Jinx Skrevet 4. september 2004 #1481 Del Skrevet 4. september 2004 NYDELIG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 4. september 2004 #1482 Del Skrevet 4. september 2004 Så vakker jente dere har fått Gratulerer Meta og Metamannen (som er så flink å legger ut bildet). Velkommen til verden kjære Milla!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 4. september 2004 #1483 Del Skrevet 4. september 2004 Noomin så søt Milla var.. gratulerer så masse! Gleder meg til mere referat fra fødselen.. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 4. september 2004 #1484 Del Skrevet 4. september 2004 Jeg er offisielt forelska!!!!! Milla Sofie er 1000 ganger nydeligere live :hjerter2: Fikk holde leeeenge og koste meg masse! Mannen syns hun var altfor liten og turte ikke helt, får ta det igjen siden Meta så uforskammet opplagt ut, hadde aldri trodd hun hadde født for et døgn siden om jeg ikke visste det!!!! Gleder meg masse til neste gang vi sees!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 4. september 2004 #1485 Del Skrevet 4. september 2004 Åhhh for en nydelig prinsesse du har fått GRATULERE SÅ MYE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 4. september 2004 #1486 Del Skrevet 4. september 2004 Helledussen for en nydelig Milla Sofie! Gratulerer så mye til meta og meta-mannen, og nyt nå tiden som ferske foreldre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 4. september 2004 #1487 Del Skrevet 4. september 2004 Å så nydelig! Gratulerer så masse!!! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 4. september 2004 #1488 Del Skrevet 4. september 2004 Bizzy's mann får ta det igjen om ca 9 måneder han... Milla er absolutly nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 5. september 2004 Forfatter #1489 Del Skrevet 5. september 2004 Tusen takk for alle gratulasjoner Fødsel og alt gikk som en drøm. Hadde murringer og sånt på torsdag kveld, men ikke sånn at jeg trodde dette var det store. I 0130-tiden begynte vi å ta tiden på sammentrekningene (jeg var ikke overbevist om at det var rier). Da var det 7 minutt mellom to rier, så ble det 6 minutter, så fem minutter mellom. Det gikk utrolig fort! Etter en time med rier var det fire-fem minutter mellom og mannen ringte føden. Der fikk vi beskjed om å vente til det var tre minutter mellom "fordi det ikke skjer noe med førstegangsfødende de første 10 timene". Orket ikke ligge mens jeg hadde rier, men var oppe og gikk. Tok meg en dusj og da kom riene hele tiden. De varte opptil 2 minutter av gangen. Og med 3-4 minutter fra starten av en rie til begynnelsen av neste, så var det ganske i ett.. Ringte til kk igjen og fikk da beskjed om at vi kunne komme hvis vi ville. Klokka 0430 ankom vi kk. Mannen fikk ikke lov til å ta med bagen opp, for jeg var sikker på at vi kom til å bli sendt hjem. Men nei.. Da hadde jeg 4 cm åpning. Var i badekaret en stund, sto mye, gikk endel, prekestolen var flittig i bruk. Følte selv at jeg jobbet godt med riene og bare pustet meg gjennom de. Fikk mye skryt for det underveis av jordmor. 0720 sto hodet i åpningen. Jeg fikk kjenne. Jordmor sa at på to rier nå, så er babyen ute. Problemet var at nå stoppet riene opp.. Prøvde å trykke uten rier. Hadde nemlig ganske mye trykketrang, men det gikk ikke så bra. Det ble etterhvert litt hektisk for hun kom ikke ut.. De har visst en sånn times regel som sier at trykketiden ikke skal vare mer enn en time. Til slutt var jeg nødt til å få riestimulerende drypp og så måtte jeg opp i fødeseng og klippes. Da kom hun med et skrik kl 0850. Fikk henne opp på magen og hun var jo bare nydelig!! Klippingen måtte sys. Ikke så innmari behagelig. Jordmoren var turnusjordmor og hadde lite erfaring med klipping. Når hun var ferdig å sy, tilkalte hun en annen jordmor. Hun var ikke fornøyd med syingen. De prøvde å fikse, men endte opp med å ta opp alt og gjøre det på nytt.. Ble liggende veldig lenge på ryggen da. Det var faktisk nesten det værste ved hele fødselen. Bekkenløsning og lang sytid... Men det er jo veldig viktig for fremtiden, så det er greit nok det. Fødte helt uten smertestillende og det er jeg veldig glad for. Vil si at jeg hadde en drømmefødsel selv om jeg i slutten ikke hadde nok rier og måtte klippes. Mannen var veldig flink og masserte masse og ga meg vann og klut underveis. Godt å ha han der! I går fikk jeg en utrolig nydelig diamantring i hvitt gull og røde roser. Har ammet henne så langt og det går fint. Jeg er litt sår, men det går seg vel til. Nå ligger nurket fint og sover. Klemmer til alle fra en fryktelig stolt mamma-meta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 5. september 2004 Forfatter #1490 Del Skrevet 5. september 2004 Det er bare så utrolig rart å være mamma! Det er fantastisk, skummelt, rart, absurd og alt på en gang.. Og jeg kunne ikke fått noen nydeligere datter. At vi har klart å skape henne, er jo bare helt utrolig! Jeg kan ikke få sett nok på henne. Vesle skjønningen vår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 5. september 2004 #1491 Del Skrevet 5. september 2004 Hørtes ut som en flott fødselsopplevelse, selv om det ble litt hektisk en periode. Datteren din er kjempenydelig! Du har all grunn til å være stolt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 5. september 2004 #1492 Del Skrevet 5. september 2004 Jeg er glad!!! Alt gikk som du ville!! Tenk det da!!! :o Ikke noe gale! Også går det bra med ammingen!! Jeg er så glad!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 5. september 2004 #1493 Del Skrevet 5. september 2004 Fin fødsels-historie! :rosasmil: Fikk litt grøss da jeg leste om klipp og sy, men ellers var den herlig! Og så tøff du var! Har du tatt stilling til videre amming? Håper du finner den løsningen du kan trives best med :-) Jeg lengter etter å høre enda flere barsel-ord! Det er så fint! :hjerter2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 5. september 2004 #1494 Del Skrevet 5. september 2004 Åh, så herlig, Meta! Det virket som en fin fødsel, det var godt å høre. Har tenkt mye på dere i helgen. Kos dere og nyt tiden fremover :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 5. september 2004 #1495 Del Skrevet 5. september 2004 Flott rapport! Og den nydelige jenta må jo være verdt det!! Er du hjemme allerede eller er det pc på kk.... Ønsker dere en fiiin tid fremover og igjen- gratulerer med en nydelig prinsesse!! :hjerter2: :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. september 2004 #1496 Del Skrevet 5. september 2004 Fantastisk flott fødselshistorie. Utrolig hvor raskt de kommer om de har bestemt det sånn. Venter jo ikke mindre på vår lille pjokk nå da Hva ble det med overtid til oktober du liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 5. september 2004 #1497 Del Skrevet 5. september 2004 Gratulerer så masse med prinsessen... Hun er bare helt nydelig. Ble helt rørt her jeg sitter... Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 5. september 2004 #1498 Del Skrevet 5. september 2004 Gratulerer så masse med den lille tulla. Hun var helt utrolig nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 5. september 2004 #1499 Del Skrevet 5. september 2004 Hørtes ut som du hadde en positiv fødselsopplevelse, tross alt! Da skal jammen jeg tørre å føde en gang jeg også! Gratulerer igjen, Meta - med vel overstått svangerskap og fødsel, gratulerer som mamma og gratulerer med Milla Sofie. Nå har du og Metamannen en familie! Gleder meg til å se deg og Milla på neste treff!! :hjerter2: Stor klem!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 5. september 2004 #1500 Del Skrevet 5. september 2004 Jeg har hilst på Milla, jeg har hilst på Milla Vi spiste søndagsmiddan hos foreldrene til mannen som bor like ved Meta-mammaen, Meta-pappaen og lille Milla....aå jeg klarte ikke holde meg unna. Å guuuuud så skjønn ho er :hjerter2: og så er ho mye mindre enn ho ser ut til på bildene. Det er et vakkert barn dere har skapt sammen Meta, helt nydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå