Gå til innhold

Jeg liker ikke danse ute på byen, er det unormalt?


Gjest Gjest_Jente_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jente_*

Jeg er jente på 27 år, som er singel og liker å ta meg en fest med venner ute på byen. Venninnene mine går hele tidenfor å danse, men jeg liker ikke danse. Jeg føler meg beglodd og ukomfortable med å danse på et gulv med publikum, uansett om jeg er edru eller full.

Jeg blir sittende og prate med andre når de andre er på gulvet og danser. Når gutter spør om jeg vil danse så sier jeg nei.

Er det fler som kjennner seg igjen? Virker som at alle liker å danse, ihvertfall har jeg inntrykk av at jenter gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er jente på 27 år, som er singel og liker å ta meg en fest med venner ute på byen. Venninnene mine går hele tidenfor å danse, men jeg liker ikke danse. Jeg føler meg beglodd og ukomfortable med å danse på et gulv med publikum, uansett om jeg er edru eller full.

Jeg blir sittende og prate med andre når de andre er på gulvet og danser. Når gutter spør om jeg vil danse så sier jeg nei.

Er det fler som kjennner seg igjen? Virker som at alle liker å danse, ihvertfall har jeg inntrykk av at jenter gjør.

nei, absolutt ikke. Har noen venninner som på død og liv må gå på steder der det går an å danse - men slike steder er musikken så høy at det ikke går an å preike, så da ditcher jeg dem og følger med typen og hans kompiser til et sted man kan preike.

Da jeg var singel var det på samme måte, da ble jeg med guttegjengen i stedet for jentene. Det var jo alltid noen jenter med i den gjengen også.

Fordrar ikke å danse, for det første er det ikke skikkelig dansing og for det andre så HATER jeg den type musikk. Foretrekker rock og gitarmusikk, så da passer pubene mye bedre min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de fleste nordmenn ikke liker å danse. Dessverre. (Derfor er det helt umulig å finne bra disco i Oslo.) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er omtrent like gammel som deg, TS, kjenner meg helt igjen i det du skriver! Har aldri vært særlig glad i å danse. Men fordi "alle" liker det, har jeg i løpet av årene "tvunget" meg selv ut på dansegulvet, jeg og, det er jo det som forventes at man skal gjøre på byen og ofte også på fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som deg ;) Jeg likte virkelig ikke å danse før. Men nå for tiden hender det rett som det er at jeg svinger meg på dansegulvet. Men aldri med en kar (annet enn kompis da) ;) Det bedret seg etter jeg begynte å gå på steder med musikk som jeg følte meg mere komfertabel med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja godt det ikke are er meg!

Jeg syns det er MYE bedre å sitte og snakke og tulle og le og bli mer kjent evt om det er noen nye folk osv. Jeg kjenner meg litt pinlig berørt/unormal når en gutt ber meg danse eller andre, også sier jeg "nei, sorry jeg liker ikke danse egentlig" men da begynner de som vil ha meg til å danse og mase og liksom dra meg i armen opp av der jeg sitter og sånn! Det syns jeg er så idiotisk. Syns de skal respektere at ikke alle syns det er gøy å danse og røre på seg når det står masse folk/mannfolk rundt og studerer de som danser omtrent.

Har aldri likt dansing. Var på byen inatt og da var det en fyr fra vorset som liksom likte meg også masa han på meg at "jo jo jo bli med å danse da, kom igjen da" det blir bare så teit.

Det er vel derfor jeg foretrekker pub situasjoner der man faktisk kan sitte og prate og ha det gøy og skråle uten at folk skal mas på en om å danse og evt. vise seg fram på gulvet.

Blir bare så irritert noen ganger.. 27 år og skal bli masa på og dratt i som en fjortis, helt tullete spør du meg men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje fordi man ikke vil sitte HELT ALENE på en pub eller restaurant, mens alle vennene dine er på diskoteket?

Er da bare å bli kjent med noen, avtale med venner pub en helg, dansing en helg.

Pub er jo en sosial plass, man kan da godt møte opp alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke ts
Er da bare å bli kjent med noen, avtale med venner pub en helg, dansing en helg.

Pub er jo en sosial plass, man kan da godt møte opp alene.

DET blir for sært! Greit nok å gå på kino alene eller til nøden gå ut og spise alene, men å gå på pub alene?

Neeeeei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supermimz

Det er ikke unormalt TS. Det er lov å ikke like danse, faktisk så burde du absolutt gjøre ting på en måte som du selv blir lykkelig av. Det er viktig. :)

Men med det sagt, så tror jeg tror mange undervurderer det terapautiske ved dansing. Man er en del av noe større, og man får bevegd seg og kjenne at man "er i kroppen". Jeg får mye ro i hodet og i kroppen av å danse litt, men det kan man jo gjøre hjemme i stua feks, og ikke i et bråkete overfullt disco hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke å danse ute blant folk (men gjør det heller når jeg er alene hjemme :fnise: ). Og jeg er veldig enig med deg TS om at det er irriterende med folk som begynner å dra deg i armen for å få deg med, jeg er da ikke en liten unge heller, klarer fint å ta mine egne valg :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET blir for sært! Greit nok å gå på kino alene eller til nøden gå ut og spise alene, men å gå på pub alene?

Neeeeei!

Kan jeg spørre hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veldig lyst til å danse når alle andre gjør det, men jeg eier ikke rytme, så det blir bare å drite seg ut. Så det er faktisk helt unødvendig å dra med seg folk for å danse. Opplever jeg og, å det er bare dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å danse når alle andre gjør det, men jeg eier ikke rytme, så det blir bare å drite seg ut. Så det er faktisk helt unødvendig å dra med seg folk for å danse. Opplever jeg og, å det er bare dumt.

Jeg er nesten lik deg. Jeg har rytme jeg da, driver mye med sang og musikk, men jeg er ELENDIG når det gjelder dansing. Jeg fatter og begriper ikke hvordan de som danser bra gjør det - jeg føler at jeg har sju føtter og at alle stirrer på meg (noe de selvfølgelig ikke gjør, men...)

Når det er snakk om swing f.eks swinger jeg feil vei og det har endt med mang ei arm som kommer dengende rett i trynet på meg:p Nei, dansing holder jeg meg unna såfremt det er mulig=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mona_*
Kan jeg spørre hvorfor?

Hvorfor det er sært å gå på pub alene?? Er du helt rar eller? Det er da vitterlig ikke bare å gå på pub alene! Mener du at man skal gå på puben, og deretter begynne å prate med fremmede og henge på dem hele kvelden? Nei, vet du hva.. det der blir bare for dumt.

Selvsagt er det sikkert folk som drar ut helt alene, men da vet dem hva de går til og da liker dem det og takler det. Jeg hadde absolutt ikke takla og dratt ut alene og ende opp med å sikkert bare sitte der og glane alene. Herregud.. for et teit spm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe nei jeg liker ikke å danse. Har bare ikke rytmen. MEN det kan jo være at jeg danser litt når jeg har hatt meg litt og DRÆKKA! :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å danse når alle andre gjør det, men jeg eier ikke rytme, så det blir bare å drite seg ut. Så det er faktisk helt unødvendig å dra med seg folk for å danse. Opplever jeg og, å det er bare dumt.

Jeg er sånn jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det er sært å gå på pub alene?? Er du helt rar eller? Det er da vitterlig ikke bare å gå på pub alene! Mener du at man skal gå på puben, og deretter begynne å prate med fremmede og henge på dem hele kvelden? Nei, vet du hva.. det der blir bare for dumt.

Selvsagt er det sikkert folk som drar ut helt alene, men da vet dem hva de går til og da liker dem det og takler det. Jeg hadde absolutt ikke takla og dratt ut alene og ende opp med å sikkert bare sitte der og glane alene. Herregud.. for et teit spm.

Jeg synes ikke det er et teit spørsmål i det hele tatt. Blir nesten som å si "herregud!!! Gå på butikken å handle alene??? OMG".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mona_*
Jeg synes ikke det er et teit spørsmål i det hele tatt. Blir nesten som å si "herregud!!! Gå på butikken å handle alene??? OMG".

Ehhh nei?? Det er da overhodet ikke det samme!! Hvordan kan du sammenligne de to skjønner ikke jeg ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...