Gå til innhold

Underveis

meta

Anbefalte innlegg

Vi holder på å bygge hus, så det har liksom vært så greit å ta litt ting innimellom og slippe unna de store utleggene på en gang.. Og så har jo mamma være en SMULE aktiv på klesshoppefronten :ler:

Fikk en noe kryptisk sms fra svigermor i går. Vi skulle nemlig låne den vognposen som mannen brukte når han var baby. Den skulle renses bare. I smsen sto det at hun hadde bestilt ny røre til Milla fordi det ble uklart med renseri på den gamle. :klø: Så da virker det som om hun har bestilt ny pose til Milla. Hmm... Jaja. Spennende å se da. Svigers har sponset oss med endel kroner til vogn også, så de har vært mer enn greie allerede.. Mine foreldre har kjøpt bilstol og MASSE ting underveis. Det er nesten så foreldrene våre krangler (!) om hva de skal få lov til å kjøpe :ler:

Deppedag i går.. Er egentlig lei nå.. Lei av å være hjemme hver eneste dag. Lei av at mannen spiller så masse data på kveldstid. Lei av at bekkenet straffer meg i et par dager fordi jeg var så dristig å gå en tur på ca 30 minutter en dag. Lei meg fordi vi fikk tilbud på fliser og fliselegging av badene i nye huset og det ble skrekkelig dyrt.. MYE dyrere enn vi har budsjettert med. Men det ordner seg nok..

I går hjalp mannen noen venner med å tapetsere. Jeg sov og det hjalp litt på deppingen. Var egentlig fryktelig trøtt. I dag skal vi på fest til disse vennene, så det blir nok koselig :)

Før den tid MÅÅÅ vi på bytur. Jeg har et par bibliotekbøker som må leveres. Lånene har blitt fornyet på web et par ganger allerede fordi jeg er så treig :oops:

Meta 34+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk ganske tidlig hjem fra fest. Var ikke i noen særlig god form i går. Våknet 12 og sov middag 17. I natt har jeg vært oppe og kastet opp. Aner ikke hvorfor. Kanskje det er vamen som har slått meg ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, som du sliter for tiden :trøste:

Deppedager kommer her i heimen med jevne mellomrom også. Når jeg føler meg sliten og ikke kan bidra med noe til husholdet, når jeg føler at jeg burde vært på jobben men ikke klarer det, når jeg ikke får den oppmerksomheten av mannen som jeg ønsker.....så jeg vet akkurat hvordan du har det :Nikke:

Men tenk på det, meta, nå er det ikke mange ukene igjen før Milla kommer og da blir det nok så mye bedre. Skal bli herlig å få bekkenet for seg selv *drømme drømme* blant annet.

Så flinke dine foreldre/svigerforeldre har vært til å bidra med babyting. Mine er litt småtreige, men vi tok vel litt innersving på dem også og kjøpte det meste selv. Regner med det kommer bidrag til klær etc etterhvert. Både mamma og svigermor strikker så det kommer mye fint ut av det iallefall :hjerte: Glad for det jeg, for å strikke det har jeg ikke tålmodighet til :roll:

Håper deppeperioden for denne gang er over, meta, og at du får en god søndag!

Balje med isbiter mottas med takk idag.... :ler2:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God søndag så langt ja :) Har til og med vært på stranden og tatt en minidukkert :danse: Sesongens første sådanne.. Kanskje på tide.

Nå har vi spist fylt paprika med ris til middag. Deilig :sikle: Tror jeg skal dra liket ut i solen.. Bør jo bli litt brun før været slår om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Barn i Magen:

I dag er det søndag 1. august.Du går nå i 35. svangerskapsuke og har 42 dager (6 uker) til termin søndag 12. september 2004.

Mors uke 35 og babyens uke 33:Nå står livmoren på sitt høyeste og kanskje mest ubehagelige?

Babyen veier nå i gjennomsnitt 1900 gram og er ca 42 centimeter lang. Nå er som regel livmoren på sitt aller høyeste og det er ganske vanskelig å puste dypt ned i lungene. Trøsten er at livmoren snart synker ned i bekkenet.

På en førstegangsfødende er det normalt at hodet snart fester seg nå. Hos deg som har født tidligere er det litt bedre plass i bekkenet så det er ikke sikkert at hodet fester seg i det hele tatt før fødselen.

Hodet kan allikevel gå ganske langt ned i bekkenet slik at du kan føle et ganske kraftig press ned mot skjeden. Jeg har hørt flere si at det er akkurat som om de sitter på hodet til barnet. Vær ikke bekymret: Hodet ligger meget godt beskyttet nede i bekkenet!

Det gjør ikke så mye om baby blir født nå, de greier seg bra, men vil kanskje trenge litt ekstra tid på barsel fordi de ofte ikke er så flinke til å suge fra brystet. Babyen selv setter i gang en beskyttelse mot farlige stoffer som kan komme ned i luftveiene og væske som har vært nede i lungene (fostervann) blir absorbert. Lungenes kapasitet for utveksling av gass øker dramatisk, slik at babyen får max utbytte av surstoffet som den puster inn. Som tidligere nevnt har også fosteret en økt evne til å frakte surstoff med de røde blodlegemene, dette varer også den første tiden etter fødselen.

Leveren er oftere litt umoden og sjansen for at de får litt gulsott og må lysbehandles er større. Babyen vil regnes som for tidlig født og det vil derfor være en barnelege tilstede ved fødselen, sånn for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er møkk lei av å vere gravid no, så eg skjønnar veldig godt at du er lei! Du har jo gått heime veldig lenge no, og då går tida mykje saktare.

Og når det gjeld dataspeling kjenner eg meg veldig igjen. Eg har og ein mann som spelar alt for masse data om kveldane. Og når han spelar går det ikkje an å snakke til han. Enten får eg ikkje svar, eller så får eg beskjed om å slutte å mase eller ein anna sur kommentar. I går fekk eg plutselig vondt i magen øverst på høgre side mens han spelte data. Sa det til han, peikte på der det gjorde vondt og spurte om han visste om noko spesielt som var der og som kunne gjere vondt. Han såg ikkje opp eingang og mumla berre at han ikkje visste. Sidan eg er litt hormonell for tida blei eg skikkelig lei meg over manglande interesse og omtanke, så eg gjekk og la meg på sofaen og sippa litt. Fantaserte om å snike meg ut og ta taxi inn til KK og føde aleine, så kunne han berre ha det så godt. Etter 5 minutt kom han inn. Hadde ikkje vondt i magen meir då, men måtte sippe litt ekstra likevel :oops:

Var jo forferdelig synd på meg! Fekk trøst og kos og har vel innsett i ettertid at reaksjonen min kanskje var ein smule overdriven. Men det er forferdelig irriterande med den dataspelinga! Håpar desse mannane vår er klar over at dei må kutte kraftig ned på den når babyen kjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med en god klem til Metavennen :klem:

Ikke noe gøy å høre om denne deppingen, håper det er over snart! Menn er menn, dessverre ingenting vi kan gjøre med det! De kan være litt for ufølsomme noen ganger!!

Men så snille foreldre dere har da, som kjøper og hjelper til så mye!! Det er koselig det :Nikke:

Håper du har en fin dag!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for omtanke alle sammen :blomst:

Fikk nesten litt dårlig samvittighet jeg nå.. Mine deppeperioder varer sjelden lenge altså. Har jo så mye å være glad for. Så om jeg er deppa en dag, så er det som oftest borte dagen etter eller noe sånt :)

Irritert på mannens dataspilling er jeg oftere enn jeg skriver her, men jeg depper ikke over det så veldig ofte. Ble bare litt mye..

Har det bra jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei!

Nå har vi vært i barnehagen. Det var jo bare så greit. Erik ville nesten ikke være med meg i det hele tatt han... Satt bare hos alle andre og frydet seg hver gang det kom noen og snakket med han. Joda han blir nok vanskelig ;)

Elelrs så er det vel jeg som sitter mest og spiler her i huset, så jeg skal vel ikke klage kanskje? Håper vi ses en dag!!! Vi skal opp på Lagunen etterpå. Handle inn litt greier!! Det er litt moro da!!!

Og du, idag har jeg det mye bedre ;)

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt med masse fremgang på tomten!!!!

Gleder meg til kafetur i dag :wink:

Fikk plutselig masse å gjøre på jobben, også jeg som var kommet inn i såååå sakte tempo her :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klokka er nettopp blitt ni og jeg har satt to deiger som skal bli til horn allerede :o Rent imponert over meg selv her jeg :ler: I morgen kommer mamma, pappa, broren min og nevøen min på besøk og skal være til søndag. Er jo litt kjekt med hjemmebakte horn til lunsj :)

Kjempekoselig kafebesøk med Bizzy i går :) Det ble kake på Friday's :sikle:

I dag skal jeg til fysioterapeuten. Skulle jo dit forrige uke, men når jeg kom mente han at jeg var to timer for sen. Kan ikke skjønne det.. At jeg husker feil er nå en ting, men at jeg faktisk noterer ned feil mens vi snakker i telefonen.. Nei.. Jeg tror det ble en misforståelse der et sted.. Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått ammetåke allerede meta? :ler2:

Satser på at du kommer deg til fysio i rett tid idag da. Det er ikke enkelt det der. Kom akkurat på at vi har time på trygdekontoret idag klokka halv 12, men det var bare flaks at jeg huska det. Huff, det er så mye å huske om dagen :roll:

Imponert over effektiviteten på morgenkvisten :Nikke:

Det er i bunn og grunn best å holde på med ting da når det er så varmt resten av dagen....puh. Har gått berserk med vaskemaskina jeg da. Skal klare tre maskiner før klokka 11 :sjarmor:

Kos deg med hornbakinga. Blir koselig å få familien på besøk!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste var at mandag i forrige uke skulle jeg møte en venninne. Det var blåst ut av hodet mitt til hun ringte 1915 og lurte på hvor jeg ble av :oops:

Til mitt forsvar var det dagen da jeg endte på KK på kvelden, så jeg var vel ikke helt med, men... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med sjefen min nå.. Det blir en spontan båttur med jobben i kveld.. Må jo være med. Ble litt mer kav i dag enn jeg trodde det skulle, men en båttur i nydelig vær MÅ jeg jo få med meg :) Mannen er kjempegrei og sa at han kunne støvsuge og vaske gulver mens jeg er borte. Det kunne jeg jo ikke gjort uansett, men snill er han :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...