Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Adelheid?


Gjest Gjest_Midna_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Midna_*

Jeg likte det ikke i begynnelsen men jeg har begynt å virkelig få smaken for det. Det er et stødig, solid, klassisk navn. Det er heller ikke av de vanligste navnene i Norge. Hva synes dere? Tror dere det er brukbart i Norge?

Hva synes dere om navnene Adelheid og Hedvig/Hedwig på to søstre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk med en gang assosiasjoner krigen og nazismen.

En tysk famillie med to små søte jenter som skulle oppdras til å være en del av "herrefolket" som de kallte seg.

Så nei, jeg likte de ikke. Men andre kan synes de er fine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syrin_Ulven

Syns ikkje de var særlig fine, for gammeldags for min smak. Og Hedwig/Hedvig gir meg litt assosiasjoner med ugla til Harry Potter. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er fint hvis man heter Von Trapp til etternavn, stadig går i tyrolerdrakt og har en syngende nanny. Hedvig er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk med en gang assosiasjoner krigen og nazismen.

En tysk famillie med to små søte jenter som skulle oppdras til å være en del av "herrefolket" som de kallte seg.

Så nei, jeg likte de ikke. Men andre kan synes de er fine. :)

Jeg tenkte det samme. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Adelheid er pent nok, men kanskje helst hvis man er tysk/sveitser/østerriker. Med Hedvig som navn på søsteren er jeg enig med Leirbål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt enig med de andre her i forhold til nazi-assosiasjoner.

Egentlig syns jeg Adelheid er et veldig fint navn, om det klinger godt sammen med etternavnet. Og blandt de som er født etter 1990 er det jo ikke sikkert navnet gir like sterke assosiasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Jeg likte det ikke i begynnelsen men jeg har begynt å virkelig få smaken for det. Det er et stødig, solid, klassisk navn. Det er heller ikke av de vanligste navnene i Norge. Hva synes dere? Tror dere det er brukbart i Norge?

Hva synes dere om navnene Adelheid og Hedvig/Hedwig på to søstre?

Jeg synes navnet Adelheid er svært umusikalsk. Tungt og tysk. Veldig usensuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Adelheid er kjempefint , sikkert fordi jeg har en venninne som heter det . og hun er søt og snill og morsom og verdens beste til å synge cornelius sanger :)

Endret av livesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pen betydning, men innrømmer at jeg tenker på en sveitsisk jodlerjente når jeg hører Adelheid.

Hedvig er søtt, litt "tantete", men et koselig navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lizzie_*

Jeg synes og at Adelheid ikke er noe fint, og Hedwig er definetivt ugla til Harry Potter. Synes adelheid er ett tungt navn..

Jeg er enig i de som sier at det kan høres ut som ett tysk søskenpar, hvis de får de navnene :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes navnet Adelheid er svært umusikalsk. Tungt og tysk. Veldig usensuelt...

Enig. Hedvig synes jeg rett og slett er stygt, det er i samme gate som Rakel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Adelheid er kjempefint navn. Kjenner ei som heter det og hun passer navnet godt. Men det tok tid å bli vant med det, og hun blir ofte kalt for Adel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er to fine navn jeg! Har en venninne som heter Adelheid og en grandtante som heter Hedvig. Begge er kjempe flotte mennesker så jeg har bare positive assosiasjoner til navnene. Fint med navn som er litt uvanlige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...