April Skrevet 15. januar 2005 #1741 Del Skrevet 15. januar 2005 Åh, endelig en oppdatering fra deg! Har savnet det, men jeg regnet med du var opptatt med huset. Synd det ikke ble noe julefeiring der, men da blir det kanskje en mulighet i år? Så stor Milla Sofie har blitt, tiden den flyr. Snill jente er hun jo også! Godt å se at dere koser dere :-) Har tenkt jeg skulle spurt deg om dette lenge; men hvordan går det med Milla Sofie og katten? Jeg spør siden vi har katt selv og jeg er kjempe spent på hvordan han kommer til å takle en liten baby. Spesielt siden han kun er inne og vant til å få alle oppmerksomheten :-) Håper alt er bra og at det er deilig med nytt hus! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 15. januar 2005 Forfatter #1742 Del Skrevet 15. januar 2005 Svar på spørsmålet kommer, April... Her er en liten "smakebit" Håper du fikk sett bildet, April.. Fjernet det nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 16. januar 2005 #1743 Del Skrevet 16. januar 2005 Åh, nei jeg fikk ikke sett det! Reiste bort etter jeg skrev innlegget mitt Men jeg sender deg mailadressen min på pm, så kanskje du vil være så snill å sende bilde dit? Beklager at jeg var så treg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 17. januar 2005 #1744 Del Skrevet 17. januar 2005 Heisan meta! Så bra at du endelig er på nett igjen! Milla Sofie har virkelig blitt stor! Er ikkje så stor forskjell mellom ho og Malin på lengda no. Berre 3 cm! Men Malin er nok litt meir sånn Michelin-baby, for ho er 1,4 kg tyngre enn Milla Sofie :o Har du begynt å gi grøt til Milla Sofie? Eg hadde i utgangspunktet tenkt å vente til Malin er 5 mnd, men no har melkeproduksjonen min begynt å skrante litt i tillegg til at Malin våknar to gangar per natt. Før sov ho 11 timar i strekk! Så eg trur eg skal begynne med gradvis tilvenning til grøt no, sånn at ho kan få grøt til kveldsmat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 18. januar 2005 Forfatter #1745 Del Skrevet 18. januar 2005 Koselig med besøk, April. Har sendt deg mail Hei Hermione I dag fikk Milla Sofie grøt for første gang. Jeg har ikke mat til henne lenger, så her går det i MME. Hadde jo et anstrengt forhold til ammingen, så for meg er det helt greit egentlig.. Men altså.. Grøt.. Milla Sofie har begynt å våkne om natten. Sov rundt, men nå må hun ha et nattmåltid. De siste par nettene har hun fått to nattmåltider, så i dag forsøkte vi med litt grøt. Er jo ikke lenge til de blir 5 måneder heller.. Guri malla så fort den tiden har gått :o Helsesøster sa det var viktig å unngå grøt med gluten i i starten, så Milla Sofie fikk maisgrøt. Er ikke helt sikker på om hun likte det eller ei.. Litt gikk ut igjen, men mesteparten gikk ned, så da gikk det vel greit da Spennende å se hvor mye mat hun vil ha i natt. Skulle vel ikke ha noen særlig stor betydning de få grøtskjeene hun fikk akkurat, men det er nå en start. Nå er jeg skikkelig trøtt.. Har tapetsert og ryddet.. I morgen kommer mamma og nevøen min. Mamma og jeg skal sy gardiner. GLEDER meg til å få opp de. Da blir det hjem da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 21. januar 2005 Forfatter #1746 Del Skrevet 21. januar 2005 Her finnes det noen bilder av veslefrøkna vår http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthr...ad.php?t=232555 Hun har blitt syk.. Forkjølet og feber Mamma og nevøen er på besøk og han har fått vannkopper. Sjuklinghus. Nå skriker Milla Sofie.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 21. januar 2005 #1747 Del Skrevet 21. januar 2005 Åh, hun er bare så goood! Se den lille nesa da! Til å spise opp :hjerter2: God bedring til veslefrøkna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 23. januar 2005 Forfatter #1748 Del Skrevet 23. januar 2005 Endte opp på barneklinikken i går kveld vi.. Milla Sofie ble stadig hesere og hostet mer. Hadde visst bronkiolitt og fikk efedrin til å hjelpe på. Og så har vi kjøpt skrøyte til å få saltvannsløsningen skikkelig inn. Håper hun snart blir bra På toppen av dette har jeg blitt syk 38,8 i går og 38,3 i morges.. Føler meg skikkelig tråkket på. Har i grunnen bare lyst til å Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 23. januar 2005 #1749 Del Skrevet 23. januar 2005 God bedring til dere begge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 24. januar 2005 #1750 Del Skrevet 24. januar 2005 Heisann vennen, kos å snakke med deg i tlf. sted. Men så kjipt at der er blitt syke. Jeg er bare en liten tur innom nettet. Ingvild sitter og koser seg med maten sin og tutekoppen, jeg låner stefars lap-top. Men må nok finne på noe snart med Ingvild. Synd det ikke passet å besøke dere i dag. Håper vi kan treffes når dere er tilbake fra tur. Kjempefine bilder av Milla Sofie. Stor og skjønn. Klem nydag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 24. januar 2005 Forfatter #1751 Del Skrevet 24. januar 2005 Vil veldig gjerne treffe dere snart Ny Dag Nå har veslejenta mitt dratt avgårde Foreldrene mine tok henne med seg til østlandet. Svigers passer fantepusen vår. Jammen ble det stille her gitt :-( Har noe kluss med bilen og skal reparere og ta service på den på pappas jobb (jobber som regnskapssjef ++ på et bilfirma) for da sparer vi ganske mye penger. Jeg tør ikke kjøre over fjellet med Milla Sofie alene, så da tok de henne med seg i dag. Jeg reiser etter på onsdagen hvis jeg er frisk nok da. Ble bare så utrolig stille og trist her uten lille Millamor Og så må jeg si at jeg er rimelig irritert på barneparken til nevøen min :evil: I forrige uke kom mamma og nevøen min på besøk til oss fra østlandet. Dagen etter de hadde kommet fikk nevøen min prikker og feber. Mamma (de er fosterforeldre for min nevø) ringte barneparken og spurte om det gikk en sykdom med prikker i parken. Vannkopper!! Det viste seg at første tilfellet med vannkopper hadde vært rett etter jul og ingen av de ansatte i barneparken har gitt beskjed til foreldrene. Syns det er helt håpløst. Man vet jo ikke hvem barna omgås og kan smitte. Syns barnehagepersonellet bør si ifra om slikt. Nevøen min hadde nemlig kastet opp tre dager før han kom til oss og da hadde kanskje mamma tenkt at det var noe på gang. Det viser seg at min mann ikke har hatt vannkopper og om knapt tre uker skal vi ha navnefest Dette kan jo bli utrolig gøy I tillegg blir han vel kanskje ekstra syk han siden han er voksen. Huff :veldigsur: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 25. januar 2005 #1752 Del Skrevet 25. januar 2005 Heisann meta, håper du føler deg bedre i dag. Nå er jeg også blitt syk og Ingvild. Ingvild våknet ca. to i natt og var glo-varm. Svettet, var helt klam og etterhvert begynte hun å hyle skikkelig. Fikk roet henne etterhvert. Tett inntil hverandre lå vi. Nå sover hun igjen. Ville ikke ha noe særlig mat, men drakk både vann og morsmelk og MME. Får slappe av litt nå jeg da. Ville bare inn her litt først. Skjønner at du har det litt ensomt nå - men håper det gjør at du får slappet av og blir fort frisk. Tenker på deg. God bedring-klem Nydag - og når vi er bra begge to og har sjans så MÅ vi møtes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 1. februar 2005 Forfatter #1753 Del Skrevet 1. februar 2005 Da er vi tilbake fra 5 måneders kontrollen. Milla Sofie har ikke vokst så masse siden sist, men det er vel helst fordi hun ikke har vært helt frisk. Har lagt på seg 180 gram siste måned og vokst 2 cm så nå er hun 7100 gram og 67 cm. Fikk sprøyte og så sjokkert på helsesøster, men gråt ikke. Flinke lille jenta Og så har jeg fått så flink frøken. Ligger på magen med strake armer og titter seg rundt. Spreller og vrir seg. Skikkelig nysgjerrigper. Helsesøster sa at hun hadde kommet lenger i utviklingen enn de andre babyene og at hun var veldig flink. *stolt-mamma-smiley* Milla Sofie gråt ikke en eneste gang selv om de andre prøvde seg endel. Bare smiler hun. Skikkelig skryteinnlegg :oops: I går malte jeg rommet til Milla Sofie. Det ble skikkelig grønt. Tror jeg har funnet riktig farge. Syns faktisk det er litt vanskelig å være sikker før vi har fått opp lister og sånt.. Det skal snekkerne gjøre når de kommer tilbake. Skal komme på torsdag og da skal vi endelig bli ferdig med dette her. GLEDER meg!! Da kan vi jobbe når vi har lyst og med det vi har lyst til. Frykter at ting da kommer til å ta ekstremt lang tid, men pytt.. Nå er det på tide med kosedager og lange trilleturer med liten flink frøken Bare få navnefesten overstått nå.. Den skal vi ha 12. februar. Vi blir 15 stk + ei på 11 måneder og Milla Sofie til middag og så har vi invitert 8 stykker til til kaffe og kaker. Skal servere skikkelig tradisjonell mat.. Til hovedrett blir det røkt lammelår med poteter og kålrotstappe og til dessert blir det sjokolademousse. Forretten er jeg ikke helt sikker på enda. Noe med reker eller laks kanskje.. Har tenkt til å lage en marsipankake, belle helene og pavlova. Svigermor og svigerinnen min skal også bake, men jeg vet ikke hva de kommer med. Blir moro å ha stort lag i nytt hus selv om vi ikke er ferdig med fullt så mye som jeg hadde tenkt.. Pytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 4. februar 2005 #1754 Del Skrevet 4. februar 2005 Bare innom en liten kjapp tur! Tenker på dere og gleder meg til å se hvordan dere har fått det når alle er tilbake i storform Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 4. februar 2005 Forfatter #1755 Del Skrevet 4. februar 2005 Milla Sofie har fått vannkopper Kom i går.. På 5 månedersdagen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 4. februar 2005 #1756 Del Skrevet 4. februar 2005 til Milla Sofie fra Erik!! De kan klemme så mye de vil, de er like smittsomme begge to... Hvordan går det egentig med mannen. Han blir ikke smittet han vel?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 18. februar 2005 #1757 Del Skrevet 18. februar 2005 Hallooooo... er du her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #1758 Del Skrevet 18. februar 2005 Joda.. Jeg er her jeg.. Men leser mest.. Er liksom så lite tid til å være her nå. Milla Sofie er så utrolig mye mer spennende å være med Er mer på NybaktMamma om dagen. Der kan jeg spørre om det jeg lurer på og dele erfaringer med mødre som har barn som er like gamle. Kjempekjekt syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #1759 Del Skrevet 18. februar 2005 Og så er det så lenge siden jeg har skrevet nå at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne, så da blir det utsatt sånn at jeg har ENDA mer å skrive om.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 20. februar 2005 #1760 Del Skrevet 20. februar 2005 Det er kjekt med nm, men der forsvinner innleggene og blir en del av hele nm. Her i dagboken er det lettere å finne info om nettopp deg og dine. Jeg sier litt: "Ja takk begge deler." Men så har jeg jo tatovering av Ole Brum på ankelen også da... Søndagsklem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå