utførelsen neste gang for å se om den er godkjent! Matvraket: Lønnesirup er å anbefale som back up! Sjekk ut linken jeg la ut rett over her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #215 Del Skrevet 2. mars 2010 Nå lukter det godt her - av løk og hvitløk stekt i olivenolje Holder på å lage tomatsuppe helt fra skrætsj (sper i med litt juksebuljong da...)! Trod det skal bli godt! Får snart besøk av en venninne til lunsj. Av tilbehør til å ha oppi suppa blir det: kokt egg, celleri, paprika, mais, cashewnøtter og raspa mozarellaost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Squill Skrevet 2. mars 2010 #216 Del Skrevet 2. mars 2010 Wow, tomatsuppe fra scratch høres veldig godt ut! Er det vanskelig å lage? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #217 Del Skrevet 3. mars 2010 Wow, tomatsuppe fra scratch høres veldig godt ut! Er det vanskelig å lage? Det er ikke noe vanskelig, men det tar litt tid. Jeg bruker ikke noe oppskrift, men kan fortelle sånn ca hva jeg gjør. Ingredienser: - Mange tomater (vet ikke hbvor mange jeg brukte, men mellom 10 og 20... - de må være smakfulle, de med kraftig rødfarge har gjerne mer smak) - 1 løk - 3 fedd hvitløk (eller etter smak...) - Olivenolje som tålet varme - Fersk basilikum (kan sikkert bruke tørt krydder og, men fersk basilikum er nok det beste) - 2 ss tomatpuree - 7dl hønsebuljong - Salt og pepper - Tabasco - litt kremfløte (maks 1dl) Slik gjør du: Flå skinnet av tomatene (Skjær et kors der stilken har vært og legg dem i vann som har kokt opp. La de ligge i maks ett minutt. Når du tar dem opp er det enkelt å ta av skallet!) Del tomatene i 4 og ta ut alt innholdet, frøene og safta. Ta vare på alt kjøttet (ikke innmaten). Stek løk og hvitløk i olivenolje (som tåler varme) til de er gyldne. Jeg bruker en del olje til dette. Putt all tomatkjøttet + løk,olje og hvitløk i blenderen + masse fersk basilikum i blenderen til du får en fin masse. Ha alt i en kjele og kok opp. Ha i tomatpuree. Tilsett buljongkraft etter smak (jeg brukte 7dl). Tilsett salt og pepper + litt tabasco (selvfølgelig valgfritt). La det småkoke en stund. Jeg lar det gjerne koke i minst 20 minutter på svak varme. På slutten har jeg oppi bittelitt matfløte (valgfritt, smak deg frem) BON APETIT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #218 Del Skrevet 3. mars 2010 I går ble det kondisjonstrening på ergometersykkel. 10 minutter oppvarming + 40 minutter intervalltrening. 5 minutter lange intervaller og 3 minutter lange "pauser". Det var en fin økt Etterpå trente jeg mage/rygg i omtrent 15 minutter. I dag hadde jeg egentlig treningsfri på programmet, men jeg skal se an hva det blir til. Kanskje jeg tar en økt i dag også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 3. mars 2010 #219 Del Skrevet 3. mars 2010 Takk for oppskrift! Høres skikkelig godt ut, må prøves en gang Godt å være skikkelig igang med trening igjen! Fikk du prøvd Nordic Hamstrings? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #220 Del Skrevet 3. mars 2010 Godt å være skikkelig igang med trening igjen! Fikk du prøvd Nordic Hamstrings? Nei, i går var det kondisjon og mage/rygg som stod på programmet Men jeg hadde jo tenkt å se etter en løsning på hvordan jeg kan få gjort nordic hamstrings.. men det glemte jeg. Neste gang! Ja, er godt når man får trent regelmessig! Får energi av det og en føler seg så mye bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå