Gå til innhold

Underveis

meta

Anbefalte innlegg

Hei.

Søstera til Flaca her.

Det er riktig at jeg er fem mnd. på vei.

Men jeg har ikke blødd så mye som en dråpe!

Hadde det vært tilfellet er det svært viktig å oppsøke lege med en gang.

Samme om det bare er litt blod sier lege og jordmor at man skal legge seg ned, ta det med ro og ringe lege straks, akuttavd. om dette er på natt/kveld.

En undersøkelse foretaes med en gang for å utelukke at en fødsel/abort kan være i gang.

Ville bare si det.

Man skal ikke satse på at det bare er småblødninger når man er gravid.

Det kan være indikasjon på at det er noe feil med morkaken ol.

Ofte kan barnet reddes med medisiner som stopper for tidlige rier osv.

Noen er nødt til å tilbringe ukene frem til en fødsel er forsvarlig til sengs for å holde på babyen sin.

Heldigvis er dette mulig og babyen er ikke dødsdømt fordi om svangerskapet er vanskelig.

Klemmer til alle fra La Guapa og Knotte-skrotten. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hun har jo gjort det, La Guapa, hun dro jo til legen den dagen hun blødde og hcg nivået hennes blir målt.

Meta har jo ikke bare satset på at det er småblødninger ... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager 'Guapa', har misforstått jeg da...?! Men Meta blir tatt godt vare på av legen sin, så alt er i orden - ingen grunn til å male fanden på veggen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :)

Og det gikk så fint på legetimen i dag også :) Hcg-nivået hadde steget og alt er helt i orden. Ikke har jeg flere blødninger heller. Fikk time til jordmor 17/2. Da er jeg i uke 11 tror jeg.

Så jeg er veldig lykkelig :D Alt ser flott ut og jeg bare smiler :ler: Vi kjøpte På vei av Gro Nylander til meg og Hakkespettboken til mannen min. Han begynte å lese i den mens vi ventet på maten på Peppes og lo ganske masse. Så det tror jeg var et fornuftig kjøp.. Ser ikke bort fra at jeg må lese den jeg også ;)

I morgen reiser vi til svigers for å fortelle. Har kjøpt et Pondus-kort med bilde av babyen på forsiden og noen bittesmå sokker. Skriver noe sånt som kan dere passe på disse til jeg kommer i september. Hilsen Bim. Gleder/gruer meg til å se reaksjonen :-?

Meta i lykkelige omstendigheter - 5 + 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*innom fra mannens jobbe-pc*

Så fint at HCG nivået hadde steget, meta.. nå ble jeg glad..

Men jeg visste jo på forhånd at alt var i orden med lille Bim jeg da.. høhø.. :lol:

Ha en fin helg, blir spennende å høre om reaksjonen til svigers.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda det gikk kjempefint i går :) Vi kjøpte kort og sokker som planlagt og la det fint på bordet når vi skulle ha lunsj.. Svigerpappen brukte en evighet på å få kortet opp av konvolutten og så brukte de noen pinsomme sekunder å finne ut av hva dette betydde. Men når de først forsto ble det klemmer og lykkelige svigerforeldre. Vi fikk blomster og full tank på bilen :ler: Svigermor mente at vi måtte jo feire med noe, så vi fikk sitronfromasj til dessert. Jeg klarer bare å spise friske ting om dagen. Har egentlig mistet appetitten, men den kommer nok snart igjen.. Ihvertfall.. Og så fikk Bim en liten rakett som var igjen etter nyttårsaften før vi dro hjem igjen.

Svigermor dro fram alt hun hadde av brosjyrer til hentesett og ville strikke. Og så begynte de å planlegge seng og vogn og alt mulig :ler:

Jeg har ikke tenkt på noe sånt.. Har komplett angst om dagen :cry: Går på do hele tiden og sjekker etter blødning. Har liksom ikke troen på at dette går bra :cry: Fikk lyserøde spor som gikk over til brunlige etter gårsdagens kosestund.. Så i natt har jeg nesten ikke sovet.. Klarer overhodet ikke å slappe av og er redd for at det har innvirkning på Bim. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal klare å ta det med ro. Jeg vil så gjerne at Bim skal vokse og bli stor der inni magen..

Jaja.. I dag har vi bowlet med et vennepar. Han er veldig god på bowling og ville forbedre min bowlingstil. Det hjalp! Ble jo faktisk flink etterhvert. Så da tenkte jeg ikke så masse den timen ihvertfall..

Nå skal jeg lage middag. Etter fire runder rundt i butikken med svigermor på slep ble det bestemt poteter, røkte pølser og makaronistuing.. Det er ingenting som frister. Og det har jeg bestemt meg for å ta som et godt tegn. Kvalme er også bra. Og pupper som gjør vondt når de gynger når jeg går :ler: Vil ha alle plager jeg nå.. Føler liksom at da må det være noe der inni magen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei meta. Bra at det gikk fint hos legen. Det er visst ikke uvanlig med litt blod etter sex fordi det kan bli rifter og sånt har jeg hørt - ikke farlig. Helt sikkert det som skjedde i går. Det må være vondt å gå rundt å være så mye bekymra, men tolk alle gravitegnene dine som veldig positive. Prøv å slappe av og kose deg så mye som mulig. Jeg skjønner at du tenker mye, kommer sikkert til å gjøre det selv hvis jeg skulle få innflytter noen gang. Håper at søndagskvelden din blir fin.

Stor klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spor av blødning i dag. Jeg er kvalmere enn noensinne og har skrekkelig halsbrann. Må på do hver halvtime og liker ikke å gå på do for da må jeg gå et lite stykke og da beveger puppene seg og det er VONDT!! JIPPI :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

:hoppe:

Så bra at det ser ut til å gå bra.

OG jeg er fortsatt sentimental som søren og tårene triller når jeg leser om hvordan besteforeldre fikk vite om Bim... :cry:

Jaja, håper kvalmen gir seg, men puppene blir bare værre og værre.

Bare vent til melken kommer. :o Det er vondt det!!!

Mange ha en god uke-klemmer fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Trodde ikke jeg skulle si denne steningen noen gang men..)..Så kult at du er kvalm og har vondt i puppene.. :ler:

Du må prøve å ikke tenke så masse på alt som kan gå galt vettu, det er ikke bra for dere..

(Og husk at det er lett å bite seg merke i alle de historiene man leser om på nettet hvor det ikke gikk bra, ikke sant?)

Gled deg over lille Bim'en din du.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for klemmer Magnhild :klem2: Melk ja.. Hmmm.. Det har jeg ikke tenkt på.. Jaja. Fint jeg har litt vondt nå da sånn at jeg får hevet smerteterskelen litt ;)

Det håper jeg også Bizzy :) Vet forresten hvorfor jeg ikke har klart å smitte deg.. Det finnes jo ingen basiluskblåsesmiley her inne!! Da er det jo ikke rart.. Jaja.. Hva med noen blå vibber? Vil du ha det?? (((((((((( BLÅ VIBBER))))))))))))))))

Jeg trodde aldri at jeg skulle tenke at det er gøy å være kvalm heller, Salamandra :ler: Det er jo ikke sikkert den følelsen varer da, men..

Gjesp!! Jeg vil hjem! Sove litt i armkroken til mannen.. Mmmm.. Drømme, drømme... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om jeg har vært innom her og gratulert deg ennå. Så

Så kjipt at du har begynt å kaste opp da. Greit nok at det er et godt tegn, men det er ikke noe gøy å kaste opp...

Klem fra Capricorn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, det er ekkelt å være kvalm og kaste opp!

For meg hjelper følgende:

- stå opp til omtrent samme tid hver morgen, spise frokost

- så spise lite og ofte gjennom hele dagen! Spise med en gang jeg kjenner antydning til kvalme. Ha mat tilgjengelig på jobb: knaskerøtter, epler, bananer, kjeks, knekkebrød,

- salte pastiller fjerner ekkel smak

- hvile! Jeg gjør noe, hviler, spiser, gjør noe, hviler, spiser :hoho:

- mye søvn. Jeg er verst om kvelde, så hvis jeg legger meg tidlig slipper jeg de verste timene.

Samtidig er jeg jo "glad" for plagene dine... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjon, Capricorn :) Sender deg (((((((((((( BLÅ VIBBER ))))))))))))))

Nei det er kjipt å kaste opp :kvalm: , så takk for rådene Havsulen. Jeg får gå til innkjøp av litt forskjellige "remedier".

Må forresten fortelle om mammaen min da. Hun ringte lørdag helt i 100. Hun hadde nemlig kjøpt en body i størrelse 56 til Bim. Hun bare måtte sa hun :ler:

Så da har jeg en svigermor som vil kjøpe mammatøy og en mor som kjøper babytøy og jeg er bare i sjette uke :ler: I morgen begynner jeg på syvende uke forresten. Det går fremover ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å se det negative med den spyinga di! :roll:

Sa du ikke nettopp Jippi, og at du ville ha alle tegn da!? :roll:

Skulleønske jeg kunne spy litt om et par uker... :roll:

:kvalm:

Neida... :ler: Jeg ønsker deg god bedring jeg!

Og du... Det er bare litt over 1 mnd til de magiske 12 uker, og da kan vel du også gå berserk i butikker... :P Eller tør du ingenting? 20 uker da? :ler:

Jeg stjal basselusker fra de du blåste mot Bizzy... :oops:

Blir jeg straffet da? Blir jeg aldri gravid da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...