Gå til innhold

Twinkle skal bli fit


twinklestar

Anbefalte innlegg

:hallo:

Lenge siden jeg har oppdatert nå. Har vært borte en del, men ikke hatt helt treningsfri! Så ligger sånn passe godt an.

I går hadde jeg en opptur med svømmingen :) Tidligere klarte jeg kun å crawle 50m før jeg måtte ta en pause, men i går svømte jeg 150m, pause, 150m, pause osv - og tilsammen 1000m! Fornøyd med det! :nigo: Neste gang skal jeg klare minst 200meter uten stopp. Det går fortsatt sakte, men jeg får ta en ting om gangen.

I kveld skal vi ut, så det spørs hvordan det vil gå med trening i morgen...

Ha en god helg alle sammen :sol:

:heiadame: Jeg skal krysse fingrene for Aurelia på lørdag :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) sweetie!

knallbra at du fikk gjennombrudd med svømminga, da bærer det jo bare strake veien oppover da! Alle eksamener er ferdig og det er fullt fokus på trening nå?

Tenk, du skal være med på thriathlon.. har det gått opp for deg hvor sinnsykt sprekt det er??? *heia heia*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) sweetie!

knallbra at du fikk gjennombrudd med svømminga, da bærer det jo bare strake veien oppover da! Alle eksamener er ferdig og det er fullt fokus på trening nå?

Tenk, du skal være med på thriathlon.. har det gått opp for deg hvor sinnsykt sprekt det er??? *heia heia*

Hei Aurelia! Det går litt opp og ned - noen dager har jeg masse endorfiner og er helt i ekstase over at jeg skal være med på et triathlon, som f.eks. etter sykkel og joggeturen i går. Andre dager som i dag, etter en dårlig svømmeøkt, har jeg lite tro på at jeg skal klare det... Men:

"Don't stop me now! Cause I am having a good time!"

Treningsplan denne uka:

Mandag: Svømme V

Tirsdag: Intervalltrening i bakke (teste makspulsen)

Onsdag: Sykle på morgenen og svømme på formiddagen

Torsdag: Løpe på morgenen og svømme på formiddagen

Fredag: Hviledag:

Lørdag: Sykle (langkjøring) + løpe etterpå

Søndag: Sykle (fjell/klatring)

Ha en flott treningsuke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink! Det er absolutt inspirerende å fölge deg mot Triathlon, og jeg har ingen tvil om at du klarer det fint når den dagen kommer! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin themesong du har...!! ;) det er riktig holdning! Husk, du har enda tid mot den store dagen, og det virker jo som om du har gankse god kustus på deg selv.

*heia*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :blomst: En blomst til deg

Må si du er flink og holder på enda.....

Og det gir deg sikkert resulteter,jeg skal følge med i dagboken din igjen.....

Jeg har hatt en lien dagbok pause,men nå er jeg back again :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med så mange innom :) Hjelper på motivasjonen det også!

Velkommen tilbake Miss! Skal ta meg en tur innom boka di igjen også!

I dag har jeg testet makspuls, det ble en bra treningsøkt også. Makspulsen testet vi i en oppoverbakke i 2-3 minutter, 3 intervaller. Jeg kom frem til en makspuls på 183. Tror det stemmer ganske bra - for jeg holdt på å kaste opp på slutten... :spy:

Etterpå ble det en liten økt i bassenget der jeg jobbet med svømmeteknikk. Ingen hard økt, men tror det er viktig at jeg tilbringer mye tid i bassenget.

Mandag: Svømme V

Tirsdag: Intervalltrening i bakke (teste makspulsen) V + svømmeteknikktrening

Onsdag: Sykle på morgenen og svømme på formiddagen

Torsdag: Løpe på morgenen og svømme på formiddagen

Fredag: Hviledag:

Lørdag: Sykle (langkjøring) + løpe etterpå

Søndag: Sykle (fjell/klatring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lusker rundt for å finne treningsbøker verdt å følge med i, og denne ser spennende ut! :legger til:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smurfen! Håper jeg klarer å fortsette å imponere :gjeiper: Jeg er i siget nå! :nigo:

:velkommen: Chan! Gøy at noen "nye" stikker innom også. Det er dere som er innom boka mi som har en stor ære for motivasjonen min! Og så kanskje jeg kan gi litt motivasjon og inspirasjon tilbake! Har du også en treningsdagbok Chan?

I kveld har jeg sittet og tenkt på hvordan jeg skal legge opp de ulike øktene videre i forhold til intensitet. Jeg synes det er veldig vanskelig å vite hvilke soner jeg bør trene i og hvor mye jeg bør trene i den enkelte sone... :klø: Men vet iallfall at jeg må legge inn mer trening i sone 1 enn det jeg har gjort før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Nei, har ingen treningsdagbok (selv om jeg skriver endel om trening i den vanlige dagboka, i linken under).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag regnet det ute, så det ble ingen sykkeltur. Isteden jogget vi. Målet var 10km, men kneet mitt begynte å gjøre vondt :kjefte: så jeg stoppet etter 8,5km. Vi tok det rolig for å ikke ligge for høyt i intensitet. Målet var å ligge i sone 1, men det klarte jeg ikke. Nesten hele turen ble sone 2. Tilsammen brukte jeg 56 minutter.

Jeg rekker ikke å svømme i dag desverre, men hadde jo en økt i går som egentlig ikke var på planen, så det er greit. Hviledagen min kommer jeg nok til å endre fra fredag til torsdag fordi jeg får besøk i kveld som blir til i morgen.

Mandag: Svømme V

Tirsdag: Intervalltrening i bakke (teste makspulsen) V + svømmeteknikktrening

Onsdag: Sykle på morgenen og svømme på formiddagen Joggetur (sone 2)

Torsdag: Løpe på morgenen og svømme på formiddagen

Fredag: Hviledag:

Lørdag: Sykle (langkjøring) + løpe etterpå

Søndag: Sykle (fjell/klatring)

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woow litt av et opplegg,du er flink :tommelsmil:

Har du alltid likt å løpe?? jeg klarer liksom ikke det,men er sikkert en treningsak.

Og gøy med puls klokke!!!!!Det bruker jeg også.

Jeg går mye tur om jeg ikke trener på senteret,og går fort,ligger i sone 2-3.

Morro å følge med deg :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woow litt av et opplegg,du er flink :tommelsmil:

Har du alltid likt å løpe?? jeg klarer liksom ikke det,men er sikkert en treningsak.

Og gøy med puls klokke!!!!!Det bruker jeg også.

Jeg går mye tur om jeg ikke trener på senteret,og går fort,ligger i sone 2-3.

Morro å følge med deg :smilyblomst:

Hei Miss! Jeg har aldri likt å løpe... så det hele er en stor utfordring for meg. Jeg tror jeg aldri har løpt 10km i midt liv, men nå har jeg kommet til det punktet at jeg skal klare å gjennomføre det. Videre nå må jeg jobbe med å øke tempo. Håper på å klare 10km under 50 minutter... Er det realistisk tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann :)

Tilbake fra en 50km sykkeltur. Kjenner beina er gode og slitne nå. For å klare en økt i morgen droppet vi løpingen i dag.

I går ble det kun svømming, fordi jeg var ute på torsdag... Men hadde en god svømmeøkt. Startet med 650m crawling uten stopp :nigo: Det var en stor forbedring fra kun 150m tidligere!

Mandag: Svømme V

Tirsdag: Intervalltrening i bakke (teste makspulsen) V + svømmeteknikktrening

Onsdag: Sykle på morgenen og svømme på formiddagen Joggetur (sone 2)

Torsdag: Løpe på morgenen og svømme på formiddagen Hviledag

Fredag: Hviledag Svømming

Lørdag: Sykle (langkjøring) + løpe etterpå Syklet (fjell/klatring)

Søndag: Sykle (fjell/klatring)

Ha en fortsatt fin helg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

I går startet vi dagen med en sykkeltur som endte med regn, lyn og torden.... Så det ble desverre ikke helt som planlagt. Vi snudde og kom hjem igjen iskalde og lite lystne på å ta på oss joggeskoene... Dusjen og en varm kaffe latte frista mer! Men 16km på sykkelen er bedre enn ingenting! :Nikke:

I dag håper jeg på å få til en svømmeøkt. Har en del å ordne, så må se det litt an. I løpet av kvelden kommer også en oppdatering med ukesplan.

Oppsummering forrige uke: Trente alle 6 dagene jeg skulle trene, et par dager ble endret noe, men alt i alt en helt grei treningsuke! :)

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deprimert i dag :(

Dumme, dumme høyre kne vil ikke være med på løpeturer... :sukk: Og jeg som til og med kjøpte meg nye joggesko med mye demping i helga :(

I dag stoppet jeg etter 1km, og måtte la fornuften vinne. Jeg gikk heller på treningssenteret og gjorde styrkeøvelser for kne. Jeg får ta det litt rolig med løpinga i en uke eller to og fokusere på å styrke muskulaturen, så får jeg prøve meg litt igjen.

Men svømming skal jeg klare i ettermiddag :) Jeg svømte i går også, tilsammen 1000m (med flere stopp).

Ukesplanen:

Mandag: Svømme V

Tirsdag: Jogge 10km + svømme ikke jogget

Onsdag: Sykle

Torsdag: Løpe intervaller + svømme

Fredag: Hviledag

Lørdag: Lang, tøff sykkeltur

Søndag: Sykkeltur, flatt terreng + løpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet i dag morges :) Det var en herlig tur!

Ukesplanen:

Mandag: Svømme V

Tirsdag: Jogge 10km + svømme ikke jogget, men svømt

Onsdag: Sykle V

Torsdag: Løpe intervaller + svømme

Fredag: Hviledag

Lørdag: Lang, tøff sykkeltur

Søndag: Sykkeltur, flatt terreng + løpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...