Gå til innhold

Underveis

meta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Oii! Grattis med 38 uker ja! Nå er det ikke mye igjen!!

God bedring til mannen din.. :trøste:

Ha en riktig god helg, Meta!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 38 uker :hoppe:

Godt å se at det går framover i rekordfart (synes jeg da) for deg for jeg er jo like bak selv. 36+0 i morgen :wink:

Håper du får en fin helg, og at mannen din blir frisk som en fisk snart. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: metamoren!!

Hvordan har dagen vært??

Du har liksom vært borte hele tiden.

Du vet jeg blir nysgjerrig av sånt noe... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skjer ikke noe her altså ;)

Var i butikken og fikk besøk av en venninne. Veldig koselig det altså, men sånn fødemessig så er det ingenting å fortelle om :)

Har hatt en fin dag egentlig.. Mannen er jo syk, så det har liksom blitt litt rolig dag.

I morgen kommer svigers en tur. Ville se mage og hus, så da skulle de ta oss med ut på lunsj også. Blir nok kjekt. Håper bare mannen er litt bedre i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra Barn i Magen:

I dag er det lørdag 28. august. Du går nå i 39. svangerskapsuke og har 15 dager (2 uker) til termin søndag 12. september 2004

Mors uke 39 og fosterets uke 37: Bare 5% føder på termindagen

Babyen din er nå i snitt 48centimeter lang og veier døryt 3000gram. I løpet av denne siste måneden har øret blitt ferdig bygget. Babyen kjenner igjen mors og fars stemme etter fødselen og vil allerede timer etter fødselen kunne skille på sin egen mors melk og andre mødres melk.

Livmoren ligger tre til fem centimeter nedenfor nedre del avbrystbenet og det er litt bedre å puste. Det at hodet enten har festet seg eller står godt nede i bekkenet gjør at de med bekkenløsning får det bedre nå fordi bekkenet stabiliseres av at hodet står som en propp der.

Har du ikke gjort det før, så er tida inne for å pakke en liten bag med det du vil trenge på føden og barsel.

Det du trenger er:

Hårbørste og sjampo

Tannbørste og pasta

En stor skjorte eller t-skjorte

Amme bh

Et par romslige truser der det er plass til solide bind

En vid og god bukse eller skjorts (mange svetter mye etter fødselen)

Sandaler eller litt løse innesko

Penger til å ringe for eller telekort

Fuktighetskrem til ansikt og kropp (luften er tørr og varm på sykehus)

Klær som babyen kan reise hjem i, alt ettersom tid på året.

En liten notisbok dersom du har noen tanker du vil huske. Enten tanker som minner eller spørsmål til personalet.

Noen steder må du etterhvert også ha med bind til deg selv til når du er på barsel. Hør med fødestedet ditt.

Ta med minst mulig av verdi da det desverre kan være en del tyverier rundt omkring fordi det er vanskelig for personalet å se hvem som ikke hører til på en travel barselavdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du pakka bag'en meta? Har begynt jeg, men ikke fått neddi alt som skal dit enda. Skal gjøre den klar nå, for etter i går ble jeg litt oppmerksom på at jeg kanskje trenger den før jeg aner :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå er det jammen ikke lenge igjen, Kipa :danse: Men jeg er klar for baby i dag jeg ;)

Bagen er sånn halvpakket, Monja. Står under sengen med endel ting i. Babyens klær er ferdigpakket ;) Sikkert fryktelig viktig :ler:

Hadde en koselig dag i går. Svigers kom i 12-tiden og så dro vi på kjøpesenter fordi svigermor skulle hente noe. Var innom et par-tre barnebutikker. De ville nemlig kjøpe kjøredress til babyen vår. Den ene jeg hadde plukket ut, likte ikke svigermor, så da ble det ikke den. Måtte innom et annet kjøpesenter og kjøpe en altfor dyr en der isteden :ler: Skikkelig fin var den jo, men jeg syns egentlig ikke det er noen vits å kjøpe veldig dyrt babytøy. Jaja.. Hun betalte ;) Etterpå dro vi til byen. Spiste lunsj på Peppe's før vi dro ut til huset vårt for å titte på fremgangen. Nå har vi takstein :hoppe: Er moro å se hvordan det går framover :enig_animasjon:

Når vi stoppet ved huset, kjente jeg at det luktet svidd og at det kom litt røyk ut ved panseret. Sier til de andre at jeg tror bilen koker og jammen gjorde den ikke det. (svigers sin bil). Svigerfar ble fryktelig stresset, men siden det var vann nok på bilen ville han kjøre videre etterpå.. Det gikk selvsagt ikke særlig bra.. Bilen kokte igjen. Jeg foreslo at vi skulle ringe taxi (de ville ikke ringe falken) og hente vår bil med tilhengerfeste og slepe bilen deres, så da gjorde vi det. Svogeren min måtte komme og møte oss for svigers skulle egentlig videre til de og være barnevakt. Så da dro svigermor med svogeren min, mens mannen, svigerfar og jeg tauet bil. Og litt stolt jeg da.. Hehe.. Pappa er opprinnelig bilmekaniker (nå økonomi-regnskaps-altmulig-person på et bilfirma). Svigerfar ville forsøke å starte bilen selv etter at vi hadde peilet oljen og funnet ut at det var ALTFOR lite olje på. Jeg sa at jeg syns vi skulle få noen til å se på bilen før vi gjør noe mer. Pappa var enig med meg og stolt fordi jeg "løste" situasjonen med å taue og sånt. :sjarmor: Glad vi har problemfri bil jeg *bank i bordet* og glad for at jeg til stadighet peiler olje selv om vi fortsatt ikke har trengt å fylle på utenom de vanlige oljeskiftene. Nissan er best :ler:

På kvelden koste mannen og jeg oss med ost, kjeks og te. Han er fortsatt syk, men bedre :)

Så film til og det var det som var aller best.. I filmen var det en mann som sa hadet til familien sin når han skulle til jobb. Åpnet døren bak og sa hadet til en liten baby. Da lagde mannen en sånn liten koselyd. Og så ble han litt flau for at han hadde gjort det. Jeg ble jo bare hoppende glad. Gleder meg sånn til Milla kommer :hoppe::danse:

I dag skal vi på lunsj med Magnhild og Ionaa og deres familier. Det gleder jeg meg til :hoppe:

Og i kveld skal jeg besøke Bizzy :danse:

Kjekk dag :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Utrolig gøy å fikse opp i sånne situasjoner ja! Og spesielt når det er sånne situasjoner som det typisk er mannfolk som tar seg av. Synes jeg ser deg - høygravid og det hele, ordne alt dette! Du er ikke tapt bak en vogn nei! :D

Det er sikkert teit å si "lykke til" i forkant av en fødsel - men som jeg har skrevet til Hermonie også: Av mangel på bedre ord, så sier jeg lykke til likevel - og jeg sier det nå siden babyen i grunnen kan melde sin ankomst som helst. :D

Kos deg hos Bizzy i kveld da! Hils til henne! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Huldra :bukke: Syns lykke til er helt passende jeg :) Tror jeg kan trenge det ;)

Vet ikke hvorfor det heter kjøredress egentlig :klø: Det er jo egentlig bare ytterklær til babyen liksom. Kunne like gjerne hett utedress eller no? :klø:

Kjempekoselig lunsj med Magnhild, mann og barn, Ionaa, mann og barn og min mann på Friday's i dag :)

Etterpå måtte jeg sove :oops: Er i dårlig form. Håper ikke mannen har smittet meg og at jeg er feberhet og forkjølet i morgen. Akkurat nå føler jeg meg tygd og spyttet ut igjen.

På ovnen putrer fårikålen. Fant ut at dersom jeg skal amme litt, kan jeg jo ikke spise fårikål, så da måtte jeg jo nesten gjøre det nå. Håper nemlig på å slippe å gå så veldig lenge over termin. :sjenert:

I morgen skal jeg på kontroll igjen.. Skjer vel neppe noe nytt :roll: Skal nevne mangel på bevegelse for legen da også. Liker ikke at hun er så fryktelig rolig :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hei

Det blodtrykket var ikke helt bra nei :o

Håper alt går bra under CTG en og at alt står bra til !!

Masse klemmer fra Pludre 13+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, det var litt høgt blodtrykk, ja :o

Får håpe det berre var du som var litt stressa og at det ikkje er svangerskapsforgiftning på gang.

Lykke til med CTG på sjukehuset. Alt er sikkert ok. Er jo normalt at babyen blir litt roligare på slutten når det blir trangt om plassen. Men det er veldig godt å få sjekka det likevel, så slepp du å gå rundt å vere bekymra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg nå blei jeg fryktelig stressa :roll: Hva betyr det som er skrevet på messenger nå? hvor(!!!) er det lekkasje?? Og så har du såpass høyt blodtrykk og skulle ta ctg i tillegg.....blir nesten litt hyper her jeg...og litt småengstelig.

Takk for sist og håper alt står bare bra til med dere. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...