Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Adelheid?


Gjest Gjest_Midna_*

Anbefalte innlegg

Gjest AnneShirley

Ville heller valgt Adele eller Heidi.

Og Hedvig er litt for mye forbundet med den ugla for tida. Blir nok bedre om et tiår eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine assosiasjoner:

Adelheid - Ringenes Herre/fantasy.

Hedvig - Harry Potter.

Vil ikke fornærme noen, sier bare min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Tror du husker litt feil fra Heidi. Hun het Adelheid, men kaltes bare Heidi. Bestefaren var i starten langt fra snill, han var en sur gammel grinete mann, som ikke snakket med noen. Den rike snobbefrua i Frankfurt, hvis du men henne mener Klaras mor, var hun ikke "bitcha". "Bitcha" mot Heidi da hun bodde der og skulle være selskapsvennine for den lamme Klara, var husbestyrerinnen. Hva husker man ikke!

Ja han var sur og grinete men god på bunnen. Alle blir sånn når de er isolert fra samnfunnet.

Åja husbestyrereinnen. Ok husker litt feil. Trodde det var mora. Men uansett det var husbestyrerinnen som kalte henne adelheid og husbestyrerinna var snobbete og hørtes snobbete ut når hun sa navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig synes jeg noen bør være litt mer forsiktig når de sier meningene sine om navn. Det er jo selvfølgelig helt greit å si hva man liker/ikke liker, men å bruke ord som grusomt og forferdelig syns jeg man kan holde seg unna, da sjansen er stor for at noen faktisk har det navnet.. Sånn som med meg :)

Mitt virkelige navn har blitt nevnt i noen "styggeste navn"-tråder, og jeg må si jeg lo en del av det. Nå reagerer man jo forskjellig, men jeg syns det er helt ok at noen syns mitt navn er grusomt, så lenge jeg liker det selv. Og så er det jo noe helt annet å mene noe om et navn når man ikke kjenner noen med det. Tviler på at noen som kjenner deg og forbinder navnet ditt med deg, syns det er grusomt.

Beklager jeg liker det ikke. Jeg mener... det blir altfor gammeldags. Du kan like godt kalle ungene din for Olga og Helga (liker ikke den navnene selv om farmor heter Helga). Men jeg er enig med Kosemose. Om du heter Von Trapp og har en syngende barneoike som syr dem klær ut av gardiner er det perfekt!

Hey, hva er galt med det nå da? :fnise: (Jeg føler et visst behov for å forsvare de trausteste gammeldame-navnene. :ler:)

Ellers syns jeg Hedvig er fint. Tror samtidig ikke jeg ville kalt barna mine det, mest fordi jeg kunne synes det ble litt pretensiøst å kalle barn opp etter Ibsen-karakterer. Men liker selve navnet. Adelheid syns jeg ikke noe videre om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt virkelige navn har blitt nevnt i noen "styggeste navn"-tråder, og jeg må si jeg lo en del av det.

Hva heter du da??? Lover å ikke le!

Men om du selv liker navnet ditt så spiller det ikke noen rolle. Bedre det enn å ikke like sitt eget navn.

Mitt navn er ikke noe styggt, men veldig normalt. Men kunne ikke tenke meg å bytte det fordi da mister jeg på en måte identiteten min føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du mener Aethelstane, en forsoffen sønn av en saxer som skulle vært konge, hvis ikke normannerne hadde erobret England?

Han er fra Walter Scotts roman Ivanhoe, som foregår i perioden da Johan uten land satt som konge i England, en roman som har vært filmatisert ørten ganger, og en av innspillingene gikk i mange år på TV hver første nyttårsdag.

Fant ut hvem jeg tenkte på :) Adalråd Jåtgeirsson, kongen i England som Gunnlaug Ormstunge jobber hos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...