Gå til innhold

Underveis

meta

Anbefalte innlegg

Det ble nok skuddårstantebarn på meg ja :) Vannet gikk fredag kveld, så jeg håpet at hun skulle rekke ut, men hun ble visst drøyt to timer for sein.. Gleder meg MASSE til å hilse på i kveld! Mannen var på visitt i går, men da var jo jeg på østlandet. Har sett masse bilder og hun er så søt så :heiajente:

Hadde en veldig fin helg hjemme! Tantebarnet mitt der borte var helt i 100 når jeg kom :hjerter: Han er altså så herlig!! Søndag kastet han opp ved middagsbordet og så så han på oss og sa: jeg er ikke helt i form. Han er to år :o Han imponerer ihvertfall meg! Men jeg er vel gjerne litt partisk ;)

Var på kafe med en god venninne på lørdag. Hun venter barn nummer to i mai. Kjempekoselig :-)

Søndag var jeg på besøk hos en annen venninne. Hun har bursdag i morgen og jeg hadde glemt å ta med blomster :klaske: Var ihvertfall koselig å treffe henne :)

Mamma kjøpte endel nye babyklær. Tror ikke babyen vår skulle komme til å fryse ihvertfall :ler:

Dårlig form i går og i dag.. Ble nok litt mye styr.. men, men..

Hvis det går galt nå.. Da blir jeg skikkelig SUR!! Da har jeg jo vært dårlig til ingen nytte!! :evil:

Meta 12+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjett hvem som måtte investere i ny bh i helgen?? joda.. Pamela kan bare pakke sakene sine :roll: Tror Dolly Parton også begynner å ligge litt tynt an her.. Her kommer nemlig jeg :sexy:

BLÆÆÆ :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som måtte investere i ny bh i helgen?? joda.. Pamela kan bare pakke sakene sine :roll: Tror Dolly Parton også begynner å ligge litt tynt an her.. Her kommer nemlig jeg :sexy:

BLÆÆÆ :evil:

:hoho: Mannen liker det nok tenker jeg...

Gratulerer tante meta!!!

Tenk; skuddårsbarn da... Moro!!

Klem Magnhild :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meta og jeg har bestemt oss for at vi vil treffe dere alle igjen på neste tirsdag. Hvilken dag det blir er jeg jammen ikke sikker på, men det går kanskje an å finne ut av...

Skalvise: det blir 9. mars det.

Skal vi si kl 18.00 på Fridays?

Da blir det ikke så seint kanskje? (Ja for det kan vi tro...)

Håper du også vil være med!!

Klem Magnhild og meta...

:hoho:

(Jeg måtte skrive til deg også da... :kyss: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen kjapt ekspedert :ler: Du har lyst på treff skjønner jeg :hoho: Jeg blir jo da såklart med.. Om det skulle være noen tvil mener jeg :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei Meta!

Innom og smugleser, og må jo legge igjen en hilsen! Grattis som tante da! (Det er ikke den samme lille Malin som det stod om i BT i dag? I så fall er du blitt tante til en liten kjendis! :briller: )

Ha en fin dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer - tante til et skuddårsbarn, ikke værst...

:)

Håper du har fine dager :wink:

Flott intiativ av deg og Magnhild med nytt treff. Har veldig lyst til å treffe dere, men jeg kan ikke på neste tirsdag. Skal på svangerskapskurs på KK, fra 18.00 til 20.00.

Klem nydag :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan godt finne en annen dag. Det hadde jo vært koselig om flest mulig kunne. Tror jeg setter inn hilsner i alle dagbøkene om å sende meg en melding eller hilsen i dagboken om når de evt. kan neste uke og så ser vi hva vi ender opp med.. Går jo an å forsøke..

I dag er jeg 13 + 0 og har på mammabukse for første gang.. Trenger det vel ikke så voldsomt, men magen min er ikke helt i form, så det er ihvertfall veldig behagelig..

Det ble ikke noe barselbesøk på meg i går :cry::kvalm: og fryktelig dårlig. Kunne ikke drikke vann igjen :( Var rett og slett ingenting å dra med seg utenfor døren i det hele tatt.. Bedre form i dag. Og i dag kommer Bizzy på kakebesøk. Håper bare ikke hun har tatt på de hvite hanskene.. Det er nemlig ikke gjort :husarbeid: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammabukse er deeeeilig! Ikke bare fordi man må, men for at den blivende mammaen skal føle seg som nettopp det!

"Jasså, du har begynt med mer elastiske bukser!" sa min overvektige sjef i går. "Ja, det er kjempedeilig, du burde prøve", svare jeg.

Hormonell?

Neida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig :) Mannen min så på meg og sa: jeg skal bli pappa med et stort smil :hjerte:

Forresten.. Jeg har hatt vondt i hoftene en ukes tid eller noe sånt. I dag er det så vondt i den ene hoften at jeg halter litt.. Det føles liksom som om hoften ikke sitter på plass :klø: Jeg trodde det var senebetennelsene som kom tilbake men nå tviler jeg litt.. Dessuten gjør det veldig vondt når jeg feks nyser :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann meta,

takk for meldingen inne hos meg. Du er no søt da - prøver å ordne det sånn at alle kan treffes. :kysse: Jeg kan altså alle kvelder utenom tirsdag og onsdag. Har veldig lyst til å treffe der alle sammen :)

Høres ikke bra ut den vondten i hoftene dine. Kan være begynnende bekkenløsning. Jeg fikk først vondt i uke 14 og ble sykemeldt fra uke 16. Da var jeg på "utredning" hos en fysioterapeut ved KK og det var veldig ok. Så hvis du er usikker på hva det er så ville jeg gått til legen og evt. fått en henvisning til fysioterapeut. En sånn henvisning kan brukes ved KK. Det er bare å ringe KK og spørre etter fysioterapeut der/bekkenløsningsteamet. De sender en vurdering til legen din.

Men det kan være vanskelig å stille diagnose så tidlig i svangerskapet. Men du må nok ta det med ro og være litt forsiktig i bevgelsene dine + prøve å gjøre ting symmetrisk (ikke løfte det ene benet for mye, men f.eks. samle begge bena når du skal ut av bil og sitte når du tar på truse, sokker, bukse og sko).

Jeg har til tider følelsen av at ting er løst i bekkenet/hoftene, og innimellom så snubler jeg liksom. Akkurat som om den ene foten svinner litt hen/knekker sånn at jeg faller til den ene siden. Jeg halter også innimellom - fordi det reduserer smerten. Med bekkenløsning er det vanlig at man snubler litt/går litt og halter. Det har jeg snakket med fysioterapeuten min om. Det er jo nettopp fordi det blir løst "der nede"...

Også det med at det er vondt når man nyser er karakteristisk...

Håper for din skyld at dette er forbigående. Men jeg ville ha gått til legen min om det varer ved. Ikke nødvendig at du blir være av å gå på jobb og slite deg ut.

Klem ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner igjen følelsen av at "bekkenet ikke sitter på plass". Kjenner det også spesielt når jeg nyser. Og har altså fått den foreløpige diagnosen begynnende bekkenløsning. Men: dette må jo legen din få vite om og evt. gjøre noe med. Snakk med legen så fort som mulig, for det tar tid å få rekvisisjon, skaffe fysioterapeut etc, hvis det skulle bli nødvendig. Noe jeg håper det ikke blir! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj :tunge1: Det var akkurat disse svarene jeg fryktet, men ikke ville ha :( Jaja..

Jeg skal til legen neste fredag, så får vi se hva hun sier da.. Det er jo mulig at det bare har blitt værre fordi jeg løftet litt på min toårige nevø i helgen. Han ville jo kose og da sier ikke tante nei ;) Satser på det.. Så går det over om et par dager *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Meta

Her kommer jeg for å si : HEI !! Må jo innom og gjøre meg litt kjent med deg også :wink:

selv er jeg helt fersk her inne, og ikke gravid enda, bare øve-prøver foreløpig :wink:

Har jo nok å henge fingrene i med to små gutter, en på 2,7år og en på 7 mnd. Har akkurat to år mellom dem, og satser på to år mellom nr 2 og nr 3, men så er det jo det faktum at jeg blir bare gravid en gang i året og det er i oktober :ler:

Vi hadde tenkt å sette igang med prøving på sommeren engang, men vi får se hvor fristet vi blir, kanskje det blir før også ?? Hvem vet ? :wink:

Blir spennende å følge med deg fremover :)

Klem fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte visst å gratulere deg med tantebarnet jeg... :oops:

Vet det ikke er det du vil høre, men vondtene dine høres mistenkelig ut som bekkenløsning... :-? skal krysse fingrene for at det bare er noe heeelt ufarlig og raskt forbigående, jeg.. :tommelsmil:

Krysser for at du skal bli kvitt kvalmen nå også mens jeg først er i gang.. :wink:

Hihi, du trenger jaffal ikke være flau for at du begynner med mammabukse tidlig, hadde brukt det i flere uker allerede da jeg var 13 uker på vei jeg.. :roll:

Snodig det der.. det er veldig stas å begynne å gå med mammatøy og få stor mage, men når magen kommer og mammatøy er det eneste man kan bruke blir man fort lei..

Husker jeg var super fed-up på slutten av svangerskapet da jeg gikk med Fabian, enda jeg bare var gravid i 36 uker med han.

.. og allerede nå er det trasig å komme seg inn og ut av bilen pga magen.. :roll:

Nææ.. se på meg a'.. bare syter og klager jeg.. i din dagbok! :flau:

Kjempefin liten kul du har fått forresten, i tilfelle jeg har glemt å kommentere det.

Noe nytt angående husbygging, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se... når skal jeg noe neste uke...

Tror ikke jeg har noen planer i det hele tatt. Så bare finn en dag de som ikke kan noen dager eller noe kan treffes så er jeg der jeg. Med Erik da skjønner jeg...

KLemme!!

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: Glemte helt at jeg er opptatt på mandager ra kl kvart på åtte. Men før det kan jeg treffe folk. Skal uansett være i byn så...

Ha en fin kveld!!

Klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble et barselbesøk på oss :) Hun var så SØT :hjerter: Og så så liten :o Var 3520 gr og 52 cm, så hun var helt normalt liten, men allikevel.. Sikkert like greit at de er små.. De må jo tross alt ut av magen også.. Kjøpte en kjempesøt rød kordfløyelskjole med body med krage og strømpebukse til. Jeg fikk holde, men det ble vondt i ryggen ( :o ), så jeg ga henne til mannen. Han syns hun var så liten at han ikke turde røre på seg :ler:

Vondt i hoftene i dag også, men ikke så ille som i går. Beinet mitt knakk faktisk under meg i butikken. Artig :roll: Håper det går seg til om en dag eller to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...