Hermione Skrevet 13. september 2004 #1541 Del Skrevet 13. september 2004 Heisan meta! Gratulerer med Milla Sofie! Har visst ikkje fått somla meg til å gratulere deg før no eg :oops: Blir så lite tid til å skrive her inne etter at Malin kom. Og så slit eg endå med å sitte pga stinga. Du slo meg på målstreken, du! Sjølv om vi fekk rier omtrent samtidig fødte du to døgn før meg :o Til tross for klønete sying kunne eg godt tenkt meg din fødsel i staden for min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 13. september 2004 #1542 Del Skrevet 13. september 2004 Bare innom og titter litt! Høres ut som dere har det fint, alle tre! Ha en storartet uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 14. september 2004 #1543 Del Skrevet 14. september 2004 Innom med en stoor klem jeg :klem2: Håper du har en fin dag og koser deg masse med superprinsessen :hjerter2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 14. september 2004 #1544 Del Skrevet 14. september 2004 Hei du, og takk for hilsen i boken min Høres ut som om dere har det kjempefint, jeg gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 14. september 2004 Forfatter #1545 Del Skrevet 14. september 2004 Tror Milla Sofie har økedøgn.. Ammet forferdelig masse i går kveld og i dag Men det er jo vanlig, så det er greit nok det Men nå skal vi se film. Fahrenheit 911 står på planen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 14. september 2004 #1546 Del Skrevet 14. september 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 15. september 2004 Forfatter #1547 Del Skrevet 15. september 2004 Nå sover veslefrøkna.. Så får vi se hvor lenge det varer. De to siste gangene jeg har lagt henne har det tatt 10 minutter og så våkner hun.. Vi får henne ikke til å sovne helt av seg selv i sengen sin ennå. Stort sett sovner hun på fanget etter mat. Mandag hadde vi besøk av en venninne av meg. I går hadde vi besøk av et vennepar sammen med datteren som ble ett år i slutten av mai. De venter nr 2 i mars Ikke så veldig overrasket over det, men veldig koselig var det I dag er mannen på tomten. Det er endel avfall som må kastes og det er vårt ansvar. Litt rart å være alene med veslefrøkna. Har ikke vært det før.. Går nok bra. Milla Sofie er jo så snill. Har forresten prøvd litt aktivt å få henne til å ta smokken nå. Hun suger på fingrene, men jeg vil heller at hun skal bruke smokk. Hun suger på den i korte perioder og mister den ganske ofte. Sugeteknikken er jo ikke den samme ved amming som ved smokkesuging.. Smokker skal jo være bra mot krybbedød også. Og fingrene kan jo fort gi litt ufordelaktig tannstilling. Klynking fra sengen... Hun liker best å være tett inntil oss. I natt sov Milla i sengen min en god stund og katten sov oppå beina mine. Er ikke mye plass igjen til meg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 15. september 2004 #1548 Del Skrevet 15. september 2004 Åååh, det er så koselig å lese i dagboken din nå.. Må være helt fantastisk og endelig ha henne i armene. Så dere har katt dere også. Har selv en innekatt, og er veldig spent på hvordan den kommer til å reagere når det kommer en baby i huset. Er redd den kan bli sjalu, gå til angrep o.l.... Har du noen tips til meg hadde det vært fint.. Ha fortsatt en flott dag. