meta Skrevet 20. januar 2004 Forfatter #481 Del Skrevet 20. januar 2004 Takk for det Hermione :D Du får skaffe deg en katt. Logisk?? Altså.. Katten vår er alltid med når vi skal være vekke lenger enn en dag. Han syns det er grusomt plagsomt med tørr oppvarmet bil. Dermed kjører vi bil med tepper og masse gode klær på oss og kald frisk luft i bilen. Da blir ikke jeg så veldig dårlig heller :D Jeg syns forresten det burde hete heledagen kvalme.. For min del kommer og går det hele dagen.. Ispedd en god dose svimmelhet og trøtthet Tror det er noen hormoner på plass her. Nå har jeg nettopp stortutet av Judging Amy :o Jeg gråt ikke av Schindlers List engang :o Stortutet av Den siste Samurai også.. Jada Klarte faktisk å holde Bim hemmelig for venneparet vårt i går. I morgen skal jeg møte en GOD venninne som har en liten datter på 8 måneder. Mulig det blir noe værre da ja.. Pytt Nå Friends.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 21. januar 2004 #482 Del Skrevet 21. januar 2004 Hei hei! :D Titter bare innom for å se hvordan det står til med deg Håper formen din blir badre etterhvert! Det er spennende å være gravid uten at noen vet det. Og enda bedre blir det når dere skal fortelle hele verden det Klem fra Murmel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 21. januar 2004 #483 Del Skrevet 21. januar 2004 Klarte du å holde Bim hemmelig :o Da har de ikke spurt masse altså Neida, bare erter, er i et rampete humør Bare venter på et passende offer i min vei som jeg kan gjøre noen pek med Også skal jeg se om jeg ikke klarer å overtale noen til å kjøre meg hjem Kos deg i kveld og husk å gjøre som jeg sier nå da, spesielt i løpet av arbeidsdagene dine!!! TA BEDRE VARE PÅ DEG SELV :fy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 22. januar 2004 Forfatter #484 Del Skrevet 22. januar 2004 Takk for det Murmel :D Jeg håper også at jeg blir bedre etterhvert. Satser på det I går hadde jeg en veldig bra dag faktisk :D Så da er det desto værre i dag.. Men, men.. Klarte jeg å holde det hemmelig? Nope Det var så mye babyprat at til slutt bare fortalte jeg det. Klarte bare ikke å holde det hemmelig. Pytt :D Mannen syns ikke det gjorde noe heller, så da er det jo greit da.. Nei nå må jeg konsentrere meg litt om jobben tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 22. januar 2004 #485 Del Skrevet 22. januar 2004 Jeg hadde heller ikke klart å holde det hemmelig at jeg var gravid... På den andre siden synes jeg at det er greit at mine nærmeste venner visste om det slik at dersom noe gikk galt - kunne de vite om det... Klem fra Mayamor :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 22. januar 2004 #486 Del Skrevet 22. januar 2004 Husker når venninnen min fortalte meg at hun var gravid,hun hadde holdt det hemmelig en stund,men pga kvalme og uggenhet,så valgte hun å fortelle det til meg. Hun sa at hun trengte noen å få trøst av når det var som værst. He he,synes det var koslig jeg. Så hadde hun noen andre en bare mannen sin å prate om babyen med. Lykketil videre! Håper kvalmen snart gir seg! Stor klem fra Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 23. januar 2004 Forfatter #487 Del Skrevet 23. januar 2004 Takk for klemmer, jenter :D Dagens klageinnlegg: I går kastet jeg opp fem ganger i løpet av arbeidsdagen. Dagen i dag så langt: klokken ringte, snooze, klokken ringte, snooze, klokken ringte, slå av og klage litt, kose mannen, stå opp, gå inn på badet, legge meg og slappe av litt på badegulvet, mannen inn i dusjen, jeg inn i dusjen, spy-pause, tørke det mannen ikke hadde tørket (kliss våt etter dusjen), gå inn i sengen slappe av, kle på. Det er IKKE gøy å være gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 23. januar 2004 #488 Del Skrevet 23. januar 2004 Uffameg, meta.. Føler virkelig med deg... :-? Jeg var skikkelig kvalm i begynnelsen jeg også, men ikke så ille at jeg måtte kaste opp da.. Kan du ikke få en sykemelding fra legen da, så du kan slappe av litt? Slitsomt å måtte passe jobben i tillegg når man er så pjusk.. En liten trøst er det jo at det blir bedre etterhvert for de aller aller fleste. Husker ikke i farten hvor mange uker du er på vei nå, men det pleier å stabilisere seg rundt uke 12. Vet det sikkert virker som en evighet til, men hold ut... Kan jo gi deg de tipsene for kvalme som jeg vet om da (du har sikkert hørt alle før men da føler jeg i allefall at jeg har bidratt med noe ) - Drikk litt vann/juice/saft og spis en kjeks eller to før du står opp av sengen - Ingefær - Bland ut eplejuice med farris (gjerne med isbiter)hvis du blir kvalm av vann - Pass på å hvile og sove nok Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg ble kvalm av å ha tom mage, og måtte fylle på hele tiden med kjeks og frukt og sånn, sånn at magesekken ikke var helt tom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 23. januar 2004 #489 Del Skrevet 23. januar 2004 Det er ikke gøy nå - men det blir bedre! Jeg var kvalm, er det fortsatt av og til, men merker at det letter. For meg betyr det også mye å spise jevnlig og hvile mye. Med en gang jeg gjør for mye og/eller ikke planlegger måltidene, blir det baluba. :-? Fortsetter det slik som du beskrev, synes jeg du skal snakke med legen din. Dette klarer du, Meta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 23. januar 2004 #490 Del Skrevet 23. januar 2004 God helg meta :blunke: Håper formen blir bedre nå som du får slappet av noen dager, og jeg blir gjerne med på en tur dersom du føler deg bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 24. januar 2004 #491 Del Skrevet 24. januar 2004 Maser igjen jeg...: Urizal ingefærtabletter som fås kjøpt hos helsekosten... Det var vindunderkuren for meg... Og nei - jeg har ikke provisjon... Ha en strålende lørdag... Klem fra Mayamor :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 24. januar 2004 #492 Del Skrevet 24. januar 2004 Formen blir bedre - så hold ut Vet at det er fryktelig slitsomt å gå å være kvalm hele tida.. Skjønner veldig godt at du ikke klarte å holde på hemmeligheten Ville mer enn gjerne fortelle det til alle og enhver jeg da jeg ble gravid for første gang.. Hadde lyst til å rope det utover torget : JEG ER GRAVID !!!!! Tjihi .. Lørdagsklem fra Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 26. januar 2004 #493 Del Skrevet 26. januar 2004 Stakkars Meta! :-? Ikke gøy å være spy-gravid skjønner jeg. Jeg var bare uggen og småkvalm i mitt svangerskap. Syntes det var ille nok jeg Det vil jo bli bedre! Hold ut! God bedring fra Murmel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 26. januar 2004 Forfatter #494 Del Skrevet 26. januar 2004 Takk for støtte, jenter Det hjelper Rolig helg. Ble mye tilbrakt på sofaen. Det likner ikke meg i det hele tatt. Jeg pleier jo å ha full opplegg hele tiden.. I dag kastet jeg opp tre ganger før vi kom oss uten døren, så jeg ringte til legen og håper faktisk på en sykemelding.. Orker rett og slett ikke å jobbe og stå på i øyeblikket Håper virkelig at legen forstår.. Og bare sånn just for the record.. Jeg er ikke for sykemeldinger i hytt og pine og vet at jeg bare er gravid og ikke syk, men det passer veldig dårlig å spy ute hos kunder.. Dessuten må jeg jo ofte kjøre bil ut til disse kundene og det er ikke mye trygt.. Fikk en liten støkk på torsdag når jeg plutselig var hjemme og ikke ante hvordan jeg faktisk kom meg hjem.. Annet enn det at jeg VET at jeg kjørte bil.. Svimler og får synsforstyrrelser hele siste delen av arbeidsdagen for da har jeg ikke mer energi igjen å ta av.. Huff.. Dette ble mye klaging.. Jeg har det EGENTLIG bra altså :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 26. januar 2004 Forfatter #495 Del Skrevet 26. januar 2004 Forresten.. Beklager at jeg ikke skriver noe særlig i dagbøkene deres om dagen.. Jeg lover å komme sterkere tilbake :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 26. januar 2004 #496 Del Skrevet 26. januar 2004 God bedring, Meta! Fornuftig å kontakte legen din! Fortell ham akkurat hvordan du har det, så skal du se det ordner seg. Firmaet ønsker jo at du skal være presentabel når du jobber for dem, det er bedre at du roer ned og kommer sterkere tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 26. januar 2004 #497 Del Skrevet 26. januar 2004 I dag kastet jeg opp tre ganger før vi kom oss uten døren, så jeg ringte til legen og håper faktisk på en sykemelding.. Orker rett og slett ikke å jobbe og stå på i øyeblikket Håper virkelig at legen forstår.. Og bare sånn just for the record.. Jeg er ikke for sykemeldinger i hytt og pine og vet at jeg bare er gravid og ikke syk, men det passer veldig dårlig å spy ute hos kunder.. Det er LOV å være sliten, kvalm, gåen, utilpass, uopplagt og akkurat hva du er når man er gravid. Det er utrolig slitsomt for kroppen å være gravid. Det er langt i fra alle forundt å ha et helt problemfritt svangerskap. Og hvorfor ikke ta en sykemelding for å komme seg ovenpå igjen slik at du kan nyte tiden som gravid. Det må jo være mye bedre enn å være utslitt hele tiden vel?? Selv om jeg skjønner deg veldig godt altså. Jeg er heller ikke for sykemelding. Kvalmen vil nok uansett gi seg om ikke så lenge og da kan du være tilbake i jobb og virkelig ha det bra. Hvem vet? Så slapp av og ta deg noen dager fri nå for å komme deg ovenpå igjen. Det er som du sier ikke så kult å spy ute hos kunder... God bedring-klem fra Magnhild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 26. januar 2004 #498 Del Skrevet 26. januar 2004 Hei Meta! Vil bare gi deg en trøstende klem fra ei som også er medlem av -klubben! Det er ikke mye hyggelig nei. Men hvis du tenker litt bevisst på å holde deg unna stress og jag, spiser regelmessig og kommer deg ut i frisk luft, så kan det hjelpe veldig! Om sykmelding er det som skal til: go for it! Typisk oss kvinnfolk å nærmest ofre helsa for å gjøre jobben vår vet du. "Nå har du lov til å være litt Dronning", står det i Svangerskapsdagboken min. Og det er nettop cluet. :D Skal være litt snill med seg selv når man er gravid, sjø! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 26. januar 2004 #499 Del Skrevet 26. januar 2004 Håper du er sykemledt, og at du ligger på sofaen å slapper av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 26. januar 2004 #500 Del Skrevet 26. januar 2004 Forresten.. Beklager at jeg ikke skriver noe særlig i dagbøkene deres om dagen.. Jeg lover å komme sterkere tilbake :oops: Been there done that... Tror bare det er slik i bølger og daler. Helt normalt... Ikke stress deg opp med det iallefall... Vær litt egoist: Tenk på deg selv nå... Klem fra Mayamor :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå