Gå til innhold

Underveis

Fremhevede innlegg

Skrevet

:o 10 uker!! Og det går fort, det blir spennende!! :hoppe:

Ostekaken er forresten veldig god, så det kan hende mannen også liker den!! Jeg liker egentlig ikke ostekake, men denne er goooood!! Flere som sier det samme, så det er nok muligheter i heimen hos deg også!

Stor klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Redebyggingen er vel sånn delvis igang den, Hulderjenta.. Stelleplassen er klar og klærne er vasket og tørket. Mangler bare et siste strøk på vuggen som mannen skal ta når han får ånden over seg :wink:

Da må vi jo prøve å få til treff da, Magnhild :) Vil jo at du skal være med såklart :nikker:

Mannen min liker ikke bunnen på ostekaker. Altså han liker ikke sånne havrekjeks. Skjønner ikke at det går an jeg men.. Takk for klem, Juni04. Her får du en tilbake :klem:

Sovet kjempedårlig i natt.. I går var bekkenet så ille at jeg knakk sammen.. Beina ville rett og slett ikke mer :( Så i natt var det sånn: bruke 1 time på å sovne, så la mannen seg, ligge våken et par timer, så kom katten inn og hadde masse å fortelle, våken en time til.. Sto opp 12. Blir nok en kort kveld på meg.

I dag har vi vært på bytur. Hadde tre presanger å kjøpe inn og klarte faktisk å finne på noe til alle :hoppe: Både til fetteren til mannen som har fått barn, kompisen vår som hadde 30-årsdag forrige helg :flau: og sønnen til mannens tante som er 9 eller 10 år. I tillegg kjøpte mannen MIN EGEN BOK til Milla Sofie, kjempeskjønn :hjerter: og Marekors av Jo Nesbø til meg. Gleder meg stort til å skrible i boken til :babyjente: . Kanskje titte litt i den nå? Slektstre kan jeg jo lage nå. Ja tror jeg skal gjøre det :Nikke: I sofaen. Nemlig ikke behagelig å sitte her.. Nå begynner jeg seriøst å vurdere legens forslag om krykker.. Kanskje ikke så dumt? Jaja.. Later :vinke:

Meta 32+1

Skrevet

Fra Barn i Magen:

I dag er det lørdag 17. juli.Du går nå i 33. svangerskapsuke og har 57 dager (8 uker) til termin søndag 12. september 2004.

Mors uke 33 og fosterets uke 31: Alt er ferdig utviklet, nå er det bare "modning" som gjenstår

Av Jordmor Siri von Krogh

Babyen er nå rundt 40 cm lang og veier ca 1500 gram. Proporsjonene mellom babyens hode armer, ben og kropp er nå slik de skal være. Den har til og med begynt å få litt underhudsfett og det er stort sett ren modning som gjenstår frem til termin.

Det kan komme forskjellige hudforandringer hos deg i svangerskapet fordi fargestoffet melanin avleires. Dette kommer av forandringene som skjer i binyrene fordi du er gravid. Det kan gi såkalte leverflekker som ofte kommer som skjolder i ansiktet eller andre steder som blir utsatt for sollys. Får du slike bør du ikke være så mye i sola. Bruk høy faktor på solkremen, eller vær rett og slett i skyggen. De forsvinner som oftest etter fødselen, men det kan ta opptil et par år.

Som tidligere nevnt blir det også fargeforandringer rundt brystvortene og kjønnsorganene, de blir aldri helt like lyse igjen, men en del av fargen går tilbake etter fødselen.

Skrevet

Tror nok du skal ta til krykkene om smertene blir for ille, meta! Selv fungerte ikke krykkene på meg ettersom jeg har smertene i symfysen. Ga ikke noe avlastning i det hele tatt, men jeg hører folk med smerter i hofter/rygg har god nytte av dem. Du trenger ikke å gå med dem hele tiden vet du, bare når det er verst :wink:

Det er ille å ikke få sove om natta. Her går den stort sett med til å snu på kroppen......au au au :roll: , og prøve å finne en god stilling. :trøste:

Tenk at det er bare 10 uker for deg og 12 uker for meg til vi sitter med våre små i armene.....Får en liten tåre i øyenkroken når jeg tenker på det :grine::ler2:

Hvordan lager du slektstreet til Milla? I boka vår står det ikke noen spesielle felter for å skrive inn besteforeldre etc så jeg må være litt oppfinnsom. Tror nok jeg går helt tilbake til oldeforeldrene til knotten, men det får holde. Tar du med fødselsdato og evt dødsdato på dem også? Og hva med tanter og onkler?!? Huff, det er innvikla dette. Men det er koselig med en sånn bok da. Har en jeg alt har skrevet litt i jeg. Kos deg masse med den.

Håper du får en fin lørdag!

:klem:

Skrevet

Du! Du skal ha barn snart! :o

Skrevet
Du! Du skal ha barn snart! :o

:ler: Du er så hærlig Jolie!!! :hjerte:

Skrevet

Jeg skal også på sånn uke 32-UL, meta - men det har jeg kanskje skrevet hos deg før :wink: Masse lykke til med den iallfall. Stas blir det med baby uansett når den kommer. Det virker som om dere er godt forberedt. Håper du tar deg tid til å kose deg i ukene framover.

Klem fra hanni

Skrevet

Jeg skal også på UL når jeg er 32+2, og jeg gleder meg. Vi fikk egentlig en ny UL for å prøve å se kjønn, men jeg gleder meg til å høre hva de sier om forventet vekt og lengde ved fødsel.

Spennende å høre hva de sier om Milla på mandag!

:klem:

Skrevet

Hehe.. Jeg skal visst det Jolie. Det er skikkelig rart :hakeslepp:

Enig med deg, Magnhild :Nikke:

Vår ul er fordi morkaken min ligger i veien. Har ikke den flyttet seg, blir det keisersnitt. Men jeg regner med at den har det. Uansett kommer Milla Sofie ut, så det går så bra så :-)

Koser meg jeg, Hanni :) Eller ikke så mye akkurat nå siden bekkenet er helt håpløst, men ellers :D Blir jo baby av dette :hoppe:Isted nøs jeg når jeg lå på sofaen og det gjorde så vondt i bekkenet at jeg begynte å gråte..

Har ikke gjort så masse med slektstreet, Monja. Det var tegnet inn i boken fra før, så jeg bare fylte ut.. Men nå har vi veldig liten familien begge to, så det er liksom ikke så uoversiktelig. Har ikke skrevet inn fødsels- og dødsdatoer. Milla Sofie har på min side: to besteforeldre, 1 onkel, 1 fetter og tre oldeforeldre. På mannens side: to besteforeldre, 1 onkel og 1 tante (samboeren til broren), 1 kusine og to oldeforeldre. Så det er enkle familieforhold :)

I dag ble vi vekket av en telefon klokka 1030. Det var svigers som hadde parkert utenfor hos oss og lurte på om det passet med besøk :o De kom fra Syden i natt og hadde sovet noen timer i bilen. Hadde visst sendt oss sms i går, men den hadde ikke vi fått, så vi var litt uforberedt. Jaja.. Det ble nå frokost på hele gjengen. De hadde med en nydelig rosa fleecedress med body (str 6-12 mnd) til Milla Sofie, parfyme til meg og belte og ouzo til mannen. Koselig med et lite besøk :)

I dag har vi ingen store planer. Virker som det muligens blir en kinotur med noen venner. Ellers skal jeg pleie kroppen min tror jeg. Slappe av og lese i boken min kanskje. Kjedelig når man MÅ slappe av :-? Jaja.. Ikke lenge igjen nå..

Og på torsdag skal Magnhild komme på besøk :hoppe: Da skal jeg lage middag og kake :)

Og i morgen er det ultralyd og onsdag har jeg en lunsjdate med en venninne som jeg ikke har sett på nesten to år. Ukene går mye fortere når jeg har noen småting å se fram til :)

Skrevet

Ikke så vanskelige slektsforhold det der nei. Men hva gjør man når svigerfar, altså knottens farfar, er gift igjen og også farmor fortsatt ånder? Får h*n to bestemødre da? Synes det blir litt feil jeg....

*iler inn og lager en tråd om dette*

Skrevet

Vil vel avhenge av hva slags forhold man har til de inngifte besteforeldrene? Noen besteforeldre er jo mer besteforeldre enn andre liksom.. Og så er vel forholdets varighet også en faktor?

Nei, jeg er glad vi har enkle forhold :Nikke:

Skrevet
(...) og ouzo til mannen.

Hva er det?

Ha en flott søndag, Metamor! :klem:

Skrevet

Gresk sprit med litt sånn hostesaftaktig smak :tunge1: Liker ikke det så godt akkurat..

Skrevet

Eew. Bra det bare var til mannen da :wink:

Skrevet

Jepp.. Men han liker det ikke så godt han heller. Har faktisk en flaske stående fra forrige gang svigers var på Kreta :ler:

Skrevet

Hehe :tunge1: Da ser jeg ikke annen råd enn å dra den fram under hyggelige familiemiddager. Så får de smake sin egen medisin, nesten bokstavlig talt :wink:

Skrevet

Da har jeg vært på ultralyd. Ved forrige ul lå morkaken min i veien, så vi fikk en ekstra titt på vidunderet vårt. Nå er morkaken ikke i veien mer og jeg kan føde normalt :hoppe:

Babyen er definitivt en jente. Kunne se både indre og ytre kjønnslepper. Ingen tvil her nei :babyjente:

Vi får ingen gigababy. Jordmor sa at hun ligger litt under snittet, men innenfor normalen. Blir ca 3300-3500 gram. Det stemmer godt med hvor store pappaen og jeg var når vi ble født. Passer jo fint å slippe å en gigababy På skjemaet mitt står det - 11 % avvik. Vet ikke om det er dette som angir vektforskjell?

Uansett.. Jordmor er en supertrivelig dame og mannen fikk filme litt denne gangen også. Og så fikk vi to bilder "som premie for at alt går så bra" som hun sa :tommelsmil:

Fikk forresten låne krykkene til svigerinnen min i går. Jordmor var veldig fornøyd med at jeg brukte det. Mente at da kunne jeg kanskje komme meg igjen etter fødselen litt fortere. Så da er det vel ingen bønn da... Får bruke krykker når jeg er ute på tur :-?

Klem fra en svært fornøyd Meta - 32+3

Skrevet

Så flott, meta!! Nå går det fort til lille Milla kommer :hoppe:

Uff, får litt vondt av deg også! Det høres helt grusomt ut med dette bekkenet!!

En god :klem: fra meg i allefall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...