Gå til innhold

Underveis

meta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk, Murmel. Men jeg har det egentlig bra jeg altså :)

Lillen: :lol:

Ingenting fornuftig å skrive om i dag nei.. Kanskje fylle dagen min med noe spennende.. Jeg kan jo kanskje sy litt.. Eller ta en tur ut i det fine været.. Eller kanskje rett og slett begynne med å ta en dusj :ler:

Meta 36+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en liten :klem2:

Nå synes jeg virkelig tiden bare flyr avsted her jeg!! Gleder meg sånn til å se bilder og høre om fødselen! Spennende..

Ha en super dag, med å bare slappe av!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg som har vondt :klem:

Det er ikke så lett å være sååå gravid som du er nå.

Jeg er helt enig med deg ang de amme-bhene. Det ser ut som noe min gamle tante Olga ville brukt. ( Hvis jeg hadde hatt en gammel tante Olga)

Håper alt går bra fremover!

Vi har heller ikke gått på svangerskpaskurs, vi valgte å ikke melde oss på.

Det er som du sier, ikke sikkert vi ville hatt noe særlig nytte av det uansett.

Det eneste jeg kunne tenke meg å få ut av de kursene hadde vært å lære en god pusteteknikk.

Man leser jo så mye om fødsel, og lærer jo endel på egenhånd(i all fall jeg) så vi tenkte at vi skulle droppe det.

Ha en fin dag Metamor :blomst:

~Er det ikke deilig at det ikke er så varmt!! Jeg tror jeg aldri har blitt så glad før over at det har regnet noen gang, som det jeg var i forigårs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen jammen.. Jeg HAR det bra altså!! Joda det er litt ting og tang her og der, men.. Det kommer jo en baby snart. Ikke så lenge til heller, så det går greit med meg altså :Nikke:

Takk for omtanken, Juni04 og Sandra :bukke:

Og været er deilig nå ja :Nikke: Går jo an å sove med dyne til og med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lærer ikke om pusteteknikk på svangerskapskurs, det er på filmer fra Amerika det...Helt greit å ha vært med på det, men hadde klart fødsel uten det også, og det klarer du!!!

Kos deg i dag og de dagene fremover før ditt nye liv begynner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig dag :Nikke: Traff Hermione, Ny Dag og Ingvild i byen. Spiste lunsj og tuslet litt rundt :)

Etterpå hentet jeg mannen og vi reiste til Ikea og kjøpte nye nattbord sånn at vi fikk bedre plass til Milla Sofie sin vugge på soverommet. Ble veldig bra :)

Så var vi innom huset. Der er det nå gulv i andre etasje og takpapp på taket. Det er nesten tett nå :danse:

Så var vi endelig i den flisebutikken vi skulle været i for ukesvis siden.. Fikk tilbud på fliser og i morgen skulle mureren ringe og så skal vi etterhvert få et tilbud av han. Håper hans priser er på et fornuftig nivå.. Fant ihvertfall noen veldig fine fliser til badet i 2. etasje. Første etasjen er det mannen som har bestemt. Helt ok de også, men i kaldere farger. Tror det blir bra :D

Nå skal jeg legge meg på sofaen med en bok.. Ble litt mye tusling i dag til slutt..

Meta 36+6 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor (i en rimelig stor by) har de ikke hatt svangerskapskurs på mange år :roll:

Kanskje ikke det er så viktig da... :sjenert:

Jeg er veldig glad for å høre at du har det bra! :klem:

Når er det huset deres skal være ferdig?

Du har selvsagt sagt det før, men det husker jo ikke jeg :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håper å være inne til jul. Har innmari lyst til å feire jul i nye huset :) Har sånn halvveis invitert min familie over og da vil vi invitere mannens foreldre også. Kunne blitt så utrolig kos!!!!!!! Og så skal vi ha RØD sofa. Da blir det FINT med et stort grønt juletre til :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+0

Nå er ikke veslefrøkna lenger for prematur å regne :) Jeg er fryktelig spent på når hun har lyst til å hilse på :danse:

Prøver å rydde og fikse litt i dag, men med en gang jeg bøyer meg, får jeg vondt i magen og åndenød.. Får nok piske mannen litt stakkars :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom det melding fra mannen.. Han har snakket med snekkeren og nå er taket tett. På onsdag skal vi ut med kake til snekkerne :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann

Tenkte det var på tide med en liten visitt her inne hos deg også idag, jeg må ta litt av gangen, for formen er ikke helt bra. Blir kvalm av å sitte ved dataen for lenge :roll:

Ikke lenge igjen til termin nå, regner med at tiden går ufattelig tregt, og at du higer etter å bli ferdig.

Kan ikke ha vært mye morsomt å være høygravid i denne varmen som har vært heller :roll:

Husker bare selv da jeg gikk høygravid i juli med BEGGE guttene, det var rett og slett grusomt !

Men jeg har lært, nå har jeg termin 5. mars, og da kan det umulig bli så varmt :ler:

Har et lite jubileum selv idag, jeg er 12+0 idag, og nå tror jeg at jeg kan slappe litt mer av, enda jeg vet at alt er bra inni der.

Var jo til UL 12.aug, og alt så fint ut, la faktisk ut bilde her inne også, det ligger vel på " Graviditet "

Ellers så er formen som sagt ikke helt bra, er sykmeldt fordi jeg ikke klarer å holde meg våken på jobb. Og hvem er vel tjent med en bussjåfør som sover i tjenesten :ler:

Jeg er så trøtt at jeg kunne :sove: HELE døgnet om jeg fikk sjangsen. Sånn var det ikke de to andre gangene, så kanskje jeg får jente denne gangen ?? Den som venter får se.......

Ønsker deg masse lykke til i tiden som kommer, er ikke lenge igjen nå !!

Masse :klem: fra Pludre 12+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!! For 37 uker og ikke-prematur Milla. (Blir en flott jente på akkurat 3500g og 50cm skal du se). Hurra!!! For tette tak og snekkerkake (lage en med form som en hammer da?)

Men altså, svangerskapskurset jeg gikk på fikk jeg ikke så skrekkelig mye ut av. OK, nå var jeg lenger tid på føden på kurset enn under selve fødselen...men det var ikke mye jeg fikk brukt for under fødselen. Jordmora instruerte meg i pusting mens riene holdt på og det funka utmerka for meg (Ho gjorde og jeg apa). De gikk gjennom fødselens faser og ulike typer fødselshjelp. Så jeg hadde lest det meste fra før av.

Jeg hadde tenkt å låne bok om pusteteknikker ol og sette meg inn i det før fødselen...skulle på bibliotetket mandagen etter at småen kom. Ho svenske elsket/hatet damen skal visst ha skrevet en del om det. Kanskje det hadde vært noe??

Det er opp til deg hva du helst vil, men det er ment som en trøst....det var ikke mye "gevinst" å gå på kurset i allefall. Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra Barn i magen:

I dag er det fredag 20. august. Du går nå i 38. svangerskapsuke og har 23 dager (3 uker) til termin søndag 12. september 2004.

Mors uke 38 og babyens uke 36: Utrolig at det går an å bli så svær uten at man sprekker!

Babyen er nå 46,5 centimeter lang og veier ca 2750 gram. De fleste babyer blir født med blå øyne, det kan ta opptil ett år før de blir brune på de som har arvestoff til det.

Du selv er nå høyst sannsynlig ganske klar til å føde fordi du er lei av den store magen som du må ha med overalt. Det er ganske utrolig å stå og se på seg selv og at det går an å bli så svær uten at man sprekker! At babyen er så stor og faktisk også skal ut. Hvordan, bekymrer deg kanskje ikke så mye lenger for du har egentlig bare lyst til å bli ferdig. "Jada, det gjør litt vondt, men det skal jeg tåle bare jeg blir kvitt magen!" Mange drømmer om å skulle sove på magen om natten igjen, snart blir det en realitet!

Ha fokus på denne lille fantastiske personen som snart skal ligge i armene dine og som du skal bli kjent med utapå også.

Jeg skal ikke påstå dette, men jeg innbiller meg at om du er av dem som ikke er helt klar til å føde ennå, så gjør du det ikke heller. Det psykiske spiller også inn.

Man vet ennå ikke alt om hva det er som setter igang en fødsel, det er et samspill mellom barnets hormoner og mors og livmorens størrelse. Genetikk spiller også inn her i mange tilfeller. Sjansen er ganske stor for at dersom moren din fødte sånn eller slik, så gjør du det også. Men det er selvfølgelig ingen regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Magnhild, Sirka, Pludre og Ionaa :bukke:

Faktisk litt effektiv i dag :danse:

Ryddet hobbykisten min og gjesterommet, vasket et par maskiner med klær, tatt helgeshoppingen, handlet dårpsgave til forrige helgs dåp som jeg i preammetåka glemte :oops: Ja.. Syns ikke det var så ille jeg :D

I kveld blir det litt chips, dip og cola :sikle: Skikkelig helg her altså :)

Glemte jo.. Ringte til barnevognsbutikken i dag.. Dette var jo uken da vognen vår skulle komme og jeg har ikke hørt noe. Det viser seg at den er en uke forsinket og ikke kommer før i slutten av neste uke.. Til Østlandet. Det betyr at foreldrene mine ikke kommer over med vognen før ETTER at Milla er født.. Litt kjipt, men vi trenger den jo strengt tatt ikke før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomme menssmerter i ryggen i går kveld.. Og kynnere.. Så her er nok modningsprosessen igang :danse: Ble faktisk så ille at jeg la meg til slutt. Men i løpet av natten gikk det over, så da er det bare trimming :)

I dag har Milla sparket voldsomt masse i ribbena. Forsøkte å forklare henne at det var feil vei ut, men.. :ler: Er helt øm jeg..

Vondt i bekkenet i dag.. Faktisk såpass at jeg ikke orket å dra ut på tomten.. Men i morgen skal vi dit uansett. Mannen sin tante ville gjerne titte :)

Nå lager vi middag.. Kyllingfilet, ovnsbakte potetbåter med hvitløk, brokkoli og saus. Det er skikkelig digg syns vi :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt magebilde i dag. I dag er det nøyaktig 3 uker til termin.. Jeg er 37+2 :) Syns ikke magen har forandret seg noe særlig siden sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...