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 15. september 2004 #1549 Del Skrevet 15. september 2004 Sugeteknikken er jo ikke den samme ved amming som ved smokkesuging.. Smokker skal jo være bra mot krybbedød også. Og fingrene kan jo fort gi litt ufordelaktig tannstilling. Sikkert mange ulike teorier om dette, men jeg har lest ammeguru Gro Nylanders meninger om dette (bla i "Mamma for første gang"), og hun forfekter motsatte synspunkter. Smokk kan lettere skade tannstillingen, og det er suging som kan være med på å redusere risikoen for krybbedød. Altså, kan mye amming være like bra som smokk til akkurat det. Og: fordi sugeteknikken er forskjellig på smokk og bryst, kan enkelte barn bli sugeforvirret av smokk og nekte bryst etterpå. Ifølge henne. Men dere må jo ta deres egne valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 15. september 2004 #1550 Del Skrevet 15. september 2004 :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 15. september 2004 Forfatter #1551 Del Skrevet 15. september 2004 Puh.. Endte opp med at min lille skatt gråt i flere timer :cry: Hun hadde vondt i magen og fikk ikke til å gå på do. Jeg masserte, koste, badet og til slutt fikk hun litt sukkervann. Vet ikke hva som hjalp, men noe var det ihvertfall. I sjutiden matet vi og så sov hun til 22. Spiste litt til og nå sover hun igjen. Håper dette var et engangstilfelle... Grusomt å høre på gråten hennes og ikke kunne gjøre så masse for henne :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. september 2004 #1552 Del Skrevet 16. september 2004 Går det bra med ammingen, meta? Selv ga jeg opp på sykehuset. Har for store pupper med for liten brystvorte så smurfen får ikke noe godt tak uten at jeg nesten kveler han - :oops: Så vi har gått over til flaske fra dag to vi. Fungerer kjempegodt, for jeg pumper meg, og har mer enn nok melk. Pumpa 760 ml i går :o Smokk anbefales. Vi har alt fått smurfen til å ta den, men det kan kanskje være fordi han er vant med flaske at det gikk så lett? Vil heller ikke at han skal stappe fingrene i munnen for å stille sugetrangen, for jeg gjorde det da jeg var lita, og det endte opp med mange 1000 - lapper i tannregulering. Da tror jeg smokk er bedre. Men jeg har erfrat at det er bare å prøve seg fram på merker. Han spytter ut Avent smokkene, men NUK sine fungerer bra ser det ut som. Det er herlig å være mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 16. september 2004 #1553 Del Skrevet 16. september 2004 Kjære dagboknabo! Vi er mange som skriver nesten hver dag, men vi fyker likevel over på side 2 temmelig kjapt. Jeg har dessuten observert at dette er det flere av oss som syns er litt dumt. Derfor prøver jeg meg på et lite opprop på ”ris og ros” for å se om moderatorene vurderer å revurdere litt – og i det minste dele ”oss” i to. (Som vel egentlig er tilstrekkelig?) Er du enig med meg, skriv gjerne under på mitt lille innlegg, som du finner her --> http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=96556 Ha en fin dag! fra Månebarnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 16. september 2004 #1554 Del Skrevet 16. september 2004 Innom med en liten klem og sier at jeg tenker på deg. Ikke helt i form om dagen - forskjølet og vond i halsen - så besøk tror jeg vi må utsette litt slik at ikke masse Kg-babyer blir syke... Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 16. september 2004 Forfatter #1555 Del Skrevet 16. september 2004 Stakkars lille skatten min hadde det ikke bra i går. Men i dag er alt så mye bedre :D Milla ville ikke sove i vuggen i går kveld, så vi lot henne få lot til å sove på fanget. Hun var jo helt utslitt stakkars :cry: Hun fikk mat i 01-0130-tiden. Etter det sov hun til 0500. Matet igjen 0630 og kl 0830 våknet jeg av en liten pludrende baby ved siden av meg. Hun bare lå og sprellet og tittet seg rundt Ammingen går greit. Jeg er ikke helt komfortabel med det.. Altså.. Det er ikke noe kos liksom. Bare mating. Jeg har tenkt litt å amme til jul, så får vi se etterhvert liksom. Jeg har nok melk ihvertfall.. Har ikke kjøpt pumpe ennå, men jeg har jo ingen planer om å sitte hjemme hele tiden, så kanskje jeg kjøper etterhvert. Tenkte på å gi MME når jeg er vekke, men jeg lekker jo om det har gått for lang tid. Smokk er sånn så som så.. Hun er ikke noe særlig begeistret. Liker avent bedre enn mam. Tror det er fordi smokken på mam er lenger og kommer for langt inn i munnen.. Akkurat nå ligger hun i armene til pappaen og koser med smokken. Ville gjerne kose puppen, men det blir litt sårt gitt :-? Jeg er HELT for oppdeling og har signert innlegget ditt, Moonchild Håper du fort blir bra igjen da, Mayamor. Hadde vært koselig å treffes snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 16. september 2004 #1556 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg skal treffe Milla snart!!! Kanskje vi kommer en tur på søndag, når hangoveren har gitt seg?? Caos vil også treffe henne... Snakker om det ofte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 17. september 2004 #1557 Del Skrevet 17. september 2004 Håper du (og familien din) får en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 17. september 2004 Forfatter #1558 Del Skrevet 17. september 2004 Sliter mer og mer med bekkenet gitt.. Hadde noen veldig fine dager etter fødselen, men nå er de gamle problemene tilbake Håper det er et blaff.. Dette har vært en litt hektisk uke når det gjelder besøk. Mandag kom en venninne av meg, tirsdag et vennepar og datteren, onsdag "fri", torsdag et vennepar, i dag onkel, tante og kusinen til Milla, i morgen "fri", søndag et vennepar og kanskje Magnhild m/familie Koselig å vise fram nurket vårt I dag ringte de fra helsestasjonen. Jeg har bedt om å få lov til å følge opplegget på den helsestasjonen som er der vi skal flytte til. Det fikk jeg heldigvis lov til De har grupper og den gruppen jeg skal være i, har pt to andre småttiser som ble født helt i slutten av august. Håper mødrene er koselige. Jeg kjenner ingen dit vi skal flytte til, så det hadde vært kjekt om vi kunne bli kjent med noen Nå hørte jeg nettopp at min lille datter gjorde i bleien, så det er på tide med bleieskift. Hun har vært litt urolig i dag. Mistenker at hun har litt luftbesvær innimellom, for så fort hun har fått gått på do, er hun i mye bedre humør. Jeg har selv mye problemer med magen, men jeg håpet sterkt at hun skulle slippe unna.. Foreløpig ser det ikke sånn ut. Stakkars lille skatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 17. september 2004 #1559 Del Skrevet 17. september 2004 En liten hilsen fra meg. Leit å lese at du plages av bekkensmerter. Det er visttnok ofte sånna t man kan bli bedre den første tiden, for så å gå tilbake til samme gamle vondten :evil: Det er derfor de sier at man skal ta det veldig med ro selv om man føler man har overskudd å energi. Prøv å hvil deg når du har sjans og ikke gjøre ting som du vet er feil i forhold til bekkenproblematikken. Så håper jeg virkelig at du blir bedre. Det der er ikke no bra :trøste: Kanskje en tur til "riktig" fysioterapeut??? Ellers har jeg veldig lyst til å treffes. Når du er klar for det. Kanskje det er best på kveld uten baby når du vet at hun tar flaske?? Det husker jeg at jeg syntes ihvertfall. Var ikke mange timene jeg kunne være borte fra Ingvild (er det fremdeles ikke) før brystsprengen er grusomt ubehagelig. Da er det deilig å få tømt seg - så en pumpe kan være veldig grei å ha. Vil jo ikke risikere noen betennelse... Tenker på dere. Klem ny dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 17. september 2004 Forfatter #1560 Del Skrevet 17. september 2004 Jeg har ringt til din fysioterapeut, Ny Dag, så jeg står på venteliste. Håper jeg kommer til der om ikke SÅÅ lenge Jeg har veldig lyst til å finne på noe jeg. Men foreløpig tror jeg ikke det er så lett å finne på noe uten baby. Men med baby går vel fint det også Det er jo ikke sånn at hun har noen tidlig leggetid ennå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå