Gå til innhold

Underveis

meta

Anbefalte innlegg

Og i natt hadde vi reprise på forrige natt :D

La Milla Sofie i egen seng 2330. Hun sovnet ikke og lå våken nærmere en halvtime før hun sovnet. Skrek litt i starten og så bare lå hun der og tittet seg rundt.

Ammet litt før fire og så igjen når mannen dro på jobb 0730. Og så var vi oppe litt før ti. Dette går jo kjempeflott :hoppe:

Milla Sofie er veldig mye våken. Har to lange våkne perioder i løpet av dagen. Da kan hun være våken så lenge som 3-5 timer i strekk. Av og til har hun en liten powernap i løpet av disse timene, men ellers er hun våken og følger med :)

Av den grunn blir det ikke så masse tid for meg på nett. Besøker min dagbok og så blir det litt sporadiske besøk i de andre.. Skal liksom lage middag og vaske klær og sånt også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og der var dagboken min flyttet :D Er jo ikke gravid lenger, så da hører jeg vel hjemme her da :) Klarte ikke å stenge dagboken min, så en snill moderator hjalp meg å flytte den isteden :D Takk for tips, Monja :bukke:

Har hatt besøk i kveld. Milla Sofie har oppført seg eksemplarisk og fått enda mer tøy. Tror ikke den ungen kommer til å fryse på LENGE :D

Skal i bryllup neste helg og har lett i alle butikker etter et skjørt.. Tenkte at jeg HELT sikkert ikke kom inn i mine gamle klær. I kveld stålsatte jeg meg og tok på et gammelt skjørt. Det gikk :hoppe: Litt småtrangt, men det skal gå helt greit. Da har jeg noe å ha på da jo :D Skal se etter det ene skjørtet jeg fant forleden dag, men hvis jeg ikke finner det i rett størrelse, så slipper jeg ihvertfall å gå naken uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Plutselig på "feil" side jo :wink:

Veldig glad for at du fortsetter å skrive dagbok, er nemlig innmari koselig å følge med på dere:nikke: Drømmer og tenker og planlegger at; JA, sånn skal vi også få det :hoppe::ler:

Forslag til navn på dagboken.... hmmm er ikke spesielt flink til slikt... Kanskje noe med Milla og nyhuset? Lenge siden du har skrevet noe om husbyggingen... Jeg er såååå nysgjerrig hvordan går det? Snart egeninnsats? Trenger du barnepike?

Nysgjerrig skjønner du :wink:

GOD HELG!!!

Håper å treffe dere på lørdag altså :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset ja.. Var innom på tirsdag etter helsestasjonen. De er snart ferdig utvendig nå :D Og på tirsdag hadde de nesten ferdig altan i 2. etasje også :) Vi skal ut og titte i ettermiddag. Gleder meg :D

Egeninnsatsen blir i slutten av oktober. Fra uke 44. Og hvis vi bruker 4-5 uker på egeninnsatsen, kan snekkerne ta siste delen (listing og sånn) i begynnelsen av desember og da kan vi flytte inn litt før jul :D

Vi har invitert hele min familie over og foreldrene til mannen (totalt blir vi da 12 stykker), så vi bør jo absolutt bli ferdige.. Har tenkt litt på hvordan vi skal plassere alle om natten, men jeg tror faktisk at det skal gå greit. Har jo fire soverom oppe og stue oppe og nede.. Nesten alle er jo par, så..

I natt har Milla Sofie kavet endel igjen. La henne i sengen sin kl 23. Våknet 0200 og et par ganger til og jeg sovnet fra hele ammingen, så hun sov i vår seng litt i natt.. Fy mammaen :fy: Er ikke så lett å holde seg våken når hun vil ha mat ofte..

I dag skal Milla Sofie og jeg ta bussen til byen og så skal vi se litt etter skjørt til neste helgs bryllup. Må jo aktivisere meg selv litt ;)

Ps.. Datteren vår skal hete MILLA SOFIE.. Prøver alt vi kan å "huske på" Sofie også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke rart det, Bizzy.. Vi har brukt bare Milla veldig mye selv. Prøver å skjerpe oss litt nå da. Og da må jeg bare minne andre på det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at dere har bestemt dere for å bruke begge navnene på Milla Sofie, som forresten også har et helt nydelig navn!

Jeg har to fornavn selv, men har bare blitt kalt det første. Det er jo litt trist, egentlig. Jeg heter jo det andre også, så da skulle jeg jo gjerne ha brukt det!

.. tror at det går mye lettere å bruke begge når det kommer inn i det og bruker det helt fra hun er bitteliten. Broren min har også dobbeltnavn, men der har vi brukt begge siden han var liten.

Fint navn på ei nydelig jente!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen over hit. :klem:

Overskrift på dagboken er det litt verre med...

Hva med Meta og Millas hverdag...

Millamammas daglige...

Livet i ny-huset...

Vår familie på tre...

Småbarnstid...

Notater...

M&M - vårt liv...

Metas dagligliv...

Meta og Milla Sofie i mål...

Nei - ikke lett det der... :oops:

Men nå blir det iallefall lettere for meg å huske på deg... :wink:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for skryt, Imari :bukke:

Tusen takk for masse gode forslag, Mayamor :kose:

Har egentlig tenkt litt på å beholde navnet som det er jeg.. Vil jo alltid være underveis liksom..

I dag er mannen i utdrikningslag og jeg er alene med Milla Sofie. Gruet meg faktisk til å være alene med henne så lenge, men hun er jo bare eksemplarisk. Har nesten litt dårlig samvittighet for at jeg tvilte.. Har vært på bytur med Bizzy. Min datter har smilt to ganger (Bizzy var vitne ;) ) og ellers oppført seg som det prakteksemplaret. Hun er jo så snill :hjerter:

Og mammaen er så stolt at hun holder på å sprekke ;):hjerter:

Var på kjøpesenter og i den butikken jeg har funnet lamper til stuen i nye huset, hadde de 30 % i dag på alle vegglamper. Sparte et par hundrelapper og fikk akkurat de kjempestilige lampene vi har sett på :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kyss:

Jeg er litt sånn :sur: for at jeg enda ikke har truffet Milla, også vet jeg at det bare er min egen feil. Jeg vil ha mange flere dager i uken og flere timer i døgnet. Da skulle jeg rundkost Milla Sofie som bare det!!! Dessutenm så har Erik pakke til henne her hjemme. Og den roter... :ler: Det gjør stort sett alt mulig i denne leiligheten om dagen.

Jaja, en dag skal vi få tid til å hilse på...

Men da er hun sikkert blitt kjempestor!!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på byggemesse. Var egentlig veldig skuffet.. Det eneste vi fant kjempeflott ovn/peis som vi har lyst på, men det er ikke noe vi skal kjøpe enda, så det ble litt bortkastet for vår del. Før vi skulle gå skulle jeg bare løpe inn og kjøpe tørkestativ til å henge i taket og så skulle mannen og Milla Sofie vente ved utgangen. Og da kom det tilbud på et hjørneboblebad som vi hadde sett på. Halv pris gitt :hoppe: Så da ble det boblebad på oss da :danse: GLEDER meg til å teste ut det ja :) I dag er det skikkelig høst her. Kaldt, vindfullt og trist. Neste høst kan vi krabbe opp i boblebadet og få varmen i oss skikkelig :sjarmor:

I morgen skal jeg til fysio igjen. Og etterpå skal jeg spise lunsj med Ingvild og Ny Dag. Koselig :D

Skal en tur innom jobben og vise fram nurket også. Hektisk dag det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er som skal få bolblebad!

Jeg misunner dere, for det er deilig!

Lykke til hos fysioterapeuten, håper hun får skikk på bekkenet ditt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig spent på om dere har sett på samme ovn som oss... Hvem var det som solgte den?

Og du er jammen meg heldig som har plass til hjørneboblebad. Jeg vil ha en slik stor en jeg til å ha ute i hagen. Det hadde vært noe det!!! :roll:

Når skal du komme innom jobben med Milla Sofie da? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ANGST :o

Milla Sofie kastet opp over hele meg. Ble våt gjennom to gensere og til og med litt på trusen. Stakkars lille skatt :( Kommer til å sove med ørene på stilk i natt tenker jeg..

Lurer på om hun har reflekser som sier at hun skal snu hodet om hun begynner å kaste opp i søvne.. Må vel ha det??

Nå sover hun i sengen sin. Tror jeg skal krype ned i sengen min som står ved siden av hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der gjorde Malin og på lørdag. Ho låg i fanget mitt etter amming og var veldig våken og rolig. Plutselig begynte ho å hoste litt. Høyrtest ut som om ho svelgte vrangt så eg satte ho opp og dunka ho litt i ryggen. Då spydde ho voldsomt utover heile meg og heile seg :o

Og då meiner eg virkelig oppkast i store mengder og ikkje gulp. Det har ikkje skjedd fleire gangar, men eg sprett opp viss eg høyrer hostelydar frå ho når ho ligg for seg sjølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste: Stor klem til Milla Sofie, og en til Meta-mammaen også :klem: Håper det står bra til med "supersjarmørinnen"!

Kjempekoselig å treffe dere på lørdag :Nikke: Ble ikke akkurat mindre babysyk :ler: Det har skreket høyt fra eggstokkene i hele helgen, får bare håpe resten av kroppen min endelig skjønner tegninga :tunge1:

Grattis med boblebad, hørtes jo fantastisk ut!!! Også så deilig å få det til halv pris! Vi glemte hele byggmessen vi, også vi som hadde gratisbilletter også :oops:

Håper dere koser dere i dag!!!!

Superklem fra meg!!!!!

Ps. Mannen er litt misunnelig på at han ikke fikk sett Milla Sofie :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...