meta Skrevet 2. januar 2004 Forfatter #361 Del Skrevet 2. januar 2004 Da blir termin 9. september :D Spennende.. Kvalm og uvell og vondt i magen. Og fryktelig bekymret for at dette skal gå galt.. Men jeg hadde jo klart positive tester, så det er vel egentlig ikke så mye å tenke på så lenge jeg ikke får blødninger... Lurer liksom litt på om jeg har innbilt meg hele greia.. Men det går jo ikke an å innbille seg positive tester Ihvertfall ikke så klare som de to jeg har tatt.. Huff.. Susedame Og så lurer jeg på hvor vondt i magen det er normalt å ha.. Helt til jeg tenker på at jeg "ALLTID" har vondt i magen i utgangspunktet og det da ihvertfall ikke er unormalt at jeg har vondt i magen nå Mye plaget med fordøyelsespoblemer og kolikk (!). Hvis jeg får kolikkbarn, så vet jeg ihvertfall hvorfor det gråter. Det er fryktelig vondt!! Det er endel ting jeg ikke tåler også.. Melk feks.. Men holder jeg meg unna?? Neida.. Fiskeboller i hvit saus er jo så GODT Da kan jeg bare skylde meg selv da.. I går så vi The Last Samurai.. Og gjett hvem som stortutet?? Joda.. Jeg gråt ikke av Schindlers liste, men denne filmen.. Mannen min så på meg og spurte gråter du nå og småmobbet meg og da gikk jeg :x Joda noe kort lunte.. Men det kan jo være PMS.. Eller nei.. Eller.. Jaja.. EGENTLIG har jeg masse å gjøre på jobb i dag, men jeg er alene her, så litt surfing må jo være lov Stikker sikkert innom 5000 ganger til i løpet av dagen Og jo en ting til.. Jeg har hmm... :oops: fått sopp.. Det har jeg hatt to ganger før og det var pga penicillin som jeg ikke tåler.. Kan det ha noe med hormonendringer i kroppen å gjøre tro?? Litt rart at jeg plutselig får det nå.. Kanskje det er det graviditetstesten slår ut på?? Men sopp kan jo ikke hindre mensen i å komme.. Virkelig sikker på dette her med graviditet ja Mannen er forresten veldig søt.. Er du kald?? Skal jeg hente teppe?? Vil du ha ullsokker?? Går det bra med deg?? Håper det varer (eventuelt) i 9 måneder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 2. januar 2004 #362 Del Skrevet 2. januar 2004 Hihi, må le litt, det er helt vanlig å betvile graviditeten sånn i begynnelsen, hadde tre positive tester liggende på badet som jeg tittet på innimellom for å få bekreftet at jeg ikke innbilte meg det hele.. Sopp kommer ofte i forbindelse med graviditet (å ta lett til tårene også, forresten), så du kan jo ta det som ennå et graviditetssymptom.. Og, nei, soppinfeksjoner produserer ikke HCG, så det er ikke den som har gitt utslag på testen.. Koselig at mannen din pusler om deg.. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 2. januar 2004 #363 Del Skrevet 2. januar 2004 Neimen Meta! Ojojojojojojojojooj! Gratulerer! Så fantastisk koselig at det blir flere av oss! (Bokstavelig talt!) Håper du får et godt svangerskap! Gleder meg så til å følge med deg! Mannen din pusler rundt deg fordi han er glad i deg, og stolt - tror jeg. Min mann er voldsomt flink! Lager mat når jeg er kvalm, og tvinger meg til å spise selv om jeg ikke har lyst. Fordi han vet jeg blir bedre etterpå. Tålmodig! Jeg tror vi gir våre menn en gave nå, ved at de får følge graviditeten tett. Det tror jeg muliggjør et godt forhold til barnet. Tenk at vi skal bli mammaer i år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 2. januar 2004 Forfatter #364 Del Skrevet 2. januar 2004 Hihi' date=' må le litt, det er helt vanlig å betvile graviditeten sånn i begynnelsen, hadde tre positive tester liggende på badet som jeg tittet på innimellom for å få bekreftet at jeg ikke innbilte meg det hele.. [/quote'] Jeg tok bilde av min test Da kunne den ikke forsvinne noen plass og det klare fine krysset er fint å ha i album senere.. Har faktisk litt symptomer jeg da: * kvalme (mannen lagde seg hvitløksbaguett i går. Det liker jeg egentlig kjempegodt, men plutselig har jeg begynt å bli kvalm av sånt :o Og så hvitløksånden etterpå ) * ømme brystvorter * vondt nederst i magen * lettrørt * sopp * kviser (blæ :evil: ) * uteblitt mens * 2 positive tester Takk for hilsner Salamandra og Havsulen Det ble faktisk litt sånn oi når jeg leste innlegget ditt Havsulen.. Vi skal faktisk bli mammaer.. :hoppe: Så nå får bare vesle spiren holde seg der og vokse seg stor og sterk Meta - 4 + 3 (tihi.. Gøy å kunne skrive det endelig :D ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 2. januar 2004 #365 Del Skrevet 2. januar 2004 Lillen som sladret på sms Så morsomt Meta !!!!!! GRATULERER Nå ble jeg glad !!!!!!!!!!!!!! Soppen kom omtrent med det samme jeg ble gravid alle tre gangene også.. Godt Nyttår !! Å hvilket år det skal bli... Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 2. januar 2004 #366 Del Skrevet 2. januar 2004 Gratulerer så masse og godt nyttår... SÅ GØY... Så ikke denne før nå jeg... :oops: Men bedre sent enn aldri... Da er 2004 et lykkeår for deg iallefall... :kysse: Klem fra Mayamor :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 3. januar 2004 #367 Del Skrevet 3. januar 2004 GRATULERER! Bedre timing kan man lete lenge etter! Dette var jo perfekt! Tror graviditets-feen ikke ville at du skulle forlate graviditets-sidene riktig enda! Lillen-klem (Har du større/mørkere brystvorter?? Bare suger til meg tidlig-symptomer...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 3. januar 2004 #368 Del Skrevet 3. januar 2004 Gratulerer med den lille spiren! Håper du får et problem fritt svangerskap Klem fra Zianta :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 3. januar 2004 Forfatter #369 Del Skrevet 3. januar 2004 (Har du større/mørkere brystvorter?? Bare suger til meg tidlig-symptomer...) Tror ikke det.. Men brystvortene liker ikke å bli tatt på eller å få vannstrålen i dusjen rett på.. Au.. Takk for gratulasjoner Jinx, Mayamor, Lillen og Zianta :D Tror faktisk ikke det går an å få mer perfekt timing :D Det funket i siste liten for oss ja.. Så nå håper vi bare at Bim holder seg der den er :D Kan jo risikere å bli rimelig hektisk også faktisk.. Huset vårt blir vel ferdig/ferdig til egeninnsats så ca rett rundt termin.. Men det må vel gå bra Blir litt hektisk for mannen da, men.. Håper jeg får et svangerskap som mamma sine. Hun kastet opp en gang med min bror. Det var alt. Resten var problemfritt. Nå er jeg kvalm og har sopp, men det går sikkert over snart :D Akkurat nå syns jeg det er fint å ha symptomer. Gir meg litt bekreftelse på at det skjer noe og det er litt deilig :D I dag har vi vært på besøk hos svigerfarfar på Osterøy.. Der er vi ca en gang i året.. De er liksom så annerledes en oss, så det blir ikke så hyppige besøk.. Litt synd egentlig, men.. Broren til mannen og damen og svigers var der også. Det blir mest til at vi unge snakker sammen og de andre ikke sier så mye. Ellers har det snødd masse her i Bergen. Det var ikke spesielt gøy å kjøre bil i dag og ihvertfall ikke helt til Osterøy. Jeg var kveldens sjåfør og vi traff tre biler som hadde relativt store skader etter kollisjon og utforkjøring.. Men vi kom oss ihvertfall trygt hjem. Tror faktisk det er litt fint å være østlending og litt mer vant til snøføre.. Nå lir det rolig kveld. Har sinnsykt vondt i hodet. Kjennes ut som det utvikler seg til migrene I mellomtiden skal jeg kikke litt på tv og spise litt chips. Det er jo lørdag :D Har forresten begynt å drikke melk (sjokomelk Liker ikke melk egentlig) og spise joghurt. Leste at det var veldig viktig å få i seg nok kalsium. Så da satser vi på at det går bra :D Meta 4 + 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 4. januar 2004 #370 Del Skrevet 4. januar 2004 Oi sann! :D Helt tilfeldig ser jeg at du er GRAVID!!! Gratulerer så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 5. januar 2004 Forfatter #371 Del Skrevet 5. januar 2004 Tusen takk, Murmeldyret :D Bare VELDIG kjapt innom.. Har et anbud som må være ferdig om to og en halv time.. Litt stressa her ja.. Småkvalm og litt vondt i magen. Koser meg med symptomer jeg :D Klem fra Meta 4 + 6 (å hei hvor tiden går.. i morgen er jeg fem uker på vei ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 5. januar 2004 #372 Del Skrevet 5. januar 2004 Å få soppinfeksjon er en helt vanlig "gave" for dem som er gravide... :-? Du kan heller tolke den som en ekstra bekreftelse på graviditeten... Noe som hjelper: * canesten (eller fungoral(?) evt andre merker med samme virkestoff) - stikkpiller (kan brukes som gravid...) og salve * naturell youghurt (høres klissete ut - men hjelper som fy for syreballansen i underlivet) * drikk biola, cultura eller syrnet melk * drikk masse vann God bedring iallefall. Klem fra Mayamor :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Skrevet 5. januar 2004 #373 Del Skrevet 5. januar 2004 Gratulerer med spiren i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 5. januar 2004 #374 Del Skrevet 5. januar 2004 :o Kom plutselig på at jeg ikke har fått gratulert deg her inne :oops: GRATULERER MASSEVIS Klem den kommende "Tante" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 5. januar 2004 Forfatter #375 Del Skrevet 5. januar 2004 Takk Bizzy og Eliza :D Jeg forsto det med sopp ja, Maya.. Artig.. Jaja.. Det går over. Akkurat nå er alle symptomer velkommen hos meg :D Mannen mente forresten at brystvortene mine har blitt større :o Kan det skje så fort da?? Fortalte foreldrene mine i går.. Joda.. Det var skrekkelig tidlig å fotelle, men de visst jo om prøvingen, så da syns jeg de kan få lov til å ta del i gleden også Mamma begynte å gråte. Hun var ihvertfall veldig klar til å bli mormor Min bror har en sønn på to år og 2 måneder, men han er foreldrene mine fosterforeldre til, så dette blir liksom det første barnebarnet på en måte.. Mannen var ikke helt sikker på om han ville fortelle sine foreldre enda, så vi får se.. Planen var i utgangspunktet at vi skulle fortelle i slutten av måneden, for da skal broren hans og damen flytte og da kan jo ikke jeg hjelpe noe særlig.. Besteforeldrene våre og sånt får ihvertfall ikke vite enda.. Ellers er jeg fryktelig kvalm og litt svimmel, men jeg koser meg med det enda.. Det er jo vesle Bim sin feil og da er det helt greit Ble ferdig med anbudet mitt i siste liten også.. Det ble noe hektisk til slutt, men det gikk.. Første gang jeg har vært helt ansvarlig for et sånt anbud, så det var egentlig veldig spennende Men det medfører jo søndagsjobbing og sånt da, så vi får håpe det ikke blir SÅÅÅ ofte. Fikk streng beskjed av mamma og Bizzy om å ikke slite meg ut, så da får jeg vel høre på de Nå jobbe litt til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 5. januar 2004 #376 Del Skrevet 5. januar 2004 Må høre på meg, ja! For jeg er nemlig ganske så streng altså :fy: Kan du komme å smitte meg på onsdag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 5. januar 2004 Forfatter #377 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg skal smitte deg kjempemasse :D Så skal du se tanta holder seg langt unna, for sånne tanter liker vi IKKE :evil: Det hadde jo være så flott om det klaffet for dere nå.. Masse permisjon sammen og trilling med våre skjønne små mens mennene jobber og sliter De blir selvsagt englebarn som bare sover og smiler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 5. januar 2004 #378 Del Skrevet 5. januar 2004 Tror forresten du får jente..... aner ikke hvorfor det bare fallt meg inn... Er ikke helt gal, bare litt en gang i blandt.... Jeg skal gjøre meg klar til å ta imot så mye smitte som mulig Men dersom formen ikke er blitt bedre til onsdag så får du ikke lov å være sammen med meg, jeg er nemlig blitt forkjølet :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 5. januar 2004 Forfatter #379 Del Skrevet 5. januar 2004 Det var da svært så streng du var i dag da, vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 5. januar 2004 #380 Del Skrevet 5. januar 2004 Det er mandag i dag, ikke min beste ukedag, så da pleier desverre lunta å være litt kort..... mannen har utallige ganger nevnt at jeg på slike dager ikke har lunte, men tørrkrutt :oops: Syns ikke jeg var så veldig sint egentlig jeg da, passer jo bare på deg :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå