Gå til innhold

Underveis

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. æsj, jeg blir litt misunnelig på dere som har hatt treff asså.. :roll:

Hihi, har du et lite bim-tog i magen din?

Deilig lyd.. :hjerte:

Får håpe du kan slappe mer av og ikke bekymre deg så veldig for at det skal gå galt nå som du har hørt h*n..

Nå er du jo snart over i 2 trimester, og der er det myye finere å være skjønner du, ikke noe kvalme, baby som sparker, kulemage..

Masse koselige ting som skjer nå snart.. :wink:

Har du blitt 'sjøla du a'.. God bedring!

:trøste:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow, Salamandra!! Ditt innlegg ble innlegg nr 600 i dagboken min :D Takk for hilsen!

Forkjølet og feber.. Skikkelig artig. Blir jo ikke noe mer energisk når jeg i utgangspunktet er slapp pga Bim.. Ellers har jeg det bra :D

Mannen var litt "sint" på meg for at jeg gikk på jobb i dag med feber, men jeg har så dårlig samvittighet pga sykemelding og sånn nettopp, at jeg ikke vil holde meg hjemme.. Tror jeg skal ha rimelig høy feber for at det har noen innvirking på lille vennen min.

Nå jobbe litt. Kanskje jeg får svart litt bedre på innleggene i kveld.. I går orket jeg rett og slett ikke å sitte på nettet :(

Meta 11 + 2 :-)

Skrevet

Tihi, i dag har Bim fått sin første pakke :ler: Mormor og morfar (altså mine foreldre) sendte en omslagsbody med bamser og et todelt sett med grå og hvit bukse og hvit omslagsjakke fra Lindex Newborn og en body med tre knapper foran (sånn bestefargenser sak liksom). Det var så mykt og godt og smått :hjerte:

Nå har jeg sovet lenge middag, så nå sitter jeg her og drikker rett i koppen kakao. Egentlig skal jeg vaske og rydde og lage kake. Svigers kommer på besøk i helgen og skal overnatte. De ville nemlig kjøpe mamma-klær til meg. Vi har altså så snille foreldre!! Mamma og pappa kjøper babyting og foreldrene til mannen kjøper ting til mor :) Tror ikke vi har så masse å klage på akkurat..

I tillegg har mamma og pappa lovet oss en vogge. Den må pusset og males om, men er veldig fin ellers. De skal kjøpe bilstol også.

Så var det hilsnene da :)

Jeg tror hjertelyden til Bim var den mest fantastiske lyden jeg har hørt i hele mitt liv, Havsulen :) Hele skapningen er noe jeg aldri slutter og forundres og imponeres over. Mennesket er rett og slett en fantastisk skapning :Nikke:

Tror du hadde følt det på samme måte jeg, Lillen :) Dette er vel den viktigst og mest fantastiske oppgaven kroppen min noengang har hatt.. Ikke rart den protesterer litt inniblant :wink:

Du skal nok få lov til å ta noen av disse tantepliktene også, Bizzy. Kan ikke selvutnevne seg som tante uten at man må skifte æsjebleier :tunge1:

Tusen takk for kjempekoselig hilsen i boken min, Juni04 :-) Ble fryktelig spent på hvem du er.. Legger jo ut om alt mulig her som ikke engang de beste venninnene mine vet om.. Med unntak av ei som har fått lov til å lese her da :wink: Du virker jo hyggelig, så da går det vel helst bra tenker jeg :) Og så VET jeg at jeg er utrolig heldig!! Har en mann som er så skjønn og gleder seg masse til å bli pappa. Jeg er så utrolig glad i ham :hjerter: Håper virkelig at du er like heldig som meg!! Du har vireklig noe å glede deg til ihvertfall.. Bryllupsdagen var den beste dagen i mitt liv tett fulgt av dagen vi hørte knøttet vårt :hjerte:

Kvalmen begynner å avta, Jinx :) Er MYE bedre nå.. Ikke er jeg fullt så trøtt heller og svimlebygene kommer sjeldnere :D

Jeg er veldig enig, Magnhild. Det var SÅ koselig :Nikke:

Det skal ikke stå på meg ihvertfall, Mayamor. Hadde syns det var kjempekoselig å treffe dere igjen! Praten gikk jo så greit sist, så da går den sikkert enda greiere neste gang :)

Håper ikke jeg smittet noen, Ny Dag :-? Ble bare dårligere og dårligere liksom.. Er gjerne sånn om vinter/våren.

Du skulle bodd her på Vestlandet du også, Salamandra :-) Kunne vært med på treff du også. Det hadde vært veldig koselig :) Dere er jo endel gravide og wannabe-gravide i Oslo-området også, så kanskje dere kan arrangere treff. Det er virkelig koselig :D

Slapper veldig mye mer av nå, sår jeg har hørt hjertelyd. Fikk kjeft av mannen når jeg spurte om han trodde det var vanlig at det gikk galt etter at man hadde hørt hjertelyd.. Fikk streng beskjed om at NÅ var det nok.. Har ihvertfall sluttet med mareritt så langt.. :)

I morgen skal jeg nok en gang på kundearrangement med jobben på kvelden.. Æsj.. Har IKKE lyst til å gå.. Vil heller spise deilig mat sammen med mannen min.. Jaja.. Vi får ta det igjen en annen helg :)

Nei.. Lurer på om det er på tiden med litt :husarbeid: Blææ :tunge1:

Skrevet

Hola canola!

Jeg er bare innom med en kjapp :klem: - for her er det jammen lenge siden jeg har vært!

Så koooselig å høre det lille magetoget :hjerter: Det er så fint å få følge graviditeten din på 'nært' hold :D

God helg! :vinke:

Gjest Mayamor
Skrevet

Takker for koselige ord inne hos meg. :sjenert:

Men det føles slettes ikke som om jeg er en god mor

når den 7-årige "terroristen" oppfører seg som han til tider gjør... :cry:

Men det er vel slik for de fleste: enkelte faser en bare må igjennom desverre...

Men så er det jo slik at en får ikke bare en 7-åring dettende ned i fanget...

Du vil jo gå igjennom alle stadiene opp til 7-års stadiet - og videre...

Hver alder har sin sjarme og sine utfordringer.

Og selv om du har flere barn: er det neste kanskje helt annerledes...

Og det er utrolig hvor stor "tabbekvote" et barn har hos mamman sin... :hjerte:

Ganske utømmelig vil jeg tro... :wink:

Klem fra Mayamor

Skrevet

Det ble nå voldsomt lite kg-tid om dagen syns jeg :oops: Det skjer så masse om dagen, så.. Formen begynner å krype seg tilbake, så nå orker jeg et mer sosialt liv og det går visst utover kg..

Fredag kveld var jeg på jobbarrangement på jobben. Helt greit. :kvalm: opp av fiskelukten, men det er nå så.. Lørdag kom svigers på besøk. De ville kjøpe mammaklær til meg, så da gjorde vi det.. Har ikke akkurat så voldsomt med babymage å putte inni, men det virker som den vokser :D Endte opp med et olaskjørt og et svart skjørt med sånn strikk bak for regulering. Utrolig kjekt! Og så fikk jeg en sort bukse (som jeg kan bruke nå egentlig, men ikke vil bruke før jeg har litt mer kul å skryte av), en bluse og to topper med trekvart lange armer. Greie svigerforeldre ja :D Så spiste vi lunsj på Friday's (før jeg kastet opp, vanvittig pinlig :oops: ) og på kvelden spiste vi taco-middag, så min bror bjørnen og så spiste vi kaken jeg hadde bakt og spilte TP. Søndag ble det sen frokost før svigers reiste hjem. Mannen og jeg hade kosedag. Jeg lå i armkroken mens vi leste hver vår bok :hjerter: På kvelden kom en venninne på fastelavnsboller. Skikkelig koselig. Men det ble nå litt sent for min del, så i dag må jeg innrømme at jeg er litt :Gjesp:

I kveld skal jeg på besøk til en venninne med en ni måneder gammel baby. Gleder meg masse til det :D Er vel en måned eller noe siden jeg så henne og de vokser jo så masse i den alderen, så det blir spennende :)

Nå skal jeg jobbe litt og så skal jeg prøve å være innom litt oftere :)

Meta 11 + 6 :vinke:

Skrevet

Ingenting spennende å skrive.....

Ville bare sende over en klem jeg :klem2:

Skrevet

Heisann,

bare en liten tur innom. Høres ut som du har hatt en fin-fin helg.

Kjekt med greie svigerforeldre (og foreldre selvsagt). Grattis med nye klær.

Kos deg på "baby-besøket" i kveld. Jeg skal sannsynligvis selv besøke baby. Bare 3 dager gammel :kyss: Gleder meg.

Ha en fin dag og uke videre :wink:

Klem Ny dag

- du har nok ikke smittet meg med noen bassilusker... men sant nok, så er jeg ikke helt i form. Har hatt vondt i halsen og sikkert litt feber også siden før helgen. Men er ikke syk altså, bare litt utafor...

Skrevet

Grattis med nytt mamma-tøy, da.. :D

Kjøpte meg to mammabukser og en ny topp i helgen jeg også, hadde nemlig klart å få maling på den beste mamma-buksa mi.. :klaske:

Håpløs asså, får maling på meg, bare jeg ser på et malingsspann, jeg..

Kos deg med babyen i kveld, meta.. og ha en fin uke uten kvalme! :wink:

Gjest Mayamor
Skrevet

Har pratet så masse om egenskaper som mor i det siste...

Kom på denne:

"Dine klær

Første barnet:

Du begynner å gå med mammaklær så fort gynekologen forteller at du er gravid.

Andre barnet:

Du går i dine vanlige klær så lenge som mulig.

Tredje barnet:

Dine vanlige klær ER mammaklær.

Barnets navn

Første barnet:

Du finleser alle navnebøker som finnes og øver på uttalen og stavningskombinasjoner på alle dine favorittnavn.

Andre barnet:

Noen må vel døpe barnet etter tante Agnes, og da kan det like godt være ditt barn som får det navnet.

Tredje barnet:

Du slår opp i en vilkårlig bok, lukker øynene og plasserer fingeren et aller annet sted på siden. Du åpner øynene, ser der fingeren stoppet og finner navnet Carl-Rutger. Det får holde, eller hva…?

Forberedelser til fødselen

Første barnet:

Du øver regelmessig på pusteteknikker.

Andre barnet:

Du gidder ikke å øve på pusteteknikker ettersom du husker tilbake til forrige gang at dette med pusting ikke var så viktig allikevel.

Tredje barnet:

Du ber om bedøvelse allerede i åttende måned.

Barnets klær

Første barnet:

Du er meget nøye med vaskingen av den nyfødtes klær, du ordner klærne symmetrisk etter farger og bretter dem fint sammen.

Andre barnet:

Du sjekker klærne for å se om de er rene, men vasker kun de som har de mørkeste, mest synlige flekkene.

Tredje barnet:

Hvorfor skulle ikke gutter kunne ha rosa klær?

Ting å bekymre seg for

Første barnet:

Ved det minste lille tegn på at alt ikke er som det skal - et kort skrik eller lignende - plukker du opp babyen.

Andre barnet:

Du plukker opp babyen først når dets hyling blir så overdøvende at det kan vekke din førstefødte.

Tredje barnet:

Du lærer din treåring hvordan man trekker opp mekaniske leker.

Aktiviteter

Første barnet:

Du tar med deg babyen på babygymnastikk, babysvømming og eventyrlesing på biblioteket.

Andre barnet:

Du tar med deg babyen på babygymnastikk.

Tredje barnet:

Du tar med deg babyen til butikken.

Å gå ut

Første barnet:

Første gangen du forlater barnet hjemme sammen med en barnevakt ringer du ustanselig hjem for å sjekke at alt er OK.

Andre barnet:

I det øyeblikket du går ut av døren kommer du på at kanskje burde gi barnevakten et telefonnummer der du kan nåes.

Tredje barnet:

Du ber barnevakten ringe deg først når hun ser blod.

Hjemme

Første barnet:

Du tilbringer store deler av dagen bare til å se på babyen.

Andre barnet:

Du benytter en del av dagen til å påse at ditt eldre barn ikke dytter eller slår babyen.

Tredje barnet:

Du benytter en del av dagen til å gjemme deg unna barna. "

Lo godt da jeg leste denne... :ler:

Kanskje noen tanker og ta med seg fra en som planlegger barn nummer 3. :o :lol:

Klem fra Mayamor :klem:

Skrevet

Hehe, nå ler jeg så jeg nesten ramler av stolen her :ler: Kjempemorsomt Mayamor - hvor får du det fra? :ler:

Du Meta, det er tilgivelig at KG blir nedprioritert assa. Et sosialt liv er så.. livgivende vettu. Bare vi får vår daglige dose oppdatering om deg og ditt, så står du fritt til å gjøre hva pokker du vil! :sjarmor:

Så snille svigerser du har!

Og siden den magen din tydeligvis vokser.. Er det ikke på tide med et nytt bilde snart? Hint hint :wink:

:klem:

Skrevet

Se der ja! Jeg er meget fornøyd :sjarmor:

Skrevet

Hm ja.. det glemte jeg visst :oops:

Fiiin mage! Den vokser og gror. Ikke rart du måtte få litt mammaklær, nei :D

Skrevet

Takk for klemmen, Bizzy :klem:

Takk for det, Ny Dag. Uken min blir veldig fin tror jeg :D Byggemøte i morgen, tur hjem i helgen og litt sånn diverse vennetreff innimellom :hoppe:

Jeg har ikke sett noen malingspann i det siste jeg, Salamandra, så buksene mine får nok leve litt til :D

Skikkelig herlig, Mayamor :ler: Det er nok mye sant i det der.. Bare det at det er svigers og ikke jeg som ville kjøpe mammatøy :wink: Mitt mammatøy ligger nå og venter på "bedre dager".

Takk for det Jolie :) Magen vokser den ja.. Syns det er tydelig forskjell fra forrige bilde.

I dag er jeg 12 + 0 :hoppe: Feiret dagen med et møte med klosettskålen, men nå er jeg bedre :) I dag blir det LAAAAAANG dag på jobb.. Får besøk fra Oslo og skal ha møte til litt utpå kvelden.. Ikke akkurat motivert for det men.. Etterpå skal jeg bare kose meg med mannen min og så skal jeg se nye episoder av Friends :hoppe:

Nå må jeg jobbe, but I'll be back :kul:

Skrevet

:hoppe: 12 uker :hoppe:

Grattis!!!

Når skal vi gå på cafe igjen da?????

:sjenert:

Skrevet

Jeg er klar igjen neste uke jeg :D Hadde vært veldig koselig å treffes igjen snart ja :)

Skrevet

12 uker! Gratulerer! Nå kan du puste litt lettere, tipper jeg!

Så fort det går, Meta! :wink:

Så snille svigerforeldre du har! De har sikkert laget en snill sønn! Og det er bra, for da får barnet deres en snill far. :klem:

Skrevet

Gratulerer med 12 uker :wink:

Takk for koselig hilsen inne hos meg. :)

Det går fint med meg selv om bekkenet ikke er helt med for tiden. Etter fødselen må det vær-så-god se å skjerpe seg... :evil:

Håper du ikke sliter deg helt ut med arbeid i dag.

Gleder meg jeg også til Friends i kveld. Stor stas :wink:

Klem nydag

:kysse:

Skrevet

:o 12 uker allerede!! Har jo gått superfort jo :hoppe:

Gratulerer vennen, nå er det bare å slippe bekymringene og begynne å glede seg :)

Spennende med byggemøtet i morgen også! Nå er det jo på tide at det begynner å skje noe på den fronten også, dere er vel passe utolmodige nå? Det hadde i allefall jeg vært... eller jeg vet, jeg var helt utrolig utolmodig fra vi kjøpte leiligheten, til de begynnte med byggearbeidene, og hele veien til vi fikk starte egeninnsatsen :roll: Holder forresten øynene åpne for gode tilbud :briller:

Hadde ikke fått med meg at det var nye episoder av Friends i dag jeg.. :oops: Godt det er noen her inne som følger med! Det blir nok nesten dagens høydepunkt :ler:

Ikke slit deg helt ut på jobb i dag da :fy:

Stoooor klem :klem:

Gjest Mayamor
Skrevet

Er du ansatt for å få flere seere til Friends...? :ler:

Jeg har heller ikke fått med meg at der kommer nye episoder: TAKK...

Jeg gleder meg allerede... :hoppe:

Grattis med 12 fullgåtte uker... :klem:

Klem fra Mayamor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